
Navštíveno 7404x

Tak dnes jsem dokončil rozleštění laku. Musím dodat, že mě to stálo 5 dní práce od cca 15 do 20 hodin. Předchozí majitel byl "ovád". Auto jen jezdilo, ale údržba žádná. Prostě na to kašlal. A lak tomu odpovídal. Použil jsem Tempo na nové laky, filcák, vrtačku, Turtle modrý vosk, vibrační leštičku (= vibrační bruska + vlněný filc:-) ) a leštil a leštil Přední nárazní nechám nalakovat po zimě, to už rozleštit nejde. Ničemu to nevaíd, ale je posekaný od kamínků a to mně vadí. Dnes jsem museol sundat plastovou vložku podběhu u PP kola - z neznámých mně důvodů vyskakoval lem ve spoji nárazník-plůastový podběh. Když jsem to odstrojil, podivil jsem se jedné věci. A to důmyslu, s jakým je zabráněné, aby se bahno a mokrý bordel někde hromail, jako tomu bylo například u Oktávky. Všude tam, kde se nutně mokrý binec hromadí, je ve styku s plastem. Nikde se nedotýká kovu .-)
Jinak po téměř 3 letech ježdění (uveden do provozu 8/2007) je uvnitř vše jako nové - tlumič jsem umyl jarem a hle - žlutý Bilstein jen svítí. Taktéž ramena atd. Nic není rezavé a to ani povrchově! Důvodem, proč plast vyskakoval, byla pokřivená vhliníková výztuha nárazníku - narovnal jsem j ma je klid. Ten hliníkový plech má tak odhadem 0,8mm a stačí trochu drcnout do závěje a musí se prohnout. Ale zato nepraskne a to je účel, energie se vytratí.
Pak jsem musel správně nasadit L žárovku, nějaký moták ji blbě nasadil do patice a jednak světlo svítilo pod nárazník a jednak jsem na to přišel zavčasu, protože okolní plast objímky už začínal hnědnoutz. Ale naštěstí se nic nepoškodilo. Sundal jsem i plastový kryt morotu a mimo prachu je všude sucho, nikde nerosí olej, nic. Na mnoha místech je ještě původní voskový ochranný film, což budé dojem zašlého motoru, ale je to schválně. Jelikož to nemám rád a o motor dbám, tak jsem vosk v rámcio možností umyl benzínem - vzal jsem benzínový sperj a bylo to. Koberčeky skyrýval tak dvě kolečka písku. Škoda, že už letos nebudu nic betonovat, mohl jsem ušetřit. Hovado... Stejně koupím na zimu gumové, v 2,0R je mám od včera a pohoda.
Sehanl jsem si postup na demontáž zadního nárazníku - objednávám park aist Jablotron, až dojde, bude se vratat a doufám, že to nezvrtám:-)
Jelikož žena mi odjela k máti, tak vnitřek jsem vzal z jedný vody načisto, Bref to jistí - doporučuji vyzkoušet ten odmašťovací. Parádně poští i když je špína zažraná:-)
Co mě mrzí, jsou důlky v zadních dveřích. Kdyby někdo znal slušnou firmu z OL a okolí, která by to dokázala suchou cestou vrátit (tedy bez nástřiku, jde-li to), uvítám.
Na jaře se budou muset zapravit lemy kol, tohle nechápu, já měl na všech autech ALU kola a nebýt debilního vola loni na křižovatce u Prametu za podjezdem, který nemohl na sněhu vyjet a já ho musel objet, čímž jsem si poprvé v životě vlastní blbostí (stačilo mu zatlačit, jenže já fakt spěchal), tak jsem měl všechna kola bez jedinýho škrábnutí. Copka je kuwa takový problém nenajíždět až k obrubníku?? Tohle mně palice prostě neber.
Ještě se musí namontovat nějaký Parrot, ale to nespěchá, v 2,0R mám Nokii a klid.
Tak snad je vše, jak má být. Dnes jhsem vyjel jen za účele udělat narychlo pár fotek, byla už tma (jak nesvítí slunce, je tma jako v pytli celý den, navíc jsem 5 dní čuměl do modrého a možná se mi t je zdá...), ale aspoň těch 10km mě potěšilo a ani rádio jsem nemusel mít puštěné. Stačí se zaposlouchat do smyfoie motoru - to mě bere. Krásný zvuk!
Zdeny, opravdu krasavec a preji at slouzi.
06.11.2010, 16:27 | Zdeny60
Zase uzasny pocteni, po Tobe musi byt radost mit auto :o)

06.11.2010, 17:34 |
X-sat (M)
Jsem moc rád, že auto slouží mně a né já jemu :-D joke
asi se za tebou zastavím na údržbu vozidla :) Mám rád auto čisté,ale takovouhle trpělivost nemám...
nevím na jakem principu je to Tempo o kterem mluvíš ale vím že stare Tempo po měsici vybledlo a auto mělo opět barvu co před použitím tempa, je to přeci jen silikon, 3x to umyješ a spadne to, doufám že se mýlím ale co jsme s tím pracovali tak to bylo jen na oko zakaznika, opravdový lesk to mělo až po vyleštění 3M pastama
Základem je brusnou pastu dokonale odstranit. K tomu účelu jsem použil Turtle wax - nikdy mě nezklamal,ani na černé metalíze.
Máš to pěkný!
Musím pouze trochu upozornit, že jsou i práce jiné než jezdění v sáčku.
Já jsem auta taky leštil, ale teď jsem začal jezdit na stavbu, tam denně člověk projede prachem (po dešti bahnem) boty prach/bahno. Parkrát umeješ, ale pak už ne :)

06.11.2010, 18:14 |
hanzz To by mě zajímalo, jestli občas parkuješ někde u supermarketu? Až ti to tam jednou někdo poznamená, tak tě asi na místě trefí :)
Jinak auto samozřejmě pěkný. Hlavně ten motor + VTD! Nelze mít lepší kombinaci.
Krásné auto :) škoda jen te údržby (leštění) a použitých věcí... zbytečně jses na tom nadřel :) ... pro příště zvol raději AUTOGLYM .)
asi budu jedinej, koho to nějak zvlášť neoslovuje. Nehodnotím samo techniku, ale design nic extra (zvlášť teda čumák) no a interiér mělo Sub vždy neslaný nemastný a v tom "úspěšně" pokračuje. Třeba na pohled mi Mondeo kombi přijde daleko hezčí. Ale samo je to subjektivní názor a každý to vidíme jinak.
Co však každopádně závidím je tolik volného času na leštění auta, to kdybych měl aspoň polovinu, tak si pískám, i když bych pravda dělal něco jinýho a nepucoval auto :-)
Každopádně, ať slouží a určitě se budeme na silnicích v Špk potkávat.
luxus, stav noveho auta, alespon z fotek a verim, ze v realu jeste lepsi :-) hadam, ze po tobe je fakt radost koupit auto :-)
Zdeny,mas to moc krasny. K te zaslosti pri koupi..myslim ze nekdy je to lepsi,kdyz na to clovek kadi...lepsi nez kdyby to lestil dratenkou,taky znam takovy pripad..takhle si strhnul tu spatnou originalni vrstvu a mas lak jako novy.Hodne zajimava barva,takovou sem jeste nevidel.
CerwinVega:
luxus, stav noveho auta, alespon z fotek a verim, ze v realu jeste lepsi :-) hadam, ze po tobe je fakt radost koupit auto :-)
Ano. To máš pravdu. Auta jsou vždy v top stavu a cena je (bohužel pro mě) neobvykle nízká:-)

07.11.2010, 17:55 |
Tichy Opravdu jsem neveril, ze nekdy vyberes. Ale mas to opravdu krasny. Gratulace. Barva jestli neskreslujou fotky je bomba.

13.11.2010, 08:42 |
Freerider | Upraveno: 2010-11-13 10:05:35
krasavec.
Jinak jel jsem včera za autem:
www.doktor-dulek.cz - měl hradeckou značku - třeba by ti pomohl, ale neznám ho, jen jsem si na to vzpomněl...
Já na Japonce nejsem ale tohle auto se mi vždycky hodně líbilo. Krasavec!

15.11.2010, 09:24 |
Pekys Auto pěkný, bohužel mě zklamalo místo uvnitř, hlavně vzadu a kufr.
Jinak technika samozřejmě super, stav tohohle kusu vypada taky na 1*. Tak ať slouží k tvé spokojenosti.
Pekys: no, Superb to není:-) ALe místa je tam daleko víc, než v OII, beru OII jkao porovnání, protože ji řada lidí zná.
Kuft má, myslím, slušný, resp. 460l je takový průměr v tomto segmentu. Je mělký, kvůli diferáku atd, ale zase zcela plochý.
Jen taková poznámkla, která možná nesouvisí s místem, jako takovým, ale posezem za volantem. Zajímavé je, že např. ve zmíněném Superbu či P407SW, které jsem mlě před oběma Subaru, jsem tak nějak poloseděl a pololežel. paprče natažené a ruce taky. Tady, v Legacích, sedím blíže k volantu, podvědomně, připadá mi to, že mám pak lepší kontakt s autem. A tím pádem si sednu zcela v klidu !za sebe", což v P407SW ani omylem. Tam jsem si nedal na zem ani aktovku :-)
Freeriedr: díky ta tip! Zkusím - ty 2 důlky na dveřích mě straší v noci :-)

15.11.2010, 10:13 |
Zdeny60 | Upraveno: 2010-11-15 11:34:24
Jiank poznatek ze včerejška: jízda na trati 30tam a 30zpět přes kopce a lesy:-) 9/100 katolicky. Čili na stejné trase stejným režimem, jak jezdím s 2,0R bere toto o 1l/100 více - a to jsem nečekal ani ve snu!!!
Ale benzín mu chutná, pacholkovi... Jak se člověk zapomene, nehezká čísla se objevují na PC (mmch. - měří zcela přesně, ověřeno po dotankování a to jsem rád, že se na PC mohu spolehnout, zrovna jako u 2,0R. Mazda je optimistická o 0,8-1l/100km).
No môj boardcomp ukazuje o niečo väčšiu spotrebu, asi o pol litra až liter, ale 9/100 nechápem. Zdeny, pre Teba je ten motor fakt zbytočný :-D Čo sa miesta týka, tiež nemôžem súhlasiť s Pekysom, to auto ho má dosť a aj sedan má celkom príjemný kufor. Čo sa posedu týka, tak sedím tiež prakticky narovnaný a blízko k volantu, ale ja to mám nastavené po skoro dvojročných skúsenostiach a žihaní, takto cítim presne čo a kedy to auto robí, alebo čo s ním ja robím ;-)

15.11.2010, 20:12 |
Pekys Zdeny, Slim: rozdíl proti Outbacku ve kterým jsem se vozil když jsem vybíral asi nebude velkej. Prostě to auto z venku vypada mnohem větší, než je vevnitř. Vzadu jsem se vešel, ale moc místa už před kolenama mi už nezbylo, kufr byl jednodušše zklamání právě kvůli svý mělkosti, jak píše Zdeny kvůli diffu.
Ale když jsem v tom jel, byl jsem už okouzlen prosterem S-Maxe, to bude možná ten hlavní problém :))

15.11.2010, 20:14 |
Pekys Jinak se mi to auto fakt líbí, ale tak pro 2-3. Rodinný, jak měl Zdeny v požadavcích (5 dospělejch s lyžema) mi to moc nepřijde ;o)