Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Zkušenosti s lepším benzínem

 o Navštíveno 4904x o
o 04.08.2010, 09:02 | Milhauzz
Všude nacházím hromadu teorie, ale protože rád testuji a ještě raději recenzuji, tak mám tady pro vás kraťoučké psaní :) Třeba k ranní kávě ...

Původně jsem chtěl tento příspěvek dát na fórum věnující se škodovkám, ale jelikož jsou tam bezduché články ve stylu „svítí mi kontrolka, co mám dělat“ a další ryze odborné záležitosti, rozhodl sem se, že budu otravovat tady. Navíc tohle fórum,je bez pitomých vláken a pěkně chronoligky řazený ... no co si budem povídat, zaujatost a zvyklost tohoto fóra je na místě :)

Nuže, poslední dobou jsem postřehl pár článků na palivo, ať už se to týkalo Ethanolu nebo srovnání prémiových paliv u Shellu a podobně. Nuže, pro pořádek zopakuji, že testovací vozidlo bylo moje, tedy věčně hladový a nenažraný SuperB první generace s motorizací 2.8 se šesti válci. Dlouhodobá spotřeba se při používání naturalu s 95ti oktany zarazila někde na 10,8 litru na 100km, což nepovažuju za takový "průser" u tohoto auta. Nejdřív pominu ony báchorky o ježdění za 7,5 litru, což je spíš z říše pohádek. Jednou jedinkrát se mi podařilo 8,1; ale to bylo spíše takové pomalé pojíždění a kochání se přírodou a velmi velmi defenzivně, protože sem "doháněl" budoucí tchýni ve Felicii, když jsme jeli na výlet.

Je zajímavý, že v manuálu od SuperBa se píše toto: Motor primárně stavěný (určený) pro natural 98, možno použít natural 95 při "lehkém" snížení výkonu. Naopak dílenská příručka hovoří jen o naturalu 98 s tím, že nouzově je možno použít i palivo s 95ti oktany. To mě malinko zarazilo, ale když sem si uvědomil, že sem takhle "nouzově" najel už 5tis km a víc, tak ono nouzové použití funguje. Nejsem sice odborník na motory, ale řekl bych, že motor si s tím poradí jako by nic.

Můj test lepšího paliva, aby bylo jasno, se netýkal nějakého měření zrychlování nebo akcelerace. Osobně pár kW (pokud by se projevili) nepoznám ani náhodou a na ideální podmínky (teplota, vlhkost, tlak vzduchu a další elementy) si nehraju.

Nejdřív sem nevěděl, jaký palivo mimo naturalu 95 vezmu. Shell V-Power nebo jeho nálepkově lepší palivo V-Power racing sem brát nechtěl. 38 korun za litr se mi už zdálo hodně. Agip v Brně (v Líšni) má jen klasická paliva, takže sem zajel na OMV. Dál se mi hledat nechtělo, o Benzině s Vervou v Brně nevím. Na OMV bylo na výběr ze tří paliv. Klasický natural 95, natural 95 carrera (zde sem kromě ceny nepochopil rozdíl) a poslední Carrera 100 (BA-100), u kterého sem si navodil pocit, že by mohl mít těch oktanů víc. S nějakým zbytkovým podílem pár litrů naturalu 95 bych "mixem" mohl dostat celkově asi víceoktanové palivo. Nuže, dal sem za tisícovku a jelo se na "výlet".

Cesta byla pro mě notoricky známá; a to z Brna do Přerova. Klasika, po dálnici, pak přes Břest a další dědinu a nakonec projížďky v Přerově a pak stejnou cestou návrat domů do Brna. Tuhle cestu jezdím už několik let a vím, co mám očekávat. Hlavně co se týče spotřeby. S Oktávkou v ropě jsem měl vždy o nějaký deci menší spotřebu do Přerova, protože se zdá, že Přerov leží asi malinko níž než Brno. Možná je to dáno celkovou koncepcí cesty, ale to tady asi nebudeme rozpitvávat. Důležitý element je ten, že spotřeby budou rozdílné.

Se stávajícím naturalem 95 jsem při tempomatových 150ti, spíš plynulejší jízdou s nějakým tím předjížděním, jezdil nejmíň za 11,2l / 100km. Níž sem to nikdy nesrazil, ani když sem se mimo dálnici vyloženě plazil. Nejvíc sem měl asi 12,8l / 100km, kdy sem chvilkami zkoušel, co to "umí" a honil sem se ... nu, uvedu to na pravou míru, doháněl sem Audi A8 4,2 :)

Pro cestu jsem schválně vypnul displej palubního počítače, aby mě nelákalo se dívat neustále na průměrnou či aktuální (strašná funkce :))spotřebu. Jel jsem klasicky, žádná želva ani závodník. Tempomatově dle tachometru cca 150km/h, nějaký to předjíždění, mimo dálnici normální zrychlování za cedulí, prostě jel jsem normálně, žádná ECO jízda abych měl za každou cenu co nejmenší údaj o spotřebě.

Po absolvování cca 80ti km jsem před zhasnutím motoru zapl displej, navolil průměrnou spotřebu a chvíli sem na ten údaj čuměl a říkal si, že buď není něco v pořádku, nebo zatraceně naopak je. Údaj 9,8l / 100km vypadal hezky. Při zpáteční cestě sem malinko přidal na tempomatových 160km /h, protože už bylo skoro 11 večer a chtěl sem být dřív doma. Celkově to dopadlo na 10,5 l /100km. S tempomatovou 160tkou bych s naturalem 95 byl někde na 12ti litrech (vyzkoušeno). Takže 1,5 litru na 100 km mě hodně potěšilo.

Vyzkouším prolít ještě pár nádrží tímto nebo jiným palivem a pak si zkusím spočítat rentabilnost – vyšší cena paliva vs. menší spotřeba a pak se uvidí.

A teď jádro pudla. Placebo to asi nebylo, protože rozdíl spotřeby znatelný. Pravda, zatím najeto málo kilometrů na konečný úsudek, ale jeko první výsledek to není vůbec špatný. Co vy ostatní, podobný zkušenosti? Co si pamatuju benziňáky co jsou stavěné na natural 95, tak jakýkoliv jiný palivo bylo spíše pro dobrý pocit. Tady se zdá, že když je motor určený primárně pro natural 98, tak to asi smysl má.

Nu teď do mě ... :)


o 04.08.2010, 09:12 | choze
no opět pěkné počtení, vypil jsem si u toho kávu :)
o 04.08.2010, 09:19 | JB
napsal jsi to velice obsáhle. já mám služební golf variant TSI turbo/kompresor a jezdím na vervu, kde jsem přesvědčen, že ten rozdíl je znatelný, jak ve spotřebě tak výkonu. Ovšem dělám i tu zhovadilost, že kupuju tenhle benzín do manželčiny fabie 1,4 16v. Kupuju ho tam pravidelně, prostě proto, že jsem s tím benzínem spokojen v golfu, víc argumentů jsem neřešil (cenový rozdíl sice je, ale upřímně těch pár korun navíc mi nevadí). Teď po mnoha nádržích vervy, které jsem kupoval já se dostala na benzinu ženuška beze mě, a protože nevěděla, co jí tam vlastně kupuju, vzala normální 95tku. Sama manželka potom, co s tím ujela 60 km od té benzínky domů mi řekla, že má něco s autem, nějak to "nejede". Sedl jsem do toho já a to auto opravdu jede výrazně hůř. O výrazně hůř se to sbírá z nízkých otáček, pcitově jako by byl ucpanej výfuk. Takže z mého pohledu se mi ten benzín vyplatí, přináší lepší dynamiku u obou aut. Dokonce jsem někde na youtube viděl video odněkud ze západní Evropy, kde tomu mému motoru, který má 140 ps naměřili na shell v power racing nějak 148,9. tak...
o 04.08.2010, 09:21 | slama
Mám A4 B5 1.8 20V a taky tankuju 98. Určitě lepší spotřeba o 1,5-2 litry, dlouhodobá teda 7,4 litru. Motor má lepší chod a je míň hlučný, od spodu jde lépe. Výkon...možna jen pocit, ale asi to jede líp :-)
o 04.08.2010, 09:26 | kozlustechnykus | Upraveno: 2010-08-04 09:37:36
TAky tak:)

Teda joko choze.
o 04.08.2010, 09:37 | Alííí
Lepší benzín tankuju poslední dobou jen do motorky a čtyřkolky, ale kdysi pravidelně do Leona 1.8T.
Nedávno jsem však na bazaru prodával auto nějakýmu chlápkovi, a doporučil mu do Saxa VTS tankovat "lepší benzín". Zajímavě se mě potom zeptal: "Co tím jako myslíte???" Tak jsem mu zaujatě nabídl SHELL V-POWER, který sám jezdím jak v benzinu, tak v dieselu. A on se mi jen vysmál, že konkrétně u Shellu je to JEN NÁZEV. Zavážel (prý) s cisternou benzínky Shell, a "lepší benzín" se zavážel jen začátkem měsíce, když se prý měří nějaké normy. Koncem měsíce bylo ve všech nádržích stejné palivo, avšak pro smrtelníka za rozdílnou cenu. :-(
A teď babo raď.
Je to pravda? Není to pravda? Pocity z lepšího benzínu jsem tolik neřešil - možná i proto, že jsem nikdy nezaměnil ten "lepší" za ten "horší". :-D
o 04.08.2010, 09:38 | radek.613
Pokud je motor primárně určený pro N98, má taky základní předstihovou mapu vytvořenou s tímto palivem. Natankováním N95 se mu nic nestane, ale nastoupí korekce od čidla klepání a posun hodnot předstihu, který se samozřejmě projeví jak na výkonu, tak na spotřebě. Protože palubák počítá spotřeby z ujeté dráhy a doby otevření vstřikovačů, s N98 jsou ty doby jednoznačně kratší, než s N95 as tedy na displeji najdeš opravdu nižší číslo. Samozřejmě je to nějaká, spíše komparační pseudohodnota, přesnějších cifer dosáhneš jedině výpočtem z množství - systém "plná-plná" například. V reálu to tak nemusí být opravdových 1,5 litru, ale nějaká úspora být musí.

Jinak je to už i z toho důvodu, že statisticky každý N95 obsahuje hafo vody a jiných komodit, které pumpaři rádi aplikují k množení obsahu nejprodávanějšího benzínu v zásobníkách, kdežto pančovat N98 se jim nevyplatí, takže ve skutečnosti z N98 i těch cca 96 oktanů člověk dostane, zatímco z průměrného řádně ředěného N95 oktanů tak 91-92.
o 04.08.2010, 09:39 | wattman
posnídal jsem u toho... opět nezklamal - až tedy na třetí odstavec, tam se ti opakuje ve dvou větách slovo "nuže". To beru jako rozjezd, způsobený aktuální hodinou... :-)))
o 04.08.2010, 09:47 | kamil306
Alííí: Jsem rád, že mi to někdo potvrdil..dlouho už nejezdím k shellu, protože za ty nehorázný peníze jsem nepoznal změnu.

Tankuju carreru nebo když je možnost vervu a jsem spokojenej.
o 04.08.2010, 09:58 | Milhauzz
Prima, jsem rád že radek.613 malinko osvětlil, jak to je technicky. Samozřejmě že hodnotu na dipleji beru jako silně orientační. Uvidí se po vyjetí několika nádrží a vedení nějakého "palubního deníku".

wattman: moje nuže je pro mě prokleté, ale co by jsi chtěl, člověk ani nelupne kafe a pak to tak vypadá :)
o 04.08.2010, 11:53 | 323Marty
Docela mě překvapuje, kolik lidí do svejch miláčků tankuje dobrej benzín. Taky sem tankoval power-racing, než jeho cena překročila 36 korun. Přešel sem na carreru 100 a rozdíl nepociťuju ani k horšímu ani k lepšímu. V TP mám psanou 98, takže sem nižší OČ ani nikdy nezkoušel. Faktem je, že když sem auto kupoval, byl tam průměr 13,7 a já mám 9,3 (Podíl 60% město 40%okresky) Podle mě na 3,0 R6 výborný. Dokonce když si spočítám peníze za palivo od chvíle pořízení a vydělim to počtem najetejch kilometrů, tak palubní počítač se nemýlý ani o desetinu... Pokud si vzpomínám, tak když sem ještě jezdil s dvoulitrovou mazdou 323, tak ta měla na natural 95 spotřebu kolem 8,5 a když sem jel vyloženě dálku, dopřál sem jí Carreru a jel sem za 6,7! Rozdíl v tom stoprocentně je, to není placebo efekt, když na nádrž ujedeš 800km místo 650 na který seš zvyklej.
o 04.08.2010, 12:49 | badczech | Upraveno: 2010-08-04 13:00:53
Rozhodne zajimavy cteni tenhle thread. Takze jestli muzu, pridam i ja neco ze svych zkusenosti.

Za prve - to opravdu stoji v Cechach "lepsi benzin" az 38 korun za litr? To je fakt sila...!

Za druhe - ziju v Australii a na pumpe se tu da natankovat jen 4 druhy benzinu. Ten nejlevnejsi je E10 - coz je natural 91 a 10% ethanolu, spousta lidi to tankuje kvuli cene a vetsinou do auta, ktery ma 4litr a vice a stejne ten rozdil ve spotrebe nepoznaj. Litr stoji cca 1AUD coz je asi 17kc.
Dalsi je natural 91 oktanu. Klasika a ten nejbeznejsi benzin ktery se da sehnat vsude i v 800 km vzdalene vesnicce nekde uprostred pouste. Cena okolo 1.1 AUD cca 19 kc.
Pak tu mame 95ku - vsichni zname, cena 1.3 AUD cca 21kc.
A nakonec palivo, ktery beru ja do sveho Golfu 2.0 FSI a to je 98 V Power. Cena 1.4 AUD. S golfem jsem ujel uz asi 15 tis km a vetsinou na V Power. Spotreba stala od
6.5 do 12 litru (extrem - extrem) motor v klidu neklepe, necuka proste pohoda. Pouze jednou nebo dvakrat jsem byl nucen vzit nadrz toho E10 a muzu potvrdit, ze to na projevu bylo znat a to hodne. Auto na neutral skytalo, motor klapal, jelo to znatelne hur. Spotrebu nevim ale fakt to bylo znat na vykonu a projevu..

Rekl bych ze se tu benzin nesidi a neredi ale kdo vi..

Kazdopadne V Power budu tankovat do vseho co budu v budoucnu mit i kdyz nebudu muset (golf ma doporuceno brat min. 98), neb tomu verim a vidim ze to funguje.

Tolik za me..
o 04.08.2010, 13:26 | Ravo | Upraveno: 2010-08-04 13:38:15
A já ještě doplním, že v Brně mají Vervu na Benzině Plus na Hněvkovského ve směru ven z města k nájezdu na dálnici D1 a D2 - Horní Heršpice (exit D1čky 196 - D2/Brno-střed)

GPS: 49°9'56.037"N, 16°37'47.588"E

EDIT: tak podle stránek BenzinyPlus mají Vervu100 jen Bystrc, Slatina, Královopolská a Kaštanová. Omlouvám se za mystifikaci, jezdím na ropu ;)
[ Link ]
o 04.08.2010, 14:34 | radek.613
Ony jsou obecně v ČR paliva "lepší" spíše v uvozovkách, kdykoli beru benzín nebo LPG v germánii nebo v rakousích na hlavních tazích, a je to vždycky obyč N95 nebo klasické LPG, vždycky, a to už mnoho let, na to najedu víc km, než na paliva zdejší.....
o 05.08.2010, 14:46 | Area51
Ja bych se s dovolenim přidal spíš s dotazem.. Jak je to u aut, ktere maji v TP "jen" N95, nemají čidlo klepání atd.. Má to smysl, nemá to smysl tam lejt něco lepšího?
Viz třeba já.. Toledo 1L,1991,2.0i,8V :o) Dikec
o 05.08.2010, 18:33 | Zdeny60
N98 u Subaru Legacy znamená citelné ožití motoru ve otáčkách nad 4.000. U Mazdy 3MPS jsem jel jednu nádrž na N95, ale ze strachu před poškozením motoru tankuji výhradně N98. Rozdíl při mém způsobu jízdy jsem neshledal. Možná, že na hranici výkonu by rozdíl byl.
o 06.08.2010, 01:17 | radek.613
Nemá to smysl, motormanagement bez čidla klepání a tím bez "plovoucí" předstihové mapy nedokáže vyšší "výkon" v palivu využít, spálí ho se stejnými dávkami, jako N95. Jedinná mikroúspora vznikne od zpětnovazební smyčky lambda sondy, která o procento až dvě zmenší korekce na bohatost dávky, což se ovšem neprojeví ani na pocitu z jízdy, ani na spotřebě, ani na ekonomice. Tím neberu jedno natankování N98 a psychické "očekávání předem" jak to poletí proti N95, ale třeba půlroční provoz a patřičné průměry. Co ovšem N98 dokáže i v motorech na N95 je, při dlouho, dlouhodobém používání, poměrně slušné vyčištění sacího traktu a ventilů, že se někdy u jetého motoru dokonce hodnota výkonu začne plížit zpět na dohled od hodnoty, kterou měl jako nový na N95....ale ani tohle se nevyplatí, dávat kvůli tomu X Kč navíc za každou nádrž.
A vzhledem k tomu, že v průměru 102-104 oktanů stojí na příslušných pumpách nyní v průměru 13 až 15 Kč za litr, není vůbec důvod řešit N98....
o 06.08.2010, 10:39 | Area51
radek.613 Absolutně jsem nechytl tvoji poslední vetu :o))

Jinak se vším ostatním sohlasím, lejt tam 98 by bylo asi fakt jen pro pocit.. :)Dikec
o 06.08.2010, 10:51 | RedBaron
Asi myslel LPG :o)
o 06.08.2010, 12:50 | radek.613
Ano, LPG :-D
o 06.08.2010, 14:45 | Rudi
Když sem viděl cenu V-Power rancingu u Shellu, tak sem si taky říkal, že si s 38 asi dělaj srandu, kor když sem Vervu viděl asi za 34 :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3307 sekund.