
Navštíveno 2417x

Mám takovou otázku, ne přímo výběr auta, to jsem zvládl sám, ale spíš dát pro a proti, zhodnotit co bude lepší volba :
Citroen C5 kombi 2.2HDI 98kW automat r.v. 2001 - 2002
vs
VW Passat kombi 1.9TDI 81kW!!! automat r.v. 1997 - 1999
U Passatu se mi zdá 81kW jako nejpovedenější motor ohledně spotřeby a spolehlivosti, nevím jak to tam je s automatem, jak moc se sype, případně cena repasu.
U C5 si myslím, že ani 2.2HDI není špatná volba, o automatu zase moc nevím, ale co jsem koukal na C5 fóru tak si na ně nikdo extra nestěžuje, kdežto na VW automat jsem tu nedávno četl ( ve spojení s Transportérem ), že 200t km ať se k tomu chová kdo chce jak chce a víc ani ťuk...což mě trochu odrazuje, vzhledem k tomu, že ty auta budou mít najeto cca okolo této hodnoty, spíš více.
Původně jsem přibral i Mondeo do výběru, ale nakonec jsem ho vyřadil kvůli prachům, bo to bych chtěl udržet okolo 70 - 80t Kč a do Mondea r.v. 2003 a výše by to bylo 120t Kč a více...
Byl bych rád za rady ohledně automatů, ale i pokud by Vás napadl jiný schopný adept, tak sem s ním...;o)
je to takovy bud a nebo..vysrat se ti muze i nova prevodovka i stara..do toho proste muzes bud jit nebo ne,ale nechal bych si nejaky finance na pripadne opravy..
Ja bych sel do Passata..za me Citroena asi ne..I kdyz jestli je ten passat PD tak to je taky takovy bud a nebo..v tomhle roce to snad byly prvni kusy kam to davali..
takhle.... citroen je sračkovej na všechno co se podíváš výjma převodovky který tam nemaj problémy a ta převodovka přežije auto (tj. najede vklidu přes 300 což C5 sotva)
passat tam je zase všechno takovej "mainstream" neni to ani špatný ani dobrý, sere se to intenzivně ale všechno se na tom opraví relativně dobře, ale převodovka pokud se bavíme o 4q bez tiptronicu což asi ano tak to je tragédie... 200tis bejvá většinou totální scifi at s tim jezdíš jak s tim jezdíš a měníš olej jak chceš, pístnice se vysere stejně, neni k sehnání a nová když seženeš tak asi 25-30 samotná pístnice, celá převodovka špatně sehnatelná a jejich stav špatnej u všech....
passata přežije motor, 81kw bude mít problém maximálně se zatuhlym turbem nebo N ventilem , zkroucená hlava tě může potkat taky ale někde na 0,5mil km.....
celkově 81kw super motor s nádhernou spotřebou, dobře jede dle mě jede líp než 2.2hdi neb všechny hdi v kterejch sem kdy jel sou totální hnědka která prostě nebere ani "vocpod" ani nahoře... jak 2.0 ta 2.2 se nechá udusit když jí nevytočíš při rozjezdu.....
celkově u obou kandidátů v týhle ceně počítej že to bude past....
I když jsem citroenář, tak za tyhle prachy radši passata. Obě auta už budou přeci jen za zenitem a na passat se ty díly shání přeci jen lépe a 81kW tdi je opravdu povedené.
Jako když kámošovi o jeho Mondeu TDCi v servisu řekli, ať se toho rychle zbaví, tak ho prodal asi za 70 nebo 80kkč.
nejhorší je že takovejch TDCi na prodej je tu mraky.... kámošovi taky začlo odcházet čerpadlo a začinaly haprovat vstřika a blikat žhavení.... tak se to načančalo aby to vydrželo zkušební jízdu a prodalo.... relativně pod cenou ač samozřejmě to auto s vadou mělo cenu daleko nižší...

20.12.2010, 11:13 |
dedo 2,2 HDi nie....
Proč 2.2HDI ne?
S Passatem bych byl spokojenej, 81kW ještě není PD to bylo až 85kW, takže ještě bez, ale zase ta převodovka, kua :o(
Počítám s tím, že to auto nebude na parádu a bude se srát ( které auto z těchto let ne ), ale tak na Passata padla volba právě proto, že na to bude všechno za málo peněz a obecně se o všech závadách ví, opraví to kdokoli na koleně a ten motor je bezkonkurenční.
O Citroenu o tom přesvědčen nejsem, ale tak vypadalo to jako relativně solidní nabídka, tak nevim mno.
A takhle starej Passat že bude za ty prachy ludra? Občas se za to objeví i B5,5, tam bych si myslel že to bude ludra, ale u B5ky je to cenově tak nějak zlatej střed ne?

20.12.2010, 12:45 |
Woko_O | Upraveno: 2010-12-20 13:45:41
si kup tu verzi 1.9TDi 66kW kterou srali od passatu pres golfy az do octavek normalne s manualem a mas to..jestli nejsi zadnej strelec a mas auto jen na to aby ses dostal z bodu A do bodu B..tyhle motory byly naprosto normalni a delaly se na nich jen bezny veci a bezny zavady..
Vyjádřím se jenom k Passatu, Citroeny neznám.
Jak psal Woko_O, tak ono i novější 66kw mají nastavení lopatek, tím pádem je lepší vzít 81kw, která aspoň jede. Ta 66kw je na Passata málo.
Soulhas s Nismem, ten automat asi nebude nejlepší cesta, ten potenciál šílenejch investic tam velkej.
Počítej takhle, pokud najel Passat TDi ročně minimálně 35 tis (což je nic), tak to máš od 2002 najeto mezi 300 a 500 tis km. To je prostě nezvratnej fakt, kdo najede míň, jezdí benzínem, ne naftou. Se mrkni na mobile nebo autoscout, tam mají všechny najeto od 250 tis nahoru.
Jinak že by byl Passat past bych se nebál, ale pokud se Ti sejde třeba během 3 měsíců běžný servis + převodovka: 4x tlumiče, kotouče+desky, sada ramen, výměna olejů a filtrů, tak jsi na nákladech za který jsi toho Passata koupil. Neříkám, že se to stane, ale všechno je možný.
Automat je podmínka, z toho bych nerad ustupoval a proto mě séře to co tady o VW automatu povídáte, protože jinak by byla 81kW jasná volba.
Kdyby se to sešlo takhle jak povídá Tommas, tak se asi střelím, ale i kdyby mě automatka potkala za rok, tak by to bylo nemilé. Že to auto bude mít 200 - 300 + mi nevadí, kupuju auto podle stavu a ne podle km, jde mi případně o to, jak poznat u Passatu odcházející automat? Klasika - smrdící černý olej + kopance při řazení + špatně ( dlouho ) řadící zpátečka? Ještě něco? Když koupím automat, který bude dělat všechno správně, tady mi jde o ty podmínky...já znám Volva, když se k němu bude člověk chovat ok, tak automat vydrží hafo, když bude člověk idiot a neměnit olej, tak odejde. Jak píše Nismo, chápu, že to samé by byla automatka i u Citroenu ( nehledě na osatní :o) ) , kdežto u VW i kdybych se nahlavu stavěl, tak se vysere.
proc je automat podminka? Jako je je to pohodlny,mit jednu ruku porad volnou..ale u tehlech prevodovek nevim nevim..vazne je to bud a nebo..Nemusi bejt poznat kdy je takova prevodovka pred poskozenim..proste se to jenom stane..Je to jenom cast auta jako kazda jina.Stejne tak ti muze prasknout rozvodak,vysypat se pumpa..muze bejt nespocet veci ktery se muzou posrat driv jak prevodovka..jen s tim rozdilem ze za to zaplatis vic nez za jinou cas motoru,nebo auta..Zalezi taky na tom co se ty prevodovce stane..
A to jsem do toho výčtu nedal poloosy, ložiska v kolech a repas turba:-)))
Zase na straně druhé ten automat není zase tak strašná darda, protože výměna spojky včetně dvouhmoty není zrovna nejlevnější sranda. Takže když hned po koupi auta začneš shánět i záložní převodovku nebo nějaký repas, tak budeš na situaci připraven a mohl by jsi z toho vyjít dobře. Díly jsou nejdražší, když je nutně potřebuješ:-(
Nějaký automat mi taky leží v hlavě, protože jak to jednou zkusíš, už nechceš jinak. Mám teď v Octávce kvedlačku a už mě to leze krkem.
Osobně jsem byl spokojen se Subaru v AT, ale tam zase není dieselová varianta, takže to auto padá. Hodně lidi chválí starší Volva, tak zkus pohledat tam.
automatu se neboj, stejně tak se může vysrat i manuál ..
tady ještě pořád panuje dogma, že automat je strašně poruchovej, strašně to s ním žere, nikdo to neumí opravit atd..

20.12.2010, 15:04 |
dedo pertože je to najhorší motor aký sa tam dával, nespolahlivý, ale zase ked ide, ide pekne celkom...
Automat je podmínka, důvod = Praha + vícero zkušeností s provozem ( Ford Scorpio, Dodge Grand Caravan...oboje vlastněno cca rok a používáno jako druhé auto na pohodu - max. spokojenost ).
Zkušenosti s Volvama mám ( vlastním S60 ) a do automatu s 2.5TDI jít nechci, reálná spotřeba je tam 9 - 10, na dálku k 7mi, to si myslím, že Passat bude mít míň ( porovnával jsem spotřeby na spritmonitor.de passatů + vlastní zkušenost s V70 TDI automat - jezdil jsem cca 2000km )
Mimo jiné Passat B5 1350kg a V70 I. 1500kg...to už se taky promítne do spotřeby. Jinak bych s Volvem neměl jediný problém, ale přiznávám, že bych rád zkusil i něco nového...
A co do toho zakomponovat Audi A6 do r. 1998 - ještě stará "100" s automatem, a hlavně 2.5TDI řadový pětiválec co jsem koukal, tak ta převodovka má i manuální volbu, ta je good? Je jiná než v tom Passatu?
S tím pětiválem jsem měl teď možnost jet v T4 Multivanu a je to fajn. Jede, nežere svět a nejde utahat. Co automat bohužel nevím...