
Navštíveno 3390x


13.02.2011, 15:10 |
Jazzy ahoj,nakolik optimalne foukat rozmer 185/60 r14?kazdy rika neco jineho,a kdyz to nafoukam na rozmer ktery mam napsany na vicku nadrze tak se mi to zda malo,ze ta guma je jakoby vmiste ktere je zrovna na zemi vyboulena,takze se mi zda ze by to chtelo jeste prifouknout,ale nevim...dekuji za rady.
Co máš za auto? Escorta s tímto rozměrem pneu foukám předek 2.5-2.8 zadek 2.5-3.1 dle zatížení.

13.02.2011, 15:30 |
Jazzy je to starsi toledo 1,6 55kw
trochu mazec, nee, ty 3atm na tak lehké auta? Pak se každý diví, že odchází na tom autě všechno a kdeco drnčí...na tolik se nefouká ani moje plně naložená 1,5t na 17" 225 gumě. Jinak ono to bude vypadat vyboulené, i když tam dáš 5atm. Tlaky na štítku nejsou jen tak ze srandy, osobně odhaduju, že 2,2 nebo kolik tam je, je rozumný kompromis. Perlička z natáčení...známej rozebral půl interiéru, když hledal závadu, proč mu na každém hrbolku vyskočí panel z radia, aby nakonec zjistil, že jedno přední kolo má 6 atm :-)
Já to tak mám předepsaný a když jsem předek měl kolem 2.0-2.2 tak sem měl ojetý kraje pneu. Ten samej tlak dávám i do 195/45 R16.

13.02.2011, 18:28 |
Jazzy tak ja nevim no,nechci mit sjete pneu a nechci aby my to zvysovalo spotrebu,tak kdyz dam treba na predek 2.5 a zadek 2.8(celekm casto neco prevazim) tak se snad nic nestane ze?nebo by mel byt udaj napsany primo i na pneumatice?

13.02.2011, 18:55 |
sts Dávám 2,4 a 2,5 zadek a dělají si ze mě pr.el, že to je moc. Na Scorpio....
Boha jeho... Ja foukam po vsemoznych pokusech 225/45 R17 na nejakych 2.2 / 2.4, jinak auto odskakuje a nedrzi a ke vsemu to mlati jak zebrinak.

13.02.2011, 20:03 |
Ravo dávám něco mezi 1,9 - 2,4 podle zátěže (zvlášť vzadu).
předek mývám mezi 2-2,2.
Záleží dost na gumě, je potřeba empiricky vyzkoumat jak se s tím která guma chová a jak se sjíždí.
A taky doporučuju foukat a měřit vždy za stejných podmínek (nejlépe studené ;-)
tak co já vím tak se maj foukat jen za studena. ale možná se pletu.

13.02.2011, 20:08 |
Ravo jasně že mají...ale ruku na srdce, ne každý má benzinku s kompresorem za barákem (aby se mi nestihly trošku zahřát gumy) nebo kompresor v garáži.
Joo však jasný :-) máš pravdu :-)
Pokud nemá pneumatika vyztuženou bočnici (RF), bude zpravidla i s 5,5 atm. vypadat "poloušle". Dále, při foukání za studena na 3 atm pamatujte na to, že provozem se třením a od brzd kolo zahřeje, a tlak v něm ještě stoupne, pak není problém mít v tom kole třeba 3,5 atm... a drtivá většina běžných pneumatik má 300kPa, neboli 3,0 atm udávano jak maximum, při jehož překročení už trpí konstrukce a hrozí defekty. Proto se vyrábí pneu RF a C, ty se foukají a provozují víc...
Naštěstí max. udaná hodnota na pneu je za studena, takže s ohřátím výrobce počítá.
185/60R14 H 82 2.2 BAR / 32 PSI 2.2 BAR / 32 PSI
jinak zajímavá stránka:
[ Link ]
Ano, proto foukat za studena pneu někam za 3.0 je její "tlačení" v provozu (ohřáté) k limitům výrobku, kdy může povolit....
Foukej podle doporučení výrobce. Oni si to tam z prstu necucaj :)
Otazka: je nekde na netu nejaka tabulka auto a rozmeru pneumatik na kolik se maji foukat?
Taky by me to obcas zajimalo :)
Kazdopadne se bude jinak foukat trebas A6 s 2.5TDi a jinak A6 s 1.9TDi ze? Uz kvuli hmotnosti.
Takze kdyby nejaka takova tabulka existovala ci vypoctove vzorce, kde by se udela hmotnsot auta, rozmer gum a typ motoru a treba i castecne vybavy, bylo by to moc sikovny .)
Knightey-: většina aut to má na víčku nádrže
Väčšina áut to má na stlpiku u vodiča, po otvorení dvier dole :-)
Vsechny auta to maji v manualu :-P
Všechna moje anglická auta to mají coby samolepku v loketní opěrce :-D :-D :-D

18.02.2011, 19:42 |
JA no jo ale nikde jsem nenašel na Sorento co má 18ky...nikde