
Navštíveno 3652x


25.06.2010, 20:12 |
Pekys Zdar všichni, potřebuju koupit nějaký MPV nebo rádoby MPV podle těchto požadavků:
cena: 200-300k
rok: ideál 2006/2007
palivo: je to jedno
výkon: kolem 100kW
auto musí být vyšší a dobře se do něj nastupovat, a ne že do něj polezu jak do rakve. Ideální bude větší kufr.
Takže v úvahu připadají MPV a SUV. Pohon je mi jedno, 4x4 výhodou.
Adepti:
VW Touran (po FL)
VW Sharan, Galaxy, Alhambra
Ford S-Max (vzhledově se mi líbí, ale spolehlivost neznám)
Ford Maverick
Nissan Pathfinder
možná nějakej korejec, Kia, Hyundai.
Nějaký další tipy?
Co byste doporučili, co vyloučili a proč, s čím máte zkušenosti nebo co se sere, co jsou držáky apod?
díky.
Dnes se da sehnat za pekne penize pomerne prostorny Hyundai Tucson. Ma pomerne slusny kufr,priraditelny pohon kdyz potrebujes zdolat horsi usek a slusny protor v kufru i na zadnich sedadlech. Volil bych tu silnejsi verzi nafty.

25.06.2010, 21:04 |
X-sat (M)
Když koupíš pondělní verzi, bude se srát cokoliv ;-)
Mám Ford Focus C-Max a naprostá spokojenost.
2.0 TDCi 100 kW 6ti kvalt
foto
[ Link ] #

25.06.2010, 21:17 |
Kolda | Upraveno: 2010-06-25 21:24:13
X-sat: kolik Ti to TDCi bere? Jsme koupil manželce S-maxe 07, zřejmě ten stejný motor a má najeto cca. 2000km, z 80% město a průměrnou spotřebu 6.8l, což mně celkem překvapilo na to, jak je to těžké auto, co jsem tankoval a počítal to, tak to sedí. Jinak je to výbava titanium-s a jsme maximálně spokojení, tedy, kdyby to byl automat, tak úplně ideál.
Foto při koupi...


25.06.2010, 21:20 |
Kolda

25.06.2010, 21:53 |
X-sat (M)
Průměrem se pohybuji okolo 6,3 l/100 km, ale ten výkon si fakt rád vychutnávám, takže žádná jízda na spotřebu :-)
S-Max je bombovej větší bráška ;-)

25.06.2010, 21:54 |
Pekys Kolda: na kolik vyšel? Mě se právě líbí, ale jak na tom bude se spolehlivostí by mě zajímalo.
X-Sat: C-max moc peknej, jako novej, ale S-max je porad vetsi :) Kamarádka právě C-maxe má, a to nastupování mě překvapilo, kufr taky slušnej.

25.06.2010, 21:55 |
X-sat (M)
jj, je to kompromis a přitom je to stejně dlouhý jako klasický Focus :-)

25.06.2010, 21:57 |
rcman Co vím takhle s práce od mechaniků, tak Touran a Sharan je na tom spolehlivostí v pohodě. Hlavně asi osvědčený motory 1,9TDi 77kw. Jen na to nadávaji ře při servise je tam ke všemu přístup jako k penězům. Ale to už je druhá stránka věci. Která tebe osobně asi nebude moc zajíat a rozhodně si to asi nekupuješ aby si stim stál na dílně.
Co se týče jízdy a komfortu. Přijde mě to stejný. Jenom Touran se mě zdá takovej dost tvrdej oproti Sharanu. Místa se mě uvnitř zdá že je nastejno.
Za sebe bych mohl ještě doporučit Seat Altea XL nebo Toledo. Vyšší posez, za slušný peníze se to dá sehnat z dobrou výbavou(třeba mult. volant, sklápění zrcátek atd.) a motory schodný s Touranem a Sharanem.

25.06.2010, 22:16 |
Kolda | Upraveno: 2010-06-25 22:22:55
340tis. + přihlášení, je to dovoz z I, rok 2007, najeto 150.000km se serviskou, servisováno co 20tis. ve fordu, raději jsem šel do tohohle, než koupit u nás ten samý rok s polovinou km, ale bez servisky, minulosti. Třeba od pánů z Prahy z autozdovozu.cz, tam jsem byl kouknout a stačilo, po 10min jsem jel zpět domů, velmi zajímavé jednání.
Takový stav jsem při dovozu z Itálie nečekal, opravdu zachovalé, než jsme koupil, jel jsem do forda, na STK, jestli vše sedí, jak to zvedli ve fordu, tak mi hned řekli, že to musí být někde z jihu, že to sůl nepoznalo, že je spodek úplně čistý, pak jsem koukal, že to bylo opravdu dotáhnuté úplně z jihu Itálie.
Nechal jsem udělat komplet rozvody, náplně, olej a zatím opravdu maximální spokojenost, těch 150.000km tam nejde vůbec znát.
espace neni auto ale oblíbenej vůz odtahovejch služeb....
do výběru doporučuju zahrnout či se svízt v Toyotě Previa, spolehlivý a účel plnící vozidlo :)

26.06.2010, 00:12 |
MaxxT osobne bych sel do S-Maxe, kamos ho ma a moc spokojenej, ja mam Volvo, kde je motor stejne taky 100kW a motorove je to supr.. :-) ja jezdim teda ale za 8, pac mam 200 kg muziky v kufru a na tempomat jezdim na dalnic 170 :-)

26.06.2010, 09:39 |
Pekys Renault radsi ne, Ta Altea XL taky neni špatnej napad.
Kua, ja myslel ze se volba zúží, ne rozšíří :)
S-max je zatim takovej muj favorit, a hned za nim touran. Na Toyotu kouknu, Previu vubec neznam, ale Toyoty bych se nebal. Uz sem mel kdysi corollu a absolutne bezporuchovy auto.
Má s-max vyloženě nějaký známý mouchy, problémy, nedostatky, poruchy?
Kamarad si poridil tohle a svezeni je taky moc pekne .Fiat Croma ..cena noveho kolem 1mega,ted za zlomek.. treba tady
[ Link ]

26.06.2010, 11:19 |
rcman Espace bych mohl doporučit jen co se týče pohodlí a komfortu. Ale jinak co píše Nismo.Power. Dokud to jede tak určitě krásná věc, ale je to Renault, o tom žádná...
Toyota je taky super věc! Ještě jsem nepotkal někoho kdo by si stěžoval na spolehlivost. Jen nevím co naftové motory, Prý u nás mají občas problém z nekvalitním palivem.
Touran a Sharan mě přijde takovej velice strohej interier. Zase ale vždycky plní účel. Co se týče tý Altey XL, máme jí v práci a docela rád si jí půjčuju na delší cesty s kámošema a tak. Sice to má prý tvrdší plasty, ale mě to třeba vlbec nevadí. Přijde mě ten interiér něčim zajímavej. A ikdyž tam máme origo navigaci. Rozhodně se nebojim že by to někdo ukradl. Jednou jsme to na dílně vyndavali půl dne. A to je jednodušší vykrást poštu než ukrást ze Seata navigaci.
Forda bych rád doporučil. Ale osobní zkušenost mám jenom s Mondeem v naftě a to byl od začátku krok vedle. Ale všechno byla chyba, že jsme naletěli na šmejda kterej to stočil na kilometry výstavního kusu a ještě to střískal s čeho mohl. Bohužel na první pohled ani odborník nepoznal oč se jedná. Ale po tejdnu totální stráty výkonu a rúzný blikání a hlášení na přístrijích bylo jasno, že motor je po smrti a byl už při koupi...
Nic proti Fordu! Tohle se ti může stát u každýho auta...
Z MPV jsem projel snad uz vsechno, samozrejme nejspolehlivejsi vzdy byla japonska auta, ale ac nerad musim uznat ze Espace je pecka, proste pecka, prostor, interier, kvalita zpracovani. Nejlepsi volbou je 2.0Turbo, s LPG masakr asi nic lepsiho sem zatim nejezdil co se MPV tyce. K MPV od VW radsi no comment...
Briann : nevim kde si v escpace potkal kvalitu zpracování..... už asi 2 měsíce máme jednoho na servise a to auto je skoro tak tragický jako jeho předchůdce.... sice sou obojí z plastu ale ten všechen praská, láme se, kroutí se sluníčkem..... no podle mě nemuže bejt snad nic horšího v těhle MPV než právě tohle a nezáleží na motoru.... jinak prostor docela dobrej samo, interier maximálně odpornej podle mýho...
Tiež som názoru že Espace ani náhodou. Sere sa tam všetko čo môže, tí čo si nesťažujú môžu byť len radi že natrafili na náhodne vyrobený dobrý kus. U 80% sa sere elektronika, u zbytku motor, nech je to 1.9dci, 2.2dci, benzíny, čokoľvek...

26.06.2010, 14:20 |
X-sat (M)
Vzhledem k tomu, že řešíš auto "staré" 3-4 roky, vybíral bych především podle toho, co se Ti prostě líbí. Projet se a vybrat si. Tak či jinak, chybu neuděláš. A jak jsem psal,pondělní modely vyrábí každá značka...
hehe, me by zase zajimalo kde berete ze renaulty sou spatny auta??? Prodavam je a pravda je ze se setkavam s krasnejma, udrzovanejma, servisovanejma kouskama a ne zadnejma dovezejnejma hujdama, ale chtel ybch videt udrzovanyho potentovanyho benzinovyho renaulta novejsiho data vyroby ktery ma problemy s elektrikou, motorem atd...Samozrejme diesely nejsou na spolehlivost zadna slava ale to snad u zadne znacky, jen proste renault je vic na ocich...
Nismo, vis ze mam rad ameriky a japonce ale klidne se prijed podivat na espace, laguny nalitano pres 250tkm a pokud uslysis jedine vrznuti, nebo nekde neco osoupaneho v interieru mas u me obrovskej darek!!
Vim ze zaujatym s eto tezko vysvetluje, ale stejne pro tento typ lidi neni nic jineho nez VW koncern..
Slim: promin, ale pokud o encem nic nevis, vykasli se na diskuzi, vzdycky to co ti reknou kamosi v hospode nemusi byt pravda!

26.06.2010, 16:02 |
muSlim | Upraveno: 2010-06-26 16:07:20
2 Briann: jasne, rozkaz! A ty ako predajca si komplet nezainteresovaný... more :o))))
Ano, sem zaujaty...pro japonske auta!! renault beru objektivne, ale proste kdyz ja jeste nevidel problem v elektrice nebo s benzinovym motorem....prostze ne...jedinej silenej motor je 3.0Dci neco jak u VW ten 5.0 nebo co to maji...spolehlivost cernobylske jaderne elektrarny..
2 Briann: takto, z priamych osobných skúseností môžem povedať len to, čo tu už zaznelo. Vzhľadom na miesto v Éspace, som bol úplne rozsypaný. Kamarát tam postaví do kufru detský kočiarik bez toho, že by ho nejak skladal a odvezie polku baráku na chalupu. To je pravda. Ale čo sa ergonómie a samotného vnútorného dizajnu týka, nehnevaj sa ale je to rozporuplné. Má tam toľko litrov úložných priestorov, čo nemá v kufru ani menšie auto snáď, ale palubka je dosť divná, rozmiestnenie tlačidiel a ovládacích prvkov je miestami až nepríjemné. Ten kamarát si trebárs kúpil z prvej ruky, malo to pod kilo najazdené, 1.9dci. Najazdil s tým za 4 roky 2.000km. Áno, dvetisíc kilometrov, lebo to stálo furt v servise. Menil tam komplet motor (z Volva, kde mimochodom dodáva Renault tiež LO) za 75 tisíc s 15t km, nové turbo (kvôli ktorému sa mu zasekol a zhorel starý motor s necelým kilom najazdeným), komplet repas prevodovky za 35 a to bola cena od môjho kamaráta servisáka... elektrika jemu osobne zatiaľ drží, ale nie je ďaleko podľa mňa doba, keď to pôjde... Ten kamarát čo mu repasoval prevodovku, ich opravuje mraky, bez Renaultov, koncernu a Alfa Romeu by snáď ani nemal prácu. Keď sme šli za ním s prevodovkou, smial sa a pýtal sa, či už mal problém s elektrikou, lebo po týchto problémoch väčšinou nasleduje to... takže nie, sám Renaulta nevlastním a ani nebudem, nikdy, tak ako nebudem vlastniť ani Škodovku a ak zdravý rozum dá, tak nikdy už ani koncern. Ale môžem sa podeliť o stories od kamarátov... veľa ich tu v ČR nemám, ale nakoľko sa pohybujem viacmenej v okruhu motorsportu, tak mám kamošov buď jazdcov, alebo servisákov, mám to teda prakticky vždy od ľudí v tematike hodne skúsených. Týmto len chcem potvrdiť, že to čo píšem niesú bluldy, stáva sa to, i keď to Ty možno nevidíš, alebo nechceš vidieť :o) Fakt by som za Tebou rád poslal trebárs len toho kamaráta s tým 1.9dci a povedz pred ním, že Renault je spoľahlivé auto a ľudia ho hania neprávom... asi by to skončilo nevyrovnanou hádkou :oD
Slim, pekne napsany nazor..tomu jiz rikam rozumne napsane. Rikam krome 3.0Dci jsou to vozidla nadprumerne spolehliva, benzinove motory jsou uplne na veky. Jeste dodam ze se bavim o vozech s datem vyroby 2002 na horu. jeste dodam, ze vetsinou se stretavam s vozy ktere jsou po slusnych majitelych koupenych v CR a ne Italske a Francouzske mrdky ktere jiz v jejich rodne zemi meli najeto 350T km a vetsinou jsou to vozy od pujcovny, policie, ambulance atd....Opravdu klidne se muzes dojet jak vypada interier Renaultu po 300T km...myslim ze neuveris...po realnych 300T km!!
Jinak dodam ze pokud jde o opravdu nadstandartni spolehlivost nesel bych do niceho jineho nez do japonce!!!
ve firme mame dva Espace,oba tusim rok 2005. Jeden 2.2.dci najeto asi 160.OOO,druhy 3.0 V6 benzin,najeto jen asi 70.000 (neni to zrovna ekonomicky vuz :-)) a jedine co vim ze se za dva roky co u firmy sem vysralo byl alternator u toho naftovyho. Ze by nefungovala nejaka elektronika sem si fakt nevsiml. Takze asi to budou dva vyjimecne kusy podle toho co zde nekteri pisou..
2 Klobouk: ako som vravel, je to o šťastía to ako fakt. Tak isto ako nájdeš Japonca ktorý sa vymrdá (mohol by som vyprávať o dízlovom Subaru, Avensise a tiež Honde), takisto sa nájde kvalitne spravené auto spod rúk turkov... to je proste fakt :o)

26.06.2010, 23:44 |
X-sat (M)
25.06.2010, 21:04 | X-sat (M)
Když koupíš pondělní verzi, bude se srát cokoliv ;-)
Stačilo číst a nemuseli se hádat :-DDD
kolega má espace 3.0 V6 a nemuže si ho vynachválit. tatík megana 1.5 nafta a taky maximální spokojenost, nic se mu s tím nestalo za tě 5 let co ho má a to ho zrovna nešetří..
oproti tomu kamarád jezdil s náklaďákem renaultem a nebyl týden aby mu to nestálo v servisu..

27.06.2010, 08:08 |
clown nejsem si jistej, ale touran je tvrdej jak prase .., nema nahodou pevnou zadni napravu ? braska Caddy totiz ma :o))
Smaxe zavidim, jen mi desi jak za 300.000 koupis Smaxe rv 07 nebo Sharana 03 :o)
btw.. kdyz Sharaha/Alhambru, tak 85kw minimum .. , to auto je kurevsky tezky, pekne to jede s 1.9TDI 110kw, ale motor je z pulky stejnej jako 66kw, takze otazka casu, kdy pujde ..., na SHALAGY se nejvic sere ppredek / stabilaky, menim je kdyz nejezdim jednou za rok.. jinak i 2x :o) pulka veci se dela s motorem venku, na tlumice sundavas sterace atp .. , jinak auto nechce delat na klempirinu, je to tvrdy, ale uplne nekde jinde nez Touran :o)
Když MPV tak potom jedině totok ;o)
[ Link ]
A nemůžu sem nedat, i když tu už bylo, tohle super video:
[ Link ]
to co tu vetsina pise jsou plky z doby minule...
Tak jako fiat, je i renault uz nekde jinde, nezijeme v dobe renaultu 19 a fiatu uno... mozna by to chtelo se probudit a opravdu nesirit zoufalecky hospodsky plky z desate ruky.
Je jasne ze pokud se o auto stara nejakej samo domo garazovej ladic tak pak se ty auta budou srat, stejne jako kdyz jim nebude poskytovana odpovidajici pece pac si to auto poridi nejakej social a bude kaslat na servis a udrzbu.
Kdyz jsou ty motory tak spatny, proc ty samy motory v Nissanech funguji bez problemu... jen tak na okraj...
Nismo ma vzdycky vsechno nejvic a na maximum, je zajimavy ze o tom co tu pises se nikde jinde clovek nedocte... Horkem se kroutici a praskajici kastle kroutici se slunickem rofl :O)
To auto jsem si chtel koupit, a par jsem jich objel, videl jsem svezl jsem se v minimalne 6ti autech. Ze nikde nic takovyho nebylo... Asi jsem mel zrovna zamraceno bo jak :O)))

27.06.2010, 15:04 |
Pekys clown: no, už jsem to slyšel že Touran je tvrdej, tak na tom možná něco bude. Jinak dik za info k Sharanovi.
Smax zatim vede co do designu, prostě se mi líbí a kromě kamaráda ze servisu, kterej tam zrovna měl jednoho rozesranýho sem o žádnejch velkejch závadách neslyšel.
Slim: co Outback? Jak se do toho leze? Ale nejsem si jistej jestli se vejdu cenově.
Tak v tejdnu začnu slídit po netu a bazarech, doufám že nebudu muset objet půl republiky, abych zjistil že slušnej bazar neexistuje.

27.06.2010, 18:44 |
muSlim | Upraveno: 2010-06-27 18:50:39
2 Pekys: záleží na tom či chceš hodne šetriť, alebo jazdiť plusmínus priemerne. Momentálne stojím tiež pred rozhodnutím o výmene auta, nakoľko čakáme šteniatko (mimino po česky). Outback je k**** pohodlné auto, pre mňa by mal čo do financií význam max. motor 2.5 benzín, aby som to zvládol krotiť na tých 10l/100km. Lezie sa do toho úplne v pohode, je to vyššie než Legacy a podvozok je pohodlnejšie ladený. Nevravím že je to najlepšie auto na svete, čo rozhodne nie je, ale keď raz skúsiš to pravé orechové (Symetrical AWD) tak nechceš iné... Cenovo sa vojdeš hrozne vtipne, nebudeš tam mať síce veci ako el. sedáky vodiča a spolujazdca a tak podobne, ale výbava tam je slušnučká. Mrkni na emilfrey.cz, je ich tam pár jazdených na predaj momentálne, tiež nad nimi mľaskám, že čo a ako... predsalen s mojim štýlom jazdy a s dieťaťom, neuživím 14-15 na 100 :o( A keby si chcel trebárs práve od Frey-a v Stodůlkach, tak tam viem zabezpečiť predajný servis a príjemnú záruku, ktorú len tak niekto nedostane...
Jestli mohu vstoupit do diskuze. Měl jsem možnost porovnávat paralelně dvě rozdílná MPV - a to Sharan 1,9TDI 96kW a P807 HDI 2,0 79 kW FAP.
Sharan je tvrdý, vzadu máš kolena pod bradou )nízká hrana sedáku), motoricky tak akorát, spolehlivost mizerná až prachbídná ( abych to upřesnil _ ve firmě v Rakouské pobočce jsem měli 4x Sharana a 1x moji P807-tu jsem si "vydupal", nechtíc už více tvrdolína typu Sharan - takže Sharani: turba, alternátor, klimakompresor, nějaké ty ŘJ (komfortu), opravy dost nákladné, jezdilo se do VW Linz.)
Moje P807: 79kW bída s nouzí, pomohl Power Box a zvýšení výkonu na 94kW. Pak to jakž takž stačilo. POhodlí proti Sharanu o kus jinde, komfortní auto na dlouhé cesty, vychytávky typu posuvných dveří jsem oceňoval dnes a denně při nastupování, větší kufr, vzadu více pohodlí. Bohužel uspořádání palubovky není pro každého. Spolehlivost: v záruce stahovačka PZ dveří (řídící jednotka, vše je vedeno optikou). Jednou kouslý imobilizer - stačilo odpojt baterku na 15 minut a už jsem frčel. V zime výtečný topení, naíc bufík s timerem, oproti Sharabu daleko kultivovanější chod motoru HDI, o tom žádná).
Za mě, kdybych volil MPV, tak v klidu P807, ale s motorem 2,2HDI. SPotřeba Sharanu 8, P807 8. Fifty fifty. SHaran byl ale dynamičtější, to musím uznat, i po tom Power boxu. CHtělo by to orig, čip, žadný oblbobací škatulku, pak by to jelo daleko líp, jenže auto bylo v záruce a šéf se kroutil.
Ad SUbaru: Outback je výtečná volba, pokud oželíš trochu peněz na PHM (8-10/100) a chtě nechtě dražší servis a řídká servisní síť. V některých ohledech specificé řešení technických uzlů a v nemálo případech ještě specifičtější přístup některých servisů. ALe naštěstí jsou SUbaru jak OTB tak legacy velice spolehlivé vozy, takže jezdím jen na výměnu nápní a filtrů.
KJestli chceš tip na hezkého OTB po rozovedch a td, mohu dát. Byl jsem se podívat a svést a za ty púrachy super kauf.

27.06.2010, 21:10 |
Pekys Slim: tak to jsou dobry reference. Spotřeba mě nějak netrápí, protože s tim bude jezdi převážně skoromanželka a bude to takový to druhý auto na delší cestování, takže nájezd cca 10tis ročně a tam už je spotřeba vcelku jedno jaká bude. Pokud to servisuje Frey, jako že asi jo, tak ho mám asi 5km na Černým Mostě, takže servis za rohem.
Zdeny60: Jasně, sem s nim, každej tip je dobrej.

28.06.2010, 10:48 |
hanzz Jakkoli jsem Subaru positive, tak bych Outbacka nemíchal do debaty o MPV... Zejména ta předchozí generace je prostě malá.
2 hanzz: no oproti novému, ktorý je ako obyvák, to je jasná vec. A porovnávať to s tými čo uviedol prv, to sa tiež nedá logicky, ale keď sa na to chlapec sám spýtal, prečo nie? :o)

28.06.2010, 11:01 |
Pekys hanzz: jasně, je jedno jestli mpv, suv, ci cokoliv vyssiho s kufrem ala kombi. Jen prostě potřebuju auto, do kteryho se pohodlne bude nastupovat (kvůli problemum se zadama). Pohodlnost na delší cesty je žádoucí, i když zase tak moc toho nenajezdíme, ale když už, tak ať z toho nelezem vyklepaný a unavený.

28.06.2010, 11:03 |
Pekys Outback se mi líbí, s motorem 3,0i to i slušně pojede. Zkusim si do toho nekde v bazaru vlízt a uvidim.
H-Honza : to co píšu k renaultu rozhodně neni doba minulá... třeba tu padly fordy a proti těm nic nemám protože ty auta nejsou špatný a už ani ty motory nejsou tak háklivý na naftu jak tomu bejvalo....
ale espace je prostě sráč sráč a sráč, na servis nám jich jezdí několik jak starejch tak novejch, ten co nám tam stojí ted tak je možná ani ne 5 let starej, najeto 120 a např. ty plasty rozhodně zkroucený sou vepředu na palubce a vržou jak cip.... ulámaný plastový věci v espace nic neobvyklýho, neotevírající zadní dveře u strších espace sou klasika diky plastovýmu táhlu od kliky k zámku.... u toho espace co tam ted máme rozhodně péče nechybí a majitel (ital co s tim jezdí jen itálie a zpět) na servis peníze má.... ted nechal přes 50k za odešlou spojku (přítlačák drží pár 6tek šroubků WTF! )... nedávno se mu tam dělaly vstřiky což bylo taky asi za 25k servis atd atd.... tyhle věci nepočítám mezi výměnu oleje a destiček....
takže za mě toyota, ford.... outback klidně pokud stačí velikost....
Nismo...proc se teda nedojedes podivat k nam a zhodnotit situaci? To vse co jsi vyjmenoval jsou typicke problemy, ktere RENAULT urcite NETRAPI!!!
no nevim, asi fakt prehanis...
Ulamany veci svedci jen o demenci majitele, a je jedno jestli jezdi v renaultu nebo mercedesu.
Spojka za 50? Kua, to pak nechapu proc ten ital jezdi k nejakymu noname servisu... original spojka vcetne setrvaku by ho stala polovinu....
Vstriky? Ktery auto tim netrpi, vzhledem k tomu na jaky sracky tady musime jezdit...
Ad B. Porad predhazujes Toyotu... jako fundovana osoba urcite budes mit prehled o tom co muze toyota nabidnou s ohledem na kriteria
cena: 200-300k
rok: ideál 2006/2007
výkon: kolem 100kW
.... nic...
corollu verso? nevim no. Navic Toyota byla kdysi kvalitni auto. Ted se to asi az tak rict neda, prave diky problemum novych modelu, a je jedno jestli to je corolla, nebo lexus, nebo prius. U tech "spotrebnich" aut me to vzhledem k tomu kde se vyrabeji moc neprekvapuje.
Kdyz zohlednim moje oblibene zebricky a statistiky...
Za loňský rok nejkvalitnějším velkým rodinným vozem (vanem) je Volkswagen Sharan. V kategorii malých vanů se nejlépe umístil francouzský Citroën Xsara/C4 Piccasso.
V poli poražených skončila značka Ford.
Ford vyrábí nejporuchovější auta hned ve čtyřech třídách, v nichž se na chvostu umístily modely Ka, Mondeo, S-Max a Transit.
Jinak prave seat, VW a ford pro tyhle MPV vyuzivaji komponenty shodne s mensimi osobnimi auty, zde vidim problem v tom proc ty auta trpi na spotrebni dily.
Tohle treba pro fiat a citroen neplati, nevyuzivaji zadne komponenty ze slabsich osobnich aut.
A taky bych hledal problem v tom, ze u nas proste tezko koupis auto ktere ma v kolech to co na tachometru. Ono se to pak keca ze nekomu odesla spojka nebo vstriky na aute co ma 120 najeto, kdyz ve skutecnosti to je 2x tolik...
stojim pred podobnym rozhodnutim alhambra/sharan nebo grand espace oboji nafta. Ale na oboji se daj najit jak kladny tak zaporny recenze. Na koncern asi bude vyhoda snadneji sehnatelnych dilu, na Grandu se mi libi ten prostor a aj ten interier se mi libi vic
Kadel
Honza : zvláštní že ty ulámaný věci maj snad všichni co k nám jezděj, klasika třeba držadla u dveří, držáky na ruce u střechy, zámky kastlíku u palubky, zkroucená palubka pod A sloupkem... klidně to auto prolezu důkladně at vidíš jak vypadá auto který má s jedinym majitelem najeto 120tis s tim že jezdí sám do itálie a zpět...
spojka za 50 ? materiál je skoro 50.... myslim že to snad i vyšlo víc z prací...zkus to v renaultu a myslim že se budeš divit, nám v renaultu hned řekly že měněj všechno tj setrvák+lamela+přítlačák+lóžo+spojkový vedení+spojkovej váleček za pedálem+restriktor na vedení..... cenově to máš nějakejch 20+20+2,5+2+3,5+1,5.... cca.... :)
a opravdu to auto má najeto 120 tomu věř :)
předhazuju toyotu, nabídnul sem Previa žádnou corolla verso, a i přes pár problémů co toyota měla , a kdo je dneska nemá vid, je to kvalitní auto..... alespon když problém je tak svolaj všechny né jako určitá automobilka která to neřeší pokud to nelze udělat levně.... nebudu jmenovat....
nevim jak fiat a citroen ale renault rozhodně používá díly z měnších aut v mpv ...espace určitě ano a najdeš jich tam hodně ;-)

28.06.2010, 21:22 |
H-Honza (M) | Upraveno: 2010-06-28 21:35:20
no ja nevim.
neopravuju auta, prodavam dily, takze taky posloucham spousty pribehu...
Ale mam dva ... jednoho kamarada a jednoho zakaznika s Espace, a zadny z nich nic z toho co pises nemaji, a jsou s tema pekacema maximalne spokojeny. Jeden si ho koupil po Avantime, se kterym mel v motorizaci 3,0Dci neskutecny problemy, koupil si Espace se stejnou motorizaci a problem nema.
Me se to auto taky vzdycky moc libilo, a jizda v nem je proste prijemna, pohodlna. Proti sharanum a jeho pribuzenstvu je to nesrovnatelne. Stejne tak jak se mi libi ze to auto je jiny, nez ty hnusny nudny koncernovy jebky, ten interier je pro me peknej.
Previa se mi vzdycky libila, ale ta stara, jenze ta je ted uz stara. Previa II generace se u nas tusim ani neprodava ne? Takze pokud chce rozumny auto, a ne auto u ktereho bude cekat mesic nez prijde rozbite predni sklo, tak je to proste trochu mimo vyber. Tech US MPVcek by byla rada...
edit: pisu kraviny, koukam ze jsou tu na prodej...
jenze to co je hezky je drahy...
[ Link ] a to co neni drahy a je s dieselem je zase stary...
[ Link ] takze sorry, mel jsi pravdu, tohle je zajimavej adept.
v nemecku o trochu lepsi cena
[ Link ] ale u toho typu auta bych asi benzin nechtel, tem 10ti litrum bych moc neveril, protoze do toho se nevejde ani kamos co ma ravku s 2,0 benzinem...
jenze, at se podivam kamkoliv... co se tyce dilu, tak je to proste plonkovy auto :O/

28.06.2010, 23:06 |
Pekys jj, tu Previu radsi ne. Sice Toyota, takze bych ocekaval spolehlivost, ale nejak si tim proste nejsem jistej, ze by se tu na ni dalo vsechno sehnat. Moc jezdit to nevidim. Ta za 400 je sice pekna, ale uz mimo limit.
koncern jsem taky uz vyradil z vyberu. Proste jejich interiery jsou furt to samy, nezajimavy, proste hnusny, obzvlaste pak v Sharanu.
Snad jeste tenhle tejden se dostanu nekam do bazaru to okouknout, ale nejzhavejsi adept je zatim Outback a S-Max, i kdyz u toho me trochu H-Honza vydesil tim spotrebakem z lehcich mensich fordu.
Fordem tam, vlakem zpátky :o) ! Toyota Rulezzzz ;o) !!!
Pekys: zkus kouknout na ten Fiat Croma. Je to kus auta,super motory,solidní prostor,pohodlné.Podle mě super auto.
tak samo tu previe jezděj akorát si jich člověk moc nevšimne spíš, auto má jeden kolega z práce kterýmu sem to kdysi doporučil neb chtěl něco pro rodinu a naprosto si libuje..... opravdu s tou 2,4 má spotřebu kolem 9 kombi čemuž sem taky zprvu nechtěl věřit ale je to úsporný, ty D4D tam maj vklidu kolem 7-8L.... jezdí s tim hlavně dálky a už s tim najel skoro 100k a zatim pořád spokojenej....
dílů se vůbec neboj, seženeš vklidu všechno a hodně by ses divil co stojej originální díly na většinu toyot takže vklidu bys moh kupovat i originál.....
ted nedávno sem někde viděl previi nevim co za rok ale asi za 120k s pravidelnym servisem celejch 200k najeto co cca měla přímo v místě prodeje a to by byl super kup, vypadala jako nová pomalu a za tu cenu super, známej chtěl kupovat nevim jak to dopadlo nakonec....
spotřebák z "malejch" aut v MPV najdete všude, MPV je beztak jen velká pixla na malym autě ale nesměj tam samo dát díl kterej je už namáhanej u osobáka běžnýho....
tak namátková fotka z toho espace (už má najeto dokonce 129... ) tohle je prostě zkroucený sluníčkem, ten plast s repro už tam v tom zlomu praská..... v autě to parádně hrká za jízdy.....
otevřená kapota je proto neb byly dělaný ty vstřiky kdysi.... to znamená že jeden vystřelil protože kokoti vůbec nepřemejšlej a nacpou tam šroub kterej má 5,8mm a tohle podle nich má držet něco co čumí až do spalovací komory a hliníková hlava má závit jak máslo..... prostě kvalitka....


30.06.2010, 21:44 |
hanzz njn, to mi potvrzuje, že žabožrouti umí udělat design a uživatelskou přívětivost, ale odpovídající technická řešení jsou jim stále poněkud nedostupná...

01.07.2010, 22:55 |
clown no pohybuji se mezi vyrobci autodilu, a tezko mi nekdo vysvetli jak dokazou v jedny fabrice odlejvat plasty jinou smesi pro VW / Ford / BWM / PSA group s rozdilnou kvalitou, to samy ramena, klouby, budiky, klimatizace atd..
clown : že by páteční směna dělala renaulty ? :) jako je pravda že hafo dílů se vyrábí v jedný fabrice pro skoro všechny automobilky ale pak záleží jak to automobilka dojebe koncepčně přímo v tom autě :)
proč se renaultum tak serou kabelový svazky když jiný automobilce která je má vyrobený ve stejný fabrice přežijou auto ? :) a proč fábiím svítilo jedno světlo že ano ? :D:D

04.07.2010, 19:27 |
hanzz clown: Tak to by ses asi divil. Vůbec není problém stejný díl pro různé odběratele vstřikovat z jiných materiálů, případně i pro jednoho odběratele v průběhu času změnit materiál.
Další věcí je třeba technologie zástavby. To by ses opravdu divil, co všechno se může dít.
Holt současná móda je katovat kosty :)