Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Zase vybírací téma - poraďte

 o Navštíveno 878x o
o 01.10.2010, 12:02 | PlusOne
Oteckovi se podařilo minulou neděli faceliftovat rodinné Fáčko. Měl ho na doježdění, takže se dá říct, že konečně dojezdilo, anžto utrpělo ránu neslučitelnou se životem :-D. Auto se u našich řeší už delší dobu, ale byt, kuchyň a koupelna jaksi dostali přednost. Momentálně se teda konečně vybírá nový povoz, a anžto v tom mám JÁ tak nějak figurovat jako poradce, sbírám informace.
První věc:
Jaké auto vybrat? K dispozici je cca +- 250.000 ideál by bylo maximální stáří pět let, ale vzhledem k tomu, že otecka znám, nechá se ukecat, pokud auto bude TOP.
Druhá věc:
Musí to být MINIMÁLNĚ kombík (klidně nějaké SUV, MPV, KSČ, RVHP - kdo se má kurva v těch zkratkách vyznat). Otec je totiž rybář - dřív k tomu stačila bambusová dělička a naviják ROEN, dneska už na to musí být člun s echolotem, karbonové teleskopy, bivak a podobný pičoviny, na kolo se to nevejde a do Fanouše už teď taky ne.
Třetí věc:
Benzín. Naftu ani omylem, jednak otec najezdí málo, jednak je diesel téměř vždy náročnější na údržbu a správné "chování", jednak mu nafta smrdí. Objem není důležitej, ale aby to trochu jelo.
Čtvrtá věc:
Nesmí to být nijak extra v zájmu zlodějů - tzn. žádný Audi nebo Passat. Parkovat to bude u paneláku, garáž není, a nebude - v okolí není žádná na prodej, a v sedmém patře si ji jaksi postavit nemůžeme, nehledě na to, kdo by to auto každej večer nosil nahoru, žááno...
Pátá věc:
Nevěří ničemu, co začíná na F - tzn. Fiat, Ford, nebo francouz.
Jednu dobu se poohlížel po Mazdě 6, Toyotě Avensis, nebo Nissanu Primera - pod kapotou benzín 1.8, spíš asi 2.0, ale předevčírem mi volal nasranej, že mu utekl pěknej Golf Plus, tak si pak vyberte...vrtkavej je, jak stará bába...

Abych to ještě jednou shrnul:
Benzín, min. kombík, rok min. 2005, cena je jasná, nesmí to být nic z výše uvedeného. Uvítám informace, na co si dát u toho konkrétního auta pozor.

Díky za tipy!


o 01.10.2010, 12:11 | Pavel 528
no z toho co jsi vyjmenoval,tak si musi koupit jedine japonce,pac vse ostatni v podstate nechce,tak tim mas vyber jednodussi...respektive tech auto moc nebude,ze kterych se da realne vybirat.....
o 01.10.2010, 12:12 | mr.brain
Subaru Forester :) Máš japonce, benzín a 4x4 do terénu na rybky :D
o 01.10.2010, 12:13 | Only_One | Upraveno: 2010-10-01 12:28:07
hyunday Tuscon, suzuki Ignis, Subaru Outback, Honda CRV, Suzuki Grand Vitara, Volvo V70 XC70,
o 01.10.2010, 12:55 | koren
Forester/outback pokud chce vetsi kufr, jen rozpocet bude asi napnutej.
o 01.10.2010, 13:19 | PlusOne
Díky za tipy. Myslím, že nakonec asi přece jen skončí u japonce, tak bych rád nějaké informace k:
Mazda 5, 6
Honda Accord
Toyota Avensis
Na Subaru jsem se díval, Outback vypadá pěkně, jen bude fuška nějaký pěkný sehnat, moc jich nejezdí, no, a co se Volva týče, tak snad jedině 2.4, a to se mi zdá 103 kW dost málo...
o 01.10.2010, 14:16 | Šestikule
Tucson, staré SantaFe nebo větší a terénnější Sorento (ale najít ho v benzinu bude svízel)
o 01.10.2010, 14:20 | Lukasino
Jeep Grand Cherokee? :)
o 01.10.2010, 15:22 | PlusOne | Upraveno: 2010-10-01 15:39:09
Ofrouta ne, proboha! :-D Píšu, že je rybář, né lesák, není potřeba nic extrémního...jednoduše řečeno, musí se dostat tam, kam se dostal doteď, tudíž mu bude auto se světlou výškou Fandy stačit....;-)
o 01.10.2010, 15:46 | JP
Budu se zase opakovat, ale Mazdu 6 můžu jedině doporučit:D. Máme wagon 2.0i 2003, najeto aktuálně 206tkm a jediný na co si dát pozor je koroze (zdaleka největší problém toho auta). Samo nemluvim o tom, aby to nebyla bouračka svařená ze 3 kusů apod. Jinak je to po všech stránkách naprosto skvělý auto pro člověka, kterej chce autem především jezdit. Když se na to daj dobrý pneu, tak trvám na tom, že s tim autem "technicky" nabourá jenom totální vemeno, protože jiný tak podvozkově zábavný a hodný auto se hledá těžko - drží na běžnou střední třídu až nesmyslně dlouho a než to ustřelí, tak dá vědět volantem a pak se prakticky za všech okolností neutrálně sune bokem. Povedlo se mi to "urvat" 3x na mokru, na suchu na to na normální silnici nemam koule:D. Motor bych sice snesl silnější, ale když se udržujou otáčky dostatečně vysoko a nenecháš padat rychlost (což díky podvozku docela jde), tak se dá jet dost rychle i tak. Jenom to prostě neni trhač asfaltu.

Spotřeba - Teď jsem jel cestu Praha - Lodz (Polsko, tzn. přes celou Prahu, Jizerský hory a Wroclaw) na spotřebu a vyšlo mi 6.5l, přestože mi párkrát ruplo v kouli. Běžně to žere okolo 8l.

Spolehlivost - Za 206tkm je to asi 16x olej+filtry, kotouče+desky při 105 a 200tkm, hromada žárovek, 1x kroužek pod volantem (tušim 1.500,-), 2x vyčištění škrtící klapky a pak už jen pár sad pneumatik. Rozvody jsou řetězový, motor jede pořád jako když to bylo nový, na podvozku teď začalo hučet levý přední ložisko, možná tam bude ještě něco, každopádně po 200 na to má plnej nárok. Spojka je pořád původní, nová sada stojí 5.5k. Věřim, že to auto bude jezdit tak dlouho, než ho koroze rozdělí v půlce. Reznou především zadní blatníky, některý místa okolo motorovýho prostoru a místama spodek. Celkově je antikorozní ochrana z výroby mizerná, ale vůbec na nic jinýho si u toho auta nemůžu stěžovat.
o 01.10.2010, 16:56 | Lukasino
PO: Vsak Jeep neni zadny terenak, ale vcelku pohodlny SUV ;) zase oproti placce vyssi posez, lepsi vystupovani (z auta), lepsi rozhled, atd. ;)
o 01.10.2010, 17:05 | koren
nojo, jenze jet s 6kou na ryby, to by mi toho auta bylo vcelku lito. fakt bych koukal po necem jako je forester, outlander aspol.
o 02.10.2010, 11:38 | Big_Max
sám na ryby jezdím takže mužu říct ,že ono i placka stačí! Ale bud dostává neskutečně naprdel a nebo to člověk nechá stát někde, dokud vede hezká cesta a zbytek věcí k vodě prostě donese! Na to pohodlí vyššího auta si člověk rychle zvykne, že nemusí přemýšlet jestli někde budou koleje od traktoru a podobně, ale prostě si dojede až k vodě a hotovo!
o 02.10.2010, 12:17 | muSlim
Presne ako mr.brain
o 02.10.2010, 12:39 | Zdeny60
Jo, Forester je asi nej volba- pokud tatík přenese přes dražší servis, vyšší spotřebu (léto 9-10, zima 12), strohý interier, malý kufr, malý výkon (92-110kW), který ti snižuje stálý pohon 4x4 o cca 10-20%:-)

Ale klidmě bych se podíval i na Toyotu Avensis s 10,8 předchozí generace, tedy spíše předpředchiozá - ty byly ověřený a spolehlivý vozy.

No apřesto, že nechce F, tak si dovolím nadhodit P406 SW v poslední edici s 1,8 - tohle bylo fakt povedený a splehlivý auto, splehlivější, než se zdá. Ale jakobych nic neřekl...
o 02.10.2010, 13:22 | koren
Zdeny60: myslis ze spotreba kolem deseti je na staly 4x4 moc? vykon zalezi na verzi, 2,5 XT ma stovku za 6s
[ Link ]
o 02.10.2010, 18:09 | Zdeny60
Ne,to není, ale vím, že to může otci začít jednou vadit. Já si tím martýriem s otcem prošel ai před 7 lety. Mohl bych napsat další román :-)

CVhtěl jsem ale říct, že je rozdíl jet za 10 s Forestrem 92kW mnebo s 330i 170kW :-)
o 02.10.2010, 18:11 | Lukasino
Zdeny: jen upravim Fko, nemyslel jsi P407? ;-)

Ještě mě napadlo co Suzuki SX4? Sice úplně jiná liga, ale za ty peníze koupí skoro novotu :)
o 02.10.2010, 18:15 | Seat Power
koukam ze tata ma hodne podobne naroky pri koupi auta jako ja :o)promin za OT
o 03.10.2010, 08:17 | Zdeny60
Lukasino: ne , myslel jsem opravdu P406 SW.- 407 už byla malá. A mám dojem, že 406 byla i méně odrbaná, tam se zdaleka tolik nešetřilo. U 407 už to někde bylo dost cítit.
o 03.10.2010, 09:21 | Lukasino
nj vlastne, ona se 406 delala do 2004, tak pardon ;O)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3253 sekund.