
Navštíveno 1031x

Mám trochu dilema při konečném výběru Audi A8 4.2Q a potřeboval bych slyšet nezaujaté názory. Mám na výběr ze dvou aut, napíšu jen odlišnosti:
1. původ ČR, komplet servisní historie, servisováno u Audi, auto dostávalo vše, serviska a výpis z PC je, r.1996, 285.000km, prodává autosalon, před koupí by auto dostalo kompletní servis (výměna všech náplní a filtrů, rozvody jsou dělané) a novou TK/EM, cenovka 89t Kč. Nevýhody z mého pohledu: starší 4stp. automat, ve výbavě chybí: el.zadní roletka okna, Webasto, vyhřívání zadních sedadel.
2. původ DE, nutno pro něj do DE zajet, r.1998, 205.000 km, serviska vedena do 160.000 km dále ne, výhody: je to ten typ po modernizaci s jinou palubkou, 5stp. automat, ve výbavě el.roleta zadního okna, roletky bočních oken, Webasto, výhřech zadních sedadel, multifunkční volant. Cena po započtení všech výdajů (tj. doprava z DE, převozky, dovozová TK): cca 150t Kč auto + cca 15t Kč úvodní údržba (rozvody, náplně)
Takže otázka, jestli těch 75t Kč navíc stojí za to? O tu chybějící výbavu mi až tak nejde, spíše co ta 4stp. převodovka. Najedeme s tím do 10t km/ročně jen delší cesty.
Díky.

14.06.2010, 09:52 |
Only_One | Upraveno: 2010-06-14 09:57:41
rozdíl je 100% ceny 1. auta.. řekl bych že to za to nestojí.. Už z podstaty věci automat řešit nebudeš protože se to stará samo o sebe
Nezaujatě bych řekl, že 75tis je za 2 roky moc. Ale nevyznám se v A8, takže nevím, jak moc je tento rozdíl hodnotný. Nájezd kilometrů bych asi moc neřešil a raději bych šel do starší, s vyšším nájezdem, ale po deklarovaném servisu. Blbý je, že se s tou německou nemůžeš bez investice a času nezávazně projet.

14.06.2010, 10:18 |
Timbo | Upraveno: 2010-06-14 10:22:50
taky bych sel asi do te prvni z cech. uz jen kvuli te kompletni historii a kvuli cene a nehkede na to ze jestli je to opravdu od dealera tak dostanes zaruku a mas se na koho obratit kdyz tam nebude neco stimovat. 75tis by mi za to nestalo ikdyz dostanes prakticky "jiny" auto.
ale zase si predstav jak muzes za tech 75 mazlit :-)
tak jsem za tu první, ikdyž audi nerozumím, dle selského rozumu bych raděj 75tis ušetřil a popř vrazil do udržovaného auta se servisem
vzal bych všema 10ti tu první..... sice je to stará ošklivá a má automat kterej se každou chvilkou rozpadne pokud už neni zrvona po repasi či vyměněnej ale rozdíl tý ceny na tu "novější" se tam rozhodně nevyplatí
obzvlášt když to bylo stále servisovaný což zrovna u A8 je parametr k nezaplacení jinak je to auto nehorázná kasička i když je z roku 2006.... prostě musí se servisovat jinak tam klekne všechno od roletek po motor....
to co bych ušetřil na první bych dal (cca 40k) do plynu tý druhý a jezdil bych tim víc než 10ročně....
kdyz uz z tehlech dvou, tak 1)
Taky bych sel do te prvni nejspis a nebo by jsi musel poradne videt tu druhou a svest se v tom, treba na tom bude jeste lepe nez ta prvni, to nikdo z fotek moc nepozna :)
A dalsi moznost pokouknout jeste po nejake dalsi, neco mezi temahle dvema ;)
Knightey: problém je, že on zase takový výběr není, všude samá 2.5TDi případně benzin 2.8 či 3.7, ale těch 4.2 nic moc. A už minimum je s nějakou servisní historií.
Jinak všem díky moc za názory. Dnes jsem položil ruku na vůz č.1, takže uvidíme, jestli to klapne a dám určitě vědět. Sondoval jsem na eBay (kde jinde taky) a když by mě to jó moc trápilo, tak el.roletka zadní stojí do 2k, komplet Recaro sedadla včetně dveřních tapeců s roletkami vychází na 25-30k, apod.
motor je stejnej a super volba. Osobně bych do té starší moc nešel, pokud bych ji neznal. Ono sice je servisováná v audi, ale všichni víme, že jak to v našich "autorizovaných servisech" chodí. Nedal bych tam ani kola na vyvážení. Možná ještě vydrž a hledej. jen to neuspěchej. a neboj se do toho německa zajet. stav aut z něm je lepší...
ono to Německo už taky není žádná výhra, z 10 nabídek na A8 máš 5x turecký jméno majitele, 3x píšou govoríme pa rusky a 1x je to focený kdesi na stavbě. Takže mi pak zůstala ta jediná nabídka, kam to mám dobrých 900 km, takže žádný výlet za roh.
Tak to je jasný. Já se bavím o německých autech, nejlépe přímo od majitele. Ty turecký a polský hajzly jsou už snad v každým bazaru.
andeas: tak ne vsechyn autoarizovany serviry bych hazel do jednoho pytle :)
Sestikule: Mno ja jen tak zbezne kouknul na aukro a treba tam je za 180t tu co chces a r.v.02 :)
[ Link ] pak jedna tu
[ Link ] ale ta uz neni zajimava moc :)
a tahle je zajimava pouze cenou
[ Link ]
jj, tyhle mám projetý, za 180t je zbytečně drahá (aspoň pro naše účely), navíc zrovna na tento bazar jsem nic dobrého neslyšel, ale samo třeba jedna paní povídala. Ta plzeňská prošla rukama tunera, což nechci. No a ta cenově za babku neprošla výběrem z prostého důvodu - zelenou barvu doma nezkousneme :-)
Ale jak jsem zjistil, tak ten ročník 96 má taky něco do sebe neb se tam dávala ještě uzávěrka diferenciálu, což už pak od 98 nedělali.
Jojo ta zelena tomu neslusi :)
Nejhezci jsou v cerne ci stribne barve :)

14.06.2010, 22:52 |
matik Kvůli důvodům které si napsal bych byl pro tu první díky ceně...
Ale schánět Osmičku asi bych se zajel podívat na tuto
[ Link ]
matik: S8 vypadá moc pěkně, to jo, ale nic pro mě, ono co jsem zjišťoval, tak u 4.2 je těch 220/228kW tak akorát, každý další desítky kW zkracují životnost nejen motoru. Jako, poměrně znalým Audi mechanikem mi bylo řečeno "servisovat S8 je jako servisovat dvě A8" ;-)

14.06.2010, 23:09 |
matik Tak to jsem netušil myslel jsem že u nich není tak velký rozdíl co se týče servisu :)
hele, třeba to tak není, ale těch pár kW mi za ten risk přece jen nestojí. Ona se zrovna tak dobře tváří tahle S8:
[ Link ]
ano je. S.. nebo RS.. není jen o tom si ji pořídit, ale hlavně provozovat. Jen hodně málo dílů se dělá v náhradě. je to mazec, jinak skvělí auta, ale ten provoz...

14.06.2010, 23:24 |
Rudi andreas - a kdo z německý majitelů bude mít ještě A8čku z tohodle roku u sebe? Většina manažerů mění auto po 4letech, kdy už maj nájezdy přes 200tis. Nadále se kvůli servisu i odpočtu nevyplatí auto vydržovat.
Čili z tohodle roku logicky vychází, že naprostý minimum budou mít ještě původní vlastníci, kteří za to, ale budou chtít nesmysl nebo to maj turci a spol, kteří to dojezděj a pak se to za pár peněz prodá na východ.
Osobně bych servisku taky moc neřešil, ve valný většina tam bude ve finále pár razítek x let starejch a to bude celej servis. Navíc, pokud to prodává servis, není jistě těžký tomu servisku dovyrobit, kor jestli se jim tam už pár měsíců válí...
Nechces 745i bawo? Je teda o trochu vejs cenou, cca 250, ale mr 2002 a asi to bude nekde jinde, nez A8...
6kule : servisovat cokoliv S od audi je jako servisovat dvě drahý audi..... servisovat RS je exponenciálně jinde proti S :))
každopádně do S8 bych nešel.... už v A8 se může posrat hafec věcí od př. nápravy která je pořád po veškerou elektroinstalaci..... jediný co tam s pravděpodobností přežije je 4,2 motor kterej je dost odolnej což např. 2,5tdi rozhodně neni :D
tapp : hrozný jak sou ty pekáče už levný a stále to nikdo nechce, muj názor teda je že proti e38 je to těžká žumpa do všech směrů takže zlatá stará A8 kde její nástupce se taky zrovna dvakrát nevydařil.... ale asi to je dneší tredn když už započal nějakej model v dobrym světle tak nástupce udělat pojízdnou kasičku a odfláknout co jen pude :))
No je to ta Banglesovina... Kamos mel az ten facelift, 740i, rikal, ze bez jedinyho problemu, coz se proti jeho predchozimu MB E500 rict nedalo.
tappaja: heh, já jsem pošilhával po E38 750iL, ale s ohledem na to, že u nás v posledních letech leží sníh půl roku, jsem upřednostnil 4x4. Nicméně tu 750iL bych si stejně někdy rád koupil jako raritku pro potěšení.
Rudi: to jo, serviska může být falešná, ale tahle na to nevypadá, vystřídalo to dva servisy Audi a vyblednutí razítek a podpisů vcelku odpovídá. Navíc jsem si to podle VIN ověřoval z dvou nezávislých zdrojů a sedí to i dle počítače. Tímto díky jednomu zdejšímu členovi (nevím, jestli mohu konkrétně jmenovat), který mi to VIN prolustroval.
dnešní 50i je dobrá motorizace narozdíl od 45i s kterou sem jel v 645.... pak v 750 a je to uplně jinej motor (v f01) narozdíl od dobře známý tragédie v e38 kdy 50 na konci značilo hodně problémů .... ted se poučily a je z toho V8 aspon :) akortá si nemůžu stále pomoct ale od e38 dál to nemá s bmw nic společnýho jak kvalitou tak jízdou, jedině f01 se mi líbilo na řízení ale to jen díky zadní natáčečí nápravě... starší 7my nechápu komu se líběj obzvlášť tak kuchyňská linka místo palubky která sice je v f01 taky ale alespon to doladuje volant co vypadá jak ze superba :)
ale nový motory 50i a 60i sou fakt super
každopádně pokud e38 tak bych šel po 40i ale to se asi zase nědělalo v Long vid :)
proste je to tahle:
[ Link ] Dodam, ze prvni majitel, koupeno v CR, pravidelnej servis...
jsem se v té E38 750iL projel a jak píšeš, jede se v tom parádně, na údržbu to bude pravda oříšek, ale ten dvanáctivál mě na tom prostě stále láká, to člověk jen tak nepotká. Ony ty ceny padají hodně na hubu, protože to nikdo nechce, takže si to třeba fakt časem pořídím a budu se v tom pomalu rýpat.
nejvtipnější na tom pak je že majitele x50i (tj 7 a 8er) hrozně láká sehnat či vyměnit to svoje za x40i ....
50i nepotkáš hlavně z důvodu že pojízdnejch jich je naprostý minimum, poslední pojízdnou e38 sem viděl asi před rokem když kámoš M. Stodoly zde z fora si jí pučil........ na volnoběh jela tak 5-10 válců, sem tam se to chytlo a zase jely všechny, vůbec to nejelo ale žralo jak tank....no a pár hodin na to co sem to auto viděl skončila čelně ve sloupu kterej byl asi 100metrů od červený na kterou se rozjel a motor se zrovna nějak chytil a né a né pustit..... předek totálka až do půlky motoru takže celý auto na odpis :))
40i má výhodu v tom že se skoro neposere, žere přiměřeně tak těch 10-15 a jede jako dvanáctiválec kterej povětšinou jezdí hůř dokonce :)
ceny padaj dolu v tomhle případě zcela důvodně, já bych to taky nechtěl a když tak určitě 40i a plyn aby zbyla keš na opravy elektriky který sou tam častý neb e38 už neni nejnovější :)
Z našich zkušeností se z elektriky na E38 nesere nic, i displeje jsou jako nový ale podle mě byly měněný ještě v Německu protože spousta E38 a E39 tam má rozsypanej čaj. Se starší sedmičkou E32 to byly za šest let věci jako přerušený kabely na kufru, plováček v nádržce ostřikovače a jednou se proletovával lichtmodul v pojistkový skříňce, jinak z elektriky taky nic vážnýho a to byl rok 87, snad první výrobní série. Táta jezdí se 4.4 V8 skoro jenom město a má 13,7 průměrnou ale v tom městě fakt jezdí jak s hnojem a nepřekročí 2000 otáček. Za ten rok a půl co má E38 měnil čidlo vačky hned když se to přivezlo (občas auto chcípalo, cena 2.700), výbojky v xenonech a vodní pumpu (klasika kolem 200tkm, cena 2400), teď se trochu ozývá podvozek na těch našich tankodrómech (cena bude tak pětadvacet s tlumičema počítám), jinak vůbec nic.
já jsem jel v 750iL E38 a klidně bych si jí koupil, ta V12 má něco do sebe... sice má nevalnou pověst,ale zase se dá dneska kupit za pár korun a jsou lidi který těmhle motorům rozumí a umí je dát do kupy (třeba J.Savka)
Blbý je, že V12 má oproti V8 horší spotřebu, horší zvuk a především horší spolehlivost. Jede tak nějak stejně, ovšem bez výraznější výkonové špičky v otáčkách (nuda) a navíc je těžší. Motor je rád když najede v pořádku 200-300k při dobrém starání, přičemž V8 nemají problém najet 600k. Není ani jeden důvod proč to pořizovat místo V8. A to říkám jako fanda BMW.

15.06.2010, 12:00 |
radek.613 | Upraveno: 2010-06-15 12:05:10
Nevím čím to bylo, ale devadesátá léta jsou v německu spojována s tragickou nespolehlivostí premiových motorů V12 od mercedesu i od BMW, prostě to nějak neuměli ukočírovat.... V8 se jim dařily skvěle. Co naplat že to v prospektu vypadalo ohromně a duše zákazníka byla prémiovostí V12 pohlazena, když ty věci víc stály v servisech než jezdily....