
Navštíveno 781x


07.08.2010, 18:18 |
Losky ahoj, jaké máte zkušenosti s tímto autem? Konkrétně mě zajímá od roku výroby 2002. Motor asi 2.5tdi. Ideálně Allroad. Zajímá mě spotřeba, spolehlivost a ceny náhraďáků. Jezdím spíš na pohodu a občas na to šlápnu, abych ukázal, že to i jede. Se svým 1.9 tdi 105kw jezdím v průměru za 5-5,5L. Rozhoduji se co a jak, nejvíc pokukuji po Octavii s Asz 96kw. Chtěl bych i zkusit tiptronic, ale bojím se nákladů na opravy. Passat je taky pěknej, ale už se mi zdá docela out. Sup1 je hezčí, ale taky nevím, jak je to se spolehlivostí. Jinak se motám okolo 150-200tis. Díky za radu
Mno, osemetne tema :)
Za me ti poradim jedno. Az pujdes auto vybirat (2.5TDi), vem nekoho sebou kdo tem motorum opravdu rozumi at nekoupis pojizdnou kasicku.
Jinak kdyz koupis dobre a budes dodrzovat pravidelnou udrzbu tak ti udela velmi dobrou sluzbu a svezeni je na pohodu. Ale neni to zadny zavodak :)
Navic u Allroadu trpej mechy. ALe daji se sehnat z USA mechy, co jsou jinak delane a maji dozivotni zaruku a cena levnejsi jak u nas v Audi jeden mech :)
A spotrebu v Allroadu s TT pocitej kolem 9l.
myslím že je tady několik expertů na 2.5 TDI, já to auto znám ho jen od kamaráda, kterej ho má druhej rok, automat, koupil hodně zachovalej kus (najeto asi 200tkm) a zatím dělal jen rozvody a běžnou údržbu, ale spotřeba okolo 10 litrů..
Jojo presne :)
Mam to v A6 Avantu s Quattrem a TT.
Najeto mam pres 250t km. Zatim jen vymena oleje a filtru, zadni komplet brzdy, predni doma komplet pripravene, komplet predni napravu (byla tam jeste original) a predni tlumice (taktez jeste byly origo).
Ale kolem tech 200t km tyhle veci odchazeji takze se na to clovek musi pripravit. Jo a jeste na cerpadlo, to at chces ci nechces, potka te to. Zivotnost toho cerpadla je kolem prave tech 200t km. Ja mam uz pres ale uz to hur startuje za tepla, cili taky cekam az klekne uplne. A pri koupi skontrolovat vacky.
Spotreba je hodne promenlina od 7,5l(delsi trasy klidnou jizdou) - 14l(kratke trasy za studena, prudsi rozjezdy).

07.08.2010, 19:09 |
Zdeny60 | Upraveno: 2010-08-07 19:19:20
SOuhlasím se vším, co se tu napsalo. Tedy skoro se vším.
Na tyto motory je expert člen SATAS, doufám, že se nebude zlobit, když ho "napráším".
Ale ptám se jako laik, který jeden 2,5TDI V6 mněl - jak si mám při koupi zkontrolovat vačky? :-) To mi, prosím, někdo vysvětele.
A teplé starty - delší - to je známka, že odchází čerpadlo?
Jen se ptám. Díky.
Zdeny60: vacky poznas dle zvuku a nebo kdyz otevres na hlave, tak vidis jednu vacku. Staci posvitit baterkou a vidis jak na tom je, popripadne lehce necim po tom prejet jestli citis nejaky ten vryp ci nikoli :)
Sice vidis jen jednu ale vetsinou ostatni vypadaji stejne. Od takoveho motoru ruce pryc a nebo si pripravit 50000,- na opravu komplet vseho :)
A k tem teplym startum. Ano poznas to takhle. U tehle motoru cerpadlo za zimy startuje jedna basen, pokud jsou OK zhavicky a slusna baterka a starter. Problem byva prave v lete kdyz zhavicky nezhavy. Cerpadlo jakmile uz je vybehane, nevyvine potrebny tlak pro snadny start a motor musi vice otocit.
Jednoduchy test provedes tim, ze pred teplym startem, polijes cerpadlo studenou vodou. Kdyz to chytne krasne jak za studena, tak je v haji :) Pokud ne, problem je jinde :)

07.08.2010, 22:47 |
clown kazdopane jak to vidam zde posledni dobou, je to tak mit jeste 100t na servis .., at uz motor, ci cerpadylka v nadrzi ..
Nevim kolik najedes, kde jezdis a na jak dlouho auto mas, ale jeslti je pravda ze prumerna spotreba je k 10l (cemuz naprosto verim) tak si myslim, ze daleko lepsi je si koupit alespon benzinovou 2.8 kde by Te melo potkat minimum problemu, prumer bude mozna o dva litry vyssi a bude to mit alespon nejaky zvuk - ne kadle kadle :O))

08.08.2010, 09:35 |
Losky Jak to tak čtu, tak určo 10L nafty tomu dávat nebudu a nějakě měchy atd taky asi ne. Jinak k té 2.8. Pokud bych do ní někdy šel, tak asi jen do lpg. Jezdím docela dost a jit z cca 5L na 12L je pro mě veliká bariéra. Ani né tak finanční, ale spíše psychická. Nechápu, že nemuže existovat auto, které je pěkné , silné, spolehlivé a v mé cen. kategorii. Mrknu po zkušenostech s 2.8. Problém je, že jezdím krátké trasy. Cca 15km, za 2hod zase a pak dlouhé štreky
proč dobrovolně kupovat něco kde máš naprosto nechutnou šanci že koupíš kasičku ? u normálního auta je ta čance možná 2-3ks z 10 zatimco u čehokoliv s 2,5tdi je ta čance kolem 9 z 10 ......
natož allroad to je největší hřebíček do rakve kterej si můžeš zatlouct..... ani jedno z těch aut bych nekoupil kdybych neměl minimálně 50ročně stranou na údržbu toho auta ať už výměnu celýho motoru nebo něco jinýho.... spíš ale 100k je ideální rozpočet pro ty auta..... a hlavně teda 2,5tdi zrovna moc nejede na to jak žere, taxikář tak kolem 7mi a běžnej člověk tak kolem 10ti, znám i jednoho kterej jezdil prej kolem 12-14 po praze ale nedávno jí totálně zdemoloval neb audi nezabrzdila prej :)
pokud chceš A6 tak ber 2,8....