
Navštíveno 2185x

otec má Lagu 1.8 16V, rv 1999, digiklima. Začal mu pískat řemen "na všechno". Vyměnil se řemen /Gates/ a je to víceméně stejné. Při tomto jsem zjistil, že je nějaká vadná vodící kladka. Má na sobě jakoby drážky, ale jsou takový líznutý - sjetý. Teď jsem ale úplně zmatenej a nevím co je správně. Dle shopů by tam měla být hladká, ale mě se nezdá, aby řemen 5PK běhal běhal zubama po hladké řemenici. Nemáte někdo zkušenost, jestli tam má být opravdu hladká ?
díky moc za rady, musím to dát dohromady do pátku...

20.09.2010, 10:50 |
soray | Upraveno: 2010-09-20 11:05:10
Ja mel na 2.0 16v obe hladky. Nicmene tam po koupi byl asi jinej remen (kratsi) - behal drazkama po hladky, byl veden trochu jinak (spatne). Pak se koupil jinej (delsi), kterej behal po obou kladkach vnejsi stranou (byl vedeny spravne). Nevim, jestli jsem to napsal srozumitelne, nicmene zkus zjistit, jestli tam mas vubec spravnou delku remene a jestli je veden tak, jak ma byt.
jj jako soray, vodící kladka by měla být hladká, ale řemen by měl přes ni jít rubovou (hladkou) stranou
stane se že ho nasadíš jinak než byl a normálně se tam točí akorát neni tak doplej.....
zkoukni pořádně jak tam má bejt podle manuálu nebo nějakáho nákresu někde na autě pokud najdeš ale myslim že na laguně neni....
samo pravidlo že po hladký vodící kladce nesmí jít zubama, na alternátoru musí bejt řemenice hodně obtočená né jenom 90 stupnů třeba.....
Tak dle sdělení Renault servisu v CL, je opravdu správně, že jsou obě kladky hladké, ikdyž po vodící jede drážkama.... tak nevím :-)
Dle nákresu z Lagunaklubu je osazen správně...

20.09.2010, 12:45 |
soray Jeste jsem si vzpomnel na jednu vec, treba Ti to pomuze. Ty vodici kladky jsou pripevneny sroubem s rozsirenou hlavou. Ja mel jednu kladku uz trochu vychozenou a jak se tocila trochu vyosene, tak se nejak dotykala toho sroubu a to piskalo jako svine. Promazani pomohlo vzdy jen na chvili, nakonec to vyresila az vymena kladky.
hmm... nemáte něko po ruce servisní materiály, jak jsou správně osazeny řemeny na tomto autě ? mám sice ten z lagunaklubu, který tam někdo namaloval, ale třeba se spletl :-)

20.09.2010, 14:26 |
soray Mam :-)
Pripadne na mejl ti to hodim komplet.

no to je přesně ono...
motor F4P
kladka F, která je tedy hladká, ale řemen po ni jede drážkovanou stranou....
ale do mejlu to můžeš hodit... thx
pepino.r@tiscali.cz

20.09.2010, 15:08 |
soray Mas to tam.
Je to ale trochu divocina, ja mel u Laguny F4R a tak, jak je to tady namalovany, bych to tam nedostal ani nahodou. Rozmisteni kladek neodpovidalo ani jednomu z techto obrazku. Asi co auto, to original... :-)
tak auto v kupě, bylo to tou vodící kladkou... udělali se na ni právě ty divné - ošmajdané drážky a řemen přes to drážkama jezdil-klouzal. Dala se tam jiná a je klid. Mechanik tu ojetou vzal, že ji zkusí reklamovat - je cca 1 rok stará a najeto cca 25tis km. Byla měněna společně i s řemenem...
jinak opravdu jezdí drážková strana řemenu po hladké kladce :-) Tak nevím, jestli jsou jenom u rencka divný... :-D