
Navštíveno 2344x

Zkusím to i tady, už mi došli lidi co by dokázali fundovaně poradit, určit.
Jedná se o Mazdu Xedos 9, ročník 01, motor KL V6 120 kw, automat, najeto 236 tis. km.
Při jízdě po dálnici motor přestal táhnout - nebylo to pozvolné, ale šlo to okamžitě. Někdo mi okamžitě sebral 60 koní a ty jsou pryč už cca 6 tis km.
V léte se dělal termostat a rozvody, jelikož byl špatný závit na šponovací kladce (ten se zalepil), tak se mi před 14 dni rozerval rozvoďák - lepidlo povolilo a řemen šel křivě - rozerval se o kolo na vačce. Závěr byl ten, že ty rozvody přeskočily a teď to bude ok. Do bloku se nakouřila závitová vložka, dal se nový řemen - auto jede, ale problém je pořád. Potkat se nemůže, takže ready. Mohly tam být dva problémy?
Je složitý to popisovat a chtít radu, ale vypíšu, co se zkusilo:
- komplet diagnostika v Mazdě ( v pořádku)
- benzín (nový filtr)
- svíčky
- laborace s olejem v automatu
- kontrola Katů ( má to tři - z toho dva řízené), lambady jeset promerim podle manualu.
Automat celkem vylučuji - když zařadím P nebo N a chci motor vytočit na omezovač - nejde do plných otáček a postupně klesá pod plným plynem až k cca 6 tisícům.
Prostě jak kdyby tam šlo něco kurevsky ztuha...
Má na to vliv vlhko - když je větší vlhkost vzduchu, občas se to chytne a motor zabere normálně.
Při jízdě jde cítit jemné cukání - jako kdyby to vynechávalo. Ale motor jde krásně na volnoběh, necuká, za studena běží jak má - proto vylučuji benzín a zůstává zase špatné pálení, které by ovšem ukázala diagnostika, respektive nebyly by všechny svíčky naprosto v pořádku.
Takže můžu zkoušet systém pokus/omyl - měnit do nekonečna různá čidla, které se nemusí v diagnostice projevit. Může to být elektrika, může to být jiný bordel, ale nikdo mi není schopen něco říci. Kdyby se přidíraly vačky nebo něco v motoru - už by se to zřejmě rozpadlo.
Předem díky za nějakou radu.
Vím, že pár lidí tady tento motor zná.
napada me civka nebo cidlo polohy vacky... mechanicky problem by jsi slysel nebo videl na teplote...
Moc tomu nerozumím, ale kdysi jsem měl podobnej problém a bylo to váhou vzduchu
pořádně projdi platové sání - bude tam někde v té housence prasklina a přisává to falešný vzduch, hlavně při zátěži

21.01.2011, 17:29 |
Timbo taky bych tipoval ze to jede v nouzaku po preskocenym remenu ze by to cidla na vacce nacetly nespravny zap. casy a hodily to do nouzaku ale to by na diagnostice zjistili ihned nehlede na to ze by se ti mela hned rozsvitit kontrolka diagnostiky... hmm zapeklite
Kdyby to jelo v nouzaku, tak proc by to pri studenym motoru bylo OK? :-/

21.01.2011, 20:56 |
cuir mno poresil bych ty lambdy..protoze lambdy sou pri studenem motoru neaktivni. respektive jejich hodnoty se neberou v potaz. Vaha vzduchu by to tez mohla byt a co treba znovu preskoceny rozvodovy remen? kontroloval si hydraulickej napinak rozvodaku , kdyz si to opravoval?
když sem to dočítal tak mě napadala stále stejná věc a to váha vzduchu..... je to divný na japoncovi ale všechno co popisuješ k ní ukazuje krom těch ruplejch rozvodů;-)

22.01.2011, 16:16 |
Timbo vahu by mu ale diagnostika taky mela hlasit ne?
Ale nemusela, jenom měla. Za mě bych se na ní taky zaměřil, potkal jsem už auto co ani nestartovalo a dignostika -> nic. Výsledek = KO váha. Třeba to byla spojená závada, ale určitě se vyměnila jenom ta váha a dodnes jezdí. Zkusil bych jí.
Nebo taky zkontroluj,jestli nemáš o zub skočený rozvoďák,jestli se tam nedal blbě. Nebo nemohlo by to dělat načnuté těsnění pod hlavou? Případně hlava obceně?
to neni koncern kde váha odchází dvakrát tejdně, koncern ti jí nahlásí má určitou mez ze který když vyjede tak to diag už zahlásí...... u japonce bych vůbec pochyboval o nějakym rozsahu spíš bych to šacoval že když je mimo rozsah tak ecu vyhodnotí hovadinu a hodí se bez nějakejch oznámení do stavu aby to auto nějak jelo a tudíž mu nahodí takový hodnoty že to auto prostě pořád pojede nějak, to samý když mu odpojíš lambdu... koncern tě vymrdá jak malýho prcka a japonec prostě hodí default hodnotu s kterou to jede, víc žere ale doveze tě to vklidu......
jako první bych šel prostě po ní s tim že bych šel ještě po teplotnim čidle nasávanýho vzduchu kde vůbec je, je možný že je spojený s MAFkou ale nemusí bejt..... vzal bych všechny dráty od MAFky a čidla teploty a zkusil je propípat na kostru..... ideálně to řešit vůči manuálu a vědět který tam můžou bejt kostra, teplotní čidlo kostru mít nebude to bude prostě jen tyristor vedoucí k ecu takže ani jeden z dvou drátů by ti neměl pípnout s kostrou, u MAFky může bejt víc drátů a může tam jít i kostra ale očekával bych černej či hnědej drát... barvičky ti na kostru jít nemůžou ale radši vůči manuálu čeknout co kterej drát dělá, pak ještě z manuálu zjisti na který piny ecu ti to vede a pípni si je z konektoru MAFky... když tam nějakej nedojde je to samo špatně a někde se ti krouhnul při tý jízdě..... samo japonec ti zpravidla uříznutej drát neřekne a zkrat na kostru taky většina aut sice umí diagnostikovat ale zpravidla to neřeknou....
A nemá tenhle motor MAP místo váhy?
Díky za rady, jsem pořád na stejným místě :-)
Nismo: vyzkouším, ale možná mě to už dost sere...
Jako většinou se ukáže zase to, že problém nebude na straně japonců.
Problém je na světě...
neprůchozí oba řízené katy. Je to součást svodů, takže cenovka je velmi zajímavá.
Co se stane, když je projebnu -
jak se zachová ta lambda za nima? Směs řídí ta první, co vyhodnocuje ta druhá a jak se zachová - ví to někdo???
Ještě je tam třetí kat a emise moc neřeším...
Obě pracuji v delta režimu - ta 2. vyhodnocuje pokles za katalyzátorem. POkud bude delta = 0 (kat zničený), obávám se, že ŘJ dostane nekorektní signál a bude to špatné. Určitě někdo napíše podrobnosti.
ECU dostane nekorektni signal, takze pozna, ze jsou katy v pici. jenze co s tim nadela? nenadela nic. takze rozsviti kontrolku diagnostiky a pojede se dal. nedovedu si predstavit alternativni soft pro poruchu katu.

30.01.2011, 12:20 |
cuir no ty katy sou uz stejne na odpis ne? takze je vymlat ven a uvidis. Nemas co pokazit... koupit novy muzes vzdycky.