
Navštíveno 3843x


22.12.2010, 15:22 |
Losky Ahoj, známej koupil auto, má ho týden a zjistil, že mu to žere chladící kapalinu. Co teď s tím? Bývalý majitel mu tvrdí, že auto bylo v pořádku. Nejspíš má známej asi smolíka, co? Nebo dá se to nějak vrátit?

22.12.2010, 15:27 |
Diner a kde mu ji to zere? Jako proteka chladicem, nebo hadicema, nebo kamarad v euforii z noveho auta odpalil tesneni pod hlavou?:-)
Tak najprv záleží na tom ako to mal ošetrené v zmluve, či tam mal klauzulu o skrytých vadách. Ak to tam má, tak má kamarát smolíka, ak to tam nemá, tak by mohol evidentne reklamovať...

22.12.2010, 16:25 |
Losky jedná se o octu TDI PD. Vypadá to na prasklou hlavu, ale znám ho a vím, že autem jezdí jak důchodce, žádný kouř atd. Určitě to auto už prodal s tou vadou. Ve smlouvě nic není o skrytých závadách. Co by tam muselo být, aby se to nedalo reklamovat?
Pokud od obchodu neubehlo vice jak pul roku, tak bych se s tim obratil na pravnika.
Malo by tam byť niečo ako že predávajúci si nie je vedomý žiadnych skrytých závad na vozidle. Lenže tie skryté závady by museli byť takého charakteru, že ich môže odhaliť len technik v autoservise, teda prvým pohľadom a užívaním neidentifikovateľné. Ak má prasklú hlavu, tak už aj jemu to muselo vykazovať ten jav, to je už ale na právnika, aby mu to dokázal :-)

22.12.2010, 16:45 |
Losky takže pokud se člověk nechce soudit, tak to asi bude pro něj lepší opravit. Všiml si, že prý má mokrou nádobku od chl. kapaliny, asi vyhazuje přepadem, ale nevaří to

22.12.2010, 17:30 |
Fresh mel jsem OI taky TDI PD a podle kamarada jedna z nejcastejsich zavad je rozleptana gumova hadicka pres kterou netece ale prosakuje voda. taky se mi to stalo, kape na ni nafta a ta ji pomalu rozezira. Kdyby byla praskla hlava, tak by se to asi na chodu motoru poznalo. A navic, u ojeteho auta nevis dne, hodiny, ani minuty kdy neco odejde!

22.12.2010, 17:35 |
Losky jj, auto jezdí ok, nevaří, jen prostě ubývá chl. kapalina, asi okolo nádobky přepadem
jo něco podobnýho jsem měl s Fábkou,ale byl to benzínák a najeto 300tkm,každým asi 500km jsem dolíval hrozný množství

22.12.2010, 17:45 |
Fresh at se zkusi podivat na tohle, stane se to driv nebo pozdeji na kazdem PD, ta hadicka je v mistech na obrazku a je potazena sitkou.


22.12.2010, 17:48 |
Losky Fresh: No jo, problém asi je v tém, že mu to vyhazuje přepadem ven, takže to by asi neměla dělat hadička na druhé straně motoru, ne?
Co byste delali, kdyby Vam po necelem mesici od koupe (3600km)rupla ojnice a podivala se na svetlo bozi? Auto r.v. 96, najeto 370tis. Pri prodeji vse v poradku.
Stalo se to za bezne jizdy na dalnici, oleje dost a najednou sviti mazani a z motoru je kovadlina.
Pricina jsou pry spatne vstriky (upozorneno pri prodeji, ze by bylo v dohledne dobe dobre je preventivne vymenit, ale neuvedeno ve smlouve - kazdopadne je to soucast, ktera se opotrebovava a dle meho soudu mohou vstriky tezko zapricinit prasknuti ojky, to uz spis ukapne pist, diky spatnemu rozstriku - kapani nafty)
Neprijemna situace, ale dle meho tezko uhratelna na skrytou vadu.
muže mit třeba špatne vičko na nadobce nejlepe natlakovat chladici soustavu a i motor
nebo změřit výskyt co2 v chladici kapalině
Lukaash: problematické je už to, že to má najeto 370 000 km a sám jsi najel 3600 km... Ta ojnice sama od sebe nepraskne a 1. záleží co je v kupní smlouvě, 2. musíš dokázat, že ta skrytá vada, co tohle způsobila byla již dlouhodobějšího charakteru... (což bude problém, protože o tom předchozí majitel asi fakt neměl ani páru)

22.12.2010, 18:58 |
Losky Nádobku měnil i s víčkem, to udělal hned, co to zjistil (je to pakatel). Asi prasklá hlava, lehce to zkrátka tlakuje. Asi se musí spíš smířit s tím, že pokud se nebude chtít soudit, tak si to bude muset opravit sám
mr.brain : puvodni majitel o tom paru nemel,bo jsem to ja :-) a pri prodeji to samo znat taky nebylo, stejne jako dalsich 3600km :-)
ja jen, ze kupec me ted uhani :-/

22.12.2010, 19:32 |
Ami losky: nemusí mít nutně prasklou hlavu stačí špatné těsnění a na toto se skyrá vada nevztahuje neb těsnění prdne kdykoliv okamžitě- s tou případnou prasklou hlavou to bude stejné taky se může stát okamžitě stačí zastudena vytočit. Bohužel má smolíka ale tak oprava nestojí desetitisíce
lukaash: toto není skyrá vada obzvlášt po 3600 km :) vždy mě baví lidi co chcou koupit zadarmo nejlíp a potom otravujou i kvůli gumičce u stěrače
Skryté vady, nebo prostě totální škoda po krátké době, to je rovnou na soudního znalce pak právníka a případně pak na soud. Pochybuji, že třeba u toho, že ti proběhne ojnice ven, o tom majitel věděl, tušil, když vše bylo v pořádku, když je třeba motorový prostor špinavej, je jasný, že se v motoru nic nedělalo.
V tomto případě je dobré taky dávat bacha, když je motor moc čistej a je prostě vidět, že byl nedávno otevřenej, a majitel neříká, že by se na tom něco dělalo, pak je to jasné, což by se dalo taky použít jako podnět k jednání.

23.12.2010, 08:39 |
Lukaash | Upraveno: 2010-12-23 09:41:31
Na motoru se za posledni rok a pul nic, krome vymeny oleje, nedelalo (predtim take ne, co vim). Motor nevykazoval zadne vady, nevydaval "divne" zvuky (toho by si kupec asi take vsiml, nevypadal na zadneho zacatecnika a auty se zivi), olej nezral (1L / 6-10tis. km), menen byl pravidelne.
Dle meho proste unava materialu.
Teď to samé řešil kolega na nové Tource, vzal to reklamaci a byla tam špatná expanzka, udělalo to až asi po 6 měsících provozu, měl tam tenčí stěnu u zavitu víka a když se to ohřálo tak to propoštělo.

začni u tý plastový příruby která je na prvnim obrázku..... častá závada u všech tdíček který to maj.... praská to tam a neni to vidět.....
bejt to hlava což je taky často tak to auto čadí dost a bude vařit nebo po otevření nádobky po tobě vyskočí voda....

23.12.2010, 23:57 |
KFL Pokud se nepletu, tak prokazování skrytý vady jde prvních 6 měsíců od podpisu smlouvy za prodávajícím, který musí prokázat, že v době prodeje tato vada na vozidle nebyla. Po uplynutí této lhůty musí přítomnost vady již při prodeji prokazovat kupující.