
Navštíveno 24964x

Obracím se na Vás s prosbou o tipy, co nechat zkontrolovat, když cítím vibrace do volantu u Fábie. Projevuje se to vibracemi do volantu, které silí při zatáčení, brždění v zatáčkách a při přidání plynu v zatáčce zhruba od 75km/h. Pokud projedu stejný úsek jinak naložený, přibližně stejnou rychlostí, tak to třeba nedělá:-( Proběhla výměna obou předních ložisek(s náboji), nové kotouče + destičky, 3x sundaná přední kola a převažovaná=OK, takže kola to nedělají. Den za dnem se to zhoršuje. Žádné ťukání, ani slyšitelné klepání. Nějaké typy? díky
Kolik mas najeto? nemuzou to bejt tlumice?
Co poloosy, vůle v nich a dynamické vyvážení?
Podobný vibrace sem měl v autě, když odešly silentbloky co držej motor. Taky sem na to furt nemohl přijít
nedělá to silnice vedoucí pod autem ? :-)
bych tipnul silentbloky motoru jak píše petrbanan..
najeto 180000km, je to diesel.
Vencaf: dám třeba z kopce neutrál, pravotočivá zatáčka a přibrzdím a rozklepe se to, přestanu brzit lepší, přídám plyn rozklepe se to opět. Dneska to nechám dát na zvedák a projdeme to..mě napadlo uložení ramena, ložisko nahoře na tlumiči, svislák(jestli u Fábie je), přidřený diferenciál, nebo už nevím..divný že to není pravidelný a zhoršuje se to..
resim uplne ten samej problem... 1,9TDi, najeto 200tis, a pri pridani plynu z nizkych otacek, pri rozjezdu nebo pri plnem plynu je citit vibrace do pedalu a tak nejak celkove je to neklidne... navstivil jsem 3 servisy, jeden rekl silentbloky, druhej spojka a dvouhmota, treti ze je to normalni u naftaku... ale nejvice mi to smeruje k tem silentblokum... resp co jsem procital diskuze, tak tyhle projevy byvaji zpusobeny tema silentblokama...
Ghofig: já musím říct, že do 75km/h vše naprosto normál, brždění, rozjezdy, žádné vibrace. Spojka by to nedělala na volnoběh z kopce a nedělalo mi to, tak to asi nebude normální:-) Ale dobrý tip, zkontrolujeme i silembloky na motoru

17.06.2010, 12:25 |
Augi Uložení tlumičů?

17.06.2010, 12:27 |
Giuseppe1 | Upraveno: 2010-06-17 12:36:19
Augi: Fábie tam má myslím ložisko, které bývá přidřené, to je slyšet, mám ho před 3 lety měněné, protože při zatáčení byla slyšet pružina tlumiče jak cvaká o misku, ale zkontrolujeme taky, dík.

17.06.2010, 12:56 |
aphex Mám sice volvo, ale naprosto stejný příznaky. Vyměnil jsem silentblok motoru a bylo vyřešeno.
aphex: kolem 19-20.hod to projdeme a pak napíšu na co to vypadá, díky;-)
Všichni: Vyřešeno!!! Všechno zkontrolováno, vše OK, dal jsem jako poslední možnost plecháče a vibrace pryč!Po prvním vyvažování kol mi po pár km upadlo kolo za jízdy, bud vinou neutažení v servisu, nebo vinou zloděje, jel jsem asi 30m po šroubech, který asi vymlely hliníkový disk. Kola jsou sice převážená, ale vůle pro šrouby byla tak veliká, že kolo asi nedělo vystředěno na autě. Dal jsem to kritické přední dozadu a dal jsem si záležet při utahování, aby bylo na středu a středící kroužky jsem prohodil. Zkusil jsem a OK! Ted nevím, zda se mi to kolo nebude časem polevovat,takže čas od času zkontroluji. Díky všem za tipy!
mno,tak to je radost....vcelku nová kolesa a jedno je KO :(. Určitě bych to čas od času kontroloval...vždyt v kufru máš také docela velkou zátěž :)
Na bavorákách je tohle úplná klasika a dělají to rotující nevyvážené hmoty - kola, kotouče.
Chci se s Vámi podělit s dalšími zážitky s mojí Fábií a řešením problému, jak je psáno v topicu tématu, ohledně vibrací do volantu. Dal jsem zpátky plechová kola, nicméně vibrace do volantu jsem cítil stále, sice méně, tak jsem problém začal řešit dál…dal jsem zpátky svoje nové hliníky a byl znovu na vyvažovačce.
Vyváženo, nicméně opět vibrace…řešil jsem to dalším převažováním a přehozením předních kol dozadu….nepomohlo…tak jsem najel na rovný nový asfalt a zkoušel jsem vysledovat, co se s těma kolama děje…přišel jsem na to, že auto když už se mělo skoro zastavit bez zařazené rychlosti, tak jakoby na kole něco zadrhlo a zastavilo auto rychle…svedl jsem to na brzdy…levé přední kolo přibrzďovalo…to se mi potvrdilo i na heveru..půl otáčky šlo s kolem otočit, půl šlo ztuha…takže do servisu a rozdělat brzdy…očistit třmeny, zkontrolovat destičky, promazat (to už je 6.tá návštěva servisu, pokud počítám vyvažování kol jako servis).Vibrace se změnily, nicméně nezmizely…
Minulý týden jsem to řešil s dalším servisem(7.návštěva servisu)…přibržduje kolo, rozebrali jsme brzdu, promazali, zkoukli destičky, válečky, vše chodilo…vibrace nezmizely
Dnes jsem prošel 8.návštěvou servisu, čtvrtého v pořadí a vše se ukázalo… brzdila mi venkovní destička levého kola z důvodu,že celý kotouč byl asi o 3cm vylezlý ven!!! Poznalo se to pouhým okem pohledem na vzdálenost kotouče od toho plechu….
Po sundání kotouče se zjistilo, že mi mechanik v prvním servisu při výměně obou předních ložisek asi špatně nalisoval nové ložisko a ono vylezlo ven.. kolo „vracela do hry“ venkovní destička, které už půlka chybí, jinak by asi kolo mohlo upadnout?!:-(
Pokud bude zítra na skladě nové ložisko, proběhne výměna a test...tohle už bych se bál zkoušet znovu nalisovat….
no, napřesdržku tomu mechanikovi.
Každý by si měl sám zkontrolovat, jakou práci mu "odborník" provedl, ale u všeho nemůžeme být osobně a tohle prostě dodatečně zkontrolovat nešlo:-( uff
asi dobrej servis teda :)
zřejmě slušnej oddíl..nedávám auto do značkovýho servisu, se všemi opravami chodím za jedním u nás vyhlášeným mechanikem s dílnou...pardon, chodil jsem...
Co to bylo za ložisko? Origo díl, SKF nebo nějaká čínská šlupka?
Já jen, že je tu možnost, že za to mechanik vůbec nemusí.
Tuner#2: origo to nebylo, chtěl jsem střední cestu, jedno stálo 1000Kč. Díky za reakci a možnost další příčiny, dle všeho co jsem zatím slyšel za to mohla montáž...
Kdyby ložisko nepasovalo do těhlice(bylo volnější) musí už při montáži mechanik poznat.

15.07.2010, 14:03 |
Tuner#2 | Upraveno: 2010-07-15 14:10:50
Lucni.konik: Pokud to nebude fušér, vše důkladně očistí a tohle zjistí, tak to tak samozřejmě nenechá. To je právě ta otázka jak to bylo, mohlo to být i špatným nalisováním, to je jasné.
jj, proto když nestíhám udělat něco na autě, tak vozím auta 50km daleko k mechanikovi, který je osvědčený - pro mě.
přivezl jsem si auto s vyměněným ložiskem...auto je jako vyměněné, žádné vibrace do volantu, prostě parááda ježdění;-) mám zda vysvětlení, čím to vlastně bylo..dle mého chyba montáže.....na ložisku je vidět, kam až bylo od začátku nalisované...

na matce je vidět, že byla utažená pouze na 3 závity:-(

už jsi ho aspon poslal do mrdele?
To mě vůbec nepřekvapuje. Mně jednou v autorizovaném servisu!!! dali na Oktávku čepy řízení obráceně. POřád jsem se potom divil, že mi při rejdu něco dře u kol. o bylo to, jak jsem si tam těma čepama soustužil vnitřní hrany hliníkáčů. Servis se k tomu naštěstí postavil dobře, dali nové čepy i hliníkáče.

16.07.2010, 14:26 |
Nora Rád bych viděl, jak to ten mechanik tam montoval, věřím tomu, že ani nemá přípravek na montáž tohoto typu ložiska
Tak jak jsem psal,že je vše OK,tak tomuto příběhu není ještě konec. Auto jsem projel kolem baráku, jel jsem do 70kmh a jak jsem psal, paráda..kolo nepřibržďuje, vibrace žádné.Přes víkend jsem jel po dálnici a vibrace se objevují od 80kmh opět:-( Pokud sundám nohu z plynu, je to někdy lepší. Podle fotografií to vypadá,že ten borec neměl na ta ložiska lis,takže dneska jedu opět do servisu nechat rozdělat druhé přední ložisko, které dělal a přeji si, aby nevypadalo jako toto:-(( pak už mě napadá jenom poloosa(vibrace před výměnou ložisek, kotoučů a destiček nebyly), nebo geometrie.

19.07.2010, 13:56 |
Nora Hochu, lis není to jediné a hlavně nejdůležitější pro montáž tohoto typu ložiska!!!
Nora: snad mi neodbornou montáží nepoškodil ještě poloosu:-( jako by nestačila poloviční vnější brzdová destička a vyhřátý nový kotouč z této "akce" :-(

19.07.2010, 14:59 |
Nora to ne, ale pokud nemá přípravek na ložisko, tak jej vždy při montáži načne a pak vydrží jen pák km, než začne hučet a dělat další záludnosti.
Nora : poslouchám .... jakej přípravek ? :) fábií sem nadělal mraky a nikdy sem k tomu nic spešl nepotřeboval..... tyhle ložiska se dělaj uplně jednoduše na lisu.... zatim sem mi žádná nevrátila na reklamaci :)

19.07.2010, 16:21 |
Nora Nismo: jak lisuješ ložisko do těhlice? Tlačíš na náboj??
Včera jsem nechal zkontrolovat geometrii na laserový geometrii, vše OK. Takže dál už nevím, na co se zaměřit. Auto od 85kmh - až kolik to jede vibruje volantem při sešlápnutém plynu, jakmile dám nohu z plynu, nebo vyřadím vše se uklidní. Homokynetický klouby při záběru v rejdu nejsou slyšet, vibraci způsobují i plechová kola(je to cítit méně). Čepy jsou měněné vloni. Přivítám jakékoli další nápady na zkontrolování, výměnu..
zkontroluj i ty čepy...
a pokud to furt vybruje.....tak se zaměř na poloosy(Pokud kola i brzdové kotouče jsou OK).
Co ty silentblokyna motoru jak ti tu radili...?
Silentbloky na motoru a motor jako takový mi zkoukli. Kdyby to bylo ono, nevibrovalo by to jen od 85kmh, motor jede jinejma otáčkama a asi bych cítil škubnutí když bych dal nohu z plynu a pak na plyn. Dík.

21.07.2010, 12:12 |
Rudi a co kola?
Rudi: jak jsem psal, zkoušel jsem i vyvážený plecháče a stejný,vibrace menší, to jsou 175/14(hliníky jsou 205/16). Když uberu plyn, vibrace ustanou, kola by to dělaly stále i na neutrál z kopce, tohle vibruje už jenom od 85kmh v záběru.
resim stejny problem, po vymene letnaku, koupil jsem novy letnaky i alu kola, tak se trese cela kastle a vibruje volant pri vetsich rychlostech, vymenil jsem silentbloky, horni ulozeni, homokynetaky vnitrni a porad to same.
no, tak se podívej na homokineťáky - stejnej problém - vibrace jsem taky měl kdysi. Po výměně to ustalo, pokud by i homokineťáky nepomohly, tak poloosy, vnitřní homokineťák. Respektive by bylo dobrý vybrat celý poloosy i s kloubama a zkouknout. Silentbloky motoru to dle mě nebudou. To by vibrovalo při volnoběhu nebo stání, ale ne v záběru.
Lucni.konik: dle mého názoru by to mohly být vnitřní homokineťáky..auto bylo na heveru a otočit kolama šlo docela těžko(to ale můžou být nový kotouče a brzdy). Budu to řešit až za 14 dní po dovolený, ale už se objenávám na kontrolu poloos a případnou výměnu vnitřních homok.Dík
při plynu to zásadně bejvaj poloosy resp. jejich klouby..... lze odhalit jen rukou, směrem dovnitř a ven z kloubu to může trochu valklat ale nahoru dolu nesmí.... když se projevujou vibrace při plynu do auta tak tak tam bude vůe už tak 2-4mm nahoru i dolu.....
Giuseppe1
konkrétně u tebe to je docela jasnej případ protože když ti takhle posral ložisko tak si neměl správně uloženou poloosu a proto ti umřel homokineták takže bych to to nechal zacvakat tamtoho "servisáka" co neumí ani udělat ložisko....
Nora : ne tlačim na těhlici ..... lisuju to běžně kolem 2-3tun jakmile du na 5 tak je na konci....
ložiska přížívaj mnohem větší tahy a rázy za běžný jízdy :)
u fábky fakt naprosto vklidu, u nějakejch aut je i 12tun málo....
Díky, půjdu touto cestou;-)

21.07.2010, 17:50 |
Nora Nismo: a ložisko opřeš o co? o náboj??
Nora: No jasně klasika na prase přes kuličky/klec...
Tohle kdyby slyšel strejda, tak vyskočí z kůže, na vše má kroužky a různé přípravy aby tačil vždy na ten kroužek, který aktuálně někam lisuje...
Přijel jsem ze servisu, kde mi auto dávají dohromady po prvním "zásahu" a přišli mi na to, že na pravé straně byl na novém ložisku(tentokráte správně nalisovaném) nasazen kotouč tak, že házel?! Na kotouč se dalo kolo a házelo s ním. Kotouč se sundal, očistil, nasadil, nasadilo kolo a auto je bez vibrací. Nechci se ukvapovat závěry, ale zítra prověřím na dálnici...chtěl jsem ušetřit na autorizovaném servisu, ale ve finále mne to vyšlo mnohem dráž..ale jezdím;-))
...příběh pokračoval tak, že po půl roce se mi vysypalo pravé přední měněné ložisko! Pokus o reklamaci ztroskotal na chybě mechanika pro chybné nalisování obou ložisek! Z hliníkových kol mi slezl lak,tak jsem vyreklamoval 4x nový. Vibrace do volantu tam přesto byla,tak jsem nechal auto prohlédnout od odborníka: vnitřní kloub na poloose K.O. a utržený rameno kola. Příští týden s tím k němu jedu, tak letošní léto bych měl jezdit snad bez vibrací;-) uff