
Navštíveno 2369x


16.09.2010, 23:55 |
Komba Nazdar odborníci.Jedná se o octavia 1.9 TDi nějakých 66kw.
První otázka je,zda auto žhaví pořád a nebo je to už modernější a začíná žhavit až někdy kolem +3stupně?A jak to stoprocentně změřit?
Potom padá lehce nafta a v hadičce je vidět bublina cca 4cm a jde z čerpadla.Dá se nějak zjistit kde to saje a opravit nebo je to rovnou na repas?Kámoš už je z toho zoufalej a ráno mu to vždycky nechce chytat,takže něco musím vyloučit.

17.09.2010, 06:11 |
Spooky1 | Upraveno: 2010-09-17 06:25:43
No ta nafta vypadá na palivovej filtr. Kdy ho měnil naposledy? A je tam danej nějakej pořádnej nebo to nejlevnější? Občas to dělaj ty levný, i když jsou nový. A žhavý to pokaždý,ale když je teplo tak jen okamžik.Takže můžou bejt špatný žhavičky? Kdy je měnil naposledy?
PS: Kdbych psal blbosti tak mě někdo určitě opraví... ;-)
Co si pamatuju, tak mě oktávka s motorem ASV (81kW) začínala žhavit pod 5 stupňů nakrátko, kolem nuly a pod už bylo žhavení delší.
Na další techničtější "rozumy" nemám know-how.

17.09.2010, 10:23 |
sotek ad. bublinky
taky jsme měli, auto hůř startovalo. Bylo totálně zasraný nějakým slizem čerpadlo v nádrži a trubičky do motoru. Rozebrali, vyčistili, hadičky sme profoukli kompresorem a je klid.

17.09.2010, 11:00 |
SEKIN Máme stejnej motor, po ránu to blbě startovalo, výměna žhavičů nepomohla, po výměně palivovýho filtru zcela vyléčeno.
vyměnit pal. filtr, pořádně pokud je tam na něm nahoře ten narážecí štekr s 2 "ó" kroužkama tak vyměnit a máznout je při zandavání lehce vazelínkou...
pokud bude padat dál tak podávací čerpadlo

17.09.2010, 17:20 |
Komba Tak filtr tam díky tomu padání dal nový,ale nějak neřešil ty gumyčky,ale bublinky je vidět že vystupují z čerpadla.Žhavičky prý žhaví a když jsme zkoušeli to dát na přímo a ne přes ty relátka,tak to čaplo pěkně.
Ještě jsme taky zkoušeli odpojit čidlo na teplotu a hned to startovalo dobře a s čidlem bez,takže nemůže být vadný?....a ví někdo přesně od kolika stupnů to začíná žhavit,aby jsme to tam namrazili? ;)
příčinou bublinek bývá také špinavý sací koš v nádrži, vcelku nenáročná kontrola, vstup je pod zadní sedačkou a stačí vyčistit. Tak občas může odejít ten štekr, zvaný ventil palivového filtru a nebo samozřejmě spoje na vedení nafty.
Žhavičky jsem dával od NGK a cca 1000Kč za sadu.
Problematické starty jsou za tepla nebo studena?

18.09.2010, 03:41 |
Komba Největší problém to dělá za studena,když je těch 6 stupňů....
Žhaviče se dají zkontrolovat pomocí měření odběru proudu. Ale vzhledem k jejich ceně se vyplatí dát nové-jsou základem spolu s dobrým aku pro zimní straty.
POkud motor špatně startuje, může jít o problém i s čerpadlem, což se dá ověřit i při teplém startu - delší dobu točí. Nechat zkontrolovat vstřikovače a nastavení vstřikování. Určitě tu jsou lidi, co ti poradí více (Satas??)

18.09.2010, 08:26 |
lišky jeste bych dodal ze 66kw nema podavaci cerpadlo. Na 66kw kdyz je problem s cerpadlem, tak to ale nechce chytit vubec. Chytne az tak po minute staleho toceni. A kdyz pak chytne, jede to normalne.
Zhavicky nejlepe vyzkousis tak, ze vsechny vyndas a na ferovku je pripojis na baterku, museji uplne zcervenat ihned, pokud ano je ok, pokud ne, vymen. Nemusis menit vsechny staci ta ktera je v haji, neodchazi to zas tak casto :)
Ale pro jistotu muzes :)
K te bublince, je v takovem ohybu u te hadicky ze? Zkouseli jste to odvzdusnit nejprve?
Pak kdyz to startuje hur za tepla da se pridat pomoci VAGu startovaci davku nafty (pouziva se to kdyz uz je vybehanejsi cerpadlo ci motor).
Ale to ze jsi odpojil teplotni cidlo, tak RJ dostane informaci ze je venku teplota pod bodem mrazu (tusim -20°C? ne-li vic) a tudiz prida vice nafty na start, to by vysvetlovalo proc ti to lepe chyta, nejspis uz muzes mit to cerpadlo dost vybehane.
Malá bublinka v potrubí zase tak nevadí, pokud tam je pořád stejná a nafta nepadá.
S tím odpojením čidla u studeného motoru mě to překvapilo. Obvykle to pomůže u teplého motoru.
Tudiž obvyklá závada:
Přes VAGínu zkusit zvýšit startovací dávku, ale na 99% to nepomůže. Ačkoliv to zní jakkoliv divoce, je to je baterka, startér a nebo kabely od baterky. Dokud motor nemá určité otáčky, nepustí ŘJ naftu a na to stačí trochu slabší baterka.
V případě problému na čerpadle se dá dodat relé, které pro start odpojí snímač teploty. Na všechny otázky Ti odpoví strýček google.
Jinak projděte kabely a spoje, odstraňtě oxidaci, zkuste prohodit baterku a uvidíte.
Jinak fórum VW, skodahome, octaviaclub...
tommas: to co vysvětluješ je problém teplých startů, kdy čerpadlo nenatočí potřebných otáček a čerpadlo nepošle dávku, řeší se to softwarovou úpravou kdy se změní startovací mapy a nastaví se manuálně, pak to chytá hned. Stojí to kolem 1500-3000Kč podle úpravce...to že vyměníš baterku, startér nebo kabely je sice fajn, ale tento stav můžeš mít za rok dva zpět :-)
Dave1984: jasně, čerpadlo může být také problém a na to pomůže mapa.
Ale hodně často je KO startovací ústrojí. A je zbytečné hýbat s mapama, když máš v háji zemnící kabel...