Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > TIP: Velké, ryhlé kombi okolo 100-150kkč

 o Navštíveno 4062x o
o 08.11.2010, 15:17 | PK
Ahoj všichni, pomalu se začínám rozhlížet po nástupci mýho stávajícího auta. Chci se vás zeptat na nějaké tipy do čeho jít a proč a naopak čemu se vyhnout. Hledám, jak už nadpis vypovídá, nějaké větší, rychlejší kombi(možná i sedan pokud bude mít rozumnej kufr - v budoucnu tam přibude kočárek, plus aby se vešli takový ty normální kraviny okolo), s rozumnýmy náklady na provoz (spotřeba, náhradní díly, servis) a s nejakým větším motorem. Náhon na zadek nebo 4x4, spotřeba okolo 10 průměr (Když pojedu klobouka, tak i klidně míň, ale je mi jasný, že pokud se budu chtít trochu svést, tak spotřeba poroste). Chci něco, co pojede za každých okolností, pokud bude potřeba(kopec/nekopec, prazdný/plný auto, výkonová rezerva při předjíždění - žádný přemlouvání když potřebuju předjíždět, prostě přišlápnu plyn a mažu). Ač mám teď manuál, tak bych chtěl zkusit automat. O výbavu mi teď ani moc nejde, spíš jen jestli se ten danej kus (značka a typ) dá sehnat s nějakou slušnou výbavou. Nehledám auto na kravení, ale něco na pohodový ježdění. Ročne najedu 10-15 tkm. Motám se ve městě i mimo, dálnice minimálně.

Zatím se mi nejvíc zamlouvá BMW 5?? (540i je výkonostně jasnej favorit, ale co to ostatní?)

Předem díky za jakýkoliv tipy a názory.


o 08.11.2010, 15:22 | Paczqo
Opel Omega B Caravan facelift 3.2 V6
dle mých zkušeností je to přesně to co popisuješ.
o 08.11.2010, 15:26 | tappaja
Tak pri tehle narocich bych si tou spotrebou nebyl moc jistej, i kdyz ti tu budou mistnaci tvrdit, ze uuuplne v klidu.
o 08.11.2010, 15:26 | walish
Volvo V70R,S60 2.5T,případně S80
o 08.11.2010, 15:31 | NEMO
S BMW 540i bude těch 10 minimum s lehkou nohou (s automatem ještě víc).
o 08.11.2010, 15:32 | PK
tak tu spotřebu beru tak, že pokud pojedu 50/90/130, žádný prudký zrychlování a podobně (takový to vejletový kochání :D). Pokud budu potřebovat jet rychleji tak je mi jasný, že to poroste. A tu 540 sem tam napsal proto, že se mi líbí jak to jede, ale asi bych se u toho nedoplatil. Ještě sem tam akorát zapomněl napsat, že chci něco co se nesere :). Nevím jestli do toho spadá ta omega, podle toho co sem tady v pár příspěvcích četl.
o 08.11.2010, 15:42 | 323Marty
Moje zkušenost s e39 je taková, že 540i za to nestojí. Oproti 530i je mnohem těžší a má "jen" o 40kW víc a přitom žere ve městě o 5 litrů víc, mimo o dva a v kombinaci o 3,5 litru víc. Se svou 530 dokážu jezdit po městě za 10L (v TP je 13) S 540 sem jezdil jen chvilku a nedostal sem se pod 15 (v TP je 18!) Takže rozmysli, zda těch pár koní za to stojí. Mě o moc hbitější ta 540 nepřišla. Ale víš jak, každej si chválí to svoje. Jinak e39 je z tvejch parametrů jasná volba. Ale tu cenovku ještě zvaž, za těch 150 by to nemuselo bejt zrovna žádný terno - rozhodně kupuj model po faceliftu, tedy od 11-2000.
o 08.11.2010, 15:42 | Vencaf
co Outback, brácha má třílitr a dlouhodobá spotřeba se motá okolo 10
o 08.11.2010, 15:46 | RedBaron | Upraveno: 2010-11-08 17:07:31
Musíš si uvědomit co chceš. Osmiválec nikdy nebude žrát sedm litrů průměr, spíš 11-14 podle nejčastějšího typu tras, venku to umí třeba i kolem 9 a ve městě taky v pohodě 19. A to je V8 4.4 výbornej motor, podle mě cokoliv jinýho v podobný výkonový třídě bude uchlastanější, poruchovější nebo míň pojede. Pokud k tomu chceš dobrej podvozek, tak je zase složitej a rychleji odchází. Povožení v E39 s osmiválcem je královský, podvozek, i automat je tam velice dobrej ale všechna sranda prostě něco stojí. Výbornej kousek E39 tak můžeš dva roky jezdit jenom s běžnou údržbou ale ten určitě nebude od 100 do 150. Poslední opravdu krásnej kousek E39 540iA co jsem viděl na klubu byl stříbrnej sedan za 270. Buď přidej na penězích nebo slev z nároků. Zázraky se nedějí. Tak asi tak.

Srovnání s třílitrem ačkoliv se o to někdo snaží, prostě není. Osmiválec zaševelí a zmizí, třílitr na stejnou práci bude točit a řvát. S osmiválcem máš pocit nadvýkonu, s třílitrem že je to na to auto tak akorát. Rozdíl v průměrný spotřebě bývá kolem litru a půl, čistě město o těch 5 jak píše Marty.
o 08.11.2010, 15:48 | Paczqo
Pk: pokud najdeš dobrej kus tak spadá mam omegu 3,2 V6 už 3 roky kupoval jsem ji s najetyma 238tis km je to ročnik 2001 ja jsem za tu dobu najel dalšich 70tis a jediné co odešlo nad rámec spotřebních věcí jako tlumiče,ložiska,žarovky,rozvody, brzdy atd. tak to byly pouze čidlo klikovky - vyřešeno za 3 tis a dalka na centralo vyřešeno neorigo centralem s alarmem za 3,5tis.

Spotřebou se jako klobouk dostaneš na 8,5 litru (dokazal jsem i 7,7 ale to byl extrem) při normalni jizdě je to kolem 10 - 11 a když tomu naložiš tak víc, olej to bere od vyměny do vyměny 0,4l měnim po 10tis km.
o 08.11.2010, 16:08 | PK
Nečekám, že by žral 7 průměr, to je mi jasný. A taky mi je jasný, že ta spotřeba bude tak jak si napsal. Ta 540 je takovej nereálnej vrchol výběru. Proto chci ten kompromis rozumnýho výkonu s nějakou normální spotřebou. Ptám se tady právě i proto, aby mi někdo jako např Redbaron napsal, že takovýhle auto za takový prachy je nesmysl. Outback se mi samo taky zamlouvá, ta 530 by byla taky super (podle ruzných fór vychází líp než 540 - viz marty, ale zase RedB. má pravdu s tim dodatkem). Proto hledám něco co se dá v týhle ceně sehnat v dobrým stavu. Jak je na tom 528 a vůbec celkově Báwo 5er v týhle ceně?
o 08.11.2010, 16:10 | PK | Upraveno: 2010-11-08 17:29:50
na ty omegy se kouknu, ale bojim se tý spolehlivosti, Vím že za to nekoupim nový auto, ale nechci do toho zbytečně vrážet víc než je zdrávo.

e: písmenka
o 08.11.2010, 16:20 | NEMO
A musí to být jen benzin? 530d taky nejede špatně.
o 08.11.2010, 16:21 | Paczqo
PK: Chybou omegy neni nespolehlivost minilaně těch po faceliftu, chybou jsou bývalí majitelé kteří za levné prachy koupí celkem slušně jedoucí vybavené komfortní auto a to vylítaj a na udržbu kašlou a pak to pošlou dál pak vznikne blbá pověst. Nezaručim ti že kus v dobrém stavu seženeš moc jich na trhu neni vše spiš vylitane herky a ja tu svoji budu poradavat až po novem roce to se pak jedna tip top objevi k prodeji :-D
Ale tohle auto je varianta splnujici tve požadavky
o 08.11.2010, 16:34 | JR
A co nejdriv zacit tim jak to ma bejt stary a za kolik to ma bejt penez?
o 08.11.2010, 16:44 | PK | Upraveno: 2010-11-08 18:05:53
Spíš ten benzín, nenajedu toho moc a jezdim kratší trasy. Auto hledám výhledově, na koupi nijak nespěchám, zjišťuju co a jak, abych byl tak nějak v obraze a věděl po čem konkretně koukat. Jinak cenu sem napsal - 100-150t kč a rok se odvíjí podle ty ceny. Je nesmysl sem psát, že chci za ty prachy bmw 5er od 2003:)

Ještě k tý naftě: Líbí se mi, že to oproti benzínu jezdí za pár a táhne od spodu:D, ale bojim se toho "dražšího servisu" a ruzných vyfikundací který benzín postrádá a hlavně se mi líbí to ticho v benzinovým autě.
o 08.11.2010, 16:52 | Lukasino
Za me doporucuji A6 avant 4.2Q ;-)
o 08.11.2010, 16:57 | PK
Taky sem na ni koukal, ale u audi mě odrazuje ta přední náprava - nebo spíš to co sem o tom četl, osobní zkušenost nemám. Kdyby nějaký konkrétní auto bylo v plynu tak kašlu na spotřebu a vesele jdu do V8 :)
o 08.11.2010, 17:03 | Lukasino
Ja jsem tuhle A6 mel, kdyz nekoupis vytlucenou hajtru a budes jezdit jako clovek, tak by nemel byt problem. ;-) Svezeni za to stoji, kolem 150tis uz by mela byt koupitelna.

Co se tyka napravy, ted jsem to absolhoval na pasiku, tech aut jezdi tolik ze druhovyroby je milion a ceny za pakatel.

o 08.11.2010, 17:08 | Only_One
jaguar X-type combi :-)
o 08.11.2010, 17:18 | Freerider
Tak na 540i zapomeň, že se dostaneš pod 10 litrů. Měl jsem sedana, když jsem jezdil klobouka, tak jsem se nedostal pod 12 litrů a to bylo utrpení. Jak píše RB, svezení je to parádní, automat je bez chyby, ale pokud s tím nebudeš jezdit dlouhý trasy, tak tě to sežere. Jezdil jsem Brno - Pardubice - Hradec - Liberec a zpět a když jsem se necoural nikde po městě jezdilo to okolo 10 litrů, ale v okamžiku, kdy jsem se crcal po městě, bylo to spíš 15 - 16. Dlouhodobý průměr jsem měl cca 13,5 l. Pokud tomu naložíš, pojede to (a věř mi, že to jede jak kráva), ale pojede to taky za 20.
Jinak 530D je dle mě tichá poměrně dost, ale zase za tyhle peníze to bude kasička. :o(

Omega 3.2. V6 - je to parádní auto, automat je 4Q, ale ničemu to nevadí. problém je, jak píše Paczqo s tím, že se jich sem zase tolik neprodalo a ty co tu jsou, budou až na výjimky vylítaný. Tohle chce dovézt zvenčí a počlivě vybírat (nebo koupit tu Paczqovu - ač ho neznám osobně, dle příspěvků a debat okolo aut si myslím, že se o auta stará).
Každopádně Hodně slušnou Omegu koupíš pod 100 tisíc, ale nenech se zmást, ona i s tou 3.2 V6 taky kdovíjak nejede (to je odpověď na téma sešlápnout pedál a zmizet - přece jen to má 19 metráků)
Za sebe - mám Omegy celkem tři - 2.5 V6, 3.0V6 a 3.2 V6 - prostě to auto musíš milovat nebo nenávidět. Je to velký, houpavý, pohodlný, mně osobně se to nesere (na jedné je 387 tis. km), jen spotřebka - brzdy, olej, jediný, co mi odešlo byl displej palubního PC, ale tomu jsem hodně pomohl a čidlo otáček)

Já rozumím tomu, že se chceš svézt a musí to být veliký, ale tyhle peníze jsou řekněme limitující.

Napadla mě třeba Laguna po roce 2003 - chce to ale opravdu vybrat kus, s 3.0 V6 to taky nejede až tak úplně blbě, ale náhon na předek a někdy diskutabilní kvalita (u nás v rodině jsou dvě od nova a naprosto bez problémů)
Pak Audi A6 2.7 T V6 quattro - nevím, jestli to ze zdejších členů neměl kdysi Churos (nepletu-li se) - ale nejel jsem v tom (jen v A6 s 2.5 Tdi)
o 08.11.2010, 17:23 | walish
co to Volvo V70R? to se ti nezdá?
o 08.11.2010, 17:54 | RedBaron | Upraveno: 2010-11-08 19:13:29
Nezlob se ale V70R ti ve finále bude žrát to samý jako ta 540i a zdaleka to není takový svezení :o)
o 08.11.2010, 18:14 | somas
Když tu padla zmínka o Laguně tak mi to nedá abych tu nehodil odkaz na můj inzerát :-) [ Link ]
o 08.11.2010, 18:43 | Freerider
Somas: Hodím odkaz tchánovi - má aktuálně 1.6 16V (2001) a říkal mi, že by omladil a tohle se zdá být jako příjemná výzva...
o 08.11.2010, 18:56 | Nismo.Power
mno.... v týhle ceně sehnat použitelnou 540 to teda nevim, spotřeba 10 je na klobouka , s automatem počítej průměrku klobouka tak 11+ a normál jízdou kolem 14 pořád , V70R rozhodně bere mín, kdo nezkusí neuvěří.... ale zase sehnat opět nějakou za tuhle cenu bude taky problém.....

laguna a velkej rychlej kombík ? možná vekej pomalej problém :)

A6 s 2,7 nejede zle, problém jen že u těch motorů neustále něco odchází, churos měl A4 1,8t .....

omega 3,2 : neni to zrovna rychlej kombík ale rozhodně neurazí, s 3.2 se to ani ak nesere a dá se to v týhle ceně sehnat docela funkční kousky.... toho bych se ani nebál tak jako bmw

vybíral bych mezi omegou nebo volvem , s tim že u volva je ještě možnost koupit T5 tudíž motor kde se vklidu udržíš se spotřebou i pod 10 a jede jak 540i podle mýho názoru kterej nikomu necpu...
o 08.11.2010, 20:19 | Cossie | Upraveno: 2010-11-08 21:42:37
Ono je taky důležitý co pro koho znamená rychlé svezení :-). Osobně mám 528 (sedan, manuál) a myslím, že je to optimální poměr výkon/spotřeba - jezdím pořád do 10, chorvatsko se mi povedlo dokonce za 7,5 na 265/18. Není to sice žádnej závoďák, ale brzda provozu rozhodně taky ne 200 je tam celkem rychle :-)
Ale v téhle cenové relaci bych viděl stejný problém jako u Omegy - už to kupují lidi, kteří to odjezdí bez údržby a další majitel se do toho vysype. Taky dost záleží jestli jsi schopen si auto servisovat sám nebo musíš do servisu ... originál díly na E39 nejsou nijak přehnaně drahé a většina věcí je pro trošku zručného člověka naprosto bezproblémově proveditelná, ovšem jak musíš auto dávat do servisu tak nastane problém, protože všichni vidí že máš BMW tudíž musíš mít i na servis :-( (jeden příklad za všechny kamarádovi odešly na kombíku měchy a cena origo ND je cca 10 za oba, výměna otázka hodiny pro člověka, který to dělá prvně - on za výměnu v servisu dal 20 ....)jedinej větší problém jsou u těhle aut přední světla, které má většina aut KO a doporučil bych výměnu za originál Helly, kde bohužel cena je 6000/ks u nexenonu a 12000/ks u xenonu. Přední/zadní náprava je také hliníková a výměna obou z origo dílů je cca 50, druhovýroba se samozřejmě také dělá,ale názory jsou rozporuplné, stejně jak náprava na passatech.

Volva jsou moc příjemný auta, ceny ND trošku vyšší, ale zas si myslím, že celkem bezproblémová auta, ikdyž mám zkušenosti jen s diesely - jediné co mi vadí je malý rejd a přední náhon.

Co se Audi týká - nemůžu si pomoct, ale prostě mi všechny jejich výrobky přijdou nemastný/neslaný - ještě jsem neřídil Audi co by mě chytlo ...

Osobně bych tedy volil 528/530, ale chce to pořádně vybírat a počítat, že 50 se tam může po koupi utopit celkem rychle.

Ještě dodatek - uvažoval jsem o výměně za 540, ale prostě s 528 nekoukám za kolik jedu a jedu jak chci a pořád jsem v průměru do těch 10, s 540 jsem se byl svézt a tam už prostě člověk na tu spotřebu kouká, takže přemýšlí jestli pojede rychle nebo ne, jezdí to teda parádně, ale otázka je kdy to člověk využije a navíc čím rychlejší auto člověk má tím rychleji jezdí a tím rychleji může přijít o řidičák :-D
o 08.11.2010, 20:37 | Fresh
co takhle Nissan Maxima 3.0 V6 rok kolem 2000?
o 08.11.2010, 21:51 | DaveF
Mondeo ST220
o 09.11.2010, 08:20 | PK | Upraveno: 2010-11-09 09:48:16
Tak ta A6 bude podobná tomu 540 podle mýho, nemyslím tím jízdní vlastnosti...Laguna nepřipadá v úvahu, to auto se mi vůbec nelíbí a hlavně ohlasy na Renaulta taky nejsou nic moc. Na V70R sem koukal, podle toho co sem četl, tak by to měla bejt 4kolka, mohlo by to bejt hezký svezení. Ale jestli to bude jezdit za to samí co 540, tak je výběr jasnej. Pokud ne, tak by to volvo bylo horkej kandidát. Už sem pokukoval po 2.4T, ale radši bych něco o trochu silnějšího (jedna 2.3R je na sauto asi za 130, ale moc se mi to nezdá, sice první majtel a serviska, ale moc těm km nevěřim). Audi z venku docela ujde, interier pokud není v černý kůži tak se mi moc nelíbí. Ještě k tomu BMW, už vejš sem se ptal právě na tu 528, můžete mi o tom víc napsat? Ještě se mi líbí na tom volvu, že to je takový nenápadný, u BMW každej čeká určitej výkon. 530 je už mimo moje finance co sem tak koukal. Jak ses Cossie ptal na ten servis, tak sem odkázanej právě na ostatní, ač bych určitě byl schopnej si něco opravit sám, tak na to nemám prostory ani kloudnej vercajk. Mám sice jednoho známýho, ale tam nevim jak to má s časem, má to jak vedlejšák při práci. Maxima se mi moc nelíbí a prijde mi to auto takový divný. Mondeo je docela hezký, ale nevím jak sehnatelný a v jakým stavu. Výhoda by byla že mám Dordu za barákem:) Jaguár je zvenku hezkej, ale ten interier je hrůza a cena začíná co sem tak narychlo kouknul na sauto u 200tkč.
o 09.11.2010, 08:39 | PK
tady je kdyžtak odkaz na to volvo [ Link ]
o 09.11.2010, 09:23 | xSam
Na V70R rovnou zapomeň je to absolutně mimo Tvůj cenovej rozsah. Ten odkaz co jsi dával rozhodně není eRko a buhví co to je za paskvil.
Slušnější eRka začínají tak na 300 a i tak je to pokladnička. Většina dílů je jiná než normální volvo tudíž minimálně dvakrát dražší.
V tomhle cenovým rozsahu bych se i trochu bál T5.
Pokud volvo tak se koukej po klasický 2,4T nebo 2,5T. Dle mého názoru to jede velice slušně a spotřeba je luxusní, tedy do 11litrů.
o 09.11.2010, 09:43 | RedBaron | Upraveno: 2010-11-09 11:03:51
S automatem? :o)

Spritmonitor:

V70R automat: 11.9
540i manuál: 11.9
540i automat: 13.2
o 09.11.2010, 11:49 | TUNER
RedBaron : Nemyslim že by R70ka žrala stejně jako 540ka bávo....A svezení myslíš jako pohodový?...jinak nevim,parametry má lepší volvo....

Cossie : No moje V70ka má menší rejd než předchozí escort...tak nevim )))

PK : Jak už psal xSam,tak to volvo na odkazu neni Rko,ale T5ka... Rko je zřejmě jen špatně zadaný do inzerátu.
T5ka má 250-260 PS Rko 300 PS.

Já jezdim se svou V70kou (2,4T - 200 PS) za cca 9 - 9,5 dle palubáku,kdybych jezdil na benzín. Když jsem jel min víkend z Mostu,tak jsem v Žatci natankoval a jel na pohodičku a v Plzni na mě svítilo 7,6 litru dle palubáku...... Dlouhodobej průměr LPG mam 11,25 litru.
Jooo a to mam XCčko AWD,takže to zrovna na spotřebě taky nepřidá

A neni problem to nízkotlaký turbo přifouknout na 250 PS a něco přes 400 Nm....
Rko je v tý ceně,jak už psali kluci nesmysl...
o 09.11.2010, 12:20 | Lucni.konik
A co mondeo kombi s 2,5T?
o 09.11.2010, 12:23 | JR
s cenou do 150 litru? :-D
o 09.11.2010, 12:25 | JR
Me tahle debata prijde, jako ze za malo penez strasne hodne moc muziky ....

Ja si za 150 litru koupim Mondeo 2,0TDCI 96kW, r.v.05 a jsem max spokojenej .... neni to 10 let stary auto a jede to taky velmi slusne.
o 09.11.2010, 12:48 | Lucni.konik
No, tak trochu přitlačí na prkenici no :-)
o 09.11.2010, 13:19 | PK
nebo si taky můžu koupit dvou až tří letou fabii s hovno výbavou a motorem, už jednou sem psal, že nechci naftu a je jasný, že bych za co nejmíň peněz chtěl hodně muziky. Kdo ne? Právě proto se tady ptám, abyste mi poradili, že za takový prachy je blbost kupovat to a to a třeba radši kopit něco jinýho...
o 09.11.2010, 13:29 | RedBaron
Tak se v těch autech svez, to ti řekne nejvíc kam se ubrat. Každopádně máš hodně napjatý rozpočet na to abys koupil úplnou libovku.
o 09.11.2010, 13:37 | Lukasino
Auto naprosto neznám, ale co tohle?

[ Link ]

Jinak rychlé kombi je co? 200koni+ 300koni+ ...?
o 09.11.2010, 13:39 | Lukasino
A velky kombi je co?

A4 avant nebo Caprice wagon? :o))
o 09.11.2010, 13:48 | PK
Na toho saaba sem koukal už v sedanu, docela se mi to auto líbí a toho výkonu tam je až až. Má s tím někdo zkušenosti? Jinak představuju si minimálně 160 kw, třeba u Outbacku bych těch pár kw oželil, ale pokud právě bude víc, tak jenom dobře. Velký kombi je spíš A6, 5er, omega, mondeo apod. co tohle? [ Link ] , nevypadá špatně a líbí se mi tam ten plyn. A chápu, že v tomhle rozpočtu nemůžu sehnat úplnou libovku.
o 09.11.2010, 13:51 | Lubak
Co třeba mondeo Kombi s 2,5 ? seženeš v pohodě do 150 000Kč r.v. 2002 např. slušné svežení s 125kw pod kapotou
o 09.11.2010, 13:53 | PK
o tom mondeu tady někdo psal, že maj tyhle motory problémy s mazáním, zatím bych radši něco výkonějšího. Uvidíme časem, pokud slevým na podobnej výkon, tak se výběr zase rozšíří
o 09.11.2010, 13:57 | Lubak
Tyhle motory mají problémy s mazáním pokud předchozí majitel byl idiot jinak jsou to motory v pohodě a výkon je dostačující, ale samozřejmě taková 2.5 5ti válec je jiná liga krapet
o 09.11.2010, 14:47 | Lukasino
Jestli Ti stacii neco kolem 150-160kW, tak bych se na nejake V8 vykaslal, kdyz resis spotrebu.

Co nejaky pekny pasik B5.5 2.8 4M?
A6 2.8, BMW 528, atd. Jede to taky slusne a servis trochu jinde :-)

Jinak ta A6 nevypada uplne zle, ale chce to videt ve skutecnosti, ten bazar ma "zajimavy" auta :-D Nebo nejlepe je uz nema a pouze inzeruje :-D
o 09.11.2010, 15:03 | PK
Passat nee, na 528 už sem se ptal vejš, zatim nikdo na to nic nenapsal, A6 na tom asi bude podobě, u A6 je výhoda 4x4. Jinak spotřebu řešim, ale chápu, že auto s větším objemem něco sežere. To by se u tý A6 V8 vyrovnalo tím plynem. Je jasný, že na fotce to vypádá celkem v poho, ale skutečnost může bejt někde úplně jinde
o 09.11.2010, 15:14 | Lukasino
Proc ne passata? Je to sice obyc krabice, ale svezeni slusny a dily za hubicku :)

Jinak k 528 Ti urcite dost rekne Pavel 528 a Cossie, + je tu spousta dalsich lidi co to maji/meli.

Nevim odkud jsi, ale u toho bmw i mercedesu je dost nevyhoda ten zadohrab v zime :( a 4x4 moc nejsou a kdyz uz, tak drahy :)

V tom ma audi velkou vyhodu, ze vetsina slusnejsich je Q :)
o 09.11.2010, 15:49 | DaveF
za 150 bych byl hodně opatrnej, protože v tomhle segmentu už je to auto po min. třetím majiteli, kterej sice dal nějak dohromady prachy na auto, chvilku se svezl ale na odpovídající servis už mu nezbylo :-)
o 09.11.2010, 18:18 | PK
Ten passat mi je takovej nesimpatickej a má jen haldex ne? Radši bych plnohodnotnou čtyřkolku. Stejně se podívám co se tak nabízí a za kolik
o 09.11.2010, 18:25 | Cossie
tak se ptej co by tě na 528 zajímalo ;-)
o 09.11.2010, 18:42 | PK | Upraveno: 2010-11-09 20:05:56
Tak nějak všechno:) Tak třeba jak to jede, za kolik, potřeba servisu (to je ale kus od kusu), spíš teda ceny náhradních dílů a cena servisu a tak různě...co tě napadne:) Ještě teda mě zajímá jak se s tím jezdí v zimě.
o 09.11.2010, 19:23 | Lukasino
passat ma stejnej pohon jako A4, A6, A8, torsen torsen

samo oproti ostatnim je obycejnejsi nudnejsi, ale cenove je taky jinde :)

PK: za kolik to jezdi a tak uz tu v Tvym postu cossie psal, jestli jsem dobre videl ;-)
o 09.11.2010, 19:24 | Lukasino
Btw. v zime je to bida :) obcas jsem jezdil s 525d e61 a co se jizdy tyka, tak naprosto v pohode, ale pokud byl snih tak parkovat a hlavne vyparkovavat byl naprostej opruz obcas i na rovine, natoz v kopci cumakem dolu :o)
o 09.11.2010, 19:27 | zipp
já akorát nechápu, proč se každej ptá na ceny dílů? to je takovej problém si otevřít autokelly a podívat se na díly, co mě zajímají?
o 09.11.2010, 19:58 | AR
jen tak mimochodem...e39 se ve 4kolce nedělaly pokud vim
o 09.11.2010, 20:57 | PK | Upraveno: 2010-11-09 22:18:15
tak na autokelly sem samo koukal, ale to ti moc neřekne, ne všechny díly se vyplatěj z druhovýroby, zajímá mě to spíš obecně, nějaký neduhy, na který si dávat pozor a že třeba nějaká píčovina která se sere stojí kotel apod. (jako např u fordu volnoběžnej ventil - je to taková chujovina a stojí to několik tisíc) S tou spotřebou máš Lukasino pravdu, už to psal. Jinak já sem akorát jezdil s jedním autem s náhoden na prdel a to s dlouhým LTčkem, když to bylo naložený tak to jezdilo v poho:) S prázdným se taky dalo, ale nesměl si zajet nějak do hlubšího sněhu (možná by to bylo lepší, ale měl sem tam gumy fakt na prd), ale zimu sem s tím odjezdil, bylo to zrovna tenhle rok, když byli kotle sněhu po vánocích. Ale taky se mi stalo, že sem zajel někam do závěje a byl sem v prdeli. Pak pomohla už jen lopata.
o 09.11.2010, 21:18 | Cossie
Nejezdil jsem teda v kombi ani automatu, ale manuál sedan jezdí naprosto dostatečně, ale je potřeba řadit pokud chceš jezdit opravdu rychle, na druhou stranu pružnost na 5 ze 130 si myslím, je velice pěkná, ale tohle opravdu chce aby sis to projel sám - tohle je velice subjektivní.
Co se spotřeby týká, tak já mám celoroční průměr cca 9,3l (zima 225/50/16, léto 235/40 a 265/35/18), ale to mám asi víc jak 70% jízd 10km tam a 10 zpět :-d. Když sleduju ekonoměr tak to třeba víc bere při 130 než když udržuju 160. Delší trasy jezdíš s přehledem do 9 svižně, kamarád co má toho touringa říkal podobné spotřeby, automat bych asi počítal + 1 až 2 l/100km.
Co bych si určitě pohlídal :
- koukni na přední světla, i nexenony maj nastavování výšky při startu, když se nehýbe, tak se sice dá vyměnit jen "stavítko",ale většina těhle předFL světěl je už stejně vysvícená (aneb Hella mě opět nezklamala :-() a jak už jsem psal cena nových je cca 6000/ks nexenon a 12/ks xenon
- při zapnutí klimy se má rozběhnout větrák - jsou tam na to odpory, který má 90%aut v řiti - opravná sada v BMW cca 1500, oprava nic složitýho, ale když si to nemůžeš udělat sám, tak servis si to nechá zaplatit, jelikož musí celý předek dolu ....problém je, že v tomhle počasí to nevyzkoušíš - spíná myslím od 12°C
-vyzkoušet všechny stahovačky - praskaly - nová cca 4500 origo zadní (prodává se bohužel jen včetně motorku, cca 1500/vrakoviště a něco kolem 2500 nová origo přední
- bývají potrhané těsnící gumy u předních dveří: cca 1500/ks originál
- polámaná tlačítka na ovládání klimatizace, musí se koupit celé tlačítka za cca 2000
- pokud bys měl budíky s velkým BC tak tam bývá rozsypaný čaj, oprava cca 2000, ale různorodé názory na výdrž ...
- zkontrolovat funkčnost ruční brzdy
- zkontrolovat stav brzd - origo jsou celkem pálka, já používám Feroda a nemám problém (cca 4500 za kotouče a destičky na přední nápravu), ale na druhovýrobu se názory taky celkem různí
- chtělo by to zkontrolovat i vůle v nápravách, když už začne někde být vůle, chce to vyměnit komplet a jak jsem již psal origo sada je někde 25/náprava, na druhovýrobu se opět názory různí a na BMW klubu dával kdosi tu sadu z aukra za 3500 a prý bez problémů, takže těžko říct :-D
- bacha na jakékoli vibrace : většinou je dost velký problém najít zdroj
- co se týká koroze : zkontrolovat spodky dveří a víka kufru
- u touringu je samostatně otevírací sklo 5.dveří a dost často odchází mechanismus stěrače
- dále u kombi odchází měchy na zadní nápravě: jak jsem říkal cca 5000/ks
- u řízení se servotronikem občas dochází k protékání kapaliny a jestli si správně pamatuju nové řízení je cca 15
- dále odchází viscospojky: cca 4000

dále je potřeba počítat, že tam jsou nestandartní stěrače: cca 1200/origo, v motoru je 7l oleje, auto má pneumatiky nestandartních rozměrů tudíž za přezutí je krapet jiná cenovka než u standartních rozměrů a to je asi tak vše co mě napadá z častějších závad/nákladů na servis.

Za sebe mohu říct, že jsem tohle auto vždycky chtěl a opravdu si mě získalo - stěrače, které setřou 90% čelního okna a nikde zespodu a shora neteče setřená voda zpět na sklo, obě zrcátka asférická modře zbarvená a automaticky vyhřívaná, pravé s funkcí sklopení při zařazení zpátečky, možnosti nastavení obou sedadel, funkční automatická klima (celej rok na ni nešahám, jen si v létě zmáčknu vločku :-)) atd ...

Ale na druhou stranu jsem to auto kupoval za podobnou částku jako ty a je tam prostě znát to, že ty lidi už do těhle aut moc neinvestujou a dávají to do "levnějších" servisů a kvalita servisů v čechách je opravdu extra pokud si to člověk neohlídá .... takže já ve svém autě našel třeba věci jako paraboly předních světěl vypodložený novinama, domek termostatu podlepenej silikonem (ikdyž novej origo domek stojí 350 Kč !! ), extra opravu zadní stahovačky, kdy tam dali 2 ze 4 šroubků, takže nateklo do motorku a ten vyrezl zevnitř .... no prostě najít debila, který dělá tohle na takovémhle autě tak bych mu rozbil ciferník ...

Jinak co se servisování týká, tak já to dělám na zahradě s normální gola sadou :-))))

Na závěr bych měl jedno doporučení : pokud se opravdu rozhodneš pro E39, hodně dobře si rozmysly výbavu toho auta, já v tomhle udělal chybu a myslel si, že mi stačí málo - dneska vím, že jsem měl vybírat jinak, těch výbavových variant je opravdu ohromné množství, takže je důležité stanovit si to co opravdu chceš a neslevovat - např předních sedadel jsou 4 varianty : standart, sport, komfort a kombinace sportu a komfort, přičemž na každém druhu může být několik druhů potahových materiálů. A ještě poslední věc -v roce 98 přibyla základní výbava.


o 09.11.2010, 21:23 | Cossie
Ještě jsem zapomněl napsat - při nákupu ND doporučuju vždy kouknout na cenu origo ND, které jsou v mnoha případech levnější jak druhovýroba - naštěstí je na netu jak katalog tak ceník origo ND tudíž si to člověk snadno dohledá.

A s jízdou v zimě já nemám absolutně žádný problém, ale na druhou stranu já jezdím zadokolkou od 18, dost jsem se divil co ASC+T dokáže udělat a co všechno jsem vyjel ..... ale je taky pravda, že jsem jezdil na funglovkách Dunlopech.
o 09.11.2010, 21:54 | Lukasino
Cossie: ja s jizdou taky ne, ale parkovat a obzvlast vyparkovavat to byla libovka :o))
o 10.11.2010, 07:56 | PK
Cossie, děkuju ti za vyčerpávájící info:) Ten automat není až zase tak podstatnej, ale je teda fakt, že mě to láká. BMW mě taky hodně zaujalo. Když do toho sedneš, tak se hned ocitneš úplně někde jinde, než v jiných autech (to bude asi tím, že pořizovačky jdou hodně přes milion). O výbavě sem už četl a právě proto, že ve stavájícím autě mi toho spoustu chybí, tak bych vybýral něco líp vybavenýho, protože už sem četl na bmw klubu, že dodělavat to ani moc nejde. Auto, jak už sem psal, hledám výhledově (zatím zjišťuju co a jak). Určitě bych nekupoval sám, ale s někým kdo se o to zajíma (i konkrétně o bmw), abych nekoupil nějakou past. S gumama počítám.
o 10.11.2010, 10:09 | art
Cossie: to mi příjde dost ramenatý - Ty s tím problem nemáš, ale já každou zimu jak je trochu namrznuto, a akorát nasneženo, vidim bmws ve škarpě, nebo jak nesmyslně se neumí rozject na obyč rovince (v první chvíli jsem absolutně nechápal když jsem viděl o co se snaží, ale pak mi to došlo když jsem těch nestastníků viděl víc). A vycouvávat za takových podmínek předkem dolu, to je scifi. To samé ta omega, známí měli a v zimě absolutně nepoužitelný (co se týče toho náhonu). Tím nechci říct že by PK neuměl jezdit se zadokolkou jako Cossie.
Řekněme ža až do cca 250-300 koní nemá smysl až tolik lpět na na zadokolce pokud nemáš v plánu jezdit blbinky, rally atd...jako winter car je to prostě špatně, težkej předek a nahon na lehkej zadek, hlavně v těch dlouhejch autech typu omega caravan, v létě tak frajeřinký boky ale to asi není případ proč to auto chceš. Jestli budeš jezdit i v zimě, a chceš to jako daily car, klidně koukej i po předokolkách (jinak samozřejmě 4x4 permanent by byla volba zajímavější), výběr se ti pak o dost rozšíří.
o 10.11.2010, 10:42 | Nismo.Power
bmw v zimě je náhodou sranda, pokud se jedná o nový auta tak stabilizace fungujou bezvadně co se týče zadní nápravy, co se týče smyku jako takovýho tak ta stabilizace je uplně vymaštěná tudíž z nedotáčivýho do přetáčivýho smyku když to dostaneš tak seš vpodstatě rovnou vybouranej ale zadek jako takovej to umí kočírovat na rozjezd hezky když prokluzuje.....tim ale nechci říct že to vyjede všechno jak e46 tak e39 s tim maj kurevský problémy se rozjet natož někam vyjet :)
a ted mi kámoš řikal že jeho brácha s e46 3.0d (antitalent) si koupil prej zimáky a to jetý a v rozměru toho nejhoršího mpaketu kterej má na autě tudíž má zimáky 245 a předek asi 235.... už ho vidim jak s naftou a timhle rozměrem vymete první škarpu co najde :))

pokud 4x4 tak to se mi u bmw nelíbí, sou na to razantně dražší díly a druhovýroba vpodstatě nebejvá....

passat 4x4 nebrat, to je největší exot co de a že na passata se daj sehnat díly za hubičku tak né na 4x4 když se posere cokoliv vzadu, nikde nic k sehnání krom originálu na objednávku.....

pokud prostě chceš spotřebu o který si tady psal tak zapomen na bmw a jdi cestou volva, uvidíš že T5 jede výborně a spotřeba je naprosto směšná.... navíc ještě zvuk pětiválce na ten nemá žádnej z R6 motorů od bmw...
o 10.11.2010, 10:53 | RedBaron | Upraveno: 2010-11-10 12:23:02
V zimě s BMW na rovinu říkám že maximálně s dvouletýma zimákama a minimálně 5mm, pak většinou není žádnej větší problém. Daleko lepší byly starší modely, který měly samosvornej diferák, s tím se jezdilo stejně dobře jako s předokolkou co se týká trakce a co se týká ovladatelnosti tak asi tak 5x líp. A ať se na mě nikdo nezlobí, brzdily nejlíp auta bez ABS, která se snaží ten sníh přejet a odvalovat kola, klasický brzdy se kor na čerstvým sněhu proškrábly až na asfalt a zaflekovaly :o)

Samozřejmě je to o zkušenosti a o tom, že řidič BMW trochu přemejšlí a myslí na to, že když si dám před mrazivou nocí auto večer do prudkýho kopce do řady aut, tak ráno na tom ledu poznám jakej jsem trotl a dopadne to v nejlepším případě tak, že po všech pokusech sklouznu autu pode mnou až na nárazník a pak budu čekat až přijde nebo sypat písek pod kola :o)

Co se týče letos zimáků, tak já jsem letos na E46 330d Touring obul funglovky Continental TS830P 225/45 R17 na celý auto a nevím co by na tom mělo bejt špatně, stejně jezdím 90% zimy na suchu nebo mokru tak budu většinu zimy trpět na nějakejch pištících 195tkách? Ani náhodou :o)

Já si o pětiválcích od Volva nemyslím nic špatnýho ale taky je jasný, že turbomotor pokud se mu dá kotel, tak mu narůstá spotřeba proti atmosféře se stejným výkonem až někam ke dvojnásobku když se jede pila. Zato při malý zátěži a ve městě je to ve prospěch turbenýho motoru oproti velkoobjemovýmu V8. Ve výsledku bude rozdíl ve spotřebě tak ten litřík ve prospěch pětiválce, a to především v případě, že se jezdí třeba 50/50 město a venek. Pokud bude 540i lítat dálky tak je to ševel se spotřebou 9-12 a když se jede pila tak do 16ti, navíc to má ukrutně dlouhej poslední kvalt s teoretickou maximálkou někde u 330 km/h takže není problém jet 200 a víc trvalou cestovní rychlost s otáčkama v klidu a bez zbytečnýho nárůstu spotřeby, ne se řevem někde na pěti tisících a spotřebou 20. To ale furt kecáme o motorech, ještě jsme nezmínili, že podvozek Volva (i nejnovějšího) je těžkej propadák ve srovnání s dobře udržovanou E39tkou, je to prostě houpavej parník a ty rozdíly začínaj u nájezdů do zatáček přes rozeskákanost na limitu až po totálně mrtvý řízení. Auta pro nadšenýho řidiče to teda rozhodně nejsou. To si musí ale každej zkusit.
o 10.11.2010, 11:26 | PK
540 jsem už zavrhl, za ty prachy asi neseženu nic kloudnýho a i kdyby, tak bych to chtěl jen v plynu. Jinak když se rozhodnu pro čtyřkolku (u bmw mě ani nenapadlo koukat po 4x4, odjakživa to jsou zadokolky a to k tomu podle mě patří), tak jasně vyhrává subaru, v případě toho, že chci silnější motor, tak jedině outback s H6. Tam ani není v čem vybírat. Jedině ještě Forester a ten by byl taky suber, ale jezdim 100% silnice, tak je suv zbytečný. Stačilo by i obyč legacy, ale tam mi chybí H6. Taky jde o to jestli jde nějakej kloudnej outback sehnat v týhle relaci. BMW mě láká, ale toho s tou zimou se bojim. Na volva sem koukal a jak sem říkal, nemuselo by to bejt špatný.
o 10.11.2010, 11:57 | tommas
S Outbackem by jsi se za 150 už mohl vejít, je to ale tak trochu jiné auto. Od pozice za volantem (musíš sedět rovně, nedá se v tom ležet), přes specifickou charakteristiku podvozku, menší kufr... Vyšší světlá výška než u Legacy je fajn, zimu si užiješ jak ještě nikdy. Jdou s tím dělat opravdu psí kusy, které potěší každého, pro koho je volant radost, nikoliv povinnost.
Měl jsem Legacy s 2,5. Výkonově mi dostačovalo, ale je to potenciálně problémový motor, takže H6 je asi lepší řešení.
o 10.11.2010, 12:10 | Nismo.Power
rozhodně se mi řídí líp S60 než e39.... e39 má dobrej (myslim přilnavej) podvozek pouze pokud má mpaket ale to pak zase neni pohodlný auto..... nemám proti volvu nic extra co bych tomu vytknul krom vysírajících se škrtících klapek každejch 150tis cca a horší kvalitu plastů okolo loketní opěrky, a konzole konkrétně telefonu a antény ve sloupku, jinak to auto je rozhodně pro mě lepší co do pocitu z řízení..... bmw už prostě dávno nedělá auta který je radost řídit a dávno nedělá auta který byly kvalitně vymyšlený a výdržný a řadily se k nejlepšim výrobcům.....dneska to je prostě nesladkej nemastnej spotřebák kterej je povětšinou hnusnej designem ....

jinak v zimě ano, fakt jedině nový nebo zánovní gumy a pořádnej vzorek, pak se to dokáže chovat jako stodvacítka na sjetejch letních gumách :)
o 10.11.2010, 13:01 | RedBaron | Upraveno: 2010-11-10 14:23:25
Bohužel nevím o kterých dávných dobách mluvíš ale podle mě právě E39 a E46 jsou ten dávnej vrchol toho, co se v téhle třídě BMW podařilo a patří k autům ze starý školy, který je radost řídit. Radost tak o třídu vyšší než právě třeba nemastný neslaný Volvo nebo Audi, i oproti tomu Legacy je na tom o chlup líp co se týče poslušnosti v extrému a komunikace s řidičem, tím samozřejmě nijak nezpochybňuju pohon všech kol, který má Subaru dotažený k dokonalosti a který třeba na sněhu má zcela jasnou výhodu. O čtyřkolce Volva se nebudu vyjadřovat, to je prostě Haldex se vším všudy a předokolku bych s E39 nesrovnával vůbec.

Chování srovnávat se stodvácou tak možná míru trakce při rozjezdu z místa ale co se týče ovladatelnosti, tak to srovnání je těžkej vtip, se škodárnama mám najeto svý.

Každopádně si vůbec nedokážu představit že bych si vybíral auto podle keců nějakýho RedBarona nebo Nisma na fóru, podíval bych se na spritmonitor orientačně na spotřebu jestli to není nějakej extrém a šel bych ty auta pořádně projet a to by pro mě bylo směrodatný. Od stolu se to určitě rozhodnout nedá.
o 10.11.2010, 13:13 | muSlim
Ja len pridám že mňa Subaráka, extrémne prekvapil a trochu aj zamyslel podvozok a celkové chovanie v E39 530dA v kombíku. Síce mám štyrkolu, ale trúfal som si na cestách na všetko to čo robím so Subaru aj s BMW. A to ako úplne vážne. Takže len potvrdím to, že Nismo zas kecá ;-)))
Inak v zime neviem no, neverím zadokolke hlavne v snehu. Keď jazdíš normálne na cestách, žiadne kopce a tak, tak si myslím že sa nemáš čoho báť, potvrdil mi to aj tunajší člen ktorý je v BMW tak doma ako nikto snáď. Nejazdiť do hodne zasneženého kraja v zime, tak tiež ešte furt premýšľam aj o E39 530dA :-)
o 10.11.2010, 13:41 | PK
tak samo, že to nejde úplně vybrat takhle u pc, ale ptám se tady, abych věděl co od toho čekat a byl trochu v obraze. Já se v tom nevyznám, tak si rád nechám poradit.

Takže podle toho co napsal Slim, tak se dá s BMW jezdit jen po rovinách a do mírnějších kopců:D Kdybych měl furt s baworakem v zimě rešit zapadnutí, nebo nemožnost vyjetí od někud, tak se na bmw vykašlu a radši pořídim něco jinýho. Díky všem co píšete svoje názory, at sou jakýkoliv.
o 10.11.2010, 13:50 | Lukasino
Jeste me tak napadlo, co znamena rychle? Jezdis rychle a rad se svezes, nebo Ti jde jen o bezpecne predjizdeni, atd.?

Co nejaky SUV?
o 10.11.2010, 13:50 | Nismo.Power
ano e39 a 46 jsou poslední použitelný bmw ze starý školy, ale co se týče komfortu v interiéru a ergnomie tak tam za mě rozhodně z náskokem vede S60/V70 proti zmíněnym BMW, podvozkově sou na tom špatně leda 2,4i sociál edišn ale když to je třeba T5 tak to prostě má super podvozek kterej se dle mýho názoru chová líp než průměrnej podvozek e39 a u R verze to bude srovnatelný s M verzema u bmw akorát s tim že volvo má dražší tlumiče než mkový bmw ale zase jsou el. nastavitelný takže tim ta cena.....
s tou 120kou sem to samozřejmě myslel jako třeba ve sněhu do kopce že se stodváca rozjede jak bawor s novejma zimákama, s jízdníma vlastnostma bych se samo neopovážil :)

jinak samo se subaru vyjedeš všude, dál než nějaký Xkový bawory , s e46 a 39 se taky člověk na hory dostane vpohodě ale rozhodně se tam dostane horko těžko s e38 či novějšíma 7er , e38 s novejma zimákama je ráda že jede na rovině ale v kopci vždycky uvíznou :)

4kolka u volva samo neni nějakej zázrak ale jede to taky dokud se haldex nerozbije :)
o 10.11.2010, 13:52 | muSlim
2 PK: to som ale nepovedal ;-)
o 10.11.2010, 14:11 | Vencaf
no jasně se zadokolkou se nerozjedeš ani na rovině když je mokro :D teď jezdím druhej rok se zadohrabem v třílitrový naftě v automatu a je třeba jen používat mozek když někam zajíždíš a počítat s tím, aby ti těžkej předek nazapadl do sněhu, jinak několikrát jsem byl na horách a celkem bez problému, v extrému se nasaděj řetězy a je to..
o 10.11.2010, 14:18 | RedBaron
Nismo, nevím kolikrát jezdíš na limitu ale já celkem dost a tak mi z těch tvých řečí prostě přijde že vůbec nechápeš že v autě s 60% váhy na předku a řízením přeposilovaným jako Punto vůbec nemáš šajnu o tom, kolik ti ještě zbejvá trakce a jestli jsi na 70% nebo 100% možností auta. Nebo tě okresky nebaví nebo já už nevím, prostě meleš nesmysly a když už si nevíš rady v pětkách tak si do toho přibereš sedmu, o který se tu nikdo nebavil :o)
o 10.11.2010, 14:48 | PK | Upraveno: 2010-11-10 16:14:11
však já vím Slime:)

jinak T5 je u volva ten 2.4T 147kw že jo? e: tak ted sem se zase dočet, že to je asi ten s 184kw

Jinak nejezdim rychle, sem tam to proženu(když jedu sám a jsou cestou nějaký pěkný zatáčky apod. jinak s "omezovačem" to moc nejde, už se hned hlásí:D), ale převážně plus mínus předpisově. Ale chci auto, jak už sem psal, který pojede kopec nekopec, je mu jedno jestli tam sedim sám nebo mám auto naložený pod střechu. A když bude potřeba, tak pojede. Jinak SUV asi zbytečný, spíš se mi líbí větší kombi.
o 10.11.2010, 19:03 | Cossie
Ono taky asi půjde o to, jak často se pohybuješ po opravdu "zimních" cestách. Ale asi každýmu normálnímu člověku je jasný, že zadokolka bude mít větší problémy než předokolka ..... Souhlasím s RedBaronem, že lepší než elektronika byly starý dobrý samosvory ;-). Pokud prostě jedeš se zadokolkou je potřeba myslet na to jak jedeš a citlivě zacházet s plynem atd. Jak říkám loni jsem měl fungl nové pneu a jezdím s tím autem denně a denně se rozjíždím do kopečka, sice s prokluzem ale rozjel jsem se pokaždé :-)))), přiznám se, že jsem se loni dostal do situace kdy jsem se díky navigaci dostal přesně do místa kde končila ulice z kopce tudíž jsem zůstal stát předkem dolu a to už jsem si sám říkal - tak a teď půjde blbeček s baworákem hledat traktor na vytažení :-D, ale dokonce i tohle se mi podařilo vycouvat, ale narovinu pokud jezdíš každý víkend na hory, tak bych si BMW asi nepořídil ...
A k těm ostatním věcem co tu Nismo píše, to je všechno hrozně subjektivní, každýmu prostě vyhovuje něco jinýho. Já mám auto na standart tlumičích, o 3 cm nižší pružiny a jak jsem psal jezdím v létě na 18" a abych pravdu řekl, tak jsem čekal, že to auto bude tvrdší daleko více a jsem mile překvapen jak je to auto komfortní.
o 10.11.2010, 20:27 | PK | Upraveno: 2010-11-10 21:52:35
S LTčkem se mě stalo to samí, čumákem dolu z docela prudkýho kopce, nakonec sem se teda vyškrábal, ale trvalo to docela dlouho, chvílema to vypadalo, že už to je total v prdeli, ale celkem sem se s tím nesral, hlavním úkolem bylo vyhrabat se za každou cenu. Jinak na hory teda nejezdim vůbec:D Jezdim normálně po silnicích, ale do práce jezdim po 5tý ráno, tak nevim jak to vypadá takhle brzo. Když projíždim inzeráty, tak se mi ten bawor líbí nejvíc (bmw bylo snad u každýho klukovským snem), nevýhoda je to ježdění v zimě, jinak v létě to pak musí bejt paráda. Možná trochu výhoda a i nevýhoda je, že tenhle motor se tam dával do r. 2000, takže novější to auto nebude, ale zase by mohlo bejt v lepším stavu než něco po r. 2000 za ty stejný prachy. Jinak teda gumy na to kupovat co dva roky a radši mít v kufru řetězy, kdyby náhodou...
o 11.11.2010, 08:26 | Freerider
Art:
Dle mě to není nepoužitelný auto. První předpoklad je mít dobrý gumy - na slickách se nerozjede nic. Druhý předpoklad je, umět s tím v zimě jezdit.
Osobně jezdím s Omegou na hory (mám kombíka i sedana) a nikdy jsem neměl sebemenší problém se někde vyhrabat. Dlužno dodat, že s kombíkovou Omegou jsem se vyhrabal od chalupy (Orlické hory) i na letních, když jsem nestihl přezout a napadlo 20 čísel (pro rejpaly - nikam jsem nejel, jen jsem potřeboval dojet 200 m na parkoviště, abych mohl přezout na rovný ploše :o)
o 11.11.2010, 09:18 | PK
Ještě projíždim inzeráty a koukám co se dá za ty peníze ještě sehnat a docela se tam objevuje i ta A6, ale po jakým motoru u toho koukat? Určitě by tam byla výhoda Q, ale 1.8T mi na to přijde slabý a stejně nesplňuje moje požadavky, pak teda ta 2.8, o tom psal Nismo, že nic moc, stejně tak o 2.7T (která by určtitě byla parádní a docela se tam i objevujou). Má s nima někdo zkušenosti?
o 11.11.2010, 10:15 | Lukasino
Ty 2.8 bych se vubec nebal ;-)

Stejne je to vsechno o kusu, muzes koupit auto vyhlaseny na spolehlivost a pos*at se Ti, nebo motor kterej je predurcenej k zahube a budes s nim jezdit do smrti :-D
o 11.11.2010, 11:50 | PK
v to máš pravdu, jinak co sem koukal na ty A6, tak nevypadaj špatně, teda pokud nemaj ten (podle mě) hnusnej radoby modrej interiér, to když vidim tak bych blil:D
o 11.11.2010, 12:02 | Lukasino
Jo modrej a zelenej, to je pecka :-D
o 11.11.2010, 14:06 | MPS
Tak jelikož nikdo neradil SUbaru, tak já radím Subaru Outbach H6 154kW. Za tuto cenu ho seženeš, bude ve slušný stavu, je to opravdu celkem poctivý železo s minimem kurv*tek.A je to 4x4, což se může hodit.
o 11.11.2010, 14:12 | kuja
OT

Me se modrej interier u A6 libi :D
o 11.11.2010, 14:20 | Vencaf
MPS:

08.11.2010, 15:42 | Vencaf
co Outback, brácha má třílitr a dlouhodobá spotřeba se motá okolo 10

;D
o 11.11.2010, 15:42 | PK
tak to asi dopadne tak, že se budu rozhodovat mezi: 528 vs. A6 2.8Q vs. Outback H6.

U všech není pořádně z čeho vybírat. Když už to vypadá hezky tak výbava je bída, nebo naopak. Ale nijak na to nespěchám, tak uvidíme co se kde objeví. Případně jestli má někdo zkušenosti s tou A6, tak bych ho rád poprosil jestli by mi čirou nádoudou nenapsal něco podobnýho na styl Cossieho :) Předem díky.
o 11.11.2010, 16:16 | Zdeny60
Vencaf:
njn, bylo. :-)
o 11.11.2010, 16:30 | JoPi
Mít prašule tak mím favoritem na rychlé komby je toto :) [ Link ]
o 11.11.2010, 16:37 | mikevr6
a co audi s4 2.7 biturbo?
o 11.11.2010, 16:40 | madmaik
na mobile.de je jedno za 6900e :))
o 11.11.2010, 16:42 | Darker
JoPi> Jojo, tohle je hodně luxusní raketa!! :-)
o 11.11.2010, 17:12 | art
mikevr6 to už myslím že tady padlo..
o 02.12.2010, 20:35 | PK | Upraveno: 2010-12-02 21:56:54
Tak mě napadlo, po pročtení tématu o Grand cherokee, jak jsou na tom takovýhle auta (má to tam věsmes kladný ohlasy) a jemu podobný (který?). Tohle konkrétně se mi docela líbí, a takový auto bych určitě hodil do plynu, ale jak to je s dostupnustí dílů a jejich potřebou? Taky mě u toho na jednu stranu odrazuje, že to je teréňák, u kterýho bych nevyužil jeho potenciál, ale zase měl láká ten vzhled, vyšší posez a celková robustnost(výška a pohon výhoda na zimu) Má cenu na takovej typ auta koukat, když se "nikdy" nepodívám do terénu (možná bych ho potom zajel někam otestovat, když už bych měl takový auto doma). Zase kdybych takhle přemýšlel u každýho, tak si koupim fabii 1.4 tdi...Ještě auto bude stát u paneláku a tohle by tam "docela" vyčnívalo, tak aby to neprovokovalo nějaký nenechavce.

Předem díky.
o 28.02.2011, 10:25 | PK
Tak to zase trochu obnovím a rád bych vás znovu požádal o radu, zkušenosti a názory.

Pořád pokukuju po nějakým autě, ale absolutně se nemůžu rozhodnout. Míchám jabka s hruškama (stejně jako Lukasino když tu vybíral - vysvětlím dál). Původně sem psal, že bych chtěl RWD nebo AWD, pak ale zjišťuju, že ten výběr zas až tak široký není a přemýšlím, jestli tam nepřidat i FWD. Bral bych kombi, ale i větší sedan by stačil. Chtěl bych silnější motor, kloudnou výbavu a něco, co mi někdo neukradne a aby se to i trochu líbilo. Teď ty jabka a hrušky. Chtěl sem benzín s tím, že bych ho předělal na plyn. Když už se tam teda bude dávat plyn, tak už do pořádnýho motoru, na co ho dávat do nějakýho udušenýho dvoulitru:) U větších motorů bude i rychlejší návratnost. Taky poslední dobou uvažuju i nad tou naftou (viz hrušky). Auto bych si chtěl pár let nechat, určitě bych ho za rok/dva neprodával. Koukal sem po BMW (528/530/540 pak sem i přemýšlel nad 530D), sehnat hezkej kousek s kloudnou výbavou je snad nadlidský úkon, další v řadě je STS, tam není co řešit, batmobil je proti tomu křáp :D. Koukal sem i na Legacy, 2.5l je málo a H6 s plynem nejde dohromady. Výhoda AWD, nevýhoda ceny dílů a servisu, stejně jako bmw. A6 se mi celkově nelíbí. Pak sem si říkal, že bych nějaký peníze přihodil (do 200t max), zůstal bych nohama stát na zemi a koupilo by se něco novějšího a obyčejnějšího – čím novější tím lepší, s tím, že bych ho měl fakt dlouho. Např. Mondeo, Croma a jaký další? Dají se sehnat pár let starý, ale v benzínu jich je úplný minimum, zato s naftou se roztrhl pytel. Nejsem zarytej odpůrce nafty, takže bych ji i skousnul. Taky chci automat, kvrdlat už mě nějak neba. Ale jak si stojí u těhlech aut? A co ten zbytek? (motory TDCi, JTD – 1.9 X 2.4), poruchovost ostatních částí). Je tu někdo, kdo řešil něco podobnýho, jak a proč jste se nakonec rozhodli tak, jak jste se rozhodli? Ještě jen připíšu, že z koncernu se mi nic nelíbí.

Předem díky všem, kteří si vyhradí trochu svého času a podelí se o svůj názor a zkušenost.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3198 sekund.