Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Dálnice - jízda v levém pruhu...

 o Navštíveno 1613x o
o 02.10.2010, 07:35 | camron | Upraveno: 2010-10-02 07:53:13
Včera jsem jel po delší době po D1 a všimnul jsem si nového jevu. Všichni jezdí ve vláčku v levém pruhu. Proč?! 15 aut v levém, v pravém dlouho dlouho nikdo, pak kamion. Všichni se řadí k předjíždění půl kilometru předem. Když se to pravidelně opakovalo, už jsme nevydrželi a předjížděli na prasáka v pravém, protože jinak to opravdu nešlo..grrr


o 02.10.2010, 07:54 | Legacy 2.5
Jednoduché, protože pokud chceš jet jen v pravém, tak to je tak na rychlost 60-70 km/h a ne na 130. Taky jezdím v levém, kde pravej stojí za ho... a když jede někdo rychlejší, včas mu uhnu a zase zpět do levého. Navíc v zákoně je že máš rychlost jízdy přizpůsobit stavu vozidla, vozovky, povětr. podmínkám atd. a to přesně dělám...
o 02.10.2010, 07:57 | Spirit
Jo v pravém nejezdí nikdo kdo má rád své auto:)))Je to hrozný i v levém,ale aspon se dá jet 130km:)))
o 02.10.2010, 08:05 | Cossie
No přesně jako Legacy, ale bohužel lidí, kteří alepsoň uhnou když jede někdo rychleji je minimum :-( a vůbec nejlepší věc je dostat se z levého pruhu do odbočovacího - v pravém většinou chytnu tak 5 kamionu (90km/h) za sebou a v levém je předjíždí tak 10 joudů cca 110km/h, takže většinou nezbývá než delší dobu za kamiony to tam někam na prasáka švihnout - ideální případ, když to tam člověk takhle hodí a v odbočovacim jede nějakej chytrák, kterej pootřebuje zbrzdit tak na 20 km/h aby mohl projet zatáčkou :-/
o 02.10.2010, 08:17 | H-Honza (M)
ja bych rekl ze se to netyka jen D1, sam to vidim dost casto, je to proste demence, idiot za volantem, nic jineho. Těch řidičů co se drží v levém i když pravý je prázdný je opravdu moc, a nekdy je k vzteku kdyz vidim ze dojedu pitomce co jede 110 v levem pruhu, a pravy je prazdny, musim na nej zatroubit nebo probliknout, aby se probudil a uhnul a sotva ho predjedu vidim jak se mi okamzite zase radi za zadek do leveho, i kdyz jede tech svych 110 a pravy ma stale prazdny a volny.
o 02.10.2010, 08:17 | Pepíno_Honda
no a k tomu si přidejte tento článek o rychlosti na dálnici... / a nejen tam/...

[ Link ]
o 02.10.2010, 08:29 | Verano
Normálka tohle,nikdo s tim stejně nic neudělá,max rychlost tu je stejně 130 a to v tom levym každej jede takže vše je v pořádku. Hold by to chtělo 3 pruhy a neomezenou rychlost a nebo omezit jízdu kamionu,což nehrozí:)
o 02.10.2010, 08:30 | P3RF3KT
na D1 to delam i ja ze jezdim v levym pac jak bylo receno pravej stoji za hovno, nejezdim teda 110 v levym ale nekde dycky mezi 130-150 ikdyž sou na d1 mista kde se neda jet ani tech 130 v levym
o 02.10.2010, 08:31 | Thullo | Upraveno: 2010-10-02 08:48:18
2 H-Honza:
Na jednu stranu mas pravdu - je tam i spousta hlupaku nepouzivajic zpetna zrcatka, ale co se KONRETNE D1 tyka, tak tam se opravdu neda jet temer vubec v PRAVEM pruhu :o( je to neskutecny narez, jak je zvlneny ten pravy pruh. To samozrejme neplati pro nove ci opravene useky (ZATIM)
o 02.10.2010, 08:59 | camron | Upraveno: 2010-10-02 09:21:54
No, já neměl na mysli troubu, co usnul v levém pruhu, ale kolonu jedoucí v levém, ač pravý je volný....(a mám na mysli úseky, kde pravý pruh není rozsekaný)
o 02.10.2010, 09:01 | Syrup
Nekam cca ke stymu kilometru od prahy se v pravym da jet v pohode... pak uz je to o tlumice, vysypani celyho auta.. :-D ... taky jezdim v levym. Jenze 150 :-)
o 02.10.2010, 09:03 | vinzek fa
nevim co resite uhejbani bnekoho kdo jede pomaleji pokud jedu 130po dalnici tak me tam nema kdo co predjizdet pokud nechce porusit predpisi -))
o 02.10.2010, 09:05 | AR
a neni to jen D1 ale i D2 po které jezdým každý den a samozřejmě že v levem pruhu...ten pravy to je slušný tankodrom
o 02.10.2010, 09:12 | malakutna
to verano: tam, kde jsou 3 pruhy na dálnici, tak stejně všichni jedou v prostřednim (90 - 110) a levym pruhu což nechápu. Konkrétně D1 do Prahy není tak rozbitá oproti jiným úsekům.
Osobně se na D1 snažim držet vpravo když to je únosný. Přece jen jet v koloně 10m za autem a čekat kdy to do něj narvu mě nějak extra neláká. V tom pravym mám před sebou dost místa na to, abych bezpečně dobrzdil.
Jinak moje rychlost je 120 (do kopců)-140 když to jde.
o 02.10.2010, 09:24 | Kapka (M)
Pepino: ted jsem si to precetl..co to zase vymysleli za blbost s těma potkavacíma-dalkovýma na dálnici?to už fakt všichni totálně zešíleli?takže pokud bude provoz a nemužu jet na dalkové-abych neoslnoval protijedouci řidiče-tam mám jet po dálnici 60-80 km/hod ????
o 02.10.2010, 09:31 | Pepíno_Honda
Kapka: yes :-)
o 02.10.2010, 09:43 | Legacy 2.5 | Upraveno: 2010-10-02 10:05:30
Jo, potkávám "rychlé" řidiče i jinde, třeba na R10, kde je silnice naprosto v pohodě v obou pruzích, když vidím, že neuhejbá z levého do pravého, kašlu na něj, podjedu ho v pravým, jen si pohlídám, aby tam najednou nenajel, zatím se mi nestalo, aby tam jel, a jedu vesele dál. Navíc docela často je pravý pruh rychlejší než levej :-D
Kapka: Jo, jednou jsem četl o případu, kdy nějakej týpek šel v noci po dálnici v pravém pruhu a sejmulo ho auto. U soudu byl i odborný posudek, že u toho konkrétního vozidla je bezpečná rychlost vzhledem k účinnosti světel kolem 65-70 km/h, aby řidič včas zpozoroval že je něco před ním a mohl na to reagovat. Ani nevím, zda to soud bral v podtaz, ale zaznělo tam, že tedy na dálnic v noci by se mělo jezdit max. 80, a to ještě záleží, jak dobře které auto svítí... Takto to vyšlo dle technického hlediska problému.
o 02.10.2010, 09:49 | P.E.T.R
Kort na D1 jezdim jenom v levým pruhu, pravej se fakt nedá, rozhodně nejezdim tak, abych někoho zdržoval, ale zrcátka kontroluju furt. Jakmile se někdo blíží, hned uhejbam, ale málokdy je to třeba. :D
o 02.10.2010, 10:14 | party_boy
Když se dostanu na dálnici a to nebývá příliš často, tak dám plnej a mastim si to levym. A když mě někdo chce ve 220-230 tacho předjíždět, tak s tím nemám problém a v klidu uhnu. Už mnohokrát jsem musel podjíždět, protože někdo prostě nepustí a nepustí. Mam někdy pocit, že by raději hátépéčkaři umřeli než aby je někdo předjel.
o 02.10.2010, 10:18 | Pepíno_Honda
áá, pán je střelec.... :-/
o 02.10.2010, 10:31 | Luke_288
je to jednoduchý, českej řidič se ještě nenaučil (a mám pocit, že nenaučí) jezdit tak, aby byl provoz plynulej. ve chvíli, kdy se jeden z nich uhne z tý kolony z levýho pruhu v dobrý vůli pustění rychlejšího za sebou, stane se to, že kolona ho zavře v pravým a najde se tak jeden z deseti co ho pustí zpět, aby mohl ten kamion co dojel předjet.
sám vím jak mě dohání uplně k šílenství, když jedu 140-150, dojede mě auto typu malej pežot nebo fabie, kterej po rovině jede 155 a staně se to, že já v pravým doletim k pomalejšímu, ale vzhledem k tomu, že ten lojza v levým nepřemejšlí a nepovolí plyn tak už je vedle mě a já brzdím jako píča ze 150 za 90 abych následně toho vola v levým dojel v prvním stoupání, kde mu to víc jak 140 nedá.
až se tohle českej člověk naučí, pak nebude ucpanej levej kolonou co předjíždí a řídí jí nejslabší článek.

party boy: tak hlavně abys na to podjíždění měl koně
o 02.10.2010, 11:42 | P3RF3KT
party boy: ty si vůůůl :DDDD
o 02.10.2010, 11:49 | Nismo.Power
nikdy nejezdim v pravym.... jedině když sjíždim... myslim že každej kdo má rád svoje tlumiče tak tam nejede natož někdo kdo má na autě tvrdej podvozek tak tam ani nepáchne, je to horší než jet po letný na kostkách :)
o 02.10.2010, 12:28 | Phitypaldy
Jako Luke_288

A nejlepsi jsou ,,paaani ridici,, jedouci 130km/h v levem a vic ani tuk, (protoze proc by mel jet nekdo rychlejsi nez je povoleno) a ostatni nepusti a nepusti. Vzdyt je to ma volba jestli se pripoutam nebo jestli si koupim auto s airbagy nebo jestli pojedu v levem 160km/h.....
Ja porusuji zakon a je to jen ma smula, kdyz me nameri nebo chytnout. Kdyz budu delat v levem stojky na hlave a nikoho tim neomezim/neohrozim tak proc bych nemohl...
To, ze nekdo nesleduje zrcatka a nedokaze odhadnout vzdalenost a rychlost auta za sebou tak to uz je zase na jine povidani :-)
o 02.10.2010, 13:25 | Cossie
Jj, přesně jako Phitypaldy - holt prostě v čechách je to tak, že teď jedu prostě já a ostatní mi můžou políbit pr.el .... :-( a to se netýká jen jízdy na dálnici, třeba přejíždění z pruhu do pruhu v pražských kolonách, to je taky zážitek - když jsem poprvé projížděl v podobné situaci Vídeň, nestačil jsem valit oči ....
o 02.10.2010, 15:01 | JP
Levej pruh je předevšim vo prestiži. Kdo nejede v levym, ten pro svět nic neznamená. Když jsou pruhy 3 a dálnice je úplně volná, minimum je ten prostřední. Pravej je jenom pro kamiony a pro losery, což platí všeobecně. Skoro bych řekl, že osobák v pravym pruhu na tříproudový dálnici vídám málokdy. Všichni jedou minimálně v prostřednim, takže když je chci předjet, musim přejet o dva pruhy doleva a pak zase zpátky. Ve městě jsou pak 2 pruhy očividně proto, aby se dalo jet vedle jinýho auta na chlup stejnou rychlostí.

Pak jsou tady ještě úplný retardi co vůbec neměli dostat papíry, který myslej vážně to, co napsal vinzek fa. Tzn. že sami porušujou předpisy a bráněj plynulosti provozu, protože kdyby to neudělali, tak by ty předpisy podle jejich názoru možná porušil někdo jinej. Řešení? Rozdávat za to pokuty jako v Německu. Ale to je složitý, v měření rychlosti za cedulí je větší vejvar za míň práce. Když ne pokuty, tak změnit pravidla o předjíždění tak, aby se dalo legálně předjíždět zprava (nechápu proč to někdo považuje za problém).

BTW nejsme v tom zdaleka sami, třeba v Polsku je to ještě horší, tam prakticky vždycky ve městech předjíždim pravym pruhem kolony a vůbec nechápu proč jedou všichni v levym. Většinou se i vyplatí postavit se na semaforech ze jeden autobus v pravym, než za 10 osobáků v levym, protože se tam vždycky najde někdo, kdo se neumí rozjet a ten autobus mu frnkne. Už vůbec se nechci moc rozepisovat o zipu - mam pocit, že v ČR, zvlášť v Praze občas někdo tuší co to je. Poláci ne, Polák stojí na dálnici od první cedule "zúžení za 5km" v pravym. Levej je úplně volnej a když se tam někdo vydá, okamžitě z kolony vyjede minimálně jeden totální imbecil aby ho zablokoval. Rok zpátky bylo zúžení kousek za Wroclawí směrem na Německo a díky tomuhle bejvaly ve špičce ucpaný silnice ve Wroclawi 2km před nájezdem, protože se na tu dálnici nedalo najet. Budiž alespoň polákům ke cti, že když je tam okreska široká na 5 aut, tak ten pomalejší často uhne za krajnici. Ne jako tady, že kolonu 50 aut vede blbec ve Fabii s vozejkem jedoucí 60 nalepenej u středový čáry, zatimco má vpravo od sebe 5m stejně kvalitní silnice.
o 02.10.2010, 15:18 | JP
Ach jo, to jsem se zase rozohnil. Když už jsem v tom, ještě si postěžuju na hovada jezdící bezdůvodně v protisměru. Půlka republiky neumí korektně projet levotočivou zatáčku tak, aby jejich auto zůstalo ve svym pruhu a ti nejlepší jezděj prostředkem silnice kdekoliv. Úplně ideální je úzká okreska, po který proti jede prostředkem Avie a za ní vykukuje o dalších půl metru auto, co se ho chystá předjet. To pak nevim jestli uhnout do příkopu, nebo co. Tohle je k vidění v kteroukoliv denní dobu třeba na silničce od odbočky ze Slánský do Horoměřic.

S tou 50 na dálnici na potkávačky - ono to bohužel má svojí logiku. Ne že bych tak vždycky jezdil, ale když tam bude stát přes celou dálnici čerstvě převrácenej kamion, každej kdo pojede 130 na potkávačky se o něj zabije. To sice neni každodenní situace, ale stačí když tam vběhne třeba prase - při 130 na potkávačky člověk stačí jenom vyslovit "kur", mam do puntíku přesně s timhle svojí zkušenost. Ono je celkově v módě jezdit tak, že když se cokoliv posere, tak je z toho nehoda. Viz chronický nedodržování bezpečný vzdálenosti - kdyby člověk chtěl, může se nechat zezadu nabourat třeba 10x denně, stačí hodit kotvu a lepič to nikdy nemůže ubrzdit.
o 02.10.2010, 15:27 | addamec
Je to prasárna, ale pokud přede mnou jede někdo v levém pruhu a v pravém je volno, osvědčilo se mi snižovat rychlost na poslední chvíli. Řidič většinou instinktivně uhne.
o 02.10.2010, 16:39 | cezetko
addamec: nebo ti prošlápne brzdy, aby sis ho všim. Běžná situace
o 02.10.2010, 18:53 | mrazik
Ohledne rychlosti na dalnici a rychlosti to neni tak jednoznacne. Uz probehl soud, kde zenska u prahy sebrala ozralu, ktery byl samozrejme na miste mrtev. Prvni tvrzeni policie bylo, ze neprizpusobila rychlost, ale soud uznal, ze dalnice je ,,jina" komunikace a jet 50 je blbost a nedostala zadny flastr.
o 02.10.2010, 18:58 | tappaja
Schvalne si to sami zkuste, z vlacku vjedte do pravyho, v tu ranu se mezera zavre, a uz se tam nedostanete, takze dojedete kamion v pravym a pak se budete mrcasit za nim, nez nekdo zavaha a pusti vas do levyho.
K nasrani je, kdyz do toho pravyho vjedu a jedu si 130 (GPS) a celou tu levopruhovou kolonu soubeznou jizdou predjedu, protoze lidr pelotonu jede 130 tacho, aby nahodou neprekrocil rychlost.
Takze mi pak nezbejva nez se do levyho nejak dostat, vetsinou to delam tak, ze se zaradim pred toho, pred kterym sem jel...
o 02.10.2010, 19:03 | tappaja
A to co pise mrazik, v dnesnich novinach byl popsanej pripad, ridic jel vecer po D8, prednim jedouci kokot vojebal svodidla a zustal stat nastorc. Ten a jeste jedno auto ho sejmulo. Bylo tam nejaky zraneni atd... Policie dala vinu tomu co boural prvni samozrejme. Mohlo by se zdat, ze tim je to vyreseny, pojistovny skody uhradily.
Jenze po roce tomu co naboural do toho stojiciho auta vyzvala policie, ze je na nej podany trestni oznameni. Ze to podal ten nabouranej, ze nedodrzel bezpecnou rychlost. Nechal si udelat posudek, kterej pravil, ze v noci mas jet po dalnici mezi 38-53km/h, abys predvidal a dokazal bezpecne zastavit. Proste kocourkov. Nechapu...
o 02.10.2010, 20:10 | Phitypaldy
Jo, ono v zakone je psane, ze rychlost jedouciho vozidla se musi prizpusobyt povetrnostnim vlivum, stavu vozovky a vzdalenosti na kterou vidime a bezpecne dokazeme zastavit vozidlo. Vazne v noci na potkavaci svetla vidime kulove a pri 90 nestihame na vzdalenost na kterou vidime pomalu ani reagovat. Natoz tak bezpecne zastavit.... Tak proc to neupravi v zakone, kdyz pak nekomu daji za pravdu diky nejakemu znaleckemu posudku????

Takze jak rika tappaja-KOCOURKOV ve kterem je mozne vsechno.

Nechapu hieny co vlastni chybou neco zpusobi a pak hledaji klicky v zakone a snazi se ryzovat prachy na slusnych lidech.
o 03.10.2010, 08:12 | Zdeny60
Pokud nedošlo ke z,měně, tak na dálnici be se nemělo jet méně než 80km/h?? Mně to je jedno, ale kdysi to tak nějak bylo tudíž tluměná svtěla a 50-60km nejde k sobě:-)

Jinak dálnice v ČR už moc nevyužívám, pouze KH-D8 před Prahou a kousek PHA-MB. Ale co tam člověk občas vidí, to se jen tak nevidí.

Jako nedávno jsem jel na hradecký a dojel jsem borce s A6, co jel v levým (volno všude) asi 90. A co vidím? Pán si telefonuje. Tak jsem se za něj zařadil, protože předjíždět zprava se nmá (nás učili) a čekám, kdy se uhne. Když aso po 2km neuhnul, dovolil jsem si zablikat dálkovými svtěly. Telefonoval pravou a levou mi stačil ukázat Topolánkovu jedničku. Aha. Tak jsem se zařadil do pravého a že ho tedy podjedu, když to jinka nejde. Sotva jsem vybočil do R pruhu, pán s A6 taky. Tak jsem se vrátil do levého - naštěstí nás nedojížděl žádný střelec a že ho tedy předjedu v L pruhu.

A hádejet - co následovalo??

Pak jsem se na debila vykašlal a nechal ho jet - sjel jsem k pumpě OMV... prostě hňup a blb v jedný osobě.
o 03.10.2010, 08:34 | Legacy 2.5
No, ta rychlost na dálnici je opět debilně určena, nebo to dělali právníci:

§ 35, odst. 1)
Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.

§ 36, odst. 2
Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h-1, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu.


No, a kde máte psané, že krom toho, když máš na vozidle nebo nákladu závadu, že musíš jet min. 80 km/h? Je tam psáno, že: "jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1", což dle mě znamená, že pokud auto má dovolenou rychlost vyšší jak 80 km/h, na dálnici může, ale může tam klidně jet jen 50 km/h, nebo se pletu? Není tam psáno jako u té závady, že se nesmí jet pomaleji než 80 km/h
o 03.10.2010, 09:56 | .mycTD
kdyz se spusti vanice, ze nevidim 2m pred auto, tak na snehu prece taky nepoletim 80+, jen abych vyhovel instruktorovi v autoskole.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3383 sekund.