Navštíveno 4252x

Jak poznám, že je v HDS přepálená nožová pojistka? To je ten plíšek nad nápisem OEZ odskočený nahoru? Díky.

15.02.2011, 13:01 |
mourl | Upraveno: 2011-02-15 13:01:55
ano ten plíšek drží takový drátek...a ten tam pravděpodobně nebude a plíšek bude volný.
Jinak nejlepe multimetr a přeměřit
díky, no šahat se mi tam moc nechce a na vytažení nemám žehličku, takže už mám domluvenýho na výměnu elektrikáře. Šlo mě spíš o to, jestli jsem správně identifikoval závadu :-)

15.02.2011, 15:28 |
Ravo jsem elektrikář a asi na mě platí heslo kovářova kobyla chodí bosa - stačí kvalitní kombinačky s dobrým izolačním odporem a žádnou žehličku nepotřebuješ ;)
P.S. - POZOR, HROZÍ RIZIKO ÚRAZU EL. PROUDEM. DOMA TO RADĚJI NEZKOUŠEJTE, NEBERTE TO JAKO NÁVOD K NIČEMU, AUTOR PŘÍSPĚVKU SE ZŘÍKÁ VEŠKERÉ ODPOVĚDNOSTI.
:)
No jestli jí máš ještě v HDSce, pak ti na orientační kontrolu stačí vadaska. A jestli jsi hazardér a chceš použít návod od Ravo, a dávat tam novou, pak nesmíš mít obvod zatížený. Nicméně to zcela nedoporučuju a radši dej na pivo odborníkovi :-)
kuwa, tak pojistka vyměněna, ale furt to část jednoho okruhu vyhazuje, hodinu jsme hledali zkrat v zásuvkách a krabičkách a nic. Večer ještě osekám zeď kolem jedné podezřelé krabičky a uvidíme. Jestli je to někde ve zdi, tak se picnu.
Tak odpojuj postupně části okruhu. Nebo zavzpomínej, kam jsi v poslední době přidělal poličku, obrázek, ...
no, takhle to právě dělám, jenže elektriku jsem nedělal já, není to novostavba. Mám sice plány, ale ono to ne všude souhlasí (kde má být zásuvka, tam není apod.), tak je to takový blbý hledání. Zatím jsem rozchodil půlku toho zásuvkovýho okruhu a jsem u krabičky, kterou když připojím, tak to jde celý do luftu. Nechci to moc pokoušet, aby mi to zase neodpálilo tu nožovku.
tohle je ale snad na hlavním přívodu, ne? Za tím máš snad ještě další jističe na menší okruhy, světelné a zásuvkové, po místnostech atd, tak kdyžtak shazuj postupně nejdřív ty jističe...