
Navštíveno 1956x

Tak nastal čas popřemýšlet o autě. Už v tom ležím 5 den a stále si nejsem jisný.
Jezdím měsíčně kolem 2.000 km, z toho je tak 1.500 km po dálnici, na pohodu, žádné lítání. Jezdím v létě i zimě. Chci každopádně 4x4, lépe stálou či man. přiřazenou, případně automat. připojitelnou, benzin (asi by to šlo do LPG), objem nejlépe od 1.8 do 2.5 (HR-V je jen 1.6) - ideálně 2.0, nejlépe bych nějaké robusnější (SUV, combi), ale může být i menších rozměrů, ale prostě ne a ne se rozhodnout, můj výběr:
Toyota RAV4 II (od 2001), to mě láká asi nejvíce
Honda HR-V, takové zajímavé :-), i klidně jen 3 dvř. i tak je docela prostorný
Hyundai Santa Fe nebo Tucson
Subaru Legacy III
No a dál mě nějak nic už nenapadá, mám 190 cm, tak co vy na to? Jo a cenovka do 150.000,- Kč.
ještě třeba kia sorento, dá se za rozum a je to hodně jednoduchý auto, dokonce dost vydrží, dá se s ním i mimo silnici, zvládne terén,v benzínu se najdou super výbavy, myslím že lepší než starž santafe

17.12.2010, 15:33 |
hanzz Forester? Do 150t se dá sehnat sice jenom první generace, ale za to určitě nějaký vymazlený kousek s 2.0T (nebo atmosféra často už i s LPG). Případně sehnat ještě někde 20t a to potom jsou už i druhé generace.
[ Link ]
A ja som si vždy myslel že jazdíš 2.5-kou Legacy... :-)

17.12.2010, 16:02 |
Legacy 2.5 | Upraveno: 2010-12-17 17:03:50
Slim: jasně, ale chci novější, případně jinačí, ta Legacy III je taková ta jistota.
hanzz: Forester jsem koukal, je to takový pěkný pracant, ale že by se mi nějak moc líbil :-( navíc co jsem v něm jezdil, tak mi přijde dost tvrdé sedadla, po 2 hod. mě dost bolel zadek :-(
PAVELK: To Sorento tedy nic moc, max. s 3.5, ta 2.4 je dost slabá a je taky dost těžký, bez mála 2 t, ty ostatní jsou i o 600 kg lehčí, tak to nic moc tedy.
nejezdí se s tím ale špatně, zase je to kus auta a něco vydrží, i ten interiér přijde hezčí než santafe, nové santafe už je jiná liga :-)

17.12.2010, 16:25 |
muSlim | Upraveno: 2010-12-17 17:24:49
Ale to si ma potom pomiatol, to čo máš v profile je Tvoje? To je tretia generácia, štyrka je to čo mám ja, štyrka facelift to čo má šneček Zdeny60, atď. :-D Chceš teda 3-ku alebo 4-ku?
tak IV sem myslel, já II a III spíš beru jako facelift, tak mi spíš přijde než přímo nová generace...
Nevím, jaký chceš rok výroby, ale co zkusit nějaké dospělejší SUV?
Ford Explorer 4.0
Jeep Grand Cherokee 4.7
Za 150tis. teoreticky i ML 320, pripadne pri lehkym "pritlaceni" X5 4.4, ... ;-)
A vinzek fa to celé rozsekol, konkrétnejší si už nemohol byť :-D
Pokud pokujuje po necem vetsim, nevim zda zrovna A6 c5 je uplne vhodna :)
Rok výroby je tak nějak jedno, záleží na stavu, i 2008 může být větší shit než 2000.
Explorer a Cherokee nejsou podle mě SUV, ale tereňáci a s tím velkým nájezdem na dálnici je to zbytečný, X5 to samé a motorově až moc výkonný. Jezdím ty dálnice na pohodu, 120-130 km/h, žádné lítání. ML aby za něco stálo bude tak od 200 tis.
pokud je to na pohodovejsi jezdeni a chces neco vyjet a projet tak audi quattro ale to uz se opakuju s tema SUV ckama pojedes tak mozna do .... Cherokee a ostatni offroad vozydla sou suv pravej off je z toho az po zasahu majitelu auto jako takovy je standartni osobak akorat kousek vic nad zemi
2 vinzek fa: chlapec má Subaru Legacy... tak mu nemusíš vysvetľovať ako čo vyjet a projet ;-)
vinzek fa: v tom případě skoro neexistuje terenní auto a vše jsou SUV :-D Možná tak G od MB
vinzku, ty bys nam mel ukazat, z jaky jahody si to spadnul, pac to musela bejt takova vejska...
cherokee coby osobak trosku vic nad zemi?! 2 tuhy napravy ti neco rika? trosku vic nad zemi, ze i ja otylka pod nej vlezu bez heveru? Krizeni, ze udelam 0.5m bez uprav?
Takze si bez dal ujizdet nad svoji odinou f kvatru pico a legacyho nech koupit novejsi generaci, jo?
tmx.806 vsak co je trebas na Cherokee ofroudniho jak to hned nezvednes nedas tam ani poradny kolecka a tam kde zajedes seriovkou zajedes pomalu se vsim pokud nejses uplnej moula -)
2tuhy napravy znam neboj ale kdyz nevypojis stabyky aby to krizilo pokud nemas teleskopy tak to je jak osobacek pokud no neprizvednes a nedas vetsi kola to co projedes se seriovim gazikem projedu ja marbellou
vinzek: jasny, byla to megajahoda.
tmx.806 -)) je videt ze si toho moc neprojel
myslim ze je asi tady zbytecny resit prujezdnost terenem, ale u srovnani grand cira a marbely jsem se zasmal teda :-)
Legacy, ono tohle jsou opravdu vcelku SUV a na silnici nejsou uplne marny ;-)
Nevim jak treba HR-V, ale co mam zkusenosti s CR-V, tak auto jako takovy super, bez zavad, ale jet s tim nekam, to byla totalni nuda a "opruz" :(
Čo ja mám info, tak HRV je/bol taký dosť prepadák od Hondy...

17.12.2010, 18:45 |
Kmoda | Upraveno: 2010-12-17 19:45:07
vinzek fa: nedávno sem se nechal od bráchy svézt Jeepem Grand Cherokee 4.7 a jezdili jsme po polích a lesních cestách,v brodech a kolejích kde jezdí jen traktory. Přikládám foto,protože když čtu tvuj příspěvek o Marbelle myslím si že mluvíš z cesty :-D

A co ta Toyota RAV4? Ta mi přijde sympatická, motor 2.0 je dost chválený, že je pěkně živý, navíc dost místa uvnitř, jen malá škoda, že se 5-té dveře otevírají do strany a ne nahoru. A LPG bomba asi torzní nebo menší válcovou a udělat tam nějakou dřevěnou zástavbu a tak to schovat. Zkušenosti?
HR-V jedni píšou děs, jedni že je super, mě se líbí, neb nevypadá tuctově, jde svou cestou :-)
Jen doplnim Kmodu, ze se jednalo bud o 4.0, nebo 5.2 nebo o mene obvyklou 5.9 :-)
RAV4 je drzak, mame jedno v rodine 2.0, ale jinak jizdni vlastnosti hrozny a auto dost syrovy
| Kmoda jo kdybys vedel s cim ja jezdim dop lesa na drevo a jakejma cestama mozna by ses divil
Legacy 2.5 co zkusit navstivit nejakej bazar a projet se v tom at si na to udelas svuj nazor co ti bude lip sedet pride me to lepsi nez se tu ptat a pak na to nadavat
ten vyber bych omezil na RAVku nebo Legacy... Jsou to spolehlivy auta. Ja bych volil Legacy.
Ty hyundaie jsou dost tragicky, vypadaji otresne zvenci i zevnitr.
HRV je takovej trochu exot, kamos to chtel kupovat tak jsem s nim byl asi na dve auta kouknout a vubec me to neoslovilo.
vinzek fa: No jo, jasně, nechám si tu poradit a pak půjdu rovnou koupit. To je snad jasné, že si auta vyzkouším, jen jsem chtěl udělat malej výběr a abych na něco nezapomněl.
H-Honza: Asi to bude nakonec RAV4, ale HR-V mě právě tím, jak vypadá jinak fascinuje :-)
Legacy 2.5i tak bys mel sam vedetr co chces tady neco opomenes nekdo ti napise jeste nejakej klump a ty pak budes rikat co me to doporucil -)))
HR-V je takové avantgardní, ale na silnici není pro jízdu moc příjemné neb mám v podstatě zadní nápravu offroaďáckou, ale přední klasika McPherson, ve výsledku ti to na silnici poněkud poskakuje.
Pak to má takovou zajímavost - centrování na střední polohu (kola rovně). To je super když ti na rovné cestě foukne z boku, tak se kola sami srovnají. Ale na druhou stranu mají tendenci se sami rovnat i v dlouhé zatáčce, takže se s tím trochu pereš.
Jinak to není stálá čtyřkolka, ale běžně zabírá jen přední náprava a zadek se připojuje jen při prokluzu. Mají použitou honďáckou konstrukci ala duální čerpadlo, což se v praxi ukázalo jako příliš pomalé oproti konkurenci tj. zadek se ti připojí "dost" pozdě. Honda pak ten systém vylepšila, ale u HR-V je po celou dobu výroby jen ten původní.
Šestikule: Super, díky za info, takže to vypadává :-)
RAV4
možná ML 320
asi jen teoreticky Sorento 3.5
ja nevim ja bych tu RAV zvazil, nebo si ji 100% predtim poradne projed, me se to ridi fakt dost divne
Legacy: 10:46
Hura, ted se s tim vsim jeste projed a pridej pro zajimavost Jeepa Grand Cherokee 4.7 a myslim uvidis sam, co je Ti vyhovuje ;-)
Fakt to za zkousku stoji, za projeti nic nedas ;-)
souhlas s lukasinem jen upozornuju že auta se značkou jeep jsou moc nakažlivý :-)
Už moc velkej objem s výkonem, který nevyužiji, a to samé terení schopnosti, chudák by se mnou Jeep zahálel :-( Takže spíš nějaké to civilnější SUV, už i to ML 320 je skoro moc, o Sorentu 3.5 nemluvě. Rav4 2.0 bude stačit
snad ještě k Sorentu, 3.5 V6 je typicky americky stavěný motor, takže nečekej žádný velký výkon, je to spíše na pohodu, u nás se jich moc neprodalo, do Evropy šel spíše lepší 2.7 V6, který ale není v Sorentu. Jinak je Sorento pořádný kus auta, má to rám, takže by se nemělo ztratit ani v terénu, bohužel má opět kokotsky řešený náhon 4x4, nicméně na silnice stačí v klidu. Je to spolehlivý auto, netrpí nějakými opakovanými závadami. Existuje na to spousta doplňků od kompletních bodykitů až po chrom pičovinky.
Sám jsem měl SantaFe a kdyby tehdy mělo Sorento pořádný benzin motor, tak jsem si koupil Sorento.
Legacy: to ze to ma 4.7 neznamena, ze by to litalo, fakt se s tim projed, je to proste jen prijemne svezeni. Neni to delane na rychlost, ale spis jako chopper :-D
A vysledna spotreba? Nebude o tolik jinde nez u ML320 a verim i u RAV 4. A jestli potrebujes setrit, dej to do LPG a budes jezdit jako kral za par kacek ;)
Fakt za svezeni nic nedas, pokud se Ti to auto nebude libit i po svezeni, uz budu mlcet :-D
jako lukasino: ty motory maj od 162 do cca 190kW podle roku vyroby a typu motoru. Je to takovej klidek, ale zase kdyz mu nalozis, tak je ten objem znat...
nepises odkud ses - klidne bych te svez.