
Navštíveno 2196x

Potřeboval bych názor zdejších BMW nadšenců. Potřebuji, či spíše budu snad potřebovat, dělníka, který je spolehlivý, trochu jede (3,0 142kW) a má základní výbavu (tempomat, výhřev) a trochu vypadá k světu a líbí se mi právě uvedený strpj BMW 530, konkretně tento:
[ Link ] Jak to je s motory, turby, převodovkou atd... prostě ano či ne?
Zajímají mě servisní náklady, co odchází, co prověřit, spotřeba, spotřeba oleje, no prostě co by mě čekalo v provozu, pokud bych to náhodou koupil.
Děkuji za obšírnou diskuzi k věci bez OT jakože je to jebka a pod :-)

02.06.2010, 19:41 |
choze Odchazi turba a vstriky.
Rozvody na retez, ale bacha Chce to zkontrolovat. Kamosovi se roztrhl.
Spotreba je v poho. Ja s e46 se slabsi versi jezdil za 7 prumer, zadna lehka noha.
Pri ostrejsi jizde mi trosku mizel olej.
2 Zdeny60: vole, niesme rodina? Práve nad 530d uvažujem aj ja :o)))
Stydte se subaristi!!! Hehe :-)

02.06.2010, 21:05 |
Pekys pokud myslíš výhřev sedaček, tak ten tam nevidim. Pokud si myslel nezávislý topení, tak ok.
530d mě co se týče výkonu nijak moc nepřesvědčila. Popravdě jsem od toho čekal trochu víc, ale špatně to rozhodně nejede, to vůbec ne.
Vstřiky jsou náchylný na kvalitu nafty, a to tak že hodně a oprava je celkem finančně náročná. Trpí to hodně na ramena, což na našich kvalitních silnicích budeš měnit á 50tis km. Olej půlka pětek žere, půlka ne, takže těžko říct. Spotřeba je tam kolem 8L/100 50/50 město/mimo. Turba nevim, asi podle toho jak se k tomu kdo chová, že by tam byla nějaká výrobní slabina nevim.
Co odchází - silentbloky, ramena, dost častá porucha otevírání zadního okna, čidlo kliky, podávací čerpadlo nafty. Nevim jestli do FL už dávali vodní pumpu s kovovejma lopatkama, ale myslim že jo, ty držej, plastový se rozpadávali. V interiéru se rozpadaj pixely na palubáku, takže budeš mít rozsypanej čaj, občas odejde odpor topení, takže to neposlouchá, nefouká, netopí (2tis), zadní stahovačky oken taky často odcházejí.
Víc mě nenapadá, pokud auto bude udržovaný, s pravidelným servisem (zkontrolovat faktury, servisce neverim), tak bych se ho vubec nebal a budes spokojenej, ale zavodnik do zatacek to zrovna neni.

02.06.2010, 21:12 |
Pekys jo, zapomněl. Na touringu odchází měchy na zadku, a občas hardyspojka.
ty turba se přehřívali před FL, ale to mam z druhy ruky.
Cena ND srovnatelná dejme tomu s OII nebo Superbem.
2 Pekys: a E46 330xd? :o)

02.06.2010, 21:37 |
Pekys Slim: tvl nevim :) Ale chtěl bych ho pro přítelku, akorát bez d :)
zkus Chozeho, ten měl myslim E46 330xD v tý černý shadow line. Dával sem kdysi fotky, pak ho myslim prodával.
Nepapkali tyhle dýzly klapky v sání jako tomu je podobně u mondea MK3?
a co zvolit 530i ? :-))
jinak co jsem tak slyšel, kolem 200tkm odchází podávací čerpadla (cca 4k), když náhodou odejde jeden vstřik, tak by se měly měnit všechny (á 6k), turbo je asi skoro stejně jako u všech ostatních dieselů ....
Stahovačky si myslím, že jsou problém také spíš předFL modelů, FL už to má řešeno jinak. Nápravy odcházejí na našich cestách, ale zas vím od pár lidí už, že najeli 100tkm bez výměny a doteď nic nemlátí. Další věcí jsou brzdy - originál je relativně dražší, druhovýroba se často kroutí (ale vše záleží také na jízdním stylu atd. ;-)), kouknul bych taky na přední světla jestli se hýbou, odchází tam nastavovací tyčky a u FL již bohužel vyměnit nejdou (to samé zašlé krycí plasty) a světla jsou až nesmyslně drahé :-(
Každopádně zkontrolovat všechny el. věci, při zapnutí klimy se musí roztočit větrák před chladičem (u před FL tam odchází odpory (cca 1500), nevim jestli FL už toto má lépe řešené) a stočené km by měly jít rozeznat červenou tečkou někde u údaje počítadla km.

02.06.2010, 22:10 |
Fiku známej bude prodávat 530i v top stavu a plný náloži..za dobrý peníz:-)

02.06.2010, 22:49 |
Pekys jo a bacha na plný nálože. Těm často chybí i navi a kůže :oDD, o dešťáku nemluvě, samostmívací zrcátka jakbysmet.
Jinak, elektrochromaticky zrcatka jsou fajn, ale kdyz dela duchy, je zraly na vymenu. Jedno origo stoji 7, ebay jety kolem 2k.
červená tečka znamená neshoda počítadla km a jednotek, do kterých se zaznamenává. Profík to stočí všechno a nikdo nic nepozná, může to však být i porucha budíků, výměna jednotky která zrovna zaznamenává km apod.
Ad brzdy, přední mě stály 7k, zadní po 50% slevě kotouče 1k origo a desky asi 2.
Jinak, pokud auto vibruje, dost blbě se hledá závada, a to jako fakt blbě
Hele, vypadá to jako že to auto je jedna velká závada, ale tak to není. Mě za dva roky potkalo jen čidlo vačky, stahovačka (moje blbost, ale šla opravit (jo, nemá tlakový čidlo na zastavení oken :D ), a ted řešim tlumiče, ramena a SB co drží nápravnici ke kastli. Jinak údržba.
Tak koukám, že to je klasika jako u všech ropáků: turba,vstřiky, čidla, pumpa, pak nápravy,brzdy... No jo, no.
Slim: Subaru se nechává, ale hledá se levnější varianta místo 3MPS, jako s tou jezdit na SC kvůli obživě, to tedy ne, to ji radši prodám, aby mi jí nebylo líto:-(
Proto jako eventualita ta 530D.
A nebo V70 D5.
Další dotaz: 530D nebo V70D5? Co je dražší na provoz a servis??
Pekys: uz se nakej patekprodava na e46 a bmw klubu ta stribrna E46 touring 330xi, uz snad za 140... nebyl ses na ni nahodou podivat?
ale to je benal ta 330xi
taky pokukuju po D5 .. :-) pry az na spojku (dvouhmota) jsou ty motory fajn

03.06.2010, 09:57 |
Pekys assassin - nn, nevidel jsem ji. Ale motorově by se mi to hoodne libilo, akorat v 5er :)

03.06.2010, 10:09 |
xSam Na V70tku vychází servis velmi podobně jako na Škodovku, takže z toho se dá vycházet, jak je to se servisem u BMW nevim.
Za mě bych doporučil určitě volvo, líp se mi s tím jezdí a líp se mi v něm sedí naž v BMW. Ale to je spíš asi o pocitech, než o nějakých konkretních důvodech.
2 Zdeny60: no ja zas stojím pred rozhodnutím a možno nastane nútená výmena :o/ Moc sa mi z toho nechce, ale trošku treba zapojiť rozum... kurva :o)

03.06.2010, 11:58 |
assassin | Upraveno: 2010-06-03 12:02:39
El_Vita: to poznam:) on pekys nahore psal ze by to chtel pro pritelku jen bez D ...
Pekys: no 5er za 140 uz asi hur:) pritelka potrebuje vetsi nez 3er? nepojede ta petka s tim 3,0 uz vlazne? Me 2,8 v e36 neprijde jako extra strela...a preci jen naky kila navic tam budou(ikdyz ono i skoro 40koni no)
ja kdyby si ode me vzal za 140 moje E36 kupe tak jdu pro tu 330xi hned:)
mno ja bych asi toho ropaka nechtel, to uz bych spis premyslel o LPG do benzinu... jestli ty ropaky jedou za 7-8 tak bych s tim plynem mohl byt na tom lip, kdyz na benzin jezdim dlouhodobe 9-10
Slime,nerikej ze chces pustit sve legacy,toho by byla skoda...u bmw to levnejsi nebude

03.06.2010, 14:08 |
muSlim | Upraveno: 2010-06-03 14:14:29
2 cupra.165: no práve neviem ešte, ale nastane hneď doba temna (=jeden plat, z ktorého ide nemalé hypo a zbytok...), takže si to nebudem môcť dovoliť. Takže buď malý benzín, alebo veľký dízel aby som ho nezabil ako 1.9... to vieš že sa mi nechce, ale karty sú teraz až príliš moc vyložené :o( Ide mi o mesačné úspory a tam sa 13/100 nevojde pri mojom počte km :o)
P.S.: a znížiť nejak razantne km nepomôže a ani nepôjde, btw. :o)
jaka je realna spotreba u tech 530D?
2 Lukaash: mal som kamaráta čo to mal, ale už nemá bohužiaľ, a uňho bol priemer 7/100. Je ale pravda že jazdil hrozne slušňácky.
tak to je opravdu hodne optimisticka spotreba ...
kamaradovo tata jezdi do prace cca 500km (D dalnice) s 525D E39 a pokud vim, je mezi 8 a 9 litry, jinak kdyz s tim zacinal jezdit, tak 11+ :-)
ale nevim, jaky je rozdil ve spotrebe mezi 525 a 530 ...
To nie je optimistická, to je reálna. Ale vravím, jazdil HROZNE slušne :o)
Vezmu to z meho pohledu a je to muj nazor..pokud chces naftu a setrit,kup si auto nove...protoze u dieslu nikdy nevis jak se k tomu kdo choval,vstriky,turbo..na tohle vsechno si nech penize stranou...vzhledem ke zhorsujici nafte bych volil kdyz uz bmw tak 3 litr benzin..na dalky je schopny jezdit do 9 litru,neni namahana predni naprava tezkou hmotnostni disel motoru a i komfort je uplne jinde... zkratka s 530D jsi na tenkem lede

03.06.2010, 15:26 |
NEMO | Upraveno: 2010-06-03 15:31:25
Ta spotřeba 11L je celkem dost, to si bere X5 3,0d při svižné jízdě. Jinak se můžeš mrknout sem :
[ Link ]

03.06.2010, 15:27 |
muSlim | Upraveno: 2010-06-03 15:31:32
2 cupra.165: jasne, to mi je všetko jasné, preto 530d je tiež len taký mentálny úlet. Premýšľal som aj nad úplnou tuctovkou (Avensis 1.8VVTi) a neskôr, ak to okolnosti dajú, nejaké nasrané STi ako občasnú víkendovku... proste uvidím :o) Ale vďaka za rady! Na diaľku som schopný aj s Legacy jazdiť do 9l/100, lenže to sa mi podarilo asi 3x za tých 100+ tankovaní čo mám za sebou :o)
No nevim jestli se teda nepletu ale v E39 nebyl 525d ale 525tds a to je uplne jinej motor mam totiz pocit ze 525d byl az v e60 jo a jinak realna spotreba 520D (142KW) tak od 6,5-7,5 na slusnaka a tak 9,kdyz se moc nedivas na plyn
oprava u te spotreby ne 520d ale 530D
jak jsem psal, jde o 525, 530 neznam, proto jsem se ptal :-) jinak je to clen Jerry :-)
to konkretni auto je automat, ale to by asi uz nemelo mit zasadni vliv ...
hele Slime asi budeš muset jít do 1.9 Tdi, ale nic si z toho nedělej, spravíš stejdž srí a budeš spokojenej :D

03.06.2010, 21:59 |
Pavel 528 | Upraveno: 2010-06-03 22:03:26

04.06.2010, 00:58 |
Pekys Zdeny: jestli hledáš nějakýho diesla, moc nenáročnýho, tak bych se podíval po toyotách. Třeba Avensis D-4D.
Assassin: nn, pritelce se libi 3kova rada, je to mensi, ja uz si zvykl na vetsi, takze u me vede 5ka :) Motor už jedině cokoliv od 3,0i vejš :)
530i jede super, ale clovek si rychle zvyka :) S LPG souhlas, taky bych ho tam nacpal. V tý 3er to s tim motorem pojede znatelně líp, je lehčí asi o 200kg, to musí bejt znát.
btw jak je řešen pohon u X-ek BMW? Zadek furt a připojuje se předek?

04.06.2010, 16:31 |
muSlim | Upraveno: 2010-06-04 16:34:10
2 crestik: konkrétne u E46 je to takto:
The NV 124 transfer case used in the E46 xi models is a full-time four-wheel-drive gear driven transfer case. The xi models have a permanent front/rear 38:62 torque split which differs from the E46's successor, the E9X, which incorporated BMW's new xDrive platform. Both the front and rear differentials in the E46 xi are open differentials which are aided by DSC (Dynamic Stability Control) to control wheel spin and oversteer/understeer.
2 cupra.165: tak kalkulujem ako viem, pristúpil som aj na možnosť že prídem o 100 koní (auč, fakt som to napísal?) ale ostanem u pohonu a značky... :o)))
Ty jdes do legacy v nafte? :-) Pokud ano tak schvaluju,jen hlidat kvalitu nafty :-)
2 cupra.165: taký blázon a pracháč niesom :o) Asi Legacy kombajn 2.0R alebo ak sa podarí dobrý kus tak Outback 2.5... :o)