
Navštíveno 2858x

Včera jsem si dal takový menší kousek se svým přibližovadlem a zajel si "pilu". trochu mi vadí turbodíra. Asi tak vteřinu trvá, než motor zabere na "festů.
Jak to obejít? Blow-off či jak se ten bazmek jmenuje, který vypustí vzduch mimo, když se zavře klapka při řazení? Kdo by mohl namontovat s garancí, že to bude plnit účel a nezhorší to ic dalšího?
Jde o auto Mazda 3MPS.
Mno, blow-off ventil to ma urcite i od vyrobce, jen fouka nekam do filtru. Otazka je, jestli se zlepsi neco k lepsimu, krom zvukovyho projevu, kdyz ho nahradis nejakym externim.
Zrovna na blow-off bych nesahal,pokud nemas vykon navysem oproti serii muzes tomu maximalne ublizit,pri dobrem vyberu se bude originalu rovnat...Musis se s tim Zdeny smirit a nebo upravit mapy v ridici jednotce a vymenit Tve vetsi turbo za mensi ...:-)
Tuner2:nee
* A quick rise of the turbocharger's temperature (which jumps from ~800°C to the 1100°C+ region) whenever the system is activated
* A huge stress on the exhaust manifold and pipes (mounted on a street car a bang-bang system would destroy the exhaust system within 50-100 km)
* The turbo produces significant boost even at engine idle speeds
* The explosions which occur in the exhaust tubes generate important flames which can, sometimes, be seen at the end of the exhaust tube
* Reduced engine brake
POkračujeme v diskuzi.
Tuner: :-)) jo ALS by ti pomohl
Zdeny: to byl samo vtip od Tunera, ale na rallye by se to hodilo
:-)
Šak to tak beru, no ni? :-)
Covece nedelaji se na to taky externi ridici jednotky? Jako na moje bmw - muzu si stelovat vykon podle potreby v zatim ctyrech krocich (od stock az po max), kazda mapa ma k sobe zaroven i dalsi s "lag fixem", ja mam biturbo a udajne laicky lagfix funguje tak ze nechava jedno turbo stale roztocene. Opravdu to funguje:)
Zdeny60: Ale tak bylo by to good šlahat plameny na důchodce na přechodech ne? Teda pokud má Tvoje Mazda rovnou koncovku :-O

06.05.2010, 17:11 |
Nismo.Power | Upraveno: 2010-05-06 17:12:13
dej turbu teploizolační kabátek.... funguje to docela znatelně :)
thermotec to dělá..... tudíž rajdlos by měl umět...
turbo s kulickovyma loziskama, mensi objem "sani", tuzsi hadice... zaizolovani (at uz nastrikem nebo obalenim cimkoliv) zlepsi ucinnost (snizi se tepelne ztraty), turbo plni stejny tlak v nizsich otackach, nejsem si jisty, zda i zmensi prodlevu...
má to jak řikám..... a za super cenu :)
[ Link ]
wow, vidim prvne tu teploizolaci, by me zajimalo jestli to fakt funguje :) a jestli to facha i na naftakach :)
no jasne ze i na nafte, proste zlepsis tepelnou bilanci-ucinnost, plyny maji vice energie na toceni lopatek :-) nicmene je lepsi branit ohrivani skrine turbiny v prvni rade, tzn. izolovat svody i skrin zevnitr...

skrin... jde o keramicky povlak, pripadne mohu zajistit, cca 1-2tis/kus dle velikosti, clenitosti, pripravy povrchu

CV: ted mam turbo venku, jak dlouho trva dodani?
jeste lama dotaz, nehrozi ze ta keramika se odloupne a prolitne skrze lopatky do motoru?
Jako laikovi mi něco říká, že problém je v tom, že díra vznikne v okamžiku, kdy po oteření klapky po přeřazení palivový systém dávkuje palivo v nějakém objemu, ale jelikož turbo zatím neposkytuje patřičný tlak, vznikne onen efekt.
Dle mě jde o to, aby turbo buď "neopadávalo" a nebo se rychle (okamžitě) roztáčelo,což ale nejde, když není dostatek výfukových plynů k jeho roztočení. Takže izolace a pod mi nějak nechce jít na rozum, jak by to mělo fungovat.
Prosím o vysvětlení.
Na drhé straně beru, že např. menší turbo bude vyžadovat méně kinetické energie výfukových plynů k jeho plnému roztočení a tím tedy poskytnutí dostatečného plncího tlaku.
A ještě dotaz - Cervin - píšeš, že "turbo s kuličkovými ložisky". A teď tam jsou jaká?? Snad ne třecí uložení?! Mám pocit, že tam kuličková ložiska být musí už jen z principu věci, či ne?
turbodíra při přeřazení ti vzniká hlavně proto že pustíš plyn a než zařadíš tak se tu na cestě turbo-ic-škrtící klapka zvedne tlak roztočenym turbem a tim pádem se to turbo vlastně samo zabrzdí vysokym tlakem.... proto se začly dělat ventily jako BOV at už otevřenej tjuning kterej vydá zvukovej efekt či zavřenej kterej moc slyšet neni ale ventil má opravdu jen funkci při podtlaku v sání což je sundání nohy z plynu se otevřít a roztočený turbo který by tlakovalo tenhle ochcat přepustěnim nadbytečnýho tlaku kterej by ho brzdil do okolí nebo zpět do sání před turbo..... na přeřazení to bohatě postačí a turbo zůstane znatelně víc roztočený než bez tohoto ventilu a nástup turba je opravdu rychlej.....
to co řešíš ty je spíš ale problém motoru jako takovýho že při sešlápnutí plynu mu to trvá než se rozpumpuje ..... na to je nejlepší lék si pořídit twinturbo ale to samo nechceš takže už musíš operovat s tepelnejma ztrátama a proto právě třeba ten keramickej povlak jak tu ukazuje cervin, pak zvenku třeba teploodolnej nátěř a celý tohle zavřít do kabátku od toho thermotecu např. a ideálně svody k turbu a downpipe omotat thermotec páskou protože tobě vaděj tepelný ztráty (což je taky energie potřebná) který ztratíš od turba směrem do motorovýho prostoru a stejně tak ti vadí když tohle teplo máš v motorovym prostoru protože tim přehříváš motor zbytečně a pokud máš poblíž sání nedej bože konus filtr tak to sakra poznáš na výkonu po zahřátí že ti auto saje teplejší vzduch.... prostě když chceš výkon tak potřebuješ v motoru pracovat s co největšíma rozdílama teplot ...
kuličkový ložiska maj opravdu jen lepší turba :) z principu to nepoznáš protože kliku i vačky taky nemáš uložený v kuličkovejch ložiskách protože by to odešlo dřív..... u turba ale zase kuličkový vydržej víc neb tam nepůsoběj žádný tlaky do stran když je turbo vyvážený zatimco na klice by si kuličkový ložisko vymlel za tejden :)
NP: díky za osvětu.
S tím BOV - právě na začátku diskuze jsem se ptal, zdali BOV by bylo řešení. Tuším, že Tappaja napsal, že tento ventil tam v serii je-by měl být. To mě zmátlo. Tak jak to je? je tam či není?
S těmi tepelnými ztrátami - dejme tomu, že kinetika plynů se zlepší, ale to jdeme do extrému,já nechci zvedat výkon, ale odstranit tu 1/2 vteřinu, co se po sešlápnutí plynu nic neděje.Možná, že by opravdu stačilo zjistit, jak to je s tím ventilem. Kdyby nebyl, problém by se z velké části si vyřešil jeho instalací. Princip jeho funkce znám a proto mě to v mém prvním příspvěku napadlo, ale nevím, jestli u tohoto motoru je. Asi se půjdu podívat :-)
K těm ložiskům v turbu: tak mám tomu rozumět, že v běžných turbech je kluzné uložení? Při těch otáčkách??
Mazda 3 uz ma zavrenej BOV tusim v serii, jinak kulickovy loziska pouziva vetsinou jen Garrett rady GT, vetsina ostatnich jsou vetsinou s kluznymi.

08.05.2010, 18:41 |
CervinVega | Upraveno: 2010-05-08 18:45:56
Rajdlos-pocitej 2 tydny od predani max, tak riziko je vzdy nejaky, zalezi na priprave podkladu, pokud je to stary jety turbo a neni mozny jej zcela uvnitr otryskat, zvolil bych vnejsi nastrik (stejna fce, jen horsi z principu izolovani az zvenku), u noveho cisteho povrchu to drzi bez pochybnosti...
presne tak, 95% turbin ma kluzny ulozeni (osa se toci na olejovem filmu, stejne jako na klice)
btw- kulickova loziska se na klice pouzivala-pouzivaji, mely to napr V12 zavodni Ferka (prvni a posledni hl. loziska)
Nejak nevim no, furt mi to nejak nejde do hlavy ze by to bylo nejak znat, bych chtel videt (zazit) pred a po, jestli v tom opravdu ten rozdil je.
CV: toho se prave bojim :( z venku uz mam vyfukovou cast izolovanou tim, co sem hazel Nismo a vyfuckovy system omotanej termo paskama. Vim, ze keramika na nerezu drzi perfektne, ale bojim se prave litiny, ktera je porovita.
Rajdlos: a zkusenosti, je tam neco znat?
rapidne klesla teplota pod kapotou, odbrzdene to nemam, termo veci kazdopadne funguji, Thermotec to ma dokonce odbrzdene
Na litine to drzi taky velmi dobre..viz litina vana...aby se to odstiplo,musis do toho poradne trisknout
No jo, litinova vana se smaltem bude neco jinyho, nez do cervena rozpaleny turbo...