Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > 20w-60

 o Navštíveno 785x o
o 11.10.2010, 14:24 | Nismo.Power
umí tu někdo sehnat nějakej použitelnej olej týhle specifikace ? zatim jedu supru na 20w-50 ale to je přece jen spíš pro veterány zatim co 20w-60 se vyrábí spíš pro závodní účely....
předpokládám že to asi moc firem nedělá takže asi jen motul nebo millers oils...
preventivně zjištuju kdo by uměl, když nic tak nezbyde nic jinýho než 10w-60


o 11.10.2010, 14:59 | fredy
v eshopech je k sehnání... [ Link ]
o 11.10.2010, 15:01 | Tuner#2
20W60 dělá ještě švýcarský Motorex a kamarád ho jede v závodním RSu už nějaký ten pátek. Každopádně je to fakt hustej olej a je otázka zda ho dokážeš vůbec v běžné provozu ohřát natolik aby začal optimálně fungovat. Navíc 20W60 není žádná výkonostní specifikace, ale pouze teplotní třída oleje, ale to předpokládám víš. Co je doporučeno výrobcem? a co je za změny na motoru?
o 11.10.2010, 15:06 | semtex | Upraveno: 2010-10-11 15:23:03
Ja pouzivam MOTUL a jsem moc spokojenej.
o 11.10.2010, 15:13 | Nismo.Power
no vidíš motorex mě nanapadnul.... od toho berem kompletní maziva na motorky tak se můžu poptat na auto taky :)
je hustej to vim a potřebuju, ohřát ho dokážu za chvilku to se neboj řek bych že ho dokážu i přehřát...... 40kový oleje přepálim jak prd, jak 5w40 tak 15w40 obojí skončilo po 200-300km přepálenim.... jediná 20w-50 dokáže po zahřátí dodržet dostatečnej mazací tlak ale když se tomu dá chvilku čočka tak i ta už končí a padá mi mazání pod 0,5b a já to chci udržet nad 1b.... dle manuálu je sice minimum 0,3 na volnoběh ale to je prostě málo....
jinak výrobcem je udáván olej splnující API SF, teplotní třídy sem v manuálu nedohledal ale myslim že výrobce doporučoval snad 10-40....

každopádně motor dělá neskutečný teplo takže potřebuju fakt něco co mu odolá.....
změny na motoru nic zásadního, zvedlej tlak , větší předstih, trochu jiný A/F způsobený jinym tělem váhy vzduchu........ hodně tepla :)
o 11.10.2010, 15:23 | tappaja
A co takhle chladic oleje? Nebo vetsi chladic oleje?
o 11.10.2010, 15:33 | Nismo.Power
možná to bude znít srandovně nebo trapně ale je tam chladič z topení od favorita :) proti originálu hodně větší jak plochou tak účinkem....
o 11.10.2010, 16:07 | Tuner#2
Nismo.Power: Počkej to mě nějak nejde dohromady. Na objem, vačky a hlavu není šáhnuto a jedeš větší předstih? Jaký to má důvod? Pak se nediv, že tam máš teplo, špatný předstih a nebo blbě nastavená směs dokážou motor a potažmo olej ohřát o několik desítek stupňů a Ty vlastně neřešíš příčínu přehřívání olejea řešíš to zbytečně velkou viskozitou.

Když to vztáhnu na Škodovácký motory kde vím co a jak, tak do série taky patří olej 10W40 a série má vačku cca. 240 - 248°podle provedení a strop otáček kolem 5500rpm. Já mám 265°vačku, strop kolem 6300rpm a jezdím 10W50. Vyložené závodní motory mají vačky 300 - 320°na okruhy a ty už jezdí právě ten 10 nebo 20W60, ale to je motor co točí bezmála 8000rpm a má řadu mechanických úprav jako jsou vlké ventily na hlavě, Téčka písty, zvětšený objem, překopané mazání s výměníkem oleje a chladičem, zvýšený mazací tlak, atd, atd.

Z toho mě plyne, že pro Tvůj takřka sériový motor je to zbytečné a spíš bych se zaměřil na ten předstih, směs a proč se motor tak hřeje.
o 11.10.2010, 16:42 | Nismo.Power
to neni problém po úpravách ale je to problém všeobecně 7M motorů od toyoty..... stejně tak se mi to hřálo před generálkou v naprosto sériovym stavu.....
to s předstihem je pouze věc která 7M motoru svědčí při zvednutí plnícího tlaku a dělá se tak nějak automaticky těhle motorů resp. je to doporučeno a časem odzkoušeno.... ono sice z 10 na 12-14 ale to je pouze když je override jednotky při nastavování předstihu, jednotka si to stejně pak ladí sama takže ve finále se předstih tolik nezvedne.... samozřejmě je jasný že špatnym předstihem se dá dost dobře ovlivnit výsledná teplota motoru ale to už s nim musí bejt šoupnuto víc a na motoru by to bylo hodně znát....
chlazení tam je pořešený a řek bych že docela dostatečný vůči výkonu, zbytečně velká viskozita ani tak ne, olejový čerpadlo v supře pochází z roku cca 85 a nemá rádo řídký oleje.... možná na 0,35b sériovejch bohatě stačí 10W-40 s API SF co tam měla bejt origo, ale na 1b už je tam značně víc výkonu tudíž ten motor vyrábí větší teplo a chci ho nějak mít pod kontrolou :)
o 11.10.2010, 16:49 | Tuner#2
OK.
o 11.10.2010, 20:10 | france
ahoj, muzu nabidnout a se vrelým doporucením take dodt tenhle olej
[ Link ]
o 11.10.2010, 21:48 | jasisoft
jop, to co tu dal france lejem aj ja do nissana a spokojnost. a veci od LM viem za vyborne ceny....
o 11.10.2010, 22:18 | Nismo.Power
jasisoft : kdyžtak klidně hod cenovku do mailu.....
ještě sem poptal ten motorex co a za kolik by uměly..
o 11.10.2010, 22:46 | cendler
Taky dělám, tady nějaké info [ Link ] a hlavně máme super nákup, takže se snažíme být nejlevnější na netu,ceny máme teda na dotaz, ale co je na netu, tak něco málo odečti a je to, kdyby jsi chtěl mám ho i skladem, kolik by jsi chtěl?
zítra ti napíšu na icq
o 11.10.2010, 23:02 | Nismo.Power
icq nevedu už dlouho :) písni kdyžtak mailík za kolik bys měl 20-60 třebas :) stačej 2x2L třebas zbytek dolejvám MOA sráčem
o 12.10.2010, 09:09 | cendler
N.P. : tak máš email
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3376 sekund.