
Navštíveno 5577x

Poradte neco kvalitniho co se leje k nafte do nadrze, aby to ve vetsi zime lepe startovalo. Diky

09.12.2010, 08:30 |
Kamil

09.12.2010, 09:20 |
Vencaf | Upraveno: 2010-12-09 10:19:46
aby to lépe startovalo je hlavně potřeba mít v pořádku motor a dobrou baterii, vydechlinu bez komprese žádnou zázračnou lahvičkou neopravíš, popřípadě je ještě vhodná věc nezávislé topení :D
edit: taky je dobrý před každou zimou dát novej naftovej filtr, za ten rok je vždycky plnej bordelu..
nebo tankovat Vervu na benzíně
Jojo, VIF...např. u ONO mají za cenu co maj na netu myslím.

09.12.2010, 09:34 |
JR naftu leju Agip a ani pri -15 stupnich zadnej problem
Zkusil jsem VIF a nic jsem nepoznal. Auto jelo stejne, startovalo stejne, zvuk stejny, proste nic. Naftu v drtive vetsine u benziny tu jejich vervu.
Ja si tim prosel nedavno u Toy, v minus 10 a vic prestavalo jet, nejspis zamrzla nafta, na radu mechanika jsem koupil VIF zimni a zatim OK, tak uvidime az znovu prijdou mrazy... :)
Zlatej benzin, tam jsem v zivote problemy se zamrznutim nemel :o))
včera jsem se bavil na Benzině docela dlouho s prodavačkou.
Současná nafta je garantovaná do -20. Od příštího týdne do konce zimy budou prodávat naftu do -27.
Tudíž nechápu, proč používat aditivum do -20.
Pro lepší starty bych doporučil netankovat na ONO ale na renomovaných benzinkách, pořídit nové žhavičky a baterku ;-)

09.12.2010, 09:46 |
clown jako JR, AGIP / OMV bez problem
jinak v Modranech celkem o vikendu rusno ..
ten kdo tankoval na ty Benzine u kruhaku mezi Kunraticema, Libusi atp, tak zamrzl ..
Zan nam jedno auto odtahl, voda v nafte nebyla .., proste do toho ty zmrdi neco lejou :o(
arktická nafta se taky nezaváží všude. Stačí se kouknout na stojanu co mají natočeno v nádržích. V drtivý většině to bude zimní - mírné klima. Jen v horských oblastech je pak do -27.

09.12.2010, 10:32 |
Shr3k VIF zimní, ale jen pokud nemáš DPF. Jinak to při vypalování strašně hulí. :-)

09.12.2010, 10:39 |
LukeFab | Upraveno: 2010-12-09 11:41:48
taky dávám VIF zimní a zatím v poho,rozdíl jsem zatím taky nepoznal.
Jak poznám že mám DPF? Mám OII r.v. 2006 2.0Tdi. v TP mám typ BKD
Shr3k spravna pripominka, to jsem v souvisloti s VIF od par lidi cetl, byli z toho docela vykuleny.
Jinak minulou zimu, v dobe nejvetsich mrazu, zamrzlo dost lidi co tankovalo u OMV, zatimco ja od benziny nezamrznul.
jj, ja hlasim ze Agip take nic moc, resp. spise nic :((
Benzina TOP Q a nikdy v polo nezamrzlo:-) benzina v golf 1 jo :-) pak pomohla nejaka lahvicka:-) ale do Pola leju jen naftu ze stojanu :-)A ani nahorach zadny problem:-)Ono staci tankovat plnou nadrz :-)

09.12.2010, 10:53 |
Shr3k mrazik: No je to takovej bílej kouř a docela i smrádek. :-) Koncovka výfuku je pak zevnitř poprášená takovým bílým práškem. Zřejmě je tam nějaká přísada, co se moc nemá ráda s vypalováním. Já mám VIF jen jako skutečnou nouzovku, kdybych někde musel tankovat opravdu nějaký ultrašajzemix.
LukeFab:
myslim, ze DPF nemas...
S tím zamrznutím nafty, to musí bejt dle mě na renomovaných pumpách nějaká náhoda (špatná dodávky z rafinerie?).
Známá má pumpu v pronájmu a neumím si představit, jak by to tam nějak pančovali. Prostě přijede stáčení, řidič cisterny to tam švíkne, pak jen přijde pro potvrzení papírů a jede dál.

09.12.2010, 12:03 |
Bucci jako JR s tim rozdílem, že nemam problém ani při -19° heheh

09.12.2010, 12:08 |
Jozzo minulý rok -22°C odpoledne,na parkovišti bylo veselo :)

09.12.2010, 12:49 |
Ravo Pokud bereš šitozní naftu, tak přidávat VIF zimní. Pokud bereš premiovou naftu tak nemusíš přidávat nic, ale zase musíš hlouběji do peněženky (nejlepe Verva Diesel od Benziny, OMV taky v pohodě, o Shellu jsem slyšel že je to normální nafta, ale pořád v pohodě).
Ještě že mám O1 se starým dobrým rotačním čerpadlem (ASF) - to sežere skoro cokoliv ;-)

09.12.2010, 13:23 |
clown Tappaja,
ja myslim, ze take nema DPF,
protoze na toto tema jsem se hadal ve skodovce, kdyz rikali, ze jsou eko a vubec IN, tak jsem se zeptal proc teda nemaj DPF, tak mi bylo receno, ze CZ zakaznici, to nechtej a ze by si k tomu museli priplatit jeste dalsich 80tkc :o) ..
Vedle rezervy nebo v servisce na stitku hledej kod 7GG
DPF maj jen 170HP VRS, 140HP jen nektery 8ventily (asi hlavne vyvoz) a 140HP 16v nemely nikdy.

09.12.2010, 13:37 |
m1tv přidat do nafty trošku benzinu max tak 1l na 10 nafty

09.12.2010, 14:00 |
slama benzín do nafty???
jj, taky jsem tam lehce cmrnkul :-) cca 3l B95/90l nafty :-)

09.12.2010, 14:23 |
clown slama .. zeptej se rodicu :o) bezne :o)
naprostej souhlas... na plnou nádrž nafty (60-65 litrů) dávám v zimě 4-5 litrů benzínu a nikdy žádný problém s palivem
a čemu to pomůže ten benzín?

09.12.2010, 17:34 |
H-Honza (M) | Upraveno: 2010-12-09 18:36:15
ja natankoval u Shell-u zimni naftu, kdyz se zacalo mluvit o velkych mrazech, prislo rano -21 a auto stalo. Rano sice chytlo, ale po par km zustalo stat. Ale vzhledem k vtipu co si pamatuju, o 23 stupnu prekonalo zabehle tvrzeni ze:
18 °C - Obyvatelé Havaje si berou na noc dvě přikrývky
10 °C - Obyvatelé helsinských paneláků vypínají topení a Rusové začínají pěstovat květiny
2 °C - Italská auta nestartují
0 °C - Destilovaná voda zamrzá
-1 °C - Dech se stává viditelným, Rusové jedí zmrzlinu a popíjejí chlazené pivo
-4 °C - Pes se ti snaží dostat do postele
-8 °C - Bezdomovci zalézají do kartónových krabic
-10 °C - Francouzská auta nestartují
-12 °C - Politici začínají hovořit o bezdomovcích
-15 °C - Americká auta nestartují
-18 °C - Obyvatelé Helsinek zapínají topení, obyvatelé Havaje zmrzli
-20 °C - Dech se stává slyšitelným
-22 °C - Bezdomovci si berou na noc dvě kartónové krabice
-24 °C - Německá auta nestartují
-27 °C - Pes se ti pokouší vlézt pod pyžamo
-29 °C - Švédská auta přestala startovat
-32 °C - Bezdomovci pomrzli a jsou stahováni v krabicích za městem
-33 °C - Žádné auto nejde nastartovat, pouze ruské
-38 °C - Rusové si zapínají horní knoflík u košile
-43 °C - Ruská auta nestartují ani na vodku
-50 °C - Obyvatelé Helsinek zmrzli
-60 °C - Tuleni z Grónska se stěhují na jih
-70 °C - Zamrzlo peklo, univerzita v Kuzněcku organizuje přespolní běh
-75 °C - Santa Klaus opouští polární kruh
-120 °C - Alkohol zmrznul a Rusové se naštvali
-268 °C - Zkapalnělo helium
-273 °C - Absolutní nula. Ustává pohyb elementárních částic. Rus, žužlaje zmrzlou vodku, připouští, že je trochu kosa
Auto odtáhl kamarad za octavii 2,0TDi kam lije naftu do ktere na plnou nadrz primichava 3lt benzinu, cestou jsem poslouchal jak jsou italsky auta pastiky. Pritahl me domu, jeli jsme do mesta pro snidani a zpatky nas vezla kamaradka pac cOcktavce zamrzla nafta a zastavila se uprostred krizovatky.
Kdyz jsem ho dotahl domu, koukal jsem do kanystru s naftou co mam bokem, nejaka Agip arctic diesel, i v tech -21 absolutne cira, bez znamky parafinu nebo zamrzani. Tu mam od kamarada co jezdi do DE a sem tam mi doveze naftu protoze rika ze tam je proste nafta lepsi, ze auto mu na ni bezi tisseji a motor je pruznejsi. Naftu mi vozi za asi 1,2€/litr a budu tvrdit to samy, auta mi na to funguji lip.
Co mi rikal zakaznik co vozi paliva, tak jezdi do nemecka a polska, a nafta odsud je podstatne lepsi nez to co tankuje tady v ceskych rafineriich. Verva pro Benzinu je snad take z polska, pry ma jako jedinna cetan cislo 60 a ze to je nafta kterou on tankuje protoze vi, co vozi.
ale jinak se obavam ze to stejne dopadne tak, ze jedinna ucinna ochrana pred zamrzanim nafty spociva v nakupu cadillacu STS...

09.12.2010, 17:40 |
m1tv vervu sem tankoval loni a stejne zmrzla:( pak sem tam dal benzin a od ty doby tak nemrzlo :D

09.12.2010, 19:24 |
vypuk Už vím, proč nemám rád naftu... :)
vždycky když sem natankoval na Shellce, tak v tom byla voda, takže tam už nikdy nejedu. jedině Benzina
Loni mi nezmrzla ani nafta z Tesca jak bylo kolem -20
tankuji Agip,OMV,Benzina a i minulý rok při -33st jsem nezaznamenal problém (VW T5 2.5 TDi PD)
Jinak VIF v origo obalu stuhnul při -20st,že ani nechtěl vypadnout z láhvičky.
Před 20 lety jsme do nafty dávaly petrolej...
Podle me je to hlavne o aute.. nedokazu jinak vysvetlit ze u Benziny TOP Q co leju dva roky do pola a nikdy nic,vzdy v pohode:o) jednou to clovek naleje do G1 a hned zamrzne....Je pravda ze nikdy neberu tzv za 500 atd... vzdy plnou az po okraj :-)
Já měl minulý víkend jak mrzlo taky problém, nastartoval jsem asi až na podvacátý, ještě že mám novou baterku a hodně silnou. Evidentně zamrzla nafta. Tankuju většinou u Agipu a auto je pravidelně v servisu takže i filtr je měněný. Doufám že se to zase nestane.

09.12.2010, 22:00 |
X-sat (M)
Minulou zimu Tank ONO v Jihlavě, opakovaně plná nádrž a v Jizerkách -25 st. C. Nastartováno bez větších potíží. Při tankování na AGIPu má motor lehčí chod za studena, nyní zkouším tankování u ICOM Transport v Jihlavě. Nic nepřidávám, tankuju a jezdím :-)
VIF nebo BG do nafty a klidně řezat naturalem, startuje pak na crnknutí

10.12.2010, 09:54 |
Dragster | Upraveno: 2010-12-10 10:53:04
dával jsem celou loňskou zimu VIF letos jsem začal dávat Liqui Moly
[ Link ] loni žádný problém jsem neměl, tak uvidíme letos.
Bennzín se do nafty přidává, ale moc bych ho tam necpal, protože naše nafta není zrovna moc nastná a benzín ji vůbec nepřidá.
dal sem tam litr benzinu a pohoda..ale to je spis jen kvuli tomu aby to nezamrzlo ne aby to lip startovalo coz ostatne neni asi nic..K tomu je potreba silna baterka,nezmrzla nafta a v horsim pripade zapaleny noviny pred sani nebo roztah na lane..Vetsinou nafta nezamrzne primo v nadrzi ale spis ve filtru..nebo pokud je to naky auto co ma v nadrzi sejtko tak to zamrzne tam..potom uz zbejva to dat do tepla a cekat..
a proto nafta patri do kotle tam je teplo a nezamrza to -))
vinzek, svata pravda... :-D
Nejlepší naftu má teda Benzina,OMV?Doteď jsem jezdil k Shellce teda
Benzina je nejlepší, nikde jinde bych už nebral, od shellky v tom je vody jako prase.
ok,zkusím Benzinu,ted v Brně blízko mě přestavěli dvě uplně od základů,tak zkusím Benzinu

11.12.2010, 16:10 |
maxov vždycky tankuju na benzině a ještě se mě nestalo aby mě nafta zamrzla,takže asi tak
ano, benzina má udajně nejlepší PHM, taky jsem k ní přešel od shellu, ale jako že má shell v PHM vody jako prase to mě rozesmálo...
panove, proberte se, davat benzin do nafty uz dneska neplati - u modernich naftaku. Uz takhle stoji nafta za ho.no s mazivosti a vy ji jeste budete snizovat...!!
Kdo jezdi jak zde bylo receno na premiova paliva, nema smysl VIF pridavat - ba naopak, podle vyjadreni benziny ohledne vervy a vifu se to i nedoporucuje - preaditivovani muze mit i opacny efekt
za me benzina a verva
Luke_288 s tim ze ma shell vodu v nafte musim jen souhlasit.
Svagr, ford mondeo 2003 rok 2,0TDCi
tankoval v Nachode na shell tu jejich super truper predrazenou naftu a venku bylo -7 (minulej rok), zajel ke stojanu a vydalo mu to naftu asi za 10,-Kc - pak konecna, obsluha rekla, ze jim asi zamrzl stojan - tech 10,-Kc musle zaplatit - masakr
Ted ja, mondeo 2006 2,2TDCi, koupeno minuly rok asi tak rijen, 5x sem tankoval na shellce, pak sem v -16 jel do Liberce, tam sem stal 6 hodin a domu sme jel max na 1200ot a 50x-60x sem startoval - proste CR nemel potrebny tlak nafty - doma filtr ven a sup s nim na radiator, po 3 hodinach sem ho odvodnil a auto slapalo dal, ale na shellce me uz neuvidi - filtr byl davanej pred zimou po koupi auta novej
Rok jezdim s onim filtrem, najeto 14 000km jen na vervu a auto stalo venku v -13 stupnich, rano auto pri jizde do kopce nad 2250ot zacinalo pocukavat, po 16km jizdy a odstaveni venku na 2 hodky uz OK - asi trochu vody (ale za ten rok bych se ani nedivil), odpustil sme z filtru asi vicko nafty a od ty doby OK

11.12.2010, 23:54 |
Woko_O | Upraveno: 2010-12-12 00:53:30
A jak ste na to prisli ze v palivu od shell je voda? :D Zkouseli ste se napit nebo co? Vite jak reaguje voda s benzinem ci naftou?
nevim jestli voda, ale tech, co v Ceske Lipe na shellu natankovali naftu a zustali stat je mraky. To neni z doslechu, vim to primo od znamych co si ke me prisli pro palivovy filtry.
Ceskolipska pobocka autokelly tankuje jen u nich, a mela problemy temer se vsema autama co mi bylo receno.
Shellka pak snad byla dokonce zavrena a resili to.
Dnes jsem nabral tu Vervu diesel,tak jsem zvědavej.No ale nedosáhnu stejnýho výsledku,když natankuju u Benziny ten obyč diesel a přidám VIF?

12.12.2010, 12:56 |
ivls nepřidávám nic a v pohodě už několik roků
to Woko_O
ohledně toho roztahování na laně - předpokládám, že mluvíš o nějakém starším kousku, kde to ještě bylo možné, bez následků
nevim, já mám na 77kW TDI najeto 240tis km a beru jen na shellu (pravda, že posledních 5 nádrží jsem bral na benzině a pocitově je to lepší) a nikdy jsem neměl jedinej problem se startováním a to jsem startoval už i v -32°C v Itálii kam jsem dojel s naftou od shellu z CR.
táta A6 3.0 nafta, najeto 205tis km, nafta výhradně na shell a motor neměl nikdy žádnej problem.
nicméně by asi měl nekdo vysvětlit to s tou vodou, prtž to že se v naftě udělá parafín či co to je není vodou...
problemy s naftou v zime jsou spis na ukor parafinu, než vody, to bych rekl ze je nejaky nesmysl, jinak tvorbě parafinu v nafte v nafte resp. houstnuti krystalu parafinu v nafte by mely resit prave ty aditiva.
Voda v nafte to by musela byt velka prasarna u cerpacky, nebo dost vazny technicky problem.

12.12.2010, 22:17 |
ACEMajky | Upraveno: 2010-12-12 23:19:48
Woko_O - proc byl fitr ucpanej a po 3 hodinovym odstati na radiatoru, odpusteni odvodnovacim ventilem ve spodni casti bylo pak vse OK? Mas jiny napad nez voda? Proc v Nachode na shell obsluha pumpy rekla ze jim asi zamrzl stojan? Hold se jim to asi uz stalo... - a hned se ho ptali, zdali neni od COI :)
Jinak podporim to co psal H-Honza - ja jak tankoval na shellce pred tim rokem, tak to bylo vesmes ceska lipa, vyjmecne liberec...
LukeFab - podle testu je verva jedina nafta s poradnou mazivosti - presneji to co v nemecku obyc nafta - a u modernich dieselu je nizka mazivost prave dost velky problem (a nej do toho jeste v zime lit benzin :) )
ivls: Jasný..já mám starýho naftaka..ale i tam to nemusí bejt bez následku..řemen,nebo řetěz ti může skočit stejně tak jak u starýho auta tak i u novýho..Když se to dělá s citem tak se to dá..ale to riziko tady pořád je..I když s novou károu bych to neriskoval..
AceMajky: Protože benzín obsahuje uhlovodíky aromatického charakteru a rozvětvené uhlovodíky, které mají vysoká oktanová čísla a současně mají i velmi dobré nízko teplotní vlastnosti, takže u benzínu zamrzání nehrozí. U motorové nafty je to naopak, protože aby byla kvalitní, tak musí obsahovat právě delší řetězce nerozvětvených uhlovodíků, mezi které patří parafinické uhlovodíky, které trpí tím problémem, že při nízkých teplotách vytvářejí krystaly, a tím tak způsobují zamrzávání nafty...asi tak..a nemluvim o tom že se ta voda může v nádrži vysrážet..Ale takový ty mýty že určitý benzinky míchaj palivo s vodou jsou nesmysly..
o tom ze by michali palivo s vodou sem nerek ani slovo a je mi celkem jedno odkud se veda vzala, rozhodujici je, ze po odvodneni filtru uz nic nezamrzlo - ani se zbytkem nafty z shellky v nadrzi...
no tak o co jde? Ja ti sdelil odpoved na tvoji otazku proc ti zamrzla nafta ve filtru a potom co si to dal k radiatoru a povolil odvodnovaci ventil vytekla voda..A taky na to proc jim zrejme zamrzl stojan.. :)
Woko_O - chlape sorry,a le nemyslis, ze kdyby ot bylo tim, tak dam filtr zpet do auta a jelikoz dale mrzlo, tak by autak druhej den zase nejel - mysli
A myslis ze nafta pri -7 by mela zatuhnout uz ve stojanu - vuz shell Nachod a jejich premiova nafta?
Tak uz si pochopil o cem mluvim a O CO MI DE!!!?
Lidicky, znovu otviram tohle tema, uz me to nebavi, sakra fix :)
Co delat, abych opravdu nezamznul? Koupil jsem OMW Alpin Diesel, dal do nej 3l benzinu a jeste VIF, dneska kdy v noci bylo pres -20°C jsem opet zamrznul.
Jak tomu mohu pomoci? Vice benzinu? Ja dal cca 3l benzinu na 90l nafty.
Druhy dotaz, co se zamrzlym autem? Povedlo se mi najit zavreny servis a domluvit se s panem, ze mi tam auto alespon necha roztat, ale co dal? Jsem na horach, takze tu nikoho neznam a bez auta to je vcelku slozity :O)
Filtr byl pred zimou davany novy.
Muze byt treba neco v nadrzi? Nejaka voda, nebo jina sragora, ktera by to zpusobovala? Tj. pomohlo by treba nadrz vypustit / vyjezdit? Nebo to je blbost?
Diky moc ;)
L.

30.12.2010, 11:34 |
Lukasino | Upraveno: 2010-12-30 12:35:36
Jeste dodam, ze pro zajimavost jsem si dal naftu do 5l kanystru, ktery byl v aute. Byla tam ciste nafta bez benzinu, aditiv, atd. a to zamrzla nebyla...
Muze fakt byt nejaka sragora v nadrzi, co by to zpusobovala?
EDIT: A pripadne doporucite nekoho v Jablonci, Liberci, atd. kdo by byl ochotny to treba zitra nebo behem vikendu vypustit? :)
Lukasino: To nebude naftou. Osobně bych to co nejvíce vyjezdil a pak zkus přidat Velfobin - nevím tedy jestli je do nafty. Budeš tam mít někde vodu.
Já s nafťákem startuju pořád v pohodě.
Co jsem naposled ted tankoval, tak tam mohlo zustat cca 15l te puvodni, jinak nova...
Ta voda by byla kde? V trubkach by byt nemela, ne? Takze pokud necham vypustit filtr a nadrz, naleju kvalitni naftu, tak by to melo byt OK?
No pokud jsi si jist čerpadlem, filtrem, žhavením a vstřikama...
Nechal bych to rozehřát, vypustit, novou naftu a velfobin.
Nikdy s tim nebyl problem, startuje to na cvaknuti, jezdi jako das... Tak nevim, je to stara 4,2TD, ktera snad neco schroupne :)
Zkusim najit nekoho, kdo by to vypustil, diky ;)

30.12.2010, 13:25 |
JR na 90 litru nafty bych toho benzinu dal alespon 5 litru.
jj uz vim, mluvil jsem s kolegou co ma stejne auto a rikal, ze dava 10l benzinu, tak to zkusim dotankovat...
Pokud vezmu kvalitni naftu, ma smysl brat ten VIF?
Pokud je do -20°C, nemuze potom napomahat tomu zamrznuti?

30.12.2010, 13:35 |
JR Nikdy jsem aditiva jako je VIF a podobne nepouzival a nejak nemam v planu s tim zacit. Do velkejch mrazu vzdycky na cca 50 litru nafty naleju 5 litru mixu (nafta/benzin ze spatne natankovanejch aut) a pohoda.
Hlavně tam právě dej něco, co tu vodu naváže a spálí (Velfobin,...)
ok, zkusim to chlapy, diky ;)
Ja mel za to, ze ten VIF by ji mel taky vazat... :-/