Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > rada - problem motor V6 KL - Xedos 9

 o Navštíveno 2344x o
o 21.01.2011, 11:21 | wattman
Zkusím to i tady, už mi došli lidi co by dokázali fundovaně poradit, určit.
Jedná se o Mazdu Xedos 9, ročník 01, motor KL V6 120 kw, automat, najeto 236 tis. km.
Při jízdě po dálnici motor přestal táhnout - nebylo to pozvolné, ale šlo to okamžitě. Někdo mi okamžitě sebral 60 koní a ty jsou pryč už cca 6 tis km.
V léte se dělal termostat a rozvody, jelikož byl špatný závit na šponovací kladce (ten se zalepil), tak se mi před 14 dni rozerval rozvoďák - lepidlo povolilo a řemen šel křivě - rozerval se o kolo na vačce. Závěr byl ten, že ty rozvody přeskočily a teď to bude ok. Do bloku se nakouřila závitová vložka, dal se nový řemen - auto jede, ale problém je pořád. Potkat se nemůže, takže ready. Mohly tam být dva problémy?
Je složitý to popisovat a chtít radu, ale vypíšu, co se zkusilo:
- komplet diagnostika v Mazdě ( v pořádku)
- benzín (nový filtr)
- svíčky
- laborace s olejem v automatu
- kontrola Katů ( má to tři - z toho dva řízené), lambady jeset promerim podle manualu.
Automat celkem vylučuji - když zařadím P nebo N a chci motor vytočit na omezovač - nejde do plných otáček a postupně klesá pod plným plynem až k cca 6 tisícům.
Prostě jak kdyby tam šlo něco kurevsky ztuha...
Má na to vliv vlhko - když je větší vlhkost vzduchu, občas se to chytne a motor zabere normálně.
Při jízdě jde cítit jemné cukání - jako kdyby to vynechávalo. Ale motor jde krásně na volnoběh, necuká, za studena běží jak má - proto vylučuji benzín a zůstává zase špatné pálení, které by ovšem ukázala diagnostika, respektive nebyly by všechny svíčky naprosto v pořádku.
Takže můžu zkoušet systém pokus/omyl - měnit do nekonečna různá čidla, které se nemusí v diagnostice projevit. Může to být elektrika, může to být jiný bordel, ale nikdo mi není schopen něco říci. Kdyby se přidíraly vačky nebo něco v motoru - už by se to zřejmě rozpadlo.
Předem díky za nějakou radu.
Vím, že pár lidí tady tento motor zná.


o 21.01.2011, 13:05 | CervinVega
napada me civka nebo cidlo polohy vacky... mechanicky problem by jsi slysel nebo videl na teplote...
o 21.01.2011, 13:44 | MaSuZaPi_Honza
Moc tomu nerozumím, ale kdysi jsem měl podobnej problém a bylo to váhou vzduchu
o 21.01.2011, 15:58 | Borik2
pořádně projdi platové sání - bude tam někde v té housence prasklina a přisává to falešný vzduch, hlavně při zátěži
o 21.01.2011, 17:29 | Timbo
taky bych tipoval ze to jede v nouzaku po preskocenym remenu ze by to cidla na vacce nacetly nespravny zap. casy a hodily to do nouzaku ale to by na diagnostice zjistili ihned nehlede na to ze by se ti mela hned rozsvitit kontrolka diagnostiky... hmm zapeklite
o 21.01.2011, 19:29 | Lukasino
Kdyby to jelo v nouzaku, tak proc by to pri studenym motoru bylo OK? :-/
o 21.01.2011, 20:56 | cuir
mno poresil bych ty lambdy..protoze lambdy sou pri studenem motoru neaktivni. respektive jejich hodnoty se neberou v potaz. Vaha vzduchu by to tez mohla byt a co treba znovu preskoceny rozvodovy remen? kontroloval si hydraulickej napinak rozvodaku , kdyz si to opravoval?
o 22.01.2011, 14:26 | Nismo.Power
když sem to dočítal tak mě napadala stále stejná věc a to váha vzduchu..... je to divný na japoncovi ale všechno co popisuješ k ní ukazuje krom těch ruplejch rozvodů;-)
o 22.01.2011, 16:16 | Timbo
vahu by mu ale diagnostika taky mela hlasit ne?
o 22.01.2011, 16:34 | Kounect
Ale nemusela, jenom měla. Za mě bych se na ní taky zaměřil, potkal jsem už auto co ani nestartovalo a dignostika -> nic. Výsledek = KO váha. Třeba to byla spojená závada, ale určitě se vyměnila jenom ta váha a dodnes jezdí. Zkusil bych jí.
o 22.01.2011, 21:01 | walish
Nebo taky zkontroluj,jestli nemáš o zub skočený rozvoďák,jestli se tam nedal blbě. Nebo nemohlo by to dělat načnuté těsnění pod hlavou? Případně hlava obceně?
o 22.01.2011, 21:28 | Nismo.Power
to neni koncern kde váha odchází dvakrát tejdně, koncern ti jí nahlásí má určitou mez ze který když vyjede tak to diag už zahlásí...... u japonce bych vůbec pochyboval o nějakym rozsahu spíš bych to šacoval že když je mimo rozsah tak ecu vyhodnotí hovadinu a hodí se bez nějakejch oznámení do stavu aby to auto nějak jelo a tudíž mu nahodí takový hodnoty že to auto prostě pořád pojede nějak, to samý když mu odpojíš lambdu... koncern tě vymrdá jak malýho prcka a japonec prostě hodí default hodnotu s kterou to jede, víc žere ale doveze tě to vklidu......

jako první bych šel prostě po ní s tim že bych šel ještě po teplotnim čidle nasávanýho vzduchu kde vůbec je, je možný že je spojený s MAFkou ale nemusí bejt..... vzal bych všechny dráty od MAFky a čidla teploty a zkusil je propípat na kostru..... ideálně to řešit vůči manuálu a vědět který tam můžou bejt kostra, teplotní čidlo kostru mít nebude to bude prostě jen tyristor vedoucí k ecu takže ani jeden z dvou drátů by ti neměl pípnout s kostrou, u MAFky může bejt víc drátů a může tam jít i kostra ale očekával bych černej či hnědej drát... barvičky ti na kostru jít nemůžou ale radši vůči manuálu čeknout co kterej drát dělá, pak ještě z manuálu zjisti na který piny ecu ti to vede a pípni si je z konektoru MAFky... když tam nějakej nedojde je to samo špatně a někde se ti krouhnul při tý jízdě..... samo japonec ti zpravidla uříznutej drát neřekne a zkrat na kostru taky většina aut sice umí diagnostikovat ale zpravidla to neřeknou....
o 23.01.2011, 14:47 | CervinVega
A nemá tenhle motor MAP místo váhy?
o 24.01.2011, 17:48 | wattman
Díky za rady, jsem pořád na stejným místě :-)
Nismo: vyzkouším, ale možná mě to už dost sere...
Jako většinou se ukáže zase to, že problém nebude na straně japonců.
o 29.01.2011, 22:12 | wattman
Problém je na světě...
neprůchozí oba řízené katy. Je to součást svodů, takže cenovka je velmi zajímavá.
Co se stane, když je projebnu -
jak se zachová ta lambda za nima? Směs řídí ta první, co vyhodnocuje ta druhá a jak se zachová - ví to někdo???
Ještě je tam třetí kat a emise moc neřeším...
o 30.01.2011, 08:41 | Zdeny60
Obě pracuji v delta režimu - ta 2. vyhodnocuje pokles za katalyzátorem. POkud bude delta = 0 (kat zničený), obávám se, že ŘJ dostane nekorektní signál a bude to špatné. Určitě někdo napíše podrobnosti.
o 30.01.2011, 12:12 | .mycTD
ECU dostane nekorektni signal, takze pozna, ze jsou katy v pici. jenze co s tim nadela? nenadela nic. takze rozsviti kontrolku diagnostiky a pojede se dal. nedovedu si predstavit alternativni soft pro poruchu katu.
o 30.01.2011, 12:20 | cuir
no ty katy sou uz stejne na odpis ne? takze je vymlat ven a uvidis. Nemas co pokazit... koupit novy muzes vzdycky.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3609 sekund.