
Navštíveno 1709x

myslim,ze by nekdo mohl mit prehled o automatech.co odchazi,jaky to ma priznaky.
jedna se T4 2.5tdi.
bral jsem to od znameho,s tim,ze prevodovka byla davana jina z vrakoviste.fungovala vicemene bez chyb.cca 3 tis.km
mel v ni byt i meneny olej.
co to ted dela a nedela?pri normalni jizde,lehka noha a po rovine to vicemene funguje.pak ale kdyz jedu prudkej kopec,tak to i zbytecne moc podrazuje a pak nechce preradit ikdyz ubiram plyn.
jasny ze zkusim mrknout na olej,pak jsem se docetl ze se muzou spalit lamely-ty v prevodovce fungujou jak?a pak,ze se u automatu casto meni soupatkova skrin.
co mi jeste od zacatku co to mam prijde,ze citim jakoby ten olej z prevodovky.ale ta je sucha.ted,co to blbne,je citit vic.a taky sem mel pocit ze se umerne s rostoucima otackama nezveda i rychlost.jako kdyby to byl variator,nebo lehounce klouzala spojka.
je to muj prvni automat,tak s tim potrebuji trosku poradit
Mno, pokud muzes kouknout merkou na olej, tak koukni, muze ho tam bejt malo. To by sis jeste moh gratulovat.
Pokud nebude cirej-cervenej (nebo nejaka jina barva, zalezi na typu) a bude kalnej, cejtit spaleninou, tak budou pravdepodobne lamely KO.
a vymena lamel obnasi co vse?prevodovka ven a komplet rozborka?co to tam muze cca vyjit?
co jsem koukal na obrazky,merka jako takova tam neni.vespod vany je jsoub nad nim tycka na vysku hladiny.takze pokud nic nevykapne,odpustim vypustakem.ale zdalo se mi ze to jakoby lehce klouze a smrad citim taky.
Nevim co to obnasi u evropskejch prevodovek, u US je to jeste relativne levny, ale pocitej s investici minimalne 10-20
VW bohužel nepoužívá patřičně dimenzovaný standard jako třeba GM či Aisin, jejich převodovky převážně od ZF jsou konstruované vysoce ekonomicky, čili jen tak tak, aby splnily parametry, hlavně po dobu záruky. Očekávat výdrž dejme tomu 300tis nebo u US automatů běžných 500-700 tis nelze. Na repasi padne, s olejem a vyndáním/zandáním do auta, počítej cca 30tis. Koupě vrakoidního automatu se nevyplácí, je lepší si nechat udělat repas a pak vědět, že máš všechno v té bedně nové, že je na to spoleh a nikde Tě to nenechá dalších snad 150 tis km....
A když se k tomu budeš chovat slušně tak možná i 200 - 250 :o)
pokud bude po oprave ta prevodovka spolehliva a vicemene se problemy odviji od spalenych lamel,tak ta investice je umerna
jo tak podobny komentar jako od radka jsem chtel slyset.vicemene pokud se dela repas veci co tak nejak odchazi a ne ze jen tech co jsou momentalne v haji,tak je pak cena adekvatni,kdyz budu vedet ze veci v boxu co se muzou vysrat,jsou vymeneny.
mate nejake doporuceni na DOBRY servis?jsem z Chomutova.neco jsem zaslechl o Karlovych Varech..
jeste jeden dotaz.vysvetli mi nekdo jakou funkci maji ty lamely v prevodovce?a muze odejit i ten hydromenic nebo nevim jak jinak to nazvat,to co je misto spojky na manualu?to by delalo co za veci?dela mi to na miste zvuky podobny jako by chrastilo spojkovy lozisko.a kdyz jsem lezel pod autem prijde mi ze je to co nejbliz u motoru ,jako by tam kde je normalne spojka
p. Ševčík, Skalka u Doks, okres Česká Lípa, 602 465 985, 487 872 582
Lamely přenášejí výkon mezi jednotlivými páry převodů. Když to hodně zjednoduším, je to obdoba "mokré" spojky u motorek, určitě víš jak to vypadá a funguje. Co se týká chrastění, to může být ložisko hlavní hřídele, poškozený hydroměnič, prasklá pružina ve ventilovém bloku na regulátoru systémového tlaku, a nebo je vůle/kaput čerpadlo a převodovce jako takové nic není, jen nemá od poškozeného čerpadla potřebný systémový tlak v rozvodu a proto blůbě nebo vůbec neřadí. Nic na tom nevykoukáš, je-li tam dost oleje, něco je prostě rozbitý, zavolej nebo zajeď na diagnostiku k nějakému převodovkáři a budeš vědět na čem jsi.
radku diky.
vypada ze chlapi vi o cem to je:-)
akorat jedinej problem je ze je predemnou 5 aut na vyndani prevodovky.v pondeli mam volno tak tam jedu.jiz jsem s nima domluveny.
kdyz bude prevodovka v haji a bude se toho menit dot cena je cca do 35.se zarukou pri dodrzeni garancnich podminek.takze by nemel byt pak do budoucna problem.
diky moc za rady.
automaty v T4 trpěj zásadně na hydroměniče resp. snad včechny VW pixly na to trpěj..... automat v T4 je ale docela ojedinělá věc...... lamely jen zřídka tam spíš jsou na nich i k přečtení nápisy na kluznejch plochách i po 200tis.... spíš je problém že jak se začne brousit hydroměnič tak ještě než se dobrousí tak sou špony v pístnici a automat můžeš vyhodit neb jen ta pístnice stojí přes 20k .....
manuál tam vklidu vydrží přes 500tis bez nějakejch problémů....
spíš bych se u T4 bál klasickejch slabostí jako neustále vymlácený čepy na předku, uhnilý vejfuky u držáků, zatuhlý zad. třmeny apod..... motor ač strašnej tak nejodolnější je 50kw lemra..... jakmile je R5 tdi tak to už neni taková sláva a maj svoje mouchy ale rozhodně bez problému najedou 4x tolik co V6 tdi stejnýho obsahu :)))
uvidime v pondeli.co mi reknou odbornici.kazdopadne pokazdy kdyz vylezu ven z auta,cejtim ten smrad oleje.a i nejaky pazvuky.jak jsem psal,jakoby chrcici lozisko na spojce

22.08.2010, 04:27 |
Matco Mam T4 2.5L v automatu. osobne automat v tomhle nesnasim. udelal jsem si na nem motor, komlet generalka, prevlozkovani, vetsi pisty...atd. vykon motoru se znatelne zvedl. jenze prevodovka to vse tak nejak brzdi. auto jsem koupil s nejakyma 144000KM od prvniho majitele. prevodovka a vse bylo poctive servisovano, olej meneny tak jak mel. ted mam najeto cca 180000km a prevodovka drzi. menil jsem pouze par malickosti. ale i tak, neradi, nepodrazuje jak by mela, snizuje vykon, proste oprus. ja to resim tak, ze jsem si sehnal kompletni manual prestavbu. nejlepsi reseni. ted jen najit cas, naladu a chut to vse prehazet. jinak auto je to pracovni kun jak ma byt.

23.08.2010, 08:17 |
jp1 KaCzaba: kde jsi našel ty "odborníky" na automat?
zkusil jsem ty lidi v doksech,jak radil radek.
akorat jsem tady.klouzou mi spojky na dvou kvaltech.takze to tu nechavam.vylozil jsem motorku a pojedu na ni domu.tak budu uz jen cekat