
Navštíveno 3327x

Řeším za by byla lepší volba Octavia 2.0 TFSI RS nebo Fabia 1.4 RS?
Jezdil s octavií i fábií, teď si dávám jejich + a -
Octavia: +
- větší výkon
- větší objem (delší životnost)
- větší a bezpečnější auto
její -
- pořizovací cena
- větší spotřeba
- větší pojistka
Fabia: +
- menší spotřeba (ne tak velký rozdíl)
- menší pojistka
- "možná" větší zábava
- pořizovací cena
její: -
- automatická převodovka ( řazení pod volantem má ovšem také své, rychle se tomu přijde na chuť)
- menší, lehčí auto
- nevěřím životnosti motoru ( velký výkon, kompresor + turbo)
Kdo by dal přednost fabii a kdo octavii, hlavně proč???

22.12.2010, 10:31 |
Dragster | Upraveno: 2010-12-22 11:33:09
Rozhodně bych šel do oktávky už jen proto, že má "dospělej" motor a nová Fabie je prostě hnus
johanik:
Taky jsem měl, ten názor než jsem se ve fabii svezl, zas tak ošklivé to není, hlavně to má nádherný podvozek a brzdy a motor je možná svižnější než v Octavii, je to třeba jen můj pocit. Fabiia je i v interiéru pěkně slyšet (motor).

22.12.2010, 10:40 |
Augi Já myslím, že je docela propastný rozdíl v ceně, takže zaprvé podle peněz, zadruhé podle velikosti, mám O2 a sám jsem přemýšlel o F2RS, protože jezdím sám (v rodině máme ještě jednu O2, takže dovolený jsou v pohodě), mně osobně se F2 líbí, takže proč ne, no a zrovna u nás v salonu mají jednu modrou s černým paketem, najeto 6tkm a cenovka 434, to je docela lákadlo :-)
myslím že se nepotřebuju svezt, může to mít podvozek jaký chce, ale když bych si koupil auto, tak neco, co se mi líbí a to nová Fabie rozhodně neni, at je to nejaka 1.2 nebo RS, je to uplne jedno. Oktavka se mi libi, ta po Faceliftu je fakt hezka.

22.12.2010, 10:42 |
Augi Jo a DSG mám rád ;-)

22.12.2010, 10:49 |
Kapka (M)
osobne za mě jedině OctuRS...ta Fabka je hnus velebnosti..myslím po vzhledove strance jak zvenku tak zevnitr..ale ber to tak že jsem spokojený majitel Octavky I. RS...takže jsem malinko zaujatý :-)
F1 je byla a je hnusna F2 uz je lepsi
F2RS se mne liby DSG je take prima :-)
jinak jako Augi

22.12.2010, 11:04 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-12-22 12:05:58
To pane záleží na co to chceš? Co jsem jel s Tebou na posled, tak jsi jel takovýho klobouka, že by to odpovídalo na 1,2HPT a i to je moc silné :-DDD
Za mě pokud to chceš pro rodinu, tak Octavii RS kvůli velikosti a "dospělosti".
Pokud ale pro rodinu bude sloužit Tour a tohle má být spíš pro radost (proto asi RS) tak bych šel jednoznačně z těchdle dvou do Fabie. Docela jsem koukal co to na okruhu umí a je to prostě zábavnější auto než velká Octavie. Trochu mě na tom mrzí to řazení, na to abych podřazoval k sobě, to musel vymyslet jen blb, bohužel je to koncernový bug a nic s tím neuděláme...
Jo a pokud bych nevybíral z těchdle dvou, tak bych asi šel do tohodle rozhodně raději než do fabie, kde mám problém s řazením a hlavně i designem:
[ Link ] Co Ty na to?
pokud mas Diagnozu Škoda, tak Octavia
jinak jako Tuner#2 :-)
Hele a nebo dej půl mega do nějaké 120cky a to by bylo, aby to nebylo sakra hravé auto :-D
Augi: seš na tom asi jako já, mám pro rodinu také jinou Octavii, fabiia mě zaujmula asi jako tebe, předváděčku také můžu mít, ale tu určitě nechci, každý tomu dá co v tom je. Nabídku mám na funglovku za cca 475000,-, což si myslím je super cena.
Kapka: Já byl vždy pro Octavii, ale po svezení ve Fabii jsem na na vážkách, Octavii I RS je prý zatím nejslepší z těch "sportovních" aut z MB, ale v té jsem nikdy nejel.
Tuner#2: Hele hele, já ropáka prostě nehoním, nemá to cenu.
To řazení ve fábii není zas tak patně řešené, levou pákou prostě řadíš dolu a pravou nahoru s tím jsem žadný problém neměl, jen jak mám dlouhé prsty a nejsem na to zvyklej, tak jsem si většinou sahnoul na ovládání směrovek a stěračů.
Octavia je dospělejší a to je asi to hlavní slovo, ani jednou z těch auto nebude nikdy závodní auto a radost bude v jich možnostech tak zhruba stejná s fábii asi lepší. Zatím nevím na kolik bych se byl schopen dostat s pořizovačkou u octavie, pak se uvidí.
Jinak Renaulta určitě ne, a dát půl mega do 120cky, to vážně ne, jednoho takového blázna už znám a v dnešní době abych se s tím bál jezdit a to i já, byl bych do půl roku bez práce. :-)
Dragster: Počkej, já nemyslel řazení pádlama to je pro děcka... Já myslel řazení sekvencí řadičkou a tam je to přesně opačně. Když vysíš na pásech při brždění, tak potřebuješ kopat kvalty dopředu a naopak při zrychlení dozadu a ono je to bohužel opačně :-/
120cka byl samozřejmě JOKE, a jen nechápu proč se bát? To jsou zas nějaké nová nařízení na "nás" BTW já v tom tolik nemám a ten druhej blázen s tím byl letos i u moře :-P
Počkej, ale stejně tak jako 120cka byl JOKE, tak Renault byl myšlen zcela vážně, je to stejná cenová jako Fabie, je to mnohem hezčí z venku i zevnitř, super sedadla a konstrukčeně ověřený motor s 200+HP. Hele tady není o čem pokud chceš zábavu. Navíc Fabia je vzadu prý dovažovaná a na nerovné silnci dost nepředvídatelná....
Woko_O: To není moc stejná cenová třída...
Tady si přečti komentář Mr. Cimbu:
[ Link ] Ber to s rezervou, on je rozený pohádkář, ale na druhou stranu na každém šprochu je pravdy trochu...
Za mě fakt Clio pokud se chceš svést a zabavit. Jinak si nech to co máš, na klobouka to stačí :-)
ja bych si z tech dvou koupil subaru WRX nebo lancer evo...
Jinak z vyse jmenovanych, svezl jsem se v obojim a nechapu otazku.
pokud si muzu koupit vetsi, vykonejsi, a praktictejsi auto, proc bych si kupoval mensi, slabsi pseudoauto?
Nova fabie RS je podle me stejna trapnost jako ta stara naftova. Vsude ctu na ten motor ody, ale ja v tom jezdil, a vubec me to nenadchlo. Navic co jsem mel moznost sledovat, tvrdim ze ta nadopovana malorazka se pri pokusu jet rychle dostane spotrebou na stejnou uroven jako cOcktavka RS.
Octa v RSu je podle me ve vsech smerech lepsi volba. Nejak sice nechapu lidi co si kupuji "rychly" auta a resi spotrebu a pojistku, pro ty pak je jeste octa RS TDI ...
Honza: souhlas se vším až na to, že TDi RS je asi nejnespolehlivější Škodovka co byla. Říkají to všechny servisy....
Dragster: Pokud máš auto na normální ježdění, tak bych půl míče poslal směrem M3, STi, EVO, 350Z, Integra, Vette... Prostě bych si koupil opravdové sportovní auto a ne pouze rychlejší cestovní auto bez duše (ORS) respektive rychlou nákupní tašku totálně bez nápadu (FRS).
jako tommas, všechny auta co vyjmenoval jsou úplně jinde než nicneříkající koncern..
ale zase chápu že nový auto je prostě nový
Woko_O: Focus RS je úplně jiná liga ja jezdecky tak cenově, je to ovšem nádhera.
H-Honza: Tak TDi RS se dle mého názoru vážně srovnávat s 1.4 RS na jízdní vlastnosti srovnávat nedá, benzín je benzín.
WRX vážně ne když už tak WRX STi a to jsem přes 1 mega, samo jízdní požitek nebe a dudy ( RS vs WRX STi - nesrovnatelné)
tommas: chtěl bych to auto nové, né nějaké odhoněné pasti a cena u M3, STi, EVO, 370Z atd je poněkud jinde, než fabia RS a Octa RS.
Dragster:
jsem koncerňák, na normální ježdění mám dneska vlastně už dva, to předesílám na začátek.
Chápu touhu po novém autě. Ale nebude to sportovní auto ve kterém si užiješ ten divoký, nespoutaný pocit kvůli kterým se sportovní auto kupuje.
Já si raději za 300 koupím krásnou M3 E36 z D. Vyměním olej+filtry+svíčky, ten jeden/dva poškozené plasty v interiéru, nechám olakovat přední nárazník otlučný od kamenů, vytepovat interiér a přeleštit + nakonzerovat lak + přeleštit zašlé přední světla - tzn auto je jak nové. Stále mám 150 v záloze na případnou revitalizaci motoru, převodovky a diferáku.
A v sobotu si vyjedu spokojeně na okruh, zkusím co snese víc, jestli podvozek nebo můj pud sebezáchovy, proletím se bokem a ruce se mi radostí budou klepat ještě v poledne v pondělí:D
plne souhlasim s tommas,za ty prachy sezenes pekneho japonce ktery si na sportovni auto nehraje ale opravdu jim je,coz se samozrejme u modelu RS vubec rici neda.Staci jen hledat a daji se bezproblemu sehnat krasne lehce ojete vozy v tvoji cenove relaci.

22.12.2010, 14:14 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-12-22 15:15:22
tommas: Je otázka zda by mu u kousku za 350tkč těch 150 stačilo na opravy a nové je prostě nové...
Dragster: Koukal jsi na odkaz? Proč ne jiné auto? Odpověď NE není pro mě odpověď, protože i já coby škodovkář tělem i duší bych asi Fabii RS designově nepřekusnul a to Clio jí strčí do kapsy jak vzhledově, tak technikou a jízdníma vlastnostma. Hlavně brzdy má skvělé na autowebu naměřili 35,6 metru ze 100km/h což je skvělý výkon.

22.12.2010, 14:18 |
FBS Když pominu všechny komentáře tak se zaměřím na tvé plusy a mínusy...
Řešíš spotřebu: dle mě je skoro stejná, taky jsem jel v obou autech a jestli má Fabia menší spotřebu o litr? Vykoupeno je to tím, že je to menší auto. V Octavii je větší pohodlí. Spotřebu bych tímto neřešil...
Pojistka na auto? Je to o jedn u třídu větší pojistka, kolik to je? pár stovek navíc za rok?? Nesmysl řešit..
Osobně se mi OII facelift RS mooc líbí.
Jednoznačně O. Lepší motor, lepší zpracování, hezčí interier i exterier. Viděl jsem několik F RS a už jen ten ubohej plast na dveřích, drnčelo to a to byla nová, prostě hnus, navíc ta řadící páka, to má bejt co, to je jako z Kindevajíčka, od středové konzole budeš mít otvalené koleno, mají to fakt debilně vyřešené.
Modrá metal Octavia II RS a budeš spokojený :-), pojistak už není tak rozdíl a spotřeba taky ne, za tu rozdílnou kvalitu mezi O a F ti to jistě bude stát :-)
tommas: na to mě vážně nenalákáš, buď nové nebo nic. Kdo si koupil někdy nové auto tak bude vědět o čem mluvím.
Ojeté určitě ne.
SeatPower: Nehledám "plně" sportovní auto, tam bych mě volbu jasnou buď Focus RS nebo Impreza WRX Sti.
STS prece :-S ale musis byt rychlej, uz jich moc neni, NASA je vykupuje
Dragster: rozumím, nové je fajn. Ale připadá mi, že za nedostaneš adekvátní zboží vzhledem k vynaloženým prostředkům (hlavně v případě FRS, která je sice rychá, ale pořád je to městské auto).
Proffesor_W NASA je vykupuje :-)))))))
Tuner#2: Renaulta vážně ne, k této značce proce nemám vůbec důvěru, nelíbí se mě vůbec jejich zpracování a řešení nechanických věcí. Taky je to jen 3dvířko a to teď ne, když lehne tourka, tak potřebuji dát někam prcka.
FBS: bylo to jen pár + a - co mě hned napadlo, nejsem z těch lidí co chtějí auto s výkon přes 200PS a spotřebu do 5l, když to pojede tak si to také musí zákonitě něco vzít. Mě se také OII facelift RS mooc líbí, víc než před faceliftem, myslím že nás moc není, většině se nelíbí.
Legacy 2.5: asi máš pravdu, samo jinou barvu jsem ani nemyslel.

22.12.2010, 16:28 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-12-22 17:28:49
Tak zrovna mechanické věci má Renault úplně někde jinde, osvědčený motor, brzdy 4pístkové Brembo narozdíl od plovoucího jednopístku Fábie, sedadla Recaro narozdíl od lavic ve Fabii, dobře padnoucí volant co nemá místo pro airbag jako baťoh a zadní sedadla pro prcka to taky má :-D
Pokud přemýšlíš, ale tak jak tady čtu, tak si nech to co máš a nebo si kup určitě Octavii RS, už o ní básníš delší dobu protože vlastně sportovní auto pro radost nehledáš ;-)

Tuner#2: Uplně čistě sportovní auto nehledám, jen auto s kterým bych se i příjemně svezl. Octavii jsem chtěl vždy, protože fabia v naftě mě ničím nezaujala, ted mě příjemně překvapila fabia nová.
Motor u rencka nevím, brzdy nejsou jejich, židle také ne, ale vci jako uložení tlumičů, napravy a spousta jiných věcí je tam řešena strašně.
Ani koncern není ideálně všude řešen, ale myslím že je lepší.

22.12.2010, 19:14 |
Seat Power | Upraveno: 2010-12-22 20:14:38
tak v tom pripade seat leon 1P cupra
Davide nebudu se s zrovna s Tebou přít, ale Recaro dělá jedny z nejlepší sedadel, v tom Cliu jsem seděl, má to synátor zákazníka a moc lepších sedaček v autech není a zpobybňovat 4P Brembo oproti hroznému jednopístku je přinejmenším divné... U Fabie je prozměnu zrozná výplň dveří v pár testech píšou, že drnčí už u nového RSa, to hrozné řazení atd. atd.
Ve finále je to stejně na Tobě, takže přeji dobrý výběr.

22.12.2010, 21:04 |
TUNER Jako by jsi boba neznal...prostě škodofku a novou...a nebo nic... ;-)
Jesi koupíš fapku,přijedeš mě svízt a dáme sprinta )))
Jako lidi nademnou, přijde mi blbost řešit spotřebu a pojistku, ale to už jsi vysvětlil. Osobně jsem neměl ještě možnost svézt se v nové FRS, ale počítám, že to bude podobné jako standartní F sport - co mě osobně hodně vadí je, že sedadla jsou strašně vysoko a připadám si jak když sedím na záchodě ..... otlačené koleno už tu popsané je, design interiéru je fakt fuj :-)), DSG by mi vadilo a další věc co by mě odradila je "spolehlivost" nových TSI motorů (jakýkoli objem), za mě bych tedy z těchto dvou volil OII RS jedině benzin, ale na auto pro radost bych se podíval také jinam ;-).
Já osobně mám rád koncern, ale mezi náma, tak ten Renault je na tom z hlediska sportovního dovádění mnohem lépe. Nikdy bych si nemyslel, že tohle někdy vyslovím ;)

23.12.2010, 11:28 |
Etien (M)
ohledne uvodni otazky, myslim, neni o cem diskutovat... jasny Ocko ;-)

23.12.2010, 11:37 |
tibor tak jednoznačne Octávia TFSI!!!
já si spíš myslím, že tazatel to myslel tak, jestli se opravdu vyplatí zaplatit skoro dvakrát tolik za Oct, než Fab, né jestli je to nebo ono lepší, rychlejší, praktičtější. Ono je to jednoznačné, ale zas na druhou stranu dát o 300-400tis víc je taky argument
Tuner#2: Nemyslej jsem to zle na značku Racaro ani Brembo, právně naopak, není to od firmy Renault, tak to dobré bude.
To řazení u RSa je možná špatné, ale vůbec mě nenapadlo podřazovat pákou, když tam jsou pádla, je to bezpečnější, pořád máš obě ruce na volantu a nemusím někde hledat klacek.
TUNER: Koupil bych i něco jiného, ale tam už je cena o dalších cca 500000,- Kč jinde.
Fapka ně mile překvapila, ale víc % má pořád octa.
Cossie: Souhlas s tebou ať dáš sedladlo uplně dolu tak je pořád hodně vysoko, to nemám také ráda to mě tam vadí dost, u klasické výbavy sport je to sedadlo vysoko ještě víc.
Odrazuje mě také "spolehlivost", ale jen u té 1.4, myslím že je to moc přetechnizované.
Z OII určitě radost mít budu, nechci extra sportovní auto, ale svižnější a také i trochu rodinné.
Etien: díky, ty seš zatím jedinej který odpověděl jen na otázku a nepředhazuje jiná auta, jako možnou, lepší variantu.
crestik: něco na tom je, zda se vyplatí vážně dát o 200tis víc, když jezdecky to dá skoro to samé.
Fabka 180PS, 250Nm, při 1318kg
Octa 200PS, 280Nm, při 1430kg
Zatím tedy je vše víc pro octavii.

23.12.2010, 16:05 |
Tichy Je mi jasny, ze mas i druhe auto, ale nerikej ze nekdy nepovezes i prcka? No a to je snad dalsi padnej argument pro Octu. Navic dostanes auto, ktery je ve vsem lepsi.
Tichy: Prcka v něm určitě někdy povezu, to je jasné, uvažoval jsem jsem spíš na Fapkou combi, ale pokud to přijde tak to bude asi Octa, ta v kombíku ale nebude.

24.12.2010, 16:43 |
TUNER zelenka 160 PS - 260 Nm - 1000 kg....ale prcka tam nedáš.....to jen kdyby jsi to náhodou chtěl koupit :D :D

25.12.2010, 14:04 |
Dragster | Upraveno: 2010-12-25 15:04:27
TUNER: dám ho dopředu a tam už židli i s fomologací FIA mám, tak to snad esembáků bude stačit :-)))))