
Navštíveno 6034x

Zdravim vsetkych,
Musim na aute menit rozvody a bolo mi povedane, ze ked uz to bude rozhodene, mal by sa vymenit aj posuvnik (alebo vysuvnik) na vacku. Ak to nevymenim teraz, tak mozno o dalsich 20-tis km to budem musiet aj tak vymenit. Chcel by som teda vediet, co to je?? A naco to sluzi? Mal som uz zopar aut, ale ani na jednom sa to nemenilo. Navyse to stoji asi 200 €.
Vopred dakujem
Schimi
měl by to bejt v podstatě variátor poháněnej tlakem oleje sloužící k proměnlivýmu časování ventilů, určitě vyměň s rozvodama, často se to vykaká dřív než rozvody samotný. Po delším stání auta to vždycky chvíli běhá na sucho atp. Pokud je hlučnej, tak bych si i pospíšil :o)
Motor sa mi zda mierne hlucnejsi ako ked som ho kupil (teraz ma sice len 50 alebo 58-tis). Ale dik za radu, dam to teda vymenit.
btw: Ako to ale vyzera, da sa to najst na nete?
Dik Schimi
Zda se mi to nesmysl pri 60tis menit takovouhle vec, ktera by mela byt dimenzovana na zivotnost motoru. To jako bys menil hydrostely kazdejch 60tis.
Moje rada, usetri si 200euro (pokud to teda neni nejaka zabozrouti taktika, menit to pri 60tis km nebo pokud fakt neni v haji a rekne ti to diagnostika)
bohužel tohle je u Renaultu normální, rozvody jsou za trest a ještě sem tam nějaká past jako bonus...
Ma mi to menit kamarat (robi v Renaulte mechanika), nie priamo servis. On mi to len doporucil, ze by to bolo dobre vymenit. Tiez sa mi to nezda, ale pri Renaulte je asi mozne vsetko. Teraz musim menit este tycky riadenia a repasovat starter :-( A to som vlastne prvy majitel auta a nejazdim s nim ako prasa.
chvili sem googloval, tyka se to jen motoru 1.6 VVt pokud pri startu cejtis, slysis nejaky vibrace, podivny zvuky po dobu cca 2 vterin.
jmenuje se to dephaser a pokud teda nemas podobny symptomy jako:
When I first start the car in the morning it makes a grinding rattle sound, like an old diesel transit.
tak bych na to pekl...
V sobotu jdu se skodovkou na 60tis servis, asi necham vymenit turbo, co kdyz za 20tis odejde? :o)
A tady mas komplet s rozvodama za cca 8tis Kc, cize cca 300eur
[ Link ]

22.06.2010, 15:59 |
schimi | Upraveno: 2010-06-22 16:05:10
Pri starte obcas pocut divny zvuk, ale to vyzera ako keby sa na starteri nevratil pastorok a drhol o zotrvacnik. Tak teraz som z toho magor, lebo podobny zvuk by mala mat aj ten predradnik :-) Ale vibracie to niesu, a old diesel Transit ma iny zvuk.
Ale obcas sa mi tiez stava, ze mi motor hned skape.
Prejdem ten link renaultklubu a mozno budem mudrejsi.
Dik aj za ten link z e-bay ale neviem ako by som to odtial dostal, nemam skusenost z e-bay :-( A trocha sa bojim, ked taku suciastku treba objednat podla cisla motora.
Turbo menit nemusim, zatial ho nemam :-o
Tak podle toho co pises, drhnouci zvuk, obcas skape hned po startu, tak mas problem s tou soucastkou...
A ja trubka som si myslel, ze ma posahany starter. ALe ruku do ohna by som za to dal, ze je to zvuk pastorka o zotrvacnik.
určitě to vyměn, já to měnim vždycky ..... poznáš to po startu než se chytne tlak oleje tak to zarachtá....
je to renault tak prostě měň všechno co ti padně pod ruku vč. zadního stěrače a věř tomu že když to neuděláš tak se ti to posere co nevidět to je praxe.....
třeba spojka na espace se dělá tak že vyměníš
-dvouhmotu setrvák za 20
-spojku sadu cca za 15
-spojkovej váleček u pedálu cca za 3k
-spojkový vedení vč. divnýho restriktoru za asi 2k
-práce k nezaplacení.....
vysereš se na setrvák a seš prostě v loji a spojka nebude fungovat :D
životnost tý součástky nemusí bejt bohužel ani 50k km, neni tak drahá na to aby mělo smysl nechat dělat rozvody a po 20k km to rozebírat znova, obzvlášť u tohodle motoru. S preventivní výmenou turba bych to moc nesrovnával, protože když odejde turbo, tak se zas tak moc nestane :o) tohle je součást rozvodů a může to nadělat paseku
Lidi pisou, ze od roku 2007 to snad Delphi prestal delat z blata, takze by to melo byt OK po vymene. Ale tezko rict.
tapp : možná se to ještě většině lidí za ty 2-3 roky provozu od roku 2007 nestihlo posrat taky ;-) nějak bych tomu nevěřil, zatim u většiny FR aut který to maj sem to viděl načatý či mrtvý..... ten motor pak i špatně jede a hulí když se to nešteluje správně, jediný co nechápu tak proč prostě ty idioti musej mít tuhle veškerý řemenice na kónusech a nemaj tam nějakej zámek , neni jedinej důvod točit řemenicí po konuse ale když se to sundá tak samo člověk potřebuje pravítka aby to nasadil dobře zase.....
Dakujem vam vsetkym za pomoc, urcite to teda dam komplet vymenit.