
Navštíveno 1471x

CO je za palivo Shell V-power? Ptal jsem se u nás, odpoěďi takové nejisté, ale pochopil jsem, že to je klasická N95 s nějakým aditivem. Nebo to je N98?? Nedostal jsem z nich nic kloudnýho.

04.07.2010, 11:31 |
Zdenek (A)
v-power je N95 + aditiva
v-power racing je viceoktanovy (99, 100+ nebo tak neco)
V-power je N95 se sníženým obsahem vody, když je hezky, lehký jižní větřík, polojasno a příznivá politická situace, lze ve V-poweru najít dokonce i všech 95 oktanů....
jako radek,to sou největší kadeřníci u nás.Na Shellu jsem tankoval všeho všudy 2x,platíš za značku a s těma oktanama to bude tak nějak jak řikal Radek.
Zdeny:já beru jedině na Čepru v Hněvicích-máš to kousek když jezdíš do Štětí.Tam maj svoje laborky,bo tam jsou i státní rezervy,a mam takovej dojem že do většiny benzínek vozej benzín+naftu odtud.Co s tim dělaj potom,je jejich věc...

04.07.2010, 14:37 |
Augi Zdeny60: Nevím, co píšou Ti nade mnou, ale já do manželčiné Corsy s brutálním motorem 1.0 tříválec 12V 43kW natantoval V-Power Racing 100 oktanů a oproti jiným benzínkám to byl u takto slabého vozu velmi znatelný rozdíl, resp. poznala to i moje žena :-)
Ale Ty se pravděpodobně ptáš na tu jejich 95ku, o té Ti nic neřeknu.
Na druhou stranu do mého TDI jsem dal Diesel V-Power nebo jak se to jmenuje (prostě ten dražší) a nevšiml jsem si žádného rozdílu...
Zdeny60: jestli ti jde o to, kde tady natankovat 98, tak zajeď do Bludova, kde je nad zámkem opravená ta benzinka u hospody, spadá do sítě Vena Trade a mají tam nově E85, když to namixuješ s N95, dostaneš i kousek více než 98 oktanů při ceně nějakých 26,5 za litr
6tikule:
ne ne, etanol je sviňa - velmi rád váže vzdušnou vlhkost :-) Co by chimík bych E85 do motoru NIKDY nedal a to nejen kvůli vodě.
Je dobré vědět, čím ho denaturují (jestli pyridoxinem či benzénem ) tí asi ne, kvlůůli karcinogenním účinkům), tak po čase bych měl obavu o hadice a měděné trubky:-)
Dělali test PHM u Shell v ČR a v Německu, vzorky těch samých N95, Shell V-Power, i diesel a bohužel, ač je to obojí Shell, v ČR u Shell byl kvalita totožného paliva nižší a to při známkování jako ve škole vůči absolutní kvalitě to dopadlo v Německu za 2, u nás za 4

04.07.2010, 21:34 |
Prady No já tankuju zřídka kdy Shell v-power a dycky motor šlapal líp než ostatní N95, teď z 99% tankuju Carrera 100 a řek bych, že to je asi nejlepší palivo co se dá u nás sehnat, motoru neklesají otáčky, hladký průběh....jestli se nepletu tak ty paliva 100+ nejsou dělané z N95 + aditiva, ale to oktanový číslo se udělá už v samé výrobě.
Co se delal test, tak nejlip vysla Verva od Benziny, jestli se nepletu :)
Jinak ja stale tankuju obyc N95, nekolikrat jsem u auta zkusil V-Power, Vervu, atd a nikdy jsem nepoznal rozdil.
Jedinej rozdil jsem rozeznal u skutru honda 150 2t, chod se zklidnil a maximalka byla o 5kmh vyssi :-D
Zdeny : no nevim proč teda na E85 jezdí bezproblému celá jižní amerika a už i hafec dalších států kolem nás včetně nás a včetně mě :) kdyby to bylo tak hrozný jak řikáš tak by to moc nefungovalo.... já sem zatim pozoroval snad jen pozitiva proti N95 :)
co se shellu týče tak Vpower je pouze N95 s aditivem a racing je speciální od výroby neb má nějakejch 102oktánů nebo tak něco.... tzn je to pouze víceoktanový palivo nic jinýho v tom nehledej, čim víc oktánů tim ....... ty víš co když si chemik :) a proto jezdim na tu E85 která má 109 ;-)

05.07.2010, 00:02 |
Prady Nismo: kde se dá sehnat ta E85? každopádně jsem s Carrerou 100+ spokojenej, ale jestli tohle je lepší...
v testech i podle mojich zkusenosti... v-power racing dobry, ale daleko lepsi carerra 100 a verva od benziny... testovano na broukovi
JJ taky jezdím ve škodovce carreru 100 od OMV a je nejlepší. S Vervou už to taky tak slavný není stejně tak jako V-power racing. Obyč V-power je 95tka jen s nějakýma aditivama navíc. E85 má sice ještě víc oktanů, ale motor se tomu musí dost přizpůsobit (ideálně zvětšit KP, přetryskovat karburátor a změnit nastavení předstihu (poslední dva úkazy většinou zvládne elektronika vstřikování u nových aut, ale taky nemusí úplně optimálně a pak bude problém) a riziko pro hadice tam skutečně je.

05.07.2010, 08:07 |
Zdeny60 | Upraveno: 2010-07-05 08:14:50
Nismo:
ano - pokud bude v nádrží ETANOL a ne směs etanol - voda. Samotný etanol, tedy bezviodý, s tím problém není. Bohužel, vzhledem k "morálce" našich pumpařů, kteří by měli čistit nádržer a nedělají to, je u etanolu mnohonásobně vyšší riziko absorbce vody, než u běnzínu (mmch, etanol se púoužívá jako absorbér vody v mnoha technologických provozech, ještě lépe to "umí" metanol) a proto mám obavu, že v našich končinách začnu s přechodem na E85 mít problémy z titulu vody. A jak víš, SUbaru jsou extremně choulostivé na kvalitu benzínu, to ti potvrdí každým kdo ho někdy (jakékoliv) měl.
A v zimě? To víš sám. Budeš startovat půl hodiny, pokud nebudeš mít ŘJ na řízení spalování E85, protože nastevní benzínopvé je prpostě pro spalování E85 naprosoto nevhodně za studených podmínek. A v našem kraji je zima od října do dubna.
Kdesi na webu tu nedávno bylo video o přestavbě Volva S60 na líh. A k tomu spaný komentář techniků po expertýze motoru a jeho součástí. Kdybych to tak našel, jenže teď se mi nechce... :-)
Navíc - u E85 mně jaksi chybí ekonomický smysl. Pokud stojí 24 a N95 31 a míchám to 1:1, za ty starostoi mi to nestojí. Ale to odbočujeme od mého dotaz V-power.
Jiank teď koukám - nahoře to nade mno napsal Tuner2 zcela jasně. E85 do upravenýho motoru = prachy navíc...
Ještě jsem zapomněl napsat - že "nejsušší" etanol p.a. má 96%. Hádej, čeho tam jsou ty 4% ?? :-)
ty 4% jsou tam voda, která snižuje pracovní teplotu ve válci, tj. spálí se také. Je to obdobné jako vstřikování vody do sání. No a snížení teploty mimo jiné přináší menší zatížení motoru.
Šestikule:
ano, v ideálním případě. Jenže v praxi to nebude 96/4 ale 80/20.
no jo, ale s takovým pesimistickým přístupem bys pak nemohl koupit nic
Radši být optimistický pesimista, než řešit potíže:-)
BTW, pokud je voda v benzínu, tak se o snížení pracovní teploty nemluví :-) Tam se mluví vulgárně na adresu prodejců .-) :-) :-)