
Navštíveno 3422x

Povím vám můj příběh,jelikož se nudim.. :D
Táhlo na 18 a já se připravoval na řidičák..Konečně ta možnost řidit auto sám.A legálně.Řikal sem si paráda...ale pak mi to cvaklo.Přišla ta blbá otázka,kterou sem si položil.Máš vůbec čim jezdit ty debile? ..A bylo po iluzich..Někteří mladí kluci tuhle otázku neřešej a kladou jen otázku: Tak co táto jaký auto mi koupíš? ..Tuhle otázku sem radši ani nepokládal protože odpověd by byla: Žadný..Naser si! ..no taková možná ne,ale dost tomu podobná..No jo.Realita byla hold krutá a ja sem jezdit prostě chtěl.Jezdit tam kam potřebuju.Konečne si zajet tam kam chci,aniž bych musel čekat na autobus,nebo prosit rodiče aby mě tam hodili.Řek sem si to ne..Peníze na nový,ojetý auto jsem neměl a sponzora už vůbec ne.Na brigádu v tu dobu nebyl čas.Řidičak se blížil a školy bylo moc a mimoškolních aktivit ještě víc..A mých našetřených asi 10tis. by stejně bylo k ničemu.Ale zaplať panbuh za ně.Přišlo to co každý očekával..(Teda nikdo to neočekával ale zní to hustě ne? dramaticky..) Měl sem zrovna volno tak sem se šel podivat k otcovi do dílny,popřípadě něco pomoct..Šel sem z dílny ven,na takovej dvůr co je za dílnou a jen tak sem počumoval po těch starejch vrakách,bez kol,bez motoru,skoro na pokraji smrti kdy karoserii požírala koroze....Ale pak tam stala..stála tam C15ka..Citroen..Pickup.....Ale o tom tenhle příbeh neni..(zase přidávam na ty dramtičnosti..) C15ka tam stala.Na ni sem jenom blbě čuměl..Ale co mě zaujalo vic..Tak to byl Fiat Tipo 1.7D..(ano o tom tenhle pribeh je..) Tohohle Fiata si moje tetička koupila když sem byl malej špunt a tenkrát to bylo vcelku slušný auto..(a to nemluvim o FIAT Tipo 2.0 16V GranTurismo..to bylo dělo..) Jenže pak jí Fiat nějak omrzel,přestal správně startovat a tetička přešla na tehdy moderní Citroen Xantia.No a Fiata odložila na dvorek,značky do depozitu a nechala ho na pospás všem přirodním vlivům.Přirodní vlivy působily na auto celých 8-9 let.Než sem ho objevil já..Stál tam.Byla to láska na první...no možná až tak na desátej pohled.Ale byla.Když sem ho objevil vypadal asi nějak takhle:
[ Link ] Zarostlej v trávě,prahy totál prohnilý,děravý,kola na sračky,lak na karoserii byl takovej jako když necháte auto 8 let jen ták stát a padá na něj všechno od prachu,přes sníh až po já nevim co.Prostě takovej hrubej,blbej lak..Ale já sem prostě potřeboval auto.S touhle myšlenkou sem šel.Auto sem vytáh na pevnou cestu a přemejšlel co bude dál.Po vytáhnutí sem viděl kolik práce bude potřeba.Po otevřeni dveří sem toho viděl a cejtil ještě víc.Ten smrad byl docela silnej..Jak se to tam pařilo.Ale musel sem se s tim poprat.Hlavni cíl bylo uvést do chodu 1,7 Dieselovou kravu ktera se 8 let netočila.8 let ani jedna z trysek nestřikla kapku nafty.8 let vačky a jiný části motoru neochutnaly olej.Tak přišla ta chvíle.Nandal sem baterku,pro jistou sem ji ještě napojil na kabely a šel sem to zkoušet.Nažhavil sem a už se to točilo..Problemy byly.Pořád se mi nechtělo roztočit pár válců.Ale nakonec,asi po 5 minutach to chytlo..Ten tvrdej dieselovej zvuk motoru.To sem měl vyřešený.Motor chytnul.To proč mi tam nešlo při startu pár válců bylo tim že mi nežhavily asi dve svíčky a zrovna u komurkovýho vstřikováni je to docela důležitý.Takže svíčky vyměněny a šlo to jak hodinky.Nalil sem 10W-40 diesel,novej filtr a motor si zase čvachtal jako za mlada.To ovšem byl jenom zlomek toho co mě čekalo.Ta karoserie byla hrozná a to co mě čekalo ještě horší.Nakoupil sem zásoby Tempa a šel sem na to..Hadřiky do ruky a jedem.Stálo mě to snad tři nebo čtyři dny než sem to tempem dostal do požadovanýho stavu.Stálo mě to prsty a bolest v rukou..ale stálo to za to.Dalši na řadu z vetších věcí přišly prahy.Zdalo se že je tam jen pár menších děr.Ale potom co sem vzal kladivo a poklepal tak bylo jasný že tady to nezachránim.Chvili sem přemejšlel zda se to vyvaří plechama ale pak sem to vzdal a radši koupil prahy nový v Kelly a nechal je navařit u znamýho klempíře..Zaplať panbuh za ty finance co sem měl,jak už sem psal..Pokračoval sem tedy dál za moji touhou jezdit..Auto jezdi po kolech.Takže sehnat nový pneumatiky,radši celý kola.Vraků je dost takže sem to vzal při jednom.Protože jakmile sem sundal kola,kotouče a destičky byly na odpis.Rozhejbal sem třmeny,vyměnil brzdovy kotouče a desky za lepší,nalil brzdovou kapalinu a wuala..Tipo začlo brzdit.. (brzdi teda víc ve předu než vzadu,ale to je mi jedno..) Konec se už neuprosně blížil.Vyndal sem sedačky a vnitřní koberec sem čistil a čistil a vysával a vysával až sem dočistil a dovysával.Smrad už pomalu opadával neustalým větráním a tunou vonavých stromečků.Pošteloval sem světla aby všechno svítilo tak jak má,pošteloval sem věci do motoru,jako chladící kapalina,klinovej řemen atd.Po osmi letech se vyndali značky z depozitu,zajelo se na STK kde sem čistě náhodou prošel i když závad tipu A bylo požehnaně..Pro můj větší komfort sem nainstaloval radio a libový repráky od větví..Ale aspoň tam při jízdě nebylo ticho. (Ted už tam mám trochu jinou muziku).
Bylo to!..Konečně hotovo.Potřeboval sem jezdit.A za tou myšlenkou sem si šel.Potom si takovýho auta a ještě ke všemu prvního auta vážite mnohem víc.Protože ste museli objetovat usílí do toho aby ste mohli jezdit. (Jasně..nevážite si ho tolik jako novýho mercedesu protože takový auto má cenu asi tak 3000,- ..a z toho že ho někam pošlete si zrovna hlavu neděláte..ale víte jak to myslim.. )
Pár závad tam ještě mám.Ale jezdim s nim pořád..Proč sem vám tenle příběh napsal to nevim..Ale z auta který stálo 8 let v kopřivách sem udělal něco co jezdí po silnici a doveze mě z bodu A do bodu B stejně tak jako novej Mercedes..Neni to tim že se chci chlubit jakej sem frajer (nepochybně velkej) ale chci jen řict začínajicím řidičům (tady jich asi moc neni) že všechno de když se chce.Nemusí se brečet že nemáte čim jezdit.
Seznamte se..Řikám mu Kundolap a z toho co vidíte na předchozím obrázku sem udělal tohle:
[ Link ] [ Link ] [ Link ] Díky.
takhle dlouho jsem se nezasmal....:-) KUNDOLAP:D
vostrej gansta kundolap ! :) ale co slouží to je hlavní..... pokud si někde na dědině tak tam si holky nemaj z čeho moc vybírat takže tohle tam může vypadat jako z "tuzexu" :)
moje první auto....... hmm, hledal sem podle toho aby to mělo el. okýnka, posilovač řízení a sílu.....
a hurá nakonec přistálo doma 200SX S13 a tradá mokrý papíry a 180hp na zadku jó to byly gangsta časy ! :)
Ty woe, že by druhej JÁ?? :-)

28.12.2010, 08:03 |
Augi Zdeny60: Není to Tvůj synovec nebo někdo z rodiny? :-)
jojo první auto to je největší vztah :-) hezký auto si z toho udělal.

28.12.2010, 08:30 |
X-sat (M)
Krásný! :-)
Až na ten kundolap fakt dobrý a hezky napsaný,ať ti dlouho slouží/jezdí
kdo tohle nazažil tak nepochopí o čem mluví, dneska za pár šprdlíků sežene celkem ucházející auto. tímhle jsem si prošel se svým prvním autem.. renault R8 a dodneška mě mrzí že šel z domu.. :-(
Tohle meli moji rodice kdyz jsem byl jeste nezletilej.. Bylo to nekdy 1990 a dodnes nikdy nezpomenu na ten volant jak bylo tezky s tim ototcit bez posilovace... Ale bylo to v ty dobe super auto...
Jinak super cteni...
"Nemusí se brečet že nemáte čim jezdit." - nechcem moc šprtať, ale u tohto sa musím usmiať. Mal si práce ako na kostole, to áno, ale to auto si mal prakticky zadarmo ak som dobre pochopil :-) Takže panáčci v podobnej situácii musia najprv kúpiť nejaký vrak, aby doňho prachy čo im už neostanú, narvali :-)
At slouzi...
Kdyz ja pomyslim na muj prvni šukenwagen (emkova 105) tak uz to neni ani pravda... :-)
slim: zase na druhou stranu takovej vrak dnes sezenes vzdycky a naopak je ten vyber rok od roku lepsi.
Pěkně se to četlo! :-) Mám radost, když jsem se dozvěděl, že auto který někde stálo v kopřivách oživlo a zas jezdí.

28.12.2010, 10:17 |
Sau Mno, já su sice ten kdo měl jako první auto fungl nový Mercedes... ...ale příběh pěkný, fandím a přeju ať slůží ! :)

28.12.2010, 12:41 |
Ravo Úplně jsem zatlačil slzu v oku, když jsem si vzpomněl na svoje první kchár Š110 - hodně podobný příběh to byl kromě toho, že te koroze tam bylo podstatně víc

28.12.2010, 14:46 |
Woko_O | Upraveno: 2010-12-28 15:49:25
Slim: Spíš sem to myslel tak že už sem potkal pár lidí který řikali: No já nemám čím jezdit..mě auto rodiče nekoupěj.. Přitom stačí našetřit fakt pár peněz jenom na ten vrak,kterej je aspon trochu schopnej ještě zvládnout budoucí jízdua udělat z něj něco s čím se dá jezdit...
Badczech:je to kurevsky težký..ale zvykneš si..a místo posilovny chodim jezdit.. :D

28.12.2010, 16:00 |
cuir Krasne napsane a aji fotodokundamentace...parada :) pekne poctenicko.
Ono neni problem sehnat vrak auta ani neni problem ho koupit ,al probolem je ho prihlasit. Protoze za takovej kundoap das na prepisu 10 papochu za ten ekologickej nesmysl. Cili kdyz nemas stesti jako si mel ty tak to tak levne neni.
jinak ja sem na tom podobne:) na novyho mercedesa by bylo..ale rikal sem si...novou popelnici si umi koupit kazdej, pujdu cstou stareho nepojizdneho vraku :D
a tak sem koupil za 16 tisic tenhle srot, co stal 5 let v Bazaru. dokonce sem ho nasel na fotce aji v google mapach :D :D Bazarnik za nech chtel puvodne 25 tisic ,ale to byla neakceptovatelna cena za auto se zadrenym polorozebranym motorem, pneumatikama tesne pred vybuchem, naprosto K.O. brzdama, bez baterky, bourane na zadek a velmi prasacky opravene a o laku se radeji ani zminovat nebudu.
foto v bazaru po neuspesnem pokusu auto tlaci sme ho zkusili tahnout a zjistili sme proc to neslo tlacit. Naprosto brutalne prirezla zadni brzda. Prirezle byly vsechny,ale po par mtrech se urvaly,ale tahle ne a ne pustit aby se kolo otacelo..coz o to...na pneumatice nzalezi ,ale meli sme strach aby to nebouchlo, potrebovali sme to jeste natahnout a podval a to by ta sterela pneumatika nevydrzela.


28.12.2010, 16:01 |
cuir nakonec se to povedlo, za pomoci sundaneho kola a mnoha silnych uderu do kotouce a pak uz nebyl problem auto vytlacit a pockat na odtahovku a hura smer Brno.


28.12.2010, 16:04 |
cuir po zhruba roce a pul je z tho toto..rikam tomu popelnice :D a jste chvili a bude to asi hotove...
Takze i za relativne male penize se da koupit auto...vyhodou bylo to ze toto auto bylo dano do poloprevodu jeste v dobe pred zavedenim ekopoplatku takze sem nemusel platit nehorazne prachy pri prepisu...
aby to jezdilo musel se vymenit motor, brzdy, vejfuk a jeste nejake silenbloky a dalsi prkotiny na podvozku jako tycky stabilizatoru (zadniho a tak dale...)
auto mam rad ,ale asi k nemu nemam tak silnej citovej vztah jako majitel bileho fiatu...ten clanek me vazne malem dojmul....moc pekne pocteni.

Taky slušná kára.. :)
K svýmu Tipu vztah mám..Ale nemyslete si že ho šetřím..Natoči tenhle starej dieselovej motor v týhle zimě je nesmirně težká věc a jedná se o buď a nebo..Když chytne..řeknu paráda..Hodný auto..ale když ne a já zrovna pospíchám...Nedávno sem potřeboval nutně jet na trenink..Přidu ráno k auto a uplně měkký kolo..Řikám to snad není možný.Zima jak v prdeli tak sem vyndal rezervu,vyměním kolo jak blbec,sednu do auta nažhavim a.. uu uuuu uuuuu uuuuu.. (zvuk,když vám starter neotočí motorem,vypadává volnoběžka atd..) ..Prostě nechyt..A pak už to možná znáte.: Ty zas*aná plechovko! Tě schodim ze skály..! Nes*r mě! Ku*va..Pí*a jedna čtyřkola..a pak do toho kopete a třiskáte..a nadávate..Jo neni nad to mít plechovku do který si můžete kopnout.. :D

28.12.2010, 20:34 |
Kesam No pěknej příběh já měl 1 auto za 5 litru 2 vejplata Fiata taky ale 126ku kompresora :-)
hezky čtení a hezky napsaný :) věřím že po tom je to auto uplně jiná srdcovka než u lidí kteřím řikam povoláním synové co si jezděj od 18ti v kárách za pul mega. Jako třeba jeden muj znamej co mu v 18ti řek otec at si vybere auto do 250tis. a tak si jezdí v pětce golfu :)))

28.12.2010, 21:17 |
bastr jj krasne napsane kazdy si to asi zažil kdo nededil taky bylo a rad vzpominam


28.12.2010, 21:35 |
sotek Hezký příběh. Chválím že jsi si šel za svým cílem a něco pro to udělal a nečekal co Ti spadne do klína.
Ať slouží a přeju hodně zážitků.
bastr:tak do tohohle ma to moje jeste daleko..Pekny,pekny..ale delat to nebudu.. :D
pěkně napsané, takhle podobně jsem dělal s kamarádem celou 120L, bohužel nemám žádné foto, což mě dnes mrzí.
Dragster:
Měl jsem to asi podobný, dostal jsem po našich úzkou stodvacítku v katastrofálním stavu, utopil jsem v ní asi pětadvacet (prahy, vyvařit podlahu, celolak, brzdy, gumy...)a když šla pak z domu, málem jsem brečel... :-)

29.12.2010, 21:07 |
Alííí Pěknej příběh, jen tak dál. :-)
Já šel po fázi půjčování auta od mamky cestou koupě zahraniční bouračky, a spolu s opravou se stihla i úprava. Po roce 2000 frčeli Francouzi, takže...


29.12.2010, 21:11 |
Kesam Perfekt 5 GOLF MEDE STÁLA ||250 FUNGL JO??

29.12.2010, 21:13 |
Kesam Alííí:Ty neony se tě drží dodnes co???:D
frčely francouzi ? ty voe kdy a kde :D

29.12.2010, 21:16 |
Alííí Kesam: Mede pětku dneska koupíš i za 150. :-P Vždyť je to jen STAREJ Golf... :-D
Jinak neony jsou nutnost, no. JR by v Escape6.cz jinak neměl odbyt... ;-D

29.12.2010, 21:19 |
Alííí Nismo: V USA ne, ty woe. :-P
Tady kolem Berouna měli všichni kámoši 306 nebo 406 (protože woe TAXI, TAXI), ale na tu jsem neměl. Tak jsem sprznil 206 na 207, a jezdil za váma tucat na Strahoff...


29.12.2010, 22:25 |
rcman cuir: Celou tu dobu když jsem dělal vedle v Elitu. To tam stálo a chodily jsme na to koukat, jak to auto jde stále víc do kopru a za ty prachy ho vezme jenom blázen.
Je ale vidět, že sis šel za jasnym cílem. A povedla se ti pěkná věc. "Kundolap"
Alíííí: Jo, tenhle kufr si ze Strahova možná i pamatuju. Rozhodně lepší, než ten cigi z růžovo-oranžovou károu. Uřvanou muzikou. Kde byli tak slabý kabely. Že jsme jen čekaly kdy už konečně něco bude hořet.
Woko_o. Pěknej článek. A dobrej výsledek. Moje první auto. Nemělo to štěstí aby se mě válelo na zahradě. Ale, i přesto. Pěněz bylo málo. A jezdit se mě chtělo. Tak jsem měl Fiat 127 z motorem 900ccm. A po kompletní natažení nový elektriky. Pak nový kabely i se svíčkama. Si to řeklo jen o benzín a občas olej. A jinak jízda bez závad. Vyšlo to na rovnejch 10.000kč. A Eko daň vtý době byla ještě u někoho ve stole...
Pěkný hodně pěknej článek :)Tohle já jsem si neprožil, spíš až u druhýho auta co mam tedko koupil jsem ho z nutnosti.
Alíí: máme stejnou zálibu :)

03.01.2011, 00:22 |
cuir rcman: no bylo to docela zabavne... dojel sem tam s tim ,ze borec po me bude chtit 20 tisic...koukam na cedulku za oknem a borec hlasi..joooo to se nedivte..kolega se splet..rikam si aha fajn...a bazarnik dodava na internet napsal spatnou cenu...za auto chceme 25 tisic...
tak sem si ho prohlednul, nechal si tam dat funkcni baterku, abych zjistil co vsechno z eletriky je v haji, rozebral sem plasty v kufru abych se podival jak moc to bylo bourane na prdel , motor byl napul rozebranej, bez klinaku, ventildeklu, sani , baterky, svicek a svickovych kabelu a samozrejme byl zadrenej....rikam no takze at to nezdrzujem..mam zcela jasnej obrazek , za tenhle nepojizdnej vrak vam dam 15 tisic. uz pet let vam to tady stoji a dost pochybuju ze to nekdo koupi....takze bud berte a nebo nechte bejt. penize tu mam a pokud souhlasite dnes zaplatim a jeste dnes si auto odtahnu. Bazarnikovi sem zamaval penezma pred cumakem, nacez z nej vylezlo ze si musi zavolat... vratil se s tim ,ze minimum je 16 000kc...rikam..fajn ten litr me nezabije takze jdem sepsat kupni smlouvu. Jeste ten den sem si auto odtahl na podvalu do brna a za 14 dni na to uz se prehazoval motor a tak dale...
Takze zas tak desnej blazen nejsem...25 bych mu za to nedal :D :D
jinak jak pise endru.ondra , take sem si to neprozil u prvniho ani u druhyho a ani u tretiho a dokonce ani u ctvrtyho....tohle je moje pate auto... :D :D jako se vsema sem si hral..ale do tohoto padlo nejvic penez...