Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Subaru Legacy II. gen.? :)

 o Navštíveno 1591x o
o 29.09.2010, 23:35 | Lukasino
Ahoj,
tak jsem se konečně dokopal k tomu najít nějakou placku na zimu, hledám něco do 50tis.
Na co si u tohodle auta dát pozor? Konkrétně jsem našel sedan rv1999 s motorem 2.2l 96kW. Není to slabota?

Případně co doporučíte?

Díky moc ;-))


o 30.09.2010, 00:04 | JP
Na to jak to žere to výkonově slabota je:D. Záleží na tom na co to přesně chceš a jaký máš nároky. Pozor dát na korozi, spojku, vejfuk, hučící diferáky a rozvody - ne že by byly poruchový, ale jsou dost drahý.
o 30.09.2010, 00:10 | Lukasino
Samozřejmě že rád se svezu, ale mám to na normální ježdění, jde mi jen o to, že mám auto pro zábavu se kterým nejde denně jezdit, za chvíli už nebudou teploty na skútr, takže hledám za něj nějakou náhradu na zimu. Prvořadě něco, co bude dobře sloužit a nebude náročný na servis, aby mě to spolehlivě dopravilo z bodu A do bodu B. Proto se mi jako velká výhoda líbí ta 4x4...

Co si představuješ pod velkou spotřebou?

Jak je na tom tenhle motor? Není to exot, na který případně neseženu díl? :)
o 30.09.2010, 00:16 | Lukasino
Jinak mám to převážně na pocukávání v pražských kolonách a cca 1-2x měsíčně 300-500km výlet :) Takže žádný polikač dálničních kilometrů, ani bůhvíjaký nájezd ;o)
o 30.09.2010, 00:16 | JP | Upraveno: 2010-09-30 00:31:59
Mě žralo Legacy 2.0 +-10l benzínu, nebo 12l plynu (nebyla tam sekvence). Plyn doporučuju:). Na zimu je Legacy určitě super volba, ale je potřeba ho najít v dobrym stavu (což do 50 podle mě určitě půjde) - pak ty požadavky splní. Ale když se toho sejde víc, tak by ti s tim nepomohl ani provident (nebo mam možná špatný servisáky):D
o 30.09.2010, 00:19 | Lukasino
10l mi nepřijde tak úplně špatný, zase je to stálá 4x4 :)
Dokážeš říct, za kolik jsi jezdil vyloženě město?

Mám právě nabídku na jednu, která se zdá být v hezkém stavu, majitel o ní vcelku hezky mluví, i nějaký servis má za sebou, tak uvidím, když to vyjde, tak se na ní o víkendu sjedu juknout :)

Jak s tím motorem? Není to exot a není lepší vzít 2.0?
o 30.09.2010, 00:40 | koren | Upraveno: 2010-09-30 00:59:52
jestli koukam dobre, tak 2,2 se delala 94-96. hledal bych spis 2,0 92kW, min to zere a v ramci moznosti i vcelku jede. vseobecne jsou subarka z tehle let vylozene spolehlivy, nereznouci, na udrzbu nenarocny auta. ale plechy jsou za dost...

edit: ted koukam ze 92kW se davala jen do 3 generace:-(
o 30.09.2010, 00:45 | Lukasino
Koren: kde jsi to našel? Btw. proběhlo Legacy nějakým faceliftem? V jakém roce?

Bohužel wiki záhadně mlčí a jiný zdroj nemůžu najít :)

Jinak plechy mě netrápí, bude havarijka.
o 30.09.2010, 00:49 | Lukasino
btw. nebo je to vůbec 2.2ka? Rozlišnost od 2.0 jsem nenašel :o))

foto k příspěvku  od Lukasino

o 30.09.2010, 00:54 | Lukasino
Ikdyž jak na to koukám, tak 2.0 i 2.5 mi od pohledu přijdou stejné, takže to asi nebude takhle jednoznačně určitelné, co? :)
o 30.09.2010, 09:40 | Vencaf
podle kódu na motoru, ale z hlavy teď nevím jakej, spotřeba +- 10 litrů u všech motorů, problémy může dělat koroze (zvláště opravený bouračky), vyhni se autu s měchama, to je v případě poruchy problém, jinak spolehlivý, pokud předchozí majitel nebyl dobytek..
o 30.09.2010, 09:44 | Vencaf
jinak známej měl 2.2 předchozí generaci několik let, docela se do toho vysypal, protože se vysralo spousta věcí (kromě motoru, ten šel jak novej..) ale byla to opravená bouračka po sociálovi, takže se to dalo čekat..
o 30.09.2010, 09:46 | hanzz
V týhle generaci je motor 2.2 nejlepší volba (kód motoru EJ-22). Obecně tohle auto netrpí nějakým chronickým problémem, je to ještě poctivý auto z nejlepších let automobilového průmyslu :)

Jak ale už bylo napsáno, veškeré díly a servis nejsou vyloženě za hubičku. Ale dost se toho dá řešit na vrakovištích. Jediný, čeho bych se bál jsou rozvody (cena) a střední diferák s vizkospojkou. Dá se ale zjistit, jestli je OK. Na nějakým plácku budeš kroužit na plný rejd pořád dokola. Auto by mělo jet, necukat, nedusit se. Jinak je diferák v pr*eli.

Spotřebu po městě v zimě počítej určitě 12 litrů. Dálky kolem 8 litrů.

Jenom pozor na ten rok. Model 1999 by měla být už třetí generace! Navíc tenhle motor se montoval, co vím, jenom v roce 1997. V letech 1994-1996 to byla 2.2 94kW a v roce 1997 ten motor převrtali na 2.5 s výkonem 110kW (čímž ale ten motor posrali, bo trpěl na přehřívání).
o 30.09.2010, 09:50 | hanzz
Ano, koroze je realita ... jako u všech japonců z těhle let. Takže pozor na zadní lemy (hlavně tu část, kde navazují na zadní nárazník - vytvářejí tam kapsu, kde se drží bahno a pak to vesele hnije) a podobně. Plechařina v druhovýrobě (ostatně stejně jako cokoli jinýho) není a samotný zadní lemy se na výměnu nedělají :)

Vzduchový podvozek měla verze 2.0 Hubertus a některé modely 2.5. Tomu se opravdu vyhni obloukem.
o 30.09.2010, 14:51 | Lukasino
Díky lidi za poznatky, také se mi ten ročník trochu zdá divný :-/
Jedná se konkrétně o tohle auto:
[ Link ]
Dle majitele i dle fotek na autě není rez vůbec, jen pod víčkem nádrže je cca 1x1cm odloupnutá barva kde to rezatí, nikde jinde jsem nic nenašel :)
Ale rok vs. motor mi přijde zvláštní, v inzerci jsem žádnou druhou legacy 97+ s 2.2 nenašel :(

Nebo co ještě říkáte na tento?
[ Link ]
o 30.09.2010, 14:57 | Zdeny60
Lukasino:

ani jedno ani druhý ani žádný takový podobný - pokud tedy nemáš bezednou kešen :-)

Uvědom si, že na Subaru seženeš díly jen originál a nebo při troše štěstí, ale hromadě shánění, z vrakáče. Na tyto vozy jich můžeš potřebovat víc, než to na první pohled vypadá - i když jsou to vozy celkem bytelné, tak díly podvozku, výfuku, převodového ústrojí atd se jednou opotřebí a budou stát stejně,. jako na modely další, dejme tomu kolem 2004-06.
Navíc motor 2,5 a první verze 2,5 byly z pohledu spotřeby oleje dost neúsporné.

Jelikož Subaru je synonymum pro "jízdu jako čuněů, tak budeš určitě muset řešit takové věci jako tlumiče, ložiska, stabilizátory, atd...

Promysli si to.
o 30.09.2010, 20:50 | hanzz
Já bych se toho tak nebál :) To první je evidentně nějaká chyba. To druhý je trochu dobytý (např. nepasuje zadní nárazník), ale jestli nebylo výrazně bouraný, tak proč ne? Jde jen o to, jestli a jak doloží ty rozvody, spojku a další servis. Ty potom zkontroluj hlavně ten diferenciál a případně za zrezlý výfuk si vyškemrej nějakou slevu. Zkontroluj funkčnost veškerý el. výbavy a dobře si prohlídni začínající nebo už nějak zakrytou rez.

Na zimu je určitě takový Legacy za ty peníze ta nejlepší volba. Solidně to jede, rychle to topí, a hlavně je to Symmetrical AWD ;)
o 01.10.2010, 08:43 | Šestikule
aji bych se připojil ke Zdenymu, dělám tlumiče a starší Subaru řeším dost často, takže vím, že zákazník je pak vyvalený, kolik nový tlumiče stojí, že není zase taková nabídka v druhovýrobě a zřídka bývají hned na velkoskladu k dispozici
o 01.10.2010, 09:12 | koren
Lukasino: jestli jsi jeste nenasel, tak tady. sry ze tak pozde:-) [ Link ]
jinak jako hanzz, "drahy" jsou rozvody, diferak, plechy a tlumice. drahy v uvozovkach proto ze se nedela druhovyroba jako u vw, kde se nd valej v prikope. jeste pocitej s moznou vymenou lozisek a tycek, coz je ale spotrebka za par korun. jinak tohle plati de facto pro kazdy subarko. vsechno se da ale skontrolovat pri prodeji a pokud je vse ok, tak lijes jen benzin + olej.

Šestikule: existuje nejaka nahrada za nivelaky na forestra?
o 01.10.2010, 09:17 | Šestikule
koren: zatím jsme žádnou náhradu neobjevili, vlastně všichni zákazníci, kteří se u nás na niveláky ptali, to nakonec komplet přeskládali na klasický podvozek
o 01.10.2010, 10:15 | Zdeny60
Šestikule - kde máš stánek? Že bych potřeboval udělat 105.000km servis: rozvody,2hmoťák, resp. náhradu za 1hm. z Forestra, čepy, zadní gumy stabilizátoru, tyčky, svíce, všechny oleje, filtry.

Legacy 2,0R MY2006 MT 121kW
o 01.10.2010, 10:48 | Šestikule
Zdeny60: přímo servis nedělám, dodávám jen díly, takže ti max můžu poslat nabídku dílů. Jinak tady v Špk mám dobrý zkušenosti se servisem Fast.
o 01.10.2010, 12:22 | Lukasino
Díky chlapy za reakce ;o)

Snad se podaří auto nějak rozumně prohlédnout a nekoupím nějakou vránu :) To první asi vypouštím, ten rv je dost divný :-/
Moc díky Korene za link ;)

Jelikož jsem paličák, tak se zítra sjedu podívat na to druhý Legacy v kombíku a uvídím :) Potom mám ještě v záloze pašíka B5 2.8 4M, ale to subaru by se mi líbilo víc :)

U toho kombi uvádí vcelku nové rozvody, spojku, tlumiče i brzdy, takže tam snad už ty hlavní věci jsou :o)

Cenu za japonský servis už jsem si vcelku okusil a troufám si tvrdit, že mě už leccos nepřekvapí :-D
o 01.10.2010, 12:46 | koren
Lukasino: nz, u toho druhyho linku, tak jestli nekecaj a je v poradku diff, tak me nenapada co jinyho by se tam mohlo vys_at. jo a neboj se zeptat na subaru klubu jestli nekdo to auto nezna, jsou tam ochotny lidi.

Šestikule: jasny, tak jsem to myslel:-) jak to teda je pri predelani na klasiku? smotavat pruziny v invelu mi neprijde jako "koser" reseni...takze existuje nejaka ofiko sada? co jizdni vlastnosti?
o 01.10.2010, 12:54 | Lukasino
Koren: jj, ten vypis vymen zni dobre, pokud je to tak :)
forum jsem zkusil, diky ;) btw. poradis jeste takovou blbost, jaky to ma rozmer pneu na 15"-16" disku? Koukam se uz po zimakach :o)
o 01.10.2010, 12:58 | Lukasino | Upraveno: 2010-10-01 13:18:25
Jestli se zeptam jak je to s bursikovnym? Ma to alespon uz EURO II, nebo jeste jednicku? :(

EDIT: A redukce ma stejnou funkci jako u offa, tzn. pouze "zvetsi silu", pokud bych treba tahl tezkej vozejk a potreboval se rozjet do kopce? Je to jen na rozjeti a pocukavani, nebo se s tim da jezdit stale? Asi to pri normalnim jezdeni clovek vubec nevyuzije, co? :)
o 01.10.2010, 13:20 | hanzz
myslím, že má EURO II. Kola na to pasujou z koktávky (5x100), takže celkem slušný výběr a slušné ceny. Sice ten rozměr pneu je o facku jiný, ale také jsem to tak měl na Impreze a v pohodě. Mělo by to mít pneu 195/60 R15.

Redukce lze řadit i za jízdy. Využiješ ji při tahání přívěsu, při hrabání ze sněhu a třeba při jízdě v koloně.
o 01.10.2010, 13:42 | koren
legacy rv 95 1994 ccm 85kW kombajn 185/70 r14 h je ofiko seriovej rozmer podle autokatalogu

redukce je jako vsude jinde. muze se zaradit pri vyslapnuty spojce (ale tim si jistej nejsem).
o 01.10.2010, 13:45 | Lukasino
Super, diky :) kola na to pasujou z VW atd uplne? Myslim tedy i stredovou dirou a ETckem, nebo je problem se schanenim? :)

Redukce - kolona, tady uplne nechapu duvod?

diky za rozmer gum, muzu laborovat :)
o 01.10.2010, 13:59 | Šestikule
koren: třeba Kayaba dělá komplet tlumiče i pružiny na klasiku podvozek, jízdní vlastnosti nemůžu soudit, ale nikdo si nestěžoval, podle mě se to prostě chová stejně jako auto na klasickým podvozku, určitě lepší než na vytřískaných nivelácích
o 01.10.2010, 14:02 | Lukasino
Btw. jen pro info, ta 95ka Legacy ma bohuzel jen EURO I :(
o 01.10.2010, 15:20 | koren
Šestikule: a cenovka, jen pro info...
o 01.10.2010, 16:05 | Zdeny60
6tikule: set spojky + 1hmota na Forestra 06 a sada rozvodů na Legacy 06?

Díky předem.
o 01.10.2010, 20:39 | Šestikule
koren: Forester SF5 - př.tlumič 2995, zd.tlumič 3147, př.pružina 1457, zd.pružina 1059
o 01.10.2010, 20:49 | koren
Šestikule: to jsem +- cekal, diky moc.
o 02.10.2010, 18:06 | Lukasino
Tak jsem se byl podívat na toho kombíka v MB...

Děs a hrůza a ještě jednou děs a hrůza :)

Ještě že jsem tam včera 3x volal a na všechno se vyptával, domluvili jsme se, že se dnes ráno zastavím.
Auto mělo KO baterii, jedno kolo stálo na ráfku. Auto je pobitý po kroupách (bazarník si asi nevšiml :-D), na otázku zda je někde koroze odpověděl že není, což znamenalo, že pouze jeden lem je KO, celý auto dobitý, svítili bagy, nešla klima, příšernost :( Jediný co se musí nechat, motor vypadal, že jde dobře :)

Měl jsem ještě pár kandidátů, ale ty jsou už fuč a já začínám od znova :)

Neví někdo o nějaký fakt slušný Legacy kolem 50tis.? Nebo něčem jiném? :)
o 02.10.2010, 18:10 | Zdeny60
Lukasiono - no neřikej, že jdeš v mých stopách :-) :-) :-) Tebe se taky začnou za chvíli bazarníci bát :-)
o 02.10.2010, 18:13 | Lukasino
Zdeny: no nerad bych, ale asi to tak dopadne :-D aneb jak vyresit skok z auta za 150tis na auto za 50tis :-D
o 02.10.2010, 18:16 | ruffrider | Upraveno: 2010-10-02 18:31:38
Lukasino - kdyby ses zeptal tak jsem se ti tam stavil a omrknul to.. Jiank jestli sis stacil vsimnout i tech ostatnich pastik tak sis o tom bazaru urcite obrazek udelal... :-)
o 02.10.2010, 18:32 | Lukasino
ruff: díky ;) nechtěl jsem otravovat, MB není zas tak daleko a hlavně jsem tohle vůbec nečekal, na foto vypadá vcelku OK, cena je dle mě vyšší, což by odpovídalo lepšímu stavu a bazarista po telefonu taky tvrdil že je OK, takže jsem tuhle pastoušku totálně nečekal :) každopádně všechny auta byly TOP, to se musí nechat :-D
o 02.10.2010, 19:56 | muSlim
Šestikule: schválne im sem hoď cenu všetkých troch katov na 3.0R 180kW ročník 2003+ ako ukážku :-D

Edit: to ale nič nemení na tom, že to auto proste milujem... furt sa tápem v tom či to dať preč a nakoniec to skončí tak že budem musieť, ale znovu si jedno zaobstarám neskôr, akurát bude už fúkané a nasrané. A akože docela dosť :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3901 sekund.