Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Automat. převodovka

 o Navštíveno 2822x o
o 27.09.2010, 18:38 | Bolthorn
Mám blbej dotaz.. Když přeřazuju mezi P, R, N a D, tak jedu plynule vždy nechám zařadit nejdřív R, pak N a na závěr D, tak aby vždy ta převodovka přeřazovala po režimech hezky pomalu.. Takhle jsem naučenej.. Nebo se to dělá rychle, jako tře z P na D, tak aby převodovka vynechala R a N? To si myslím, že je špatně, ale raději se ptám..

A pak kdy používat N a P, myslím co je lepší, když dýl stojím se zapnutým motorem.



o 27.09.2010, 18:59 | Kounect | Upraveno: 2010-09-27 19:14:10
Vzhledem k tomu, že se automatická převodovka opotřebovává řazením, je lepší rychle přeskočit přes R tak aby se tam vůbec neřadila, na N, resp. z N už můžeš v klidu pomalu, tu tam vlastně máš i na P, takže se nic nezmění.
N je parking s ruční brzdou, P je to samé, to si pamatuj, používej ruční brzdu i na P, nejdřív zastavit auto, vytáhnout ruční a pustit nožní brzdu, teprve potom zařadit P. Pokud budeš někde stát s nastartovaným motorem, dej N a ruční, pokud to bude na rovině tak klíďo P.

Hlavně!!! ať auto při řazení dopředu/dozadu VŽDY stojí.
o 27.09.2010, 19:03 | Bolthorn
O.K. Super.. Díky za radu.. A tu ruční brzdu u P při zaparkování auta musím dávat i když jsem na rovince?
o 27.09.2010, 19:19 | Kounect | Upraveno: 2010-09-27 19:34:13
Na rovince nemusíš, jde o to a to poznáš praxí, aby Ti nešla při vyřazování z P páka z těžka ( jakože auto sedí celou vahou na trnu v převodovce, což je vlastně fyzicky to P )...to se stane jenom z kopce. Ovšem v případě pouze P a když Ti do toho někdo drbne, může jí poslat do kopřiv, ta ručka by tomu pomohla.

A velké pojednání o jízdě s automatem zde :
[ Link ]
o 27.09.2010, 19:22 | Kounect | Upraveno: 2010-09-27 19:37:19
A samozřejmě z předchozího článku si vyber pouze to co se Tě týká, toto je pojednání o emerikách, Tebe se týká většina, ne vše.
o 27.09.2010, 21:01 | Bolthorn
No paráda!! Díky moc :-) Už budu dávat vždy ruční brzdu :-)
o 28.09.2010, 21:05 | dddd
já měl zato, že někde jsem četl, že nevyřazovat na N pak se nemaže převodovka? ale nevím
o 29.09.2010, 08:47 | Kounect
dddd: O tom jsem už slyšel taky, ale když budeš někde v zimě čekat, tak budeš celou dobu stát na brzdě aby sis mohl topit? Blbost, to je akorát názor řekl bych, ještě nikde jsem nezachytil vysvětlení proč by se neměla anebo proč by se měla převodovka mazat když "nefunguje" při stání.
o 29.09.2010, 09:22 | prohifi.cz | Upraveno: 2010-09-29 09:37:18
Co jsem cetl o automatu ja, tak urcite bych neradil na jednotlive stupne, ale hned primo na rezim, co chces, protoze ta aut. prevodovka radi s malinkatou prodlevou, aby prave pri preskakovani rezimu neradila na kazdy. Tj. preradit rychle na rezim co chces a chvilicku pockat at si v klidu preradi. Pak teprve se pomalu rozjizdet. Na krizovatce neni potreba z Dcka radit na N, ale klidne zustat stat na brzde.

S tim zastavenim jsem to cetl malicko jinak - zastavit, nechat nohu na brzde, preradit na P, zatahnout rucku, pustit nozni brzdu.

A hlavne z kopce nevyrazovat na N a pak tam vracet D ... pekne tam porad nechavat Dcko.
o 29.09.2010, 10:09 | Kounect | Upraveno: 2010-09-29 10:27:01
Prohifi: myslím, že jsi popsal už popsané...rychle na požadovanou polohu? Je to jedno, důležité je přeskočit R ( díky prodlevě, jak jsi popsal mnou popsané přeskočení R ), pak už může klíďo pomalu, protože půjde na D, 3, 2, 1 a ať už bude kdekoli, klidně i na nejvyšším, automat bude řadit stejně jenom 1 a čekat na rozjezd.
Na křižovatce je snad přímo povinnost nechat D a nedávat N, důvodem který pro mne má váhu je ale opět vyplývající z faktu, že automatická převodovka se opotřebovává řazením a ne stáním na D a proto pokud bych měl na každé křižovatce dávat N a pak zpět D, nebude to to pravé ořechové. ( Nehledě tedy na fakt, že by mě zajímalo jak je to s tím mazáním při nastartovaném motoru, rád bych to pochopil kde je pravda )
A Tebou popisované parkování též není košér. Správně máš, jak už jsem psal, zastavit, dát N a parkovací brzdu. Pokud v tomto případě auto stojí, můžeš přehodit na P i převodovku. Jde o to, že se tím vyhneš situaci, kdy jsi parovací brzdu vytáhl málo ( ať už z důvodu její horší funkčnosti či stání ve větším kopci ) a stejně pak tu převodovku, Tvým popisovaným způsobem, pověsíš na trn v převodovce, právě ten co tam dělá to P. A to je špatně. Proto by mělo být, vůči životnosti převodovky, auto zajištěné a to PERFEKTNĚ ještě před tím, než tam dáš P.
N z kopce je úlet, to souhlas.
o 29.09.2010, 11:58 | Paczqo
Kounect: u toho parkovani je to dost individualni u aut třeba opel omega ma to že při zařezni P se sepnout předni brzdy na ktery se to pověsí takže přimo od vyrobce je doporučenej posotup co psal prohifi takže pravdu mate oba
o 29.09.2010, 13:11 | Kounect
Cože? To je kua vesmírná technika :o))) Ok.
o 29.09.2010, 14:47 | Paczqo
Kounect: jj při zařazení P se u omegy sepnou předni brzdy dokonce u faceliftu co mam je to ještě udělane tak že je paka jištěna nejen tou aretačni pačkou ale ještě pedalem bez jeho sešlapnuti nejde z P a ani na P paku dát. jako najednu stranu je to vymyšlene dobře nadruhou je to docela zatěž na brzdy
o 29.09.2010, 14:55 | .mycTD
hele a na co tam teda vubec to P je, kdyz musim furt davat pozor, aby se mu neco nestalo?
o 29.09.2010, 15:27 | Kounect
No to je kurvítko...prostě klasika.

A to se ještě stávalo, že když odtahovka brala dřív auta natahováním, tak jich hodně hodně zkurvili. Pak co si pamatuju, tak se jednu chvíli automaty moc neodtahovali a nakonec berou ramenem cokoli, dneska už i Hamry :o) ( viz. ta jedna internetí fotky jak to málem vyklátilo rameno od odtahovky )
o 29.09.2010, 15:30 | Kounect
Paczqo : Ale jinak je to docela logické...stát na brzdě a potom řadit jako podmínka, to určitě prodlužuje životnost u řidičů prasat. Víš jak to technicky funguje? Co ovládá potom tu brzdu? To je od řadící páky nějaký táhlo k pedálu? To vlastně potom funguje, že i kdyby Ti do toho někdo drbnul, tak to zašmejruje ale na převodovku to vliv nemá, pěkné, kor třeba ve Francii, kde se tak parkuje běžně.
o 29.09.2010, 16:14 | Paczqo
Kounect: popravdě netušim jak to funguje ale co jsem vypozoroval tak když chytnu paku a tu aretačni pačku resp jen na ni položim prsty tak je při sešlapnuti brzdy cejtit že se povoli pojistka takže si myslim že tam někde bude něco co při sešlapnuti brzdy a zařazeni P podrži zatažené přední brzdy ale je to jen doměnka.
Jinak u faceliftovane omegy jsem vypozoroval par takovych "kurvitek" ale užitečnych jednak paka se nepohne dokud se nezasune a neotoči kliček aspon do prvni polohy v kombinaci se sešlapnutim brzdy, kliček nejde ze zapalovani vyndat pokud je paka kdekoliv jinde než na P a při zařazenem D nejde během jizdy paka pohnout kamkoliv jinak krom stupnu 3 2 1. To u byvale omegy B r.v.94 vubec nebylo tam šel kliček vyndat kdykoliv, při jizdě se stavalo tim že mivam ruku opřenou o paku že mi tam mylem občas skočilo N a celkově dalo se udělat dosttakovych školackych chyb za to ted je to ovladani takove blbu vzdorne takže a převodovka a auto ti dovoli jen to co se smi jinak ne.
o 30.09.2010, 08:24 | Šestikule
u staré A8 je tuším kromě aretačního čudlu taky podmínka šlápnout na brzdu jinak ani prd, no a stejně jak píše Paczqo - nejde vytáhnout klíček zapalování, dokud to není na P
o 30.09.2010, 08:47 | Kounect | Upraveno: 2010-09-30 09:02:49
No moment, to že nejde zařadit P dokud nestojíš na brzdě je asi klasika, stejně jako nejde vyndat klíček dokud není volič v P, ale Tobě nedrží auto na brzdách permanentně jako popisovaná Omega ne? Proto mě zajímá to technické provedení, jak to funguje...nebo i A8 stojí na brzdě permanentně při zařazeném P? :o)
o 30.09.2010, 08:55 | Šestikule
ne ne, A8 na brzdě nestojí, zatahuje se ručka tj. nejdřív ručka a pak P
o 30.09.2010, 11:51 | Kounect
Tož přesně jak jsem psal :o)
o 12.03.2012, 13:55 | CervinVega
nebylo mi jasne, jak jsou sepnute spojky pri "P", tak u ZF je to takto :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3141 sekund.