
Navštíveno 1512x

Ahoj,
je tu někdo z Chomutova, kdo by byl ochotný mi poradit s volbou plynového kotle do staršího RD? Popřípadně i zapojit a oživit?
Budu rád i za kontakt na někoho, kdo tomu rozumí. Preferuji Chomutováky, kvůli možnosti osobní návštěvy baráku.
Je to aktuální pro tento rok :)
Díky moc
Já ti doporučím, který si rozhodně nekupuj: Dakon Dua BT 28 Turbo.
Neskutečný shit. Snad cokoliv je lepší. Ale taky dost zásadně dražší.
Když už nějaký značky, tak: Baxi, Junkers, Vailant, Viessmann (už ale out cenou?) - u těchto nešlápneš vedle.
mám doma BAXI Luna comfort3 HT s nepřímotopným zásobníkem 160l a maximální spokojenost.

10.08.2010, 17:15 |
radek.613 | Upraveno: 2010-08-10 17:27:16
Junkers s výstrahou, neskutečně drahé díly "made in germany" neshodné s jinými značkami = omezená možnost provizorních oprav či funkce, když je v zimě problém, tradičně sobota večer a venku mínus deset....
Jinak samo základní atributy výběru je třeba dodržet - technika kondenzační, sání spalovacího vzduchu výhradně z venkovního prostoru a pokud i přípravu teplé vody, tak nikdy průtokem, ale vždy v zásobníku....
řekněme, že cena není tak úplně limitující. Je jedno, jestli koupím dakona za 13, nebo Vailanta za 30.
Měl by to být závěsný plynový kotel se zásobníkem TUV. Stacionární už mají zásobník asi dost velkej.
Stačí 58l zásobník pro 2 lidi? Nádobí myje myčka ;)
Kondenzační, nebo asi TURBO nemůžu použít, na to je tam na hovno komín.
Cca 60 litrů zásobník pro dva lidi stačí, pokud máš tak max sprchu. Jak je vana, nebo častější potřeba více vody, lepší je externí zásobník 100 až 160 litrů. Primárně všechny kotle s vestavným zásobníkem v nich jsou řešení čistě prostorové, do malometrážních bytů a podobně. Navíc tím že je v nich zásobník vestavěný, mají horší servisovatelnost, kvůli přístupu ke komponentům a kvůli miniaturizaci. Do RD jednoznačně externí zásobník. Kondenzační můžeš použít a měl by jsi, kupovat s dnešníma cenama energií klasický kotel z odtahem do komína, tedy ekonomické řešení šedesátých let, to už je lepší ty stokoruny ruličkovat a rovnou jima topit v krbu. Pokud máš komín nad střechu pro uvažovaný komínový kotel, je sranda a maličkost do něj osadit systém odtahu pro kondenzační kotel, plastovou PPS stavebnici za pár korun. Pokud komín vůbec nemáš, použije se koaxiální sada a střešní koncovka. Neboli, nemáš s tím vůbec problém....
radek.613: heh, to je odpověď, která mi dělá radost. Díky moc
Díky moc i všem ostatním, výběr stejně budu s někým konzultovat, ale je dobrý o tom mít trochu přehled ;)
Stále platí, že sháním někoho z Chomutovska, stejně tak jako přivítám i další názory.
trochu se vtírnu s podobným dotazem... situace: byt 3+1 v 2.p/z 5, kotel r.v.97 v koupelně (je tam světlík) ohřívá vodu a topení... každý rok se musí něco řešit, technik vždy běduje, že špatně táhne komín (ještě hliník vložka)... teď už napsal, že ho odpojí, že je to zdraví nebezpečné (že tam není čidlo CO a pod)
tlačí nepřímo k tomu, aby se koupil novej kotel=problém s napojením na ten hliníkovložkovej komín=revize KO?
mám koupit nový kotel, jaký, link
[ Link ] ?
nebo stačí dotáhnout jiného plynaře?

12.08.2010, 15:24 |
DaveF sorry, že se taky vetřu, ale nedokáže někdo odhadnout na kolik by mě vyšlo připojení na plyn:
- přípojka z HUP cca 20m přes můj pozemek (jen potrubí bez výkopů)
- cca 20m zvenku po domě (opět jen potrubí)
- kondenzační kotel cca 9-12kW s nějakým ekvitermem a tou koaxiální sadou a střešní koncovkou ???
zvažuju jestli topit plynem nebo koupit elektrokotel 9kW cca za 14tis + klimatizace za cca 50tis a přitápět s nima a navíc budu mít bonus v letním chlazení - jde o podkrovní byt 150m, který je sice relativně dobře izolován, ale stačí pár dnů veder a stejně je tam 30st což je hnus :-(
pro elektriku mi hraje i to, že mám el. bojler, varnou desku a el. topení v podlaze v koupelně a ve vstupní chodbě, kde byl trochu problém dát radiátor
Teď jsem dolezl z práce, písnu vám sem za chvíli, až něco naspím, každopádně ještě dneska :-D
CervinVega: tey reálná tepelná ztráta bytu 4-6 kW, ovšem visí tam min. 24 kW kotel, ještě ke všemu s průtokovou přípravou teplé vody, a navrch komínový, rok co rok řešíte saze, přicpaný výměník, nepředávání tepla, chcípání a doma sem tam cítíte plyn, že.....
Řešením je koupit kotel o výkonu odpovídajícím potřebám bytu, nikoli trojnásobně předimenzovaný. Důlržitý je minimální poskytovaný výkon, neboť to je prahová hodnota, rozhodující o tom, jestli kotel ještě poběží, nebo už vypne...za pět minut zase zapne.... za dvě minuty vypne.... a tak dokolečka. Pokud trváš na komínovém kotli, musíš mu zajistit přívod spalovacího vzduchu nikoli z bytu, ale nejlíp zvenku. Jen tak bude fungovat, nebude dělat saze a nebude se vás doma permanentně pokoušet zabít. Mnohem lepší samozřejmě bude osadit kotel s uzavřenou spalovací komorou, tedy "turbo" nebo kotel kondenzační. Stávajícím komínem protáhnout odvod spalin od nového kotle, sání mu nechat buď zbytkem průřezu stávající vložky, nebo natáhnout od obvodové zdi/světlíku/volného komínu. Vzhledem k tomu, že Ti vyjde kotel o max. potřebném výkonu 7-9 kW, je nesmysl chtít po něm výrobu teplé vody průtokem, jednak by to žádnou vodu neudělalo, druhak je obecně průtokový ohřev teplé vody nejhorší ekonomickou variantou co na světě existuje. Takže koupit singl kotel - jen pro vytápění, o vhodně malém výkonu a k němu 50-100litrů boiler, ve kterém se bude voda ohřívat elegantně a hlavně za rozumné náklady.
DaveF: přípojka v oceli - bralenová trubka, hrubý odhad cirka 10tis, po fasádě těch 20 m zhruba totéž. Kotel v sestavě s boilerem,střešním odtahem a ekvitermou cca 57tis, základní cena beze slev a bez DPH....
Nízká sazba elektro je fajn, jen bacha u té klimy, aby její servis a výměny dílů nestály víc než to, co ročně
"ušetří".

13.08.2010, 21:02 |
DaveF Radku díky moc, takže cca 80 :-( no vidim to pro začátek pro tu elektriku, tam to mám do 20ti komplet a nejjednodušší instalace a pořídím k tomu ty klimatizace a uvidím kolik protopím. Když by to bylo moc tak potom udělám ten plyn. Je to nově udělaný podkroví včetně oken izolací atd. tak si řikám, že to nebude tak hrozný. Zatím topíme společně s přízemím uhlím + dřevem, které zbylo z rekonstrukce.
ok, slo by dat link na vhodneho kandidata? pises ze Junkers spis ne, lidi kolem jsou s nim spokojeni, ale rad si necham poradit i ze strany servisu... ten bojler myslis dat elektricky nebo nejaky externi pripojitelny k tomu kotli? dik za info, at mi pak firma nevali kliny do hlavy... :-)
Ja jen doplnim ke kondenzacnimu kotli...ze pokud ma nekdo radiatory spocitany dle rozmeru mistnosti pro klasicky kotel,tak bude mit s kondenzacnim kotlem problem v tom,ze kondenzaci nevyuzije,ta se pohybuje tusim kolem 60 stupnu. Takze by v zime vytapeni bylo nedostatecne,musel by pridat i silnejsi radiator.
Znalejsi at mi opravi,ale chtel sem taky kondenzacni kotel pripojit ke stavajicimu UV a pote informaci zjistil,ze by mi byla v zime zima.