
Navštíveno 888x


30.06.2010, 19:36 |
somas Sice nejsem vůbec příznivcem značky Renault, nicméně se mi naskytla koupit Lagunu za super cenu, takže jsem do toho šel. Jedná se o Lagunu II, ročník 2006, motor 2,0T 125kW s automatem. Ročně najezdím ca. 30.000km takže přemýšlím zda nemám namontovat LPG - spotřeba 9l s lehkou nohou není po přesednutí z Oktávky TDI zrovna potěšující :-) Někde jsem ale zaslechl, že turbo a LPG není zrovna ideální kombinace. Máte s tím někdo zkušenosti? Ideálně právě s tímto motorem.

30.06.2010, 20:33 |
deda Tuším že někdo nedavno psal v nějakem threadu že motor z laguny je totalně nevhodnej na přestavbu kvuli ventilum.Ale uz si nepamatuji o jakem motoru presně byla řeč. Zkus pohledat...
Nic konkretniho nevim, ale teorie vetsiny lidi bude takova, ze bud rad ze auto funguje (pokud funguje) a nesnaz se ho jeste komplikovat plynem :o)

30.06.2010, 21:32 |
hanzz Tak jedna věc je samotné auto s pí*ou na kapotě, druhá věc je LPG na tenhle motor :)
Zjisti si, jestli má ten motor tvrzená ventilová sedla. Nemá-li, musíš použít LPG systém s přimazáváním (Flash Lube). Další věc je, aby ti to montoval někdo, kdo umí dělat turbomotory, kde dochází k výraznému nárůstu výkonu v určitých otáčkách. Už jsem to sem kdysi psal, ale jel jsem už v několika autech s turbem na LPG, která prostě od určitých otáček nejela.
Pod plynem každej turbomotor žere jako prase takže je to třeba nakrmit stejně jako třeba osmiválec. Navíc si myslím, že zrovna Renaulťácký motory na to vhodný prostě nejsou, kamarád měl Lagunu v plynu (ještě podtlak) a vím, že dělal motor.
oktávka v TDI neni zrovna super auto ale přesednout z ní do laguny to je jak šlápnout bosou nohou do hovna.....
přesnějak píše RB .... dáš to do plynu a spotřeba tam bude na nic a ten motor se ti začne pravděpodobně chovat divně, kdyi sem na servise měl jednu s 2.0t a na benzín jela uplně normálně a po přepnutí na plyn to začlo škytat ale myslim že to je jedno neb auto jako celek to už mělo taky za sebou
Nu, do motorů nevidím, ale koukám, že se opakuje syndrom "chci raketu, která nežere víc jak sousedovo TDi" :)

01.07.2010, 13:28 |
schimi | Upraveno: 2010-07-01 13:34:11
Aj keby to auto bolo zadara, tak si si mal dopredu zistit ci je do neho mozne namontovat LPG. Teraz uz je neskoro.
Viem, ze Renault montuje original do niektorych svojich auto LPG priamo z vyroby. Ale mam tusaka, ze prave turbo benzin to nie je. Skoc do Renaultu a informuj sa, popripade do renomovanej firmy co sa zaobera montazou.
Tiez mam Rencka, ale uz naposledy :-) A ani vyhodna cena ma uz k dalsiemu nedostane.

01.07.2010, 18:07 |
somas Že já se tady vůbec na něco ptal :-)
To že je Renault jsou auta na ho... vím i bez vás. Ještě před týdnem bych vám řekl, že Renaulta nikdy. Ale jak se říká - nikdy neříkej nikdy. Prostě jsem dostal možnost si z firmy odkoupit 4 roky staré, nebourané auto s poctivě najetými 47tis. km za velmi, ale opravdu velmi výhodných podmínek - takže jsem do toho šel. Nic víc nic míň. Věděl jsem jak to auto jezdí, věděl jsem kolik to auto žere, věděl jsem v jakém je stavu. Rozhodně to není žádná raketa, ale na druhou stranu to není ani brzda provozu. Prostě normální přibližovadlo. Můžu všechny ujistit, že netrpím žádným Milhauzz syndromem :-)
Úvaha o možnosti montáže LPG je čistě racionální, nerad zbytečně utrácím, tak proč se nezkusit poinformovat o levnějším provozu?
Zřejmě je to tak jak jsem čekal - turbo a LPG se nemají rádi - nepůjdu do toho. Díky všem za odpovědi.
turbo a LPG není problém pokud to bude dělat někdo kdo tomu rozumí a má s tím zkušenosti. Problém je stpíš v renoltu jako takovém, který není nejideálnější vozidlo k přestavě.