
Navštíveno 516x

Chci se zeptat, kámoš měl havárku na mašině. Je to Kawasaki Ninja rok 98. Co může čekat od pojištovny. On viník není a policajti dali plnou vinu tomu druhému. Má poškozenou kapotáž, nádržku na olej a nějaké další věci. Zaplatí mu to v plné výši nebo nějakou poměrovou část vzhledem k věku stroje?

11.05.2010, 12:45 |
Sau Vzhledem k stáří motorky bude pravděpodobné krácení. Kolik netuším, ale nedivil bych sa 50%.
Ale vycházet by se mělo z cen originálních dílu ne? Je tu někdo likvidátor, kdo by se k tomu mohl přesně vyjádřit? A co je lepší do servisu, nebo svépomocí? Aby mu v servisu nestřelili fakturu na 30 tis a pojištovna zaplatí jen 15.

11.05.2010, 12:59 |
Sau | Upraveno: 2010-05-11 13:00:21
Jo, z cen nových origo náhradních dílů. Ale ono tak pak roste taky vcelku riziko totálky, aj když sů pomačkané enom plechy (plasty).
Najlepší je to podle ma řešit rozpočtem, tj. že pojišťovna vyplatí v hotovosti vzniklů škodu (mínus eventuelní krácení) a kde a jak už si to necháš opravit je čistě na tobě.

11.05.2010, 13:15 |
slama Pokud to necháš udělat rozpočtem, tak se likvidátora zeptej z jakých cen vychází. Některé pojišťovny nově vychází z cen replik!

11.05.2010, 13:17 |
AR Z vlastní zkušenosti z před pár týdnu.
Celkovou škodu počítají z nových origo dílů, pak se veme tabuková cena motorky. Pokud škoda přesáhne tabulkovou cenu motorky je to automaticky totálka. A pokud je tabulkova cena motorky přes 50tis jde automaticky do dražby kde se určí zbytková cena vraku. Po skončení dražby se veme nabídnutá cena a ta se odečte od tabukové ceny motorky a tohle vyplatí.
V případě že se nevydraží nebo nedosáhne hranici pro dražbu, tak se od tabulkové hodnoty motorky odečte cena zbytku...

11.05.2010, 13:55 |
Pajk Taky je rozdíl, jestli se jedná o plechový díl nebo plastový. Za plastovej mi dali 100%. Sice u auta(1999), ale u motorky to bude to samý. Jednalo se tehdy o Kooperativu.
Znalecký standard nerozlišuje plastový a plechový díl.
Korekce cen bude jen z náhradních dílů, práce a lak bez amortizace.