Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > VW Transporter - pomoc s výběrem

 o Navštíveno 3831x o
o 18.01.2011, 21:11 | rcman
Ahoj,

jelikož poslední rok a půl jezdíme po akcích atd. A ve většině případů jsem nucen si auto půjčovat velký auto v práci. Tak se chystám koupit si Transportéra(Caravella, Multivan).

Můžete mě někdo poradit čemu se vyhnout a na co se zaměřit? Mám požadavky hlavně aby to mělo minimálně 6míst (ideálně 9). Dobrý by bylo mít půlenný zadí dveře.

Ale nevim jakej motor. V práci kde děláme VW řikají že je to jedno, Pokud někdo dodržuje servis, tak se stim dá najet moře kilometrů bez větších potíží.

Takže rozhodování jestli 1,9 nebo 2,5 TDi, bych se rád dozvěděl jaké stim máte zkušenosti?

Pak mě možná zajímá, povinné ručenní. Za kolik se dá udělat na tu 2,5ku z bydlištěm v Praze. A 5ti letý bezzeškodný období.

Děkuji za pomoc.


o 18.01.2011, 21:14 | tykeev
no, záleží jestli chceš T5 nebo T4 .... to je poměrně zásadní rozdíl ve spolehlivosti :-)
o 18.01.2011, 21:19 | Unihero
zálěží přesně jak píše tykeev jakej typ jestli T4 nebo T5

z mojí zkušenosti, mám A6 C4 2,5 TDi řadový 5 válec a mám najeto 370000 km a myslím si že dalších 500000 je předemnou :-D
co se týče výkonu tak ta 2,5 je celkem slušná, mám verzi 85 kw a za sebou 600 kg platák a na tom kompletní vento a zvládla to jako prd...
spíše bych volil 2,5 tdi...
o 18.01.2011, 21:20 | rcman
tykeev: Máme na to rozpočet 120.000kč. A další peníze si nechám na servis hned jak se to přiveze domů. Takže myslim že je jasno. T4.


PS: Ještě mě zajímá automatická převodovka. Nabízejí se mě dva kousky s automatem. Jak se stim jezdí? Dá se na to spolehnout? Nebo obloukem vyhnout?
o 18.01.2011, 21:28 | Spooky1
Povinné bych ti mohl nabídnout cca za: 35/35 - 3981,-; 50/50 - 4141,- a 100/100 - 4969,- při roční platbě.
o 18.01.2011, 22:06 | koren
kamos ma v T4 po-facelift 2,5tdi, spolehlivost celkove auta nic moc. jezdi s tim ruzne po evrope, rekneme 2x-3x rocne vazne dlouha streka a cesta bez zavady je tezka vyjimka. jinak autu se dostava servisu vic nez pravidelne, podle me chyba daneho kusu:-/

kazdopadne dlouhodoba spotreba 8 je fajn
o 18.01.2011, 22:51 | Nismo.Power
spíš ber 2,5ku 5tivál.... s 1,9kou je těžká pruda jezdit, na padesát tam nasázíš snad 4 kvalty je to hrozně krátký a neni to na ježdění na dálky rozhodně.... s 2,5kou se dá vklidu i trochu dál ale i tak počítej pořád se spotřebou tak 8,5-11 .... spíš většina má kolem 10 dlouhodobku
na obou motorech se sere od A do Z všechno...... najedeš s tim moře km ale mezitim 3x zrepasuješ motor.....
spíš je na nich problém přední náprava, pořád na kaši hlavně horní čepy který ti udělá málokdo v servise, spodní často ale měněj se dobře, poloosy zloběj, ložiska opravdu často..... vejfuk praská stále neb je tam výrobní vada a příruba je špatně daná, praská tam všem stále..... vývěvy odcházej,podtlaková hadička k posilovači jakbysmet .... napínák řemenu často mrtvej
když má bufíka tak ten často hapruje nebo smrdí do kabiny.... elektrika taky semtam sranda na nich.....
ale celkově to neni tak hrozný jen to je prostě stálá a častá údržba či výměna něčeho......

T5 je rozdíl hroznej tak nějak v kvalitě zpracování, přední nápravě a ceně oprav který sou hustý :)

sehnat je na tom ale zcela to nejhorší co tě čeká resp. sehnat carevelle či multaka za 120 aby si do něj hned neutopil 30-50k je problém....
o 19.01.2011, 02:58 | maresk | Upraveno: 2011-01-19 03:02:10
Kamarád má 2001ku 2.5 TDI Caravelle ProjektZwo, naskákáno za asi 5 let celkově přes 600 tisíc a kromě zdechlýho tachometru, nefunkční dálky centrálu a nefunkčního centrálu na posuvnejch dveřích ťuk ťuk nic, celkem často si tu potvůrku půjčuju, podvozek kupodivu ještě drží (dělal se akorát spotřebák - čepy), zřejmě i štěstí na kus :-), je to ta prostřední 2.5ka - tuším 77kw, tenhle konkrétní vůz jezdí v průměru cca za 8 litrů, závisí na problému mezi volantem a pedálama :-)

o Caravelle uvažuju v blízké budoucnosti taky (chtěl bych cca tak do roka začít shánět), ale už vím, co zhruba chci - 2.5 TDI, pokud možno automat a z ČR to auto na 1000% nebude, buď si pro něj zajedu do německa nebo švýcarska :-D
o 19.01.2011, 11:33 | Nismo.Power
T4 s automatem je kapitola sama pro sebe.... nejdřív si o tom něco pozjištuj přestaneš to chtít v automatu tomu věř :) ono jich ani moc neni neb všechny sou překopaný na manuál z důvodu nepojízdnosti auta s automatem a moc se ani neprodávaly.... převodovku neseženeš a vydržej max 150 najet ....
nebo se prodávaj "stačí pouze vyměnit hydroměnič (cca 5tis" a koupí to jen idiot
o 19.01.2011, 12:01 | assassin
nismo: cece vsude se vyklada jak nej z dodavek je T4 s petivalcem a ty to podavas jako nejvetsi srot, jakou dodavku v tehle kategorii bys teda doporucil ty? treba z americke produkce mel kamos astro a sralo se na tom taky vsechno...
o 19.01.2011, 12:24 | koren
jestli to nakonec nebude tim, ze vetsina tehle aut ma nalitano cca 4x vic nez maj na tacho.
o 19.01.2011, 15:34 | rcman
Tak dneska jsem byl projet jednoho automata co se nabízel. A měl jsem stoho takovej divnej pocit že mě to někne nechá. Na druhej automat se nedostalo... poněvadž jsem kouknul pod auto. A nebylo jasný. Jestli teče něco z převodovky, motoru nebo jiný věci... Ikdyž cena byla velice lákavá. Neměl jsem ani pocit že by auto odjelo samo od sebe bez problému.

potom jsem teda projížděl Multivana. Z venku i zevnitř opravdu krásnej zachovalej stav. Servisní knížka od prvního i druhého majitele doložená a vyplněná.

Zase nastal problém vtom že by to chtělo repas převodovky. Dvojka šla přes zuby a trojka šla hodně špatně. A celkem dost ta převodovka hučela.
Ale mluvil jsem z mechanikama. A že ta převodovka by se dala za rozumný peníze nechat udělat a bylo by to v pohodě.

Takže jsem zase o kus dál. Ale vlastně tam kde jsem byl... Jen mám jasno. Že automata NE!
o 19.01.2011, 16:14 | AUTOHIFICENTRUM Liberec | Upraveno: 2011-01-19 16:17:58
18.01.2011, 22:51 | Nismo.Power
sorry,ale tohle mi nedá.Dle toho co tu vždy na foru píšeš to vypadá,že znáš vše opravdu nejlépe a že snad nad tebe není...jenže v tomhle případě jsi opravdu mooooc přestřelil nebo jsi si T4ku spletl s nějakým jiným autem.
T4ka je snad nejspolehlivější auto ve své třídě.Samo,že i na ní odcházejí díly,ale pokud má přes 500tkm ve skutečnosti najeto.Sám jsem tyhle auta měl asi 4 a najezdil X set tisíc km a dle toho co píšeš,co bych musel do ní nacpat bych dávno zkrachoval jen díky servisu.
S T4kama jsem najezdil asi 850tkm.Moje první 2,4D měla při prodeji na tacho 380tkm a byla bez problémů.U dalších jsem měl jen 1x problém s bufikem,tam se měnila spalovací komora (měl už hodně naběháno) a ještě 1x na 2,5TDI 75kW spojkový set na 195tkm (byla čipnutá). To se mi nějak neshoduje s tím co ty píšeš...možná máš takovou zkušenost jen ty...třeba to jsou auta,které jsi sám někdy spravoval...netuším.Vypadá to podle výčtu závad jako by jsi dělal tak 3 T4ky denně :)
Spotřeby jsem měl vždy tak 8-9l...na dálky i méně.Nej byla T4ka se 111kW motorem kdy na dálku dokázala jet za 6,5l
o 19.01.2011, 16:21 | AUTOHIFICENTRUM Liberec | Upraveno: 2011-01-19 16:54:48
rcman:
koukni se sem > Transporterclub
[ Link ]
nebo přímo na forum T4ek
[ Link ]

udělej si obrázek sám...
Automat nekupuj,ten se v T4kách nepovedl.Multivan neměl 9 míst a zadní křídlovky.Takže Caravella.
o 19.01.2011, 16:28 | Nismo.Power
assassin : to se vykládá někde ve snídani s novou nebo kde jako ?? neni to špatná "dodávka" ale jak řikám valná většina kusů co je tak má neustálý problémy....co v tomhle chceš doporučovat ? v tomhle segmentu je pramálo aut

automat určitě ne to je fakt pomsta a dál dojedeš trabantem než timhle....

manuál se dá sehnat či repásnout, v T4 docela vklidu ale třebas po 500k se vysejraj synchra a neřadí moc.... v T5 manuál je těžce háklivej na olej hladinu i kvalitu, chvilku na něj člověk sere a stojí to raketu.... natož u 4motionu...

že z toho chčije olej to neni nic neobvyklýho, velice často se sere gufero na klice jak u převodovky tak u rozvodu, u rozvodu poznáš po čichu že začne auto smrdět, často se to i potká s rozvodem a skočí o zub a auto začne čadit a přestane táhnout....
často 2,5ky serou předstřik čerpadla, většina diagnostik ho nevidí tudíž se to blbě ladí a každej dělá rozvody "od ucha" .... nekdo je ladí 5min někdo 5hodin než to trefí....
když přestane dobře startovat a kovovej zvuk tak posunutý čerpadlo a špantej předstřik.... prostě často to jede jak pumpa na sračky a chce to ladit :)

těch aut je dost co se daj sehnat a třebas i pitomej novější Master neni auto k zahození, starý verky jumper/boxer to je auto za trest to je víc v servise než na silnici at ot má najeto kolik chce a člověk nechápe jak to vypadá po ofiko najetejch 300k strašně ty auta...
z amerik těžko.... tam je jen levný astro který sem nedávno jedno dělal a mělo najeto dle všech informací něco přes 1milion..... byla už stříkaná kastle, chcal vodní chladič a rupla brzdová hadička dozadu.... a motor byl vyměněnej neb nebyl dolit olej a zadřely ho s tim že měl najeto asi 40tis bez výměny a zbylo ho tam asi litr v motoru.... takže výměna motoru nutná.... jinak cestovní lod na pohodu a xkrát pohodlnější než caravelle ale špantej motor žere to zbytečně moc neb je to jen V6 .....
G20 má V8 a dlabe 14-16 kombinačka samo většinou v plynu takže náklady menší než 2,5tdi na provoz a životnost velká....
pak hromada alternativ ala suburban/escalade apod sorty aut který sou sice SUV ale sou velký nebo větší než tyhle slavný atrapy dodávek :)

každopádně musim s klidnym svidomim říct že zlatá T4 proti MB Vito což je fakt pekáč na ntou !
o 19.01.2011, 16:37 | Nismo.Power
Liberec : sou lidi který si koupěj jen nový nebo jen top stav a udržujou to tak že to prostě drží, ale sou auta který nejsou schopný najet 10k bez nějakýho závažnějšího problému.....
k nám jezděj pořád ty samý lidi tak v tom mám přehled, i k nám jezdí z transporter clubu a včera náhodou přijel, auto udržovaný neb bylo šéfika našeho servisu kterej si po tom koupil to samý a ted si koupil T5ku...

nesplet sem si auto neboj ;-) každopádně jednou k nám přijela T4 najeto od novýho opravdovejch 300něco dálnice s tim že to pak jezdilo po stavbách (1,9motor) a garantuju že by ste se v tom bály jet, já v tom jel na technickou a nemít tam známý tak by jí to nikdy nedostalo, motor hulil jak spalovna gum, podvozek tragickej a ložiska že při 40ti sem opravdu neslyšel vlastního slova v autě, brzdy nebrzdily no prostě totálně zanedbaný auto v totálně hroznym stavu jak interiér tak exteriér, nechal u nás 35k a pořád na tom bylo práce jak na kostele.... ale to beru extrém....
o 19.01.2011, 16:42 | Nismo.Power
a ještě sorry že zasírám ale na T4 opravdu nechápu ten podvozek, zaprvý mi nepříjde kdejak pohodlnej ale co mě na něm sere nejvíc je to že zadek naprosto vůbec nekopíruje předek.... je to jako dva naprosto jiný světy který o sobě nemaj páru.... když něco přejedete třebas s sharenem, astrem , mastrem nebo podobnejma autama tak prostě zadek se tak nějak vleče za autem ale v T4 prostě si dělá co chce předek se zhoupne a pak ho zezadu nakopne houpancem zadek kterj divne rozhází celý auto.... jel sem možná ve 20ti T4kách ve všemožnejch verzích a dělaj to prostě všechny a mě se to chování nelíbí a příjde mi divný....

u T5 je podvozek parádní a to auto je na cesty výborný jen je drahý :)
o 20.01.2011, 18:35 | jp1
nismo: to je Vito opravdu tak špatný? trochu po něm koukám, hlavně po motoru 2,3TD
o 20.01.2011, 18:43 | Vencaf
Vito zase tak špatný není, kamarád má 2.2CDI s 400tisícema km a jede to víc než dostatečně a kupodivu to pořád funguje..
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3033 sekund.