
Navštíveno 2828x

V nejbližší době potřebuju odvízt auto na hengru tak sháním kdo by mi to přiblížil, a kamarád mi tvrdí že pokud celková hmotnost soupravy nepřesáhne 3500kg tak na to stačí skupina B. Měl jsem za to že když za osobákem táhnu auto, už na to musí být E (když vlek přesáhne 750kg)
jak to teda je? dík za vysvětlení, dost by nám to pomohlo

19.12.2010, 00:35 |
20bad

19.12.2010, 09:59 |
JR Proste, kdyz mas vozejt s vahou vetsi jak 750kg musis mit E. Takze potrebujes B+E.
záleží na hmotnostech ad odstavec c: Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
Např. pokud máš pohotovostní hmotnost tažného auta 1.800 kg, tak za tím můžeš táhnout naložený plaťák s max přípustnou 1.700 kg a stačí ti na to B.
Pokud máš pohot.hmot. tažného 1.800 kg a max přípustná plaťáku je 2.000 kg, tak na to už ti B nestačí.
to je právě to slovíčkaření "přípustná" nebo "maximální povolená" atd :-/

19.12.2010, 11:38 |
DaveF je to jak píše 6kule
- pokud je přívěs do 750kg tak stačí vždy B i když je souprava přes 3,5t
- pokud je přívěs přes 750kg tak do 3,5t stačí B, přes 3,5t musí být E

19.12.2010, 11:40 |
DaveF je to v tom odkazu nahoře
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

19.12.2010, 11:40 |
petis Jako JR. Prostě na B je jen kára do 750kg tečka. Je to víc potřebuješ E. A příklad od Šestikule je správně ale tam jde jen oto co mužeš táhnout za autem ne naco máš řidičák. Takže Oba příklady jnsou špatně.

19.12.2010, 11:41 |
michall | Upraveno: 2010-12-19 12:40:59
Bohužel se bere max. povolená hmotnost (což je podle mě to samé jako max. přípustná). Já s autem, které má max. 2.450kg nemůžu táhnout vozejk, který má max. 1.100kg, i kdyby byl prázdnej. Zatímco s autem který má max. 2.000kg už ten samej vozejk táhnout můžu i plně naloženej. ŘP mám B.

19.12.2010, 12:00 |
DaveF petis - kdybys tomu odstavci věnoval pár vteřin své pozornosti, tak by sis všim, že tam je "Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení" a ne jak ty píšeš "tam jde jen oto co mužeš táhnout za autem ne naco máš řidičák"
Co může táhnout auto máš v TP, co můžeš taky řídit je v ŘP.

19.12.2010, 12:08 |
petis DaveF Neboj venoval jsem tomu pozornosti vín než bylo třeba. Prostě když nemáš E nemužeš táhnout káru vetší než 750Kg...... a muže mít auto jaký chceš a kouly taky jakou chceš.
První příklad od Šestikule... Nestačí B musí bejt B+E

19.12.2010, 12:26 |
DaveF tak v tom případě to byl ztracenej čas :-)) sorry..

19.12.2010, 12:36 |
petis Zaprvý reagoval jsem na příspěvek od šestikule. za druhý tvuj první post je uplně špatně
19.12.2010, 11:38 | DaveF
je to jak píše 6kule
- pokud je přívěs do 750kg tak stačí vždy B i když je souprava přes 3,5t
- pokud je přívěs přes 750kg tak do 3,5t stačí B, přes 3,5t musí být E
tohle je uplná blbost.
A zákon si musíš přečíst celej ne jen odstavec to hmotnosti.
Pár příkladu.
Auto 2000kg +750Kg....celková 2750Kg stačí B
Auto 2000kg +1200Kg...celková 3200kg musí být B-E protože Je kára nad 750kg
Auto 3000Kg +750kg....celková 3750Kg musí být B+E
A ještě doporučuju pročíst diskuze o tomto tematu. Kde je to napsaný i pro blbce.

19.12.2010, 13:07 |
DaveF :-)
se samotnou skupinou B zjednodušeně
dle 4a smíš řídit auto skupiny "B" s přívěsem do 750kg
dle 4c smíš řídit soupravu složené z auta dle 4a a přívěsu s maximální přípustnou hmotností soupravy do 3,5t

19.12.2010, 13:18 |
petis tak ještě jednou pro blbý.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
A nejduležitější je tohle...motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg
Takže teda složitě pro DaveF. Je to sice jen slovíčkaření ale Bez B+E nemuže dojít ktomu že bude souprava složená tak že bude kara těžší než 750kg

19.12.2010, 13:33 |
Rudi Pokud máš B, můžeš táhnou např.
Auto 2000Kg + vlek 1500kg( musíš splňovat soupravu do 3,5t)
nebo
Auto 3,5tuny + vlek max. povolenejch 750kg
Pokud bys měl B+E, tak můžeš mít
Auto 2100kg + vlek 1500kg ( čili bez problémů nad 3500kg)
nebo extrém offroady
3500kg auto + 3500kg vlek
včera sem pročítal diskusi na nějakým foru kde se tomuto věnovali, konkrétně když se jedná o vozejk pro koně.
Bylo tam napsaný, že př. oktávka může táhnout vozejk pro koně a stačí na to B (tzn souprava která nepřesáhne 3500kg)
tady se clovek pobavi.Musite cist vsechno a ne jen neco.Je to jak pise Petis a JR.Je sice vyjimka kde muze presahnout kara hmotnost ale zase musi bejt mala hmotnost auta tudiz blbost protoze kdo se zajima na jaky auta daj jakej zaves vi ze auto s 1200 kilama nedostane 2T.
deywis-jo je to vyjimka ale kun neni auto a nema prez tunu:-))Precti si tohle pozorne a mas vsechny odpovedi
[ Link ]

19.12.2010, 13:50 |
Hanes | Upraveno: 2010-12-19 14:50:51
Taky jsem to řešil, známej tahá za sprinterem 2.5t vozejk, po celý evropě s tim najede 60tis ročně a má jen B E, nikdy s tím neměl problém, ani při silniční kontrole v německu ani při nehodě taky v německu, ale sprintera má psaného jako osobního, když by to prý byl nákladní tak to na to musí být C E, nevěřil jsem tomu,ale jemu to tak funguje. Taky mě Ečko čeká, jen nevim jestli BE nebo CE-což je docela kupa peněz.
Hanes-ale to resis uplne neco jineho a pokud chces jen na karu na auta B+E ti staci C+E uz je na dodavky a nakladaky to je priklad tveho znameho proto mu to funguje a funguje to tak i u nas a i s dalnicnima znamkama.

19.12.2010, 14:08 |
DaveF myslim, že stačí použít mozek..a na tom odkazu co daval Lada to je vysvětlený...
prostě není pravda, že s Bčkem můžeš táhnout jen přívěs do 750kg..je tam ta podmínka s pohotovostní hmotností auta tj. na tahání aut už to málokdy může vyjít do 3,5t ale na tahání např. obytného přívěsu a jakéhokoliv bržděného přívesu do cca 1300-1400kg může stačit B

19.12.2010, 14:12 |
DaveF | Upraveno: 2010-12-19 15:12:30
jako příklad např. Mondeo kombi 2002
hmotnost 1435/2030kg tj. může táhnout bržděný přívěs do hmotnosti 1435kg protože 2030+1435=3465kg tj. jen se skupinou B
viděl jsem už několik výkladů od právníků apod. a je to tak
no, já se řídím zákonem, takže když mám pohot.auta 1.825 kg, tak za tom v klidu už roky tahám vlek s max 1.500 kg a na něm materiál. Mám jen B a nikdy s tím při kontrole nebyl problém. Ani ne před rokem jsem byl na referenčkách na auta a opět nám zdůrazňovali, že B stačí na to, jak jsem psal výše. Navíc připomínali i to, že s B můžeš řídit i traktor, což málokoho napadne. Konec konců je to vysvětleno i v odkazu od Lada362, že prostě s B můžeš mít za autem klidně přívěs nad 750kg. Howgh
Rudi extrem ofroud 3500kg auto a 1000kg vlek a chcou řP C takze v tom je takovej bordel ze ani policajti nevedi a kdyz na ne vyblejes paragraf na vyrobu zvejkacek tak 90% poldu nevi vo co de a posle te pric

19.12.2010, 16:59 |
JA | Upraveno: 2010-12-19 18:00:43

19.12.2010, 17:03 |
JA ve čtvrtek sem si to dělal....B+E

Docela se těším, na čem se pánové nakonec shodnete :-)

19.12.2010, 17:56 |
JA Sice to dávám odpředu ale tak to prostě je..:-)

DaweF -jenze prave ze tady se jednalo konkretne o tahani aut.Navic jak jsem rekl s podvalem sem se najezdil dodnes dost takze vim co pisu a vim ze auto ktery bude mit takovou vahu aby se vesel s podvalem s autem do 3,5 tuny nikdy nebude mit zaves na takovou vahu:-))
Lada362 neni auto jako auto a kdyz tahas pandu tak ti to je burt holt tera ma 4tuny sama o sobe tak musis met vsecky opravneni s tramvaji a pendolinem dohromady -))

21.12.2010, 12:07 |
hanzz JA mne předběhl. Chtěl jsem sem toto vyjádření MD také dát. Prostě JR a petis melou kraviny, pravdu má Šestikule a spol. :)
Stačí se zeptat nějakého karavanisty, běžně tahají 1200kg přívěsy a nikdo z nich nemá B+E, ale jenom B. Stačí, když hmotnost soupravy nepřekročí 3,5t a pohotovostní hmotnost auta je vyšší, jak maximálka přívěsu.

21.12.2010, 14:59 |
Sigi Nejsem teda karavanista, ale tahám koně. Dokud jsem měl Pasata, tak jsem molh jezdit jenom na B, protože jsem se soupravou vešel do 3 500 kg (vlek má celkovou hmotnost 1280 kg). Potom co jsem si koupil Pajero, jsem musel znovu do autoškoly a udělat si E, protože už jsem se nevešel do limitu. Sigi