
Navštíveno 1044x

Auto s automatem, které v podstatě rok stojí. Jinak je tam po výměně náplně automatu necelých 30t km. Raději tedy rovnou náplň vyměnit anebo se tomu za ten rok nic moc nestalo?
Po zkušenostech, co mi jeden automat umřel, kvůli tomu, že sem se na toto vyprd, bych nelenil.
No tak zrovna ATF s věkem nějak extra nedegraduje, narozdíl od třeba motorových olejů. Pro ten pocit ji vyměnit můžeš, vč. filtru, protože stejně vyměníš jen část náplně, ale vysloveně nutné to není. Havárie AT z důvodu staré kapaliny je spíš šafrán, špatný olej se projevuje spíš za jejího chodu prokluzem, nestabilitou okamžiků řazení či přehříváním, ale kolapsy převodovek vždycky působí mechanické vady, ne jejich náplň....
jako radek...
Doplním, že by se zničil tím, že bude stát na sucho bez oleje - tím prý odchází...
A doporučení, že by se náplň v aut. převodovce měla měnit po 20 tis. km už ignoruji - protože je to nesmysl a zase jen business.
Výměnu v klasických převodovkách s dextronem kolem 40 tisíc km a v ZF a dalších s "doživotní" náplní tak 80 tisíc km bych viděl jako rozumnou dobu. S tím že pokud auto jezdí pořád jen ve městě a řadí jako pominutý, bych to klidně zkrátil na 30/60.
Ale degradaci časem bych u automatu opravdu neřešil.
díky za rady, nechám to být
Jako Radek nebo RedBaron,je to zbytecne menit,navic ty originalni naplne byvaji nejkvalitnejsi
To mi připomíná situaci, když jsem kupoval camry. Prostě jsem se o tom autě s majitelem normálně bavili a pak z něj vypadlo, že olej v automatu vyměňovat po 8 tisících. Tak jsem se jen usmál a pokývl hlavou. Nemínil jsem se s nim hádat protože on věděl vše naprosto nejlíp :-D
jestli je na tom oleji 30 tisíc km a ještě to rok stálo, tak bych ho vyměnil, u mýho auta výrobce doporučuje interval 60tkm, při městským provozu nebo větším zatížení 30tkm. Protože najezdím po městě docela hodně a občas jezdím s vlekem,, měním po 30tkm a nic nezkazím, zase tolik peněz to nestojí...
u mého automatu výrobce doporučuje po 30 tis. km kontrolu - vše. Toto je až do 270.000 km a o výměně vám řeknou až ve firmě, kde to dělají. Já stojím za japoncema a toto neřeším.
Známej to u Land Cruisera vyměnil po půl milionu preventivně :-)

11.06.2010, 12:06 |
Vencaf | Upraveno: 2010-06-11 12:10:59
bohužel doživotní náplně v automatu jsou omyl a spousta výrobců už na to přišla, v automatu je dost lamel který se opotřebovávají otěrem a zasírají olej a filtr, např. u některejch Mercedesů byla předepsaná doživotní náplň automatů, ale po pár letech to zrušili a napsali dodatečně výměny oleje...
Olej toho hodne vydrzi, jen se nesmi prehrat, spalit. Takze kontrola podle barvy a cichu...
jako tappaja....
akorát co mi řiká automatář tak klasický ATF je nejlepší měnit tak po 30k :) plnou syntetiku tak do 100tis :)
takže já bych měnil, a měnil za plnou syn. která je odolnější než zastaralý ATF
Nismo.Power: Ty bys tomu zase dal. Tam, kam patří Dextron, určitě nelejt nic jinýho v domnění že tomu pomůžu!
žádnej "Dextron" ale Dexron, a pokud naleješ plnou synt. do starý převodovky, stává se že začne klouzat..
Udělal to někdo párkrát a vždycky šla převodovka do hajzlu během pár tisíc...
zajímavý , ať zkontrolujete jakoukoliv převodovku od p. Hříbala ,kterej opravuje převodovky celej život a valná většina autorizovanejch bmw servisu si u něj nechává dělat měniče, tak tam uvidíte průhlednou kapalinu.... ať už je to starej jaguar, nebo jeho formula400 nebo moje cadillacy či jeho starej cadillac nebo bratrovo elcamino..... samozřejmě o veškerejch koncernovejch kterejch dělá většinu či bmw o těch nemluvim...
říct že bude klouzat to asi řekne jen člověk co nemá ani trochu páru jak vlastně automat hejbe autem, plná syntetika sice nestojí 200-300 jako ATF ale stojí třeba 700-800 za litr ale zato neni tak náchylná k "přepálení" a neztrácí tudíž viskozitu ale používá se i tam kde by běžný ATF nedokázalo velkou sílu udržet
samo at si tam každel leje co chce mě to je relativně jedno :)
a budu velice rád když mi někdo objasní proč stará převodovka pude kukat po nalití lepší kapaliny :))

14.06.2010, 13:29 |
RedBaron | Upraveno: 2010-06-14 13:34:43
Nismo.Power: Protože to ani v nejlepším případě u nás není převodovka, která měla včas dělané výměny a tohle ji prostě položí. Jako univerzální rada je to tedy dost velká blbost.
tak že v klasickým automatu jsou lamely, na tom se asi shodneme, mám zkušenost z motorky (spojka v mot.oleji), že po výměně oleje za vyšší specifikaci začala spojka klouzat- mě osobně se to stalo 2x a už si na to dávám pozor.. u automatu to nemám z vlastní zkušenosti (kvůli zkušenostem z motorek tam leju jen to co je předepsaný), ale od kamarádů, který ve snaze "přilepšit" převodovce koupili místo předepsanýho Dexron III plnou syntetiku za čtyřnásobek ceny a bohužel automat začal klouzat...
A co je ta plna syntetika? Dexron VI? O klouzani sem neslysel, ale vyrobce by mel zajistit zpetnou kompatabilitu, ne?
jo myslím že to bylo Dexron VI, kompatibilita je jedna věc,ale když se na jetejch lamelách změní olej tak to prostě nedělá dobrotu, jinak teda ať si tam každej naleje samozřejmě co chce, já zůstanu u toho co mám ověřený...
díky za názory, já zůstanu u toho, co tam uvádí výrobce, na nějaké "přilepšování" nemám znalosti