
Navštíveno 1237x


03.09.2010, 16:34 |
Danda Ahoj - Renault Megane - benzin. Nesvitila kontrolka rezervy - zdemontoval jsem palivové čerpadlo - je tam zvlášť plovák s potenciometrem a ukazatel stavu paliva a pak je tam zvlášť tento stříbrný kovový senzor, který indikuje rezervu, když hladine klesne.
Tuto věc jsem rozebral a našel jsem v ní pouze tuto součástku, která vypadá jako odpor, ale není. V mém případě je na dvě půlky a chtěl bych koupit novou, ale nikdo neví co to je. Nevíte co je to a jak se to jmenuje? Já znám jenom elektrosoučástky, které reagují na světlo, teplotu atd, ale nikdy jsem neviděl toto, které reaguje na ponor.

Tamto prepaleny vypada jako obycejny odpor ale furt nejak nevim souvistlost ci napad jak by to melo fungovat :)
uplně stejně vypadaj i malé indukčnosti-cívečky, na první pohled se nepozná, jestli to je odpor, nebo cívka
no hádám že když se to spodkem dotkne hladiny tak se spojí kontakty a přes odpor to jde na kontrolku(zjednodušeně myšleno)
termistor?Pokud je ponoren v benzinu ma diky ochlazovani benzinem velky odpor pokud nenei ponoren odpor se snizi a tak sepne kontrolku.Aspon takhle to mam ja u motorky a vypada to hodne podobne

04.09.2010, 15:17 |
Danda No dobře, kdyby to byl termistor, tak za 1. - nikdy jsem ho neviděl v tokovémhle tvaru (připomínající odpor) a za 2. - jak by se to vypořádalo s rozdíly teplot v zimě, kdy je -10 a vlétě, kdy je +30. Ten rozdíl by byl dalko větší, než by dělal rozdíl teptot při ponoření a při vynoření z benzínu :-/ Leda by to měl v malíko počítač, kterej to neustále vyhodnoucuje dejme tomu při otočení klíču - zjistí teplotu a pak povoná rozík, když klesne hladina.
fascinujou me tyhle zahadny zavady u Fr/It aut :-)
Tak termistor téměř určitě ne, ale tipoval bych tlumivku nebo rezistor s tím, že by se to jako celek mohlo chovat jako LC nebo RC článek a změnou okolí se to trochu rozladí a nějaká elektronika to holt pozná. Nicméně je to jen odvážná doměnka.
Obyc odpor, kdyz je ponorenej, tak to ma nakej odpor, kdyz neni, je tam nula a RJ vi, ze je rezerva. Ted je otazka, jakou hodnotu ma. Jo a tyhle veci kolem benzinu jsou myslim delany pres zem, at te nenapadne tam pripojit +12V.
hele, v manualu pisou, ze je to continuum transfunctioner.
i popis by odpovidal:
The continuum transfunctioner is a very mysterious and powerful device
...and...
...and it's mystery is only exceeded by it's power.
a je soucasti vybavy vyse zminenych aut, obycjne tez znam pod pojmem "kurvitko", ridceji u sofistikovanych modelu "hejblatko s udelatkem"
cervin a spol: proč prskáte na fr auta? já ho mám 3 roky a měnil jsem pouze olej, brzdy
Midnite: tak to nezakrikni :D :D

05.09.2010, 20:17 |
Danda Tak je to teda termistor hoši :-) Našel jsem to na Motorkáři.cz - má to prý většina japonských motorek a nějaký mazdy. Benzín ho chladí, ať už je venku jakákoliv teploto. Když se vynoří - tak se začne sám zahřívat, díky proudu, který jím prochází - tím se odpor sníží a kontrolka se rozsvítí. 470 ohmovému termistoru trvá asi 30 sekund, než se nad hladinou ohřeje a sepne kontrolku :-)
tak jsem mel pravdu :-) Mam to prave tak na moto tak me napadlo ze to bude stejny :-)