Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > dotaz octavia

 o Navštíveno 3014x o
o 27.06.2010, 11:14 | Bullman
Čaute, sháním Octavku r.v. 2000, motor 1,9 tdi atd. potřebuju ji do firmy. Skoro každý den tahat vozík s nákladem.Ale nemůžu se rozodnout jestli 66kw nebo 81kw. Známý říkal, že je lepší koupit 66kw a chipnout ji na 81kw, že to auto lépe jede atd, než octa co má v základu těch 81kw. Tak se chci zeptat jestli tu někdo z vás má osobní zkušenosti a poprosit o radu. Díky


o 27.06.2010, 11:23 | jura.j
66kw se dá čipnút na 96 kw , a chodí to bez problémů.
narozdíl od 81 kw se tam neserů lopatky turba.
66kw je stará škola , já bych v tem neviděl problém.
o 27.06.2010, 11:29 | Bullman
jura.j- na kolik vychazí to čipnutí?
o 27.06.2010, 11:32 | crestik
pokud budeš každý den tahat těžký vozík, tak bych si rovnou koupil nějaký blbuvzdorný tahoun, tedy velký obsah dýzlu bez turba
o 27.06.2010, 11:43 | andreas
Pokud se rozhoduješ jen mezi těmito motory,doporučuju 81kW. Sám ho mám a je to super motor. Různé opravy vyjdou za hubičku,což i u 66kW. Když si po koupi auta necháš pro klid vyčistit turbo,vyměnit podtlakové hadičky a budeš jezdit s rozumen,tzn ne na spotřebu,tak ti to vydrží.osobně čistím turbo i s hadičkama za cca 2,5tis se vším.
o 27.06.2010, 13:34 | jura.j
už je to teda nejaký pátek , ale bylo to kolem 3500,-
o 27.06.2010, 13:35 | jura.j
ale počítej s tým , že u 66kw po čipu ide spojka doprdele hodně rychle , tatin tam dával z 81kw verze a bez problémů najel moc tisíc kilometrů
o 27.06.2010, 14:25 | Rudi
LOL, čip za 3,5tis. bude asi opravdu hodně kvalitní, odpovídající jistě ceně a nahranej do minuty :-)) . Šáhni po 81kW verzi a nemusíš řešit žádnýho nalejvače, kterýho by ti jura doporučil.
o 27.06.2010, 14:52 | carlos
na tahání vozíku,žádný chip nepotřebuješ
o 27.06.2010, 16:35 | jura.j
to rudi: mám osobní skušenost , jede to , nepadá do nouzáku , nic se nesere , spotřeba dobrá a nedýmý to , stačí tak ? takže v tem nevidím problém
o 27.06.2010, 17:28 | Dudelina
81kW
o 27.06.2010, 18:23 | Luke_288
největší nesmysl co můžeš udělat je koupit na práci (tahání vozejku) slabší naftu a chipovat jí. předpokládám, že s tím najezdíš mrtě km a ten nárůst o kterým píše jura je obrovskej. na to tahání bohatě postačí 66kW v serii
o 27.06.2010, 20:07 | Rudi
jura - máš odbržděno, kolik činil nárůst?
o 28.06.2010, 05:09 | jura.j | Upraveno: 2010-06-28 05:15:02
na brzdě to bylo , ale papír nenajdu , tatík je bordelář.
nárust byl 96kw - 66kw = 30kw
točák už nevím , ale zrychlovalo to na naftu neskutečně :o)
o 28.06.2010, 12:15 | tommas
Definice výkonu: jede to neskutečně... hmm... fundovaný názor.
Jezdil jsem se všemi výkonovými variantami TDi. Momentálně jezdím dvěma 66kw (služební a soukromá).
Otázka vozíku by pro mě nebyla jenom o motoru, ale o brzdách. 66 má vzadu bubny, 81 kotouče. Všechny TDi trpí na vlnění předních kotoučů a to i při jízdách bez zátěže (řešení je přestavba na větší brzdy, původem tuším z RS).
Po stránce motoru a vhodnosti na tahání bych se přikláněl k 66 bez chipu. Ten rozdíl výkonu 66/81 je znát hlavně ve vyšších rychlostech, které s vozíkem nevyužiješ. Dynamika 66 je dostačující, poměrně lineární, předvídatelná.
Ještě malá poznámka. Některé 66 mají taky turbo s naklápěcíma lopatkama, jsou jenom přibržděné jiným provedením trysek a mapou ŘJ.
Vůbec jsem neporadil, vím :-)))
o 28.06.2010, 13:01 | Nismo.Power
pokud chceš držák kup 66 ....
pokud chceš výkon vs. spotřeba tak 81
ani jeden z nich nečipuj ale bud rád pokud to koupíš v dobrym stavu....
o 28.06.2010, 15:40 | jura.j
tommas: je těžký vysvětlovat nekemu neco o nečem , v čem nejel :o)
o 28.06.2010, 17:13 | Antonio
ja bych sel do 66 a nechal v serii. pokud chces drzak tak to je ideal motor. naklapeci lopatky maji tusim az facelifty.(00-)
o 28.06.2010, 18:03 | JP
jura.j: Ono by asi bylo vhodnější vysvětlit nějakym číslem, protože "jede neskutečně" může pro jednoho znamenat 0-160km/h za 8s a pro druhýho za minutu:D.

Jinak prakticky k tomu neřeknu nic, ale teoreticky bych to viděl jako tommas - 81kW bude na ten výkon po všech stránkách líp připravená. "Vočipovat" auto skoro o 50% výkonu přece neni jenom o motoru, ale přinejmenším taky o tom co ten výkon přenáší z kliky na asfalt a co ho potom zastavuje... S vozíkem je ten argument ještě dramatičtější.
o 28.06.2010, 19:20 | Unihero
mohu jen dotaz? octavia s 66 kw má nevariabilní turbo? trochu blbost ne? jedinej obtok mělo 1Z a AHU...
do 66 octavii se dávali motoru ALH a jiné ale ty měli už variabilní turba pokud se teda nemýlím...

jen trochu mimo téma...
proč nezvolit trochu jiné auto?
z mojí zkušenosti jednou jsem táhl 600 KG velkej platák, bržděný, na tom jsem měl kompletní vento...
táhl jsem to Audi A6 C4 2,5 TDI 85Kw(R5) mám to v 6 kvaltu, a vůbec jsem nepoznal že bych za sebou něco táhl, ve předu to má velký brzdy, vzadu kotouče, je to starší ročník to vím ale spíše něco takového proč nepořídit?
pak ještě možnost quattro...
mám najeto 360000 km, a na tom motoru to není znát..
ještě dodám má to obtokové turbo jako 1Z.. takže žádné lopatky apod..

jinak bych zvolil 81Kw verzi.. ale té 66 bych se taky nebál...
o 28.06.2010, 22:01 | tommas
Unihero: co si budeme povídat, 2,5 TDI 85Kw(R5) je legenda pro tahání podvalů s vrakama od němčourů. Nesmrtelný motor, který na rozdíl od novějšího šestiválce nepotřebuje žádný servis, najede s vlekem mega jak prd. Docela těžko dneska sehnat slušné auto s tímhle motorem. Ale například je ještě v Transportetech, Multivanech...

Jinak naklápěcí lopatky jsou u 66kw tuším až od 2002.

Pokud trváš na Octávce v chipu, tak bych se pozeptal tady: [ Link ]
Není to sice "chip za 3,5K s výkonem jako prase," ale zase se zárukou od profesionála. Také se k němu časem chystám. Ten chlap ví co dělá...
o 28.06.2010, 23:00 | Bullman
už jsem byl skoro rozhodnutý pro 81kw, ale podle toho co tady čtu tak se začínám přiklánět k 66kw.
o 28.06.2010, 23:32 | Rudi
Já nevidim prostě důvod jít do slabšího( možná cenovej) a pak zbytečně zvyšovat výkon či tak něco. Spolehlivost je naprosto stejná jak u 66kW, tak u 81kW.
o 29.06.2010, 06:15 | andreas
tak tak, i spotřeba. Budeš muset více na to šlapat :-)
o 29.06.2010, 15:28 | Kounect
Ten R5 TDI se dával i do Volv 850 a V70 a to by taky nemusela být špatná volba, v tomhle případě ;o)
o 29.06.2010, 15:31 | clown
ja jezdil s 81kw a o hodne lepsi motor nez novej 77kw TDI PD .. :o), tech 81kw beru pro Oct jako minimum, pro to, aby byla jizda i zabavna .., nehlede k tomu, ze ty 66kw budou mit jeste ke vsemu social sedaky atp ..
o 29.06.2010, 15:43 | luda551
mame doma octu 2 2006 77kw a taha vozejk furt, byla zakoupena s 0km a ted tam je cca 180000km poruchy ??? jen udržba , pak podtlak starter na zacatku a tod vse . kazdopadne sem jel s vozejkem kde bylo cca 600kg a do kopce nebyl az tak problem sice sem nejel na 5ku ale za 4 2500ot/min ale jelo to.... jinak kdyz s tim jedu tak jezdim za 7L :D kuja kde sou ty okty co jezdi za 4-5L ???


kamarad co vozi chlapy na lod kokta 2 110kw ma ji 3roky a zadny problem .. chce to obcas prohnat a nejezdit na spotrebu :D pokud je to kara do firmy volil bych tu 77kw az 110kw
o 29.06.2010, 15:58 | Prady2
luda551: a nechtěl spíš pomoct s výběrem mezi 66 a 81kW?:)

za mě brát 81kW... hlavně ne 66kW a udělat z toho 96kW:D docela bych se někdy sešel s jura.j a porovnal jeho čiplých 96 a mých originálních:)
o 29.06.2010, 16:09 | clown
Prady .., no vestinu motoru mas stejnou .. stejne jako ty rychle zmizele 110kw :o)
o 29.06.2010, 16:51 | Unihero
jj ten motor R5 se dávali do Volvo, Transporter, multivan a pak ty C4..
a dají se sehnat celkem slušný za super prachy..
pak byla ještě verze 103 kW pro audi a volvo, VW měli myslím 75 a 111kw..
co se týče výbavy mají tyto auta i pěknou výbavu, vebasto apod...
já bych osobně zvolil něco takového než octavii, tři prdele místa, pohodlí, motor je držák, bezpečnost je taky nikde jinde...(upřímě řečeno když si sednu do octavie tak si připadám jak když sednu z A6 do felicie) asi tak.. málo místa... kort pokud budeš jezdit trasy tak to perfektně využiješ...

jediná nevýhoda výměna rozvodů, to je celkem ranec oproti klasickýmu TDi.. mají dvoje...
ještě moje zkušenost, jednou stranou jednoduchost ale vybavenost apod, dodělával jsem si sám u mojí kompltně palubní počítač s AC, tempomat a dá se dodělat mnoho dalšího, a je to hrozně jednoduché...
furt je otázka krásné C4 v TDi kolem 100k Kč.. ale určitě by jsi neprohloupil, nebudu ti tady tlouct brouka do hlavy jak je strašně dobrá, ale z mojí zkušenosti oproti ventu je to kurva napřed a to mám rok výroby 94 tak vastně první A6 C4...
celkem mě překvapila jednoduchost nápravy, žádný stabilizačky, jen masivní držák těhlice a jedno spodní rameno ze stabilizačkou, nic více.
velký brzdy 280, když sjedu z dálnice ve 180 tak jsem krásně na sjezdu na 50 např za celkem rychlej čas...
maximálně podle tacho jsem s tím je 215 takže to i sviští...
ale to je mimo téma...
sice výhod ačeského auta ale ceny dílů srovnatelný...
ale já osobně bych tu octavii ee, šel bych do něčeho většího..

jinak jak jsem se přikláněl 81kW...
o 29.06.2010, 19:41 | jura.j
to prady2: bohužel auto už jezdí u jinýho majitela , ale co vím , spokojenost.
kluci , pochopte , že co je drahý nemosí byt automaticky dobrý a naopak ( viz ABC tunig, že ? ) jel sem s tym mockrát , tatin to měl skoro od novýho , úplně bez problémů ( mimo nestíhající spojky ). dybych temu nevěřil , tak to sem nepíšu , nejsu tak blbý abych sem psal nejaký onaký a jim podobný , tož tak.
o 30.06.2010, 18:10 | tommas
výhoda té 66 je opravdu ve větší odolnosti vůči "nouzáku." Protrpěl jsem měsíc s 81, kdy přijela do origo Škoda servisu, proběhla "oprava," auto vyjelo a za 100 km zase nouzový režim. Takhle to bylo asi 4x. A když auto spadne uprostřed rychlého předjížděcího manévru do nouzáku a nejadnou tam je 1/3 výkonu bych nikomu nepřál.
Dneska je už ale dost lidí, kteří tomu rozumí a za pár korun vyčistí, opraví, seřídí, chipnou...
Pro mě z pohledu spolehlivost vedla 66, proto ji mám a nestěžuji si. Souhlasím s Unihero. Na vozík bych vzal A6 s TDi 2,5 R5. Je to fakt nezničitelný tank.
Zpět k OCtavii. Sedačky jsou stejné v 66 i 81. Prakticky se od sebe tyhle dvě auta neliší kromě zadních brzd. Jde sehnat 66 s uspokojivou výbavou, stejně tak 81 bez klimy a s kličkama na zadních oknech.
o 01.07.2010, 15:01 | Bullman
CO říkáte na tuhle?
V provozu od
01.1999
Palivo
Diesel
Tachometr
121 427 km
Objem
1 896 ccm
STK / Emise
06.2012 / 06.2012
Spotřeba
5 l/100km
Barva
modrá metalíza
Výkon
66 kW (90 PS)
Poč. dv. / sed.
5 / 5
Karoserie
Kombi
Skupina
osobní do 3.5t, do 8 osob (ŘP B)
Výbava vozidla: ABS, AirBag 2x, Převodovka manuální, Imobilizér, Centrální zam. dálkově, Elektrická výbava, Klimatizace manuální, Rádio přijímač/mgf, Servo, Tažné zařízení, Pohon přední, Dělená zadní sedadla, Elektrická Zrcátka, Katalyzátor řízený, Nastavitelný volant, Otáčkoměr, Palubní počítač, Protiskluzový systém ASR, Světlomety přídavné mlhovky, Tónovaná skla, Venkovní teploměr, Vyhřívaná sedadla, Vyhřívaná zrcátka, Zadní stěrač, Světlomety halogenové, Výškově nastav. sedadla, EDS, Rychlostní stupně 5x, Pneumatiky letní
Stav vozidla: první majitel, koupeno v D, dovezeno, garážovaný, nehavarovaný, V záruce
Další informace: IHNED K PRODEJI, PŘÍMO OD 1MAJITELE Z NĚMECKA ČERSTVĚ DOVEZENÝ NEBOURANÝ PĚKNÝ MODRÝ KOMBÍK S VYNIKAJÍCÍM ÚSPORNÝM TDI MOTOREM A OBROVSKÝM KUFREM,VE SKVĚLÉM STAVU S NOVOU STK+ME NA DVA ROKY
Cena 109.800,-
o 01.07.2010, 15:03 | Bullman

foto k příspěvku  od Bullman

o 01.07.2010, 15:03 | Bullman

foto k příspěvku  od Bullman

o 01.07.2010, 15:06 | walish
němec s tdi s tím velmi nepravděpodobně najede 10tkm za rok
o 01.07.2010, 15:16 | Bullman
tažné je tam max dva roky, co mi říkal prodejce. Prej ještě neni náznak rzi.
o 01.07.2010, 15:38 | Vencaf
za 11 let najeto 120 tisíc :D
o 01.07.2010, 15:39 | Vencaf
tutově si Němec koupil TDi a jezdil jen do krámu pro rohlíky..
o 01.07.2010, 15:47 | Thomas987
nedávno jsem řešil s kámošem tuhle octu pro jinýho kámoše, tak TDI 66Kw, rok 2000 - 2001 říkal za 90 t. (samože kombajn, s klasickou výbavou - předek elektrika, klima....) dává na to rok záruku a je to po výměně všech náplní a filtrů...
o 01.07.2010, 15:50 | Bullman
tak na jake strance, nebo kde kouknout?
V bazarech poblíž jsem nic nenašel
o 01.07.2010, 15:55 | Zbyšek
Za mě tedy pokud to má být stará tvář, tak 81kw. Pokud nová, pak je to úplně jedno. Od r.v. 2001 jsou motory 66 a 81kw konstrukčně téměř totožné a pro přechod z 66 na 81kw stačí jen vyměnit trysky (vzhledem k tomu, že 66 má jiné časy vstřiku, pojede to dokonce ještě lépe). Případně to trochu poškádlit čipem od někoho kdo to umí, ale s originál spojkou pro to tahání víc jak 96kW nedáš ani omylem a i tak půjde brzo do kytek.

Sám mám 66kw verzi v trochu lepší výbavě, kde se udělaly v rámci preventivního servisu lepší trysky, doladila jednotka a bylo vystaráno.
U těch novějších je to opravdu už jedno, ale jelikož jsi sem dal inzerát na starou, tam bych se držel 81kw. Ty starší 66kw jsou sice perfektní držáci, ale jde hodně poznat ten nedostatečný výkon jen na samotném autě, natož pak s přívěsem. A upravovat ty starší nemá moc smysl.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3334 sekund.