
Navštíveno 1099x

Jelikož na subaruclubu už asi kolegové slaví vánoce a nějak nereagují, zkusím tu (po neúspěšném hledánímna webu):
mám 3,0R s 5°AT SpecB. A když zapnu klíček do 1. polohy, mezi rozsvícenými kontrolkami se objeví i nápis SPORT. A tu můj dotaz: co to je, když nemám mimo fofrklacku jinou možnost nějak ovlivnit funkci AT? Když přehodím páku do režimu manuálního řazení, nápist SPORT nesvítí. Tak tedy - je něco špatně a nebo co s tím a vůbec, k čemu to je?? Mám model samosebou bez SI drive:-) Má ta kontrolka nějaký význam a má v nějakém mně neznáměm režimu svítit (nemám manuál, tudíž možná nevím vše). Čudlík, co některí AT měly vedle páky, já nemám. Ale kontrolku mám. A funkční...
Slim? Ako, nevieš?

22.12.2010, 20:14 |
muSlim | Upraveno: 2010-12-22 21:19:04
Máš tú istú prevodovku čo ja, takže po prehodení k sebe by sa mal nápis SPORT rozsvietiť a ostať svietiť. Zhasne v okamžiku, ako prepneš na manuálne radenie, t.j. pohneš pákou vpred alebo vzad (+ a -)
SPORT kontrolka svieti len pri start-up check-u, alebo v automatickom športovom režime ako som písal, keď to dáš do D-čka a k sebe, bez toho že by si mu šprtal do radenia. Kontrolka zhasne samozrejme aj so zapnutím tempomatu v oboch režimoch (manuál aj AT SPORT), ale to už asi vieš :-)
Tu je to názorne vidieť ako to má fungovať, to som točil pred 62 tisíc km :-) V čase 00:25 radím do D-čka, čas 00:29 prepínam k sebe do SPORT módu a kontrolka ostane svietiť aj počas jazdy si všimni. Akonáhle by som sa dotkol páky (čo som vtedy držiac mobil s natáčaním nemohol) a radil hore alebo dole, kontrolka zhasne a ďalej to už poznáš :-)
[ Link ]
SLim: díky!
Taklže po tom, co jsi napsal, pokud to spávně chápu, řadím buď D - pak sport nesvítí a nebo z režimu D posunu doleva na manuál a tehdy se sport rozsvítí, pokud nedělám nic dalšího. Jakmile ručně přeřadím, má zhasnout??
No a je tedy nějaký rozdíl v řazení, pokud mám D a nebo SPORT??

23.12.2010, 08:09 |
muSlim | Upraveno: 2010-12-23 09:15:45
Jasne že je rozdiel. Je to niečo ako predpotopný SI Drive bez Eko módu:
D - bežný automat na denné jazdenie, pri dupnutí na plyn (predbiehanie, atď.) sa z 95% radenie rýchlostí odohráva pri záťaži medzi 4-4.5k rpm
SPORT - ešte stále to je automat, ale v športovom móde. Pri bežnej jazde po meste nepoznáš žiadny rozdiel, snaží sa radiť v nízkych otáčkach tak isto ako D-čko, t.j. v meste okolo 1.5-2k rpm. Rozdiel nastáva pri záťaži, keď mu tam dupneš, z 95% ťahá až do červených, t.j. radí niekde na rozmedzí 6.8-7k rpm
+/- - až toto je manuálny mód, podraďovanie si robí sám (trebárs dôjdeš na križovatku a zastavíš, nemusíš sa starať, on to hodí do 1-čky a čaká), preraďovanie vyššie si už zaobstarávaš sám, on Ti do toho nekecá
Tých 5% u D a SPORT módu je odhadom, tá rezerva tam znamená že oboje môže radiť aj v iných otáčkach než bežne. Trebárs do kopca pri plnom knedlíku aj D-čko vytiahne otáčky v prípade potreby až na 6k rpm a tak isto keď ideš na rovinke, alebo z kopca, tak aj SPORT automat preradí už okolo 4k rpm, neťahá to až do 7k ak nemusí.
A áno, je to tak ako som písal a správne si to pochopil, akonáhle z auto-SRORT módu prepneš na manuálne radenie (kvedlanie na +/-), kontrolka zhasne, nakoľko tá signalizuje práve automatický SPORT mód, v manuále to je übersport a máš to na starosti Ty ako ujko držiaci sa volantu :-)
Inak tie rýchlosti by sa dali rozdeliť zhruba tak, ako u SI Drive:
D = Intelligent
SPORT = Sport / Sport Sharp
S tým rozdielom že Intelligent je fakt pre obmedzených dedov, to sa nedá použiť, ale je to zhruba ako to naše klasické D-čko, že sa snaží netočiť - len je to "horšie", akože prehnaný ekonomód, odozva na plyn až zajtra, atď. Sport Sharp zas mení ešte odozvu motoru/pedálu u SI Drive vybavených áut, takže je trošku ešte športovejší než naše SPORT. Zhruba to ale odpovedá, a vždy je to o vodičovi, kolegu s SI Drive som nespočetnekrát dal dole (on MY2008 s SI Drive so 47k km, ja MY2003 so 185k km) :-)
Díky. Jdu vyzkoušet, zdali to funguje tak, jak naspáno:-)
Slime, ten motor tě asi nebude mít moc rád, když mu hned po nastartování takhle dáváš...
walish: a jak víš že nebyl před tím nastartováním zahřátý?
Pravda,omlouvám se,špatně jsem se díval,teďka jsem to shlédnul důkladně a je tam optimální teplota,takže Slime omlouvám se. Nicméně vypnout motor a zase hned startovat taky nemá rád :D
2 walish: viem čo má a čo nemá rád, mne to fakt nemusíš hovoriť, o moje autá bolo čo do mechaniky vždy kráľovsky postaráno ;-)
Zdeny, to je úplně zbytečné psát, co máš, neboť už to všichni dávno víme.
Camron:
opakování jest matkou moudrosti:-)
Jinak funguje to tak, jak má a jak píše SLim.