Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Otázka: Dojíždět na neutrál?

 o Navštíveno 11433x o
o 05.05.2010, 14:31 | Thullo
Kamrádi, přátelé - zajímá mne jedna věc.

Dojíždíte někdy ke křižovatce na NEUTRÁL a brzdíte jen brzdou? Nebo podřazujete a brzdíte motorem?

Samozřejmě jen u osobních aut - zajímá mě to pouze proto, že jsem byl onehdá v hospodě u kamaráda a strhla se tam šílená debata o tom, zda je to v pořádku brzdit brzdou a mít neutrál, či nikoli. Dokonce tam padla i řeč o tom, že když jede auto (Octavia TDI 81kW) na neuutrál, palubní PC ukazuje spotřebu i 19litrů.

Můj názor je takový, že auto, když jede na volnoběh, má spotřebu +/- 0,6l na hodinu - informace ukazující spotřebu na palubním PC beru jen jako orientační a mám za to, že když vyřadím, klesnou otáčky na hodnotu volnoběhu a žere to tedy již zmíněných +/- 0,6 l/h ovšem že se aktuální spotřeba počítá kdo ví jak, ukazuje to palubní PC chvíli nesmysly...

Každopádněě mě i zajímá, co je horší - zda dojíždět k semaforům na neutrál a brzdit brzdou, nebo brzdit motorem a podřazovat jak vztekly.

Díky moc všem za přízpěvky a případné osvětlení celé záležitosti! Thullo :o)

foto k příspěvku  od Thullo



o 05.05.2010, 14:34 | .mycTD
dam nizsi kvalt a az to prestane pobirat, tak vyradim ;-)
lepsi v jakem smyslu? uspora paliva, prevodoveho ustroji, brzd, nebo namahy?
o 05.05.2010, 14:38 | Zdena1985
tak nejak podradim a az to nebere tak supnu neutral a dojedu.uspora paliva ani ne.tech 19 litru je nejak moc ne to nemam ani pri rozjezdu
o 05.05.2010, 14:40 | Thullo
Tk jako celkově - co je prostě lepší. V autoškole mě peskovali za dojížděni na neutrál, neb CO KDYBYCH RYCHLE POTŘEBOVAL ZRYCHLIT? :o) No jezdím už 8let a poměrně dost, nicméně jsem před křižovatkou nikdy nepotřeboval EXTREMĚ RYCHLE ACCELEROVAT :o) A jedná se mi o posledních asi 50m - jasně že né když je křižovatka pul kilometru daleko :o)
o 05.05.2010, 14:40 | Only_One
já tě ani nevím.. já mám automat
o 05.05.2010, 14:42 | Thullo
2 Only_One:
:o) ten mam taky v jednom aute - myslel jsem samo auta s manuální převodovkou :o)

2 Zdena1985:
Jo, taky je to dle mě divné, ale prý jo - no já naštestí spotřebu neřeším, jinak bych se pomátl... :o)
o 05.05.2010, 14:44 | Only_One
s manuálem podle situace.. z kopce dojíždím maximálně na trojku pak neutrál a brzdy. DO kopce většinou to zastaví samo a po rovině občas dvojku občas jen dojíždět na neutrál a brzdy. Každopádně řadím tak nějak citem cestou nejmenšího odporu. Občas se to seřadí až k jedničce naprosto plynule bez potíží
o 05.05.2010, 14:45 | Ravo
Motor musíš pořád držet v ideálních otáčkách v maximu výkonu/krouťáku...takže vztkle podřazovat, abys mohl kdykoliv tomu dupnout a za zvuku pálících se gum vystartovat vstříc své smrti (třeba:)

P.S. - a teď vážně, já podřazuju, mám diesla a brzdím motorem a brzdama jen dobržďuju.
Je to asi jedno, v obou případech něco trošku šetříš, něco naopak opotřebováváš (spojka, bzdové obložení atd). Rozdíl ve spotřebě vidím minimální (motorem je to 0, při volnoběhu nějákých těch 0,6l/h nafty).
o 05.05.2010, 14:53 | Midnite | Upraveno: 2010-05-05 14:57:54
také brzdím motorem a pak jen neutral a brzda... spotřeba 19l je opravdu kravina a možná to řekl proto že byl trochu indisponovaný alkoholem..
o 05.05.2010, 14:56 | tappaja
Jako Midnite.
o 05.05.2010, 14:57 | Zdena1985
midnite:trebas brzdi a ma plnej plyn:-)
o 05.05.2010, 14:58 | Thullo
No, kdyz nad tim tak premyslim, asi taky jedu po meste na 3jku kolem 50km/h a kdyz se blizim k Cervene, proste vyradim a dojedu to na brzde. Na2jku moc nepodrazju - tedy kdyz dojizdim a zastavuju - do zatacky pak ale zase skoro vzdy podradim na 2jku...

Tedy dojizdim na neutral - ale na tom preci NENI NIC SPATNYHO, ne???
o 05.05.2010, 14:58 | Midnite
zdena: to mě nenapadlo, ale je tu další možnost že dojíždí na jedničku, plný plyn a trochu zatáhlou ručku :D
o 05.05.2010, 14:59 | Zdena1985
Thullo:mam stejne auto co on akorad 66Kw nikdy jsem takovou spotrebu na pocitaci nevidel a to zrovna nemam lehkou nohu
o 05.05.2010, 15:01 | Zdena1985
tak to by jsem chtel tu jednicku sliset:-)to musi byt lahoda pro ousko
o 05.05.2010, 15:24 | JP
Já hrozně nerad brzdim, takže podřazuju jak zběsilej a ideálně šlapu na brzdu až když stojim:).

BTW nesnášim lidi co maj poměr s brzdovym pedálem a brzděj si třeba jen tak pro radost na volný rovince, nebo dokonce do kopečka, přestože jinak udržujou pořád +- stejnou rychlost. Jsem z nich vždycky nervózní protože nevim kdy třeba začnou brzdit opravdu, takže je zásadně předjíždim při první příležitosti.
o 05.05.2010, 15:27 | Thullo
Ano, názory super - všichni a děkuji!

Zajímalo by mě však, zda je něco ŠPATNÝHO na tom, když někdo dojíždí ke křižovatce na neutrál???
o 05.05.2010, 15:29 | cupra.165
Ja pred krizovatkou nebo dojizdim jedu na neutral,manzelka bohuzel porad drzi rychlost dokud nezacne auto kuckat a cukat a ja uplne vidim tu moji dvojhmotu,ktera ma chut vyletet a nafackovat ji..a jakmile se jemne zminim,ze by chtelo preradit nebo vykvaltovat,tak dostanu vzdy takovy pojeb,ze uz sem rezignoval :-(
o 05.05.2010, 15:29 | Zdena1985
myslim ze ne kazdemu to vyhovuje jinak jen se mozna opotrebej desticky to je tak vse
o 05.05.2010, 15:33 | muSlim
Vždy dôjdem na rýchlosť v manuále, v automate to neriešim, ale keď už sa to má týkať aj toho, tak aj ten samozrejme dotiahne na rýchlosť :o)
o 05.05.2010, 15:54 | Conan
Podřazuju a když klesnou otáčky pod cca 1500 (benzín) tak vyšlápnu spojku a dobržďuju...
o 05.05.2010, 16:14 | Olda
podřazuji někdy až na 1ku.. a pak vyřadím a to nejen na křižovatce. Skoro pořád brzdím kvaltama je to podle mě lepší a rozhodně to líp brzdí :)
Jezdím to s feldou 1.4 Mpi
o 05.05.2010, 16:17 | Midnite
a já myslel že ta felda je 1.3 MPI
o 05.05.2010, 17:05 | CervinVega
spis by me zajimala dlouhodoba studie, jestli je lepsi NIKDY nebrzdit motorem (tzn. pouzivat jej jen k akceleraci, nepocitam v uvahu prechodove kratkodobe brzdeni ubranim plynu) versus caste brzdeni motorem (klasicky podrazovanim az k zastaveni jemnym dobrzdenim)... samo bude rozdil ve spotrebe brzd (desek/kotoucu), ale jestli bude vyrazny rozdil v opotrebeni motorovych/prevodovych dilu... (uvazuju kvalitni podrazovani s meziplynem, ne hovadsky pousteni spojky v nesmyslnych otackach a pod)
o 05.05.2010, 17:12 | X-sat (M)
Co mám naftu, tak motorem nebrzdím. Takže dojíždím na neutrál.
o 05.05.2010, 17:21 | Nismo.Power
mno v případě dojíždění na neutrál tak to neni nic špatnýho co by se nemohlo akorát si tim zvětšíš spotřebu a víc namáháš a opotřebováváš brzdy...

v případě podřazování je spotřeba menší a mín se ochoděj brzdy ale zase jak píše cervin tak namáháš tim jiný věci tj. vnitřek motoru, převodovku a její synchrony při podřazování apod......

co píše oktávka je uplně jedno, ta ti prostě napíš 19L jako že ti sebere tolik paliva na ujetí 100km touhle rychlostí na volnoběh...... údaj v litrech na hodinu je naprosto k ničemu....
každopádně já když jedu s manuálem tak takovejch 90procent dobržduju motorem neb přeci jen spotřeba 0/100 je lepší než litr na hodinu volnoběhu :)
s automatem samo namáhám víc brzdy a proto taky maj automaty větší spotřebu protože z kopce neuměj 0/100 ale pořád jedou i bez plynu za nějakejch 1-2L /100 .....
o 05.05.2010, 17:56 | vypuk | Upraveno: 2010-05-05 17:59:08
Známej má Xedose, a při brždění motorem mu ukazuje palubák 0 litrů a když dá neutrál tak mu to ukáže spotřebu stejnou jako na volnoběh. Osobně nemám "káru", co by ukazovala aktuální spotřebu. Ale kamarád, co má mazdu 323F(mrkačku), tak "zpozoroval", že když vyřazoval na kopci, místo aby jako obvykle jel na pětku z kopce, tak se mu snížila spotřeba o litr nejméně...
o 05.05.2010, 18:03 | RedBaron
Já mám rád motor v tahavých otáčkách a strašně nerad šlapu na brzdy, před křižovatkou podřazuju s meziplynem na trojku/dvojku podle nálady a situace, na jedničku už fakt ne :o)
o 05.05.2010, 18:11 | fredh
Ono je lepší při podřazování a brždění motorem z vyšší rychlosti dávat meziplyny. U mýho stařečka to bez meziplynu de dost ztuha. A když jedu ostřeji a podřazuju, tak je tam dávám a de to o poznání líp. Jinak na neutrál téměř nikdy nejedu.
o 05.05.2010, 18:16 | tappaja
Pri brzdeni motorem vstrikovace nefungujou, proto ta nulova spotreba...
o 05.05.2010, 18:43 | Drtič
Dobržduji motorem až na dvojku, až to přestane brat, tak dám neutrál a dojedu. Ale podle mě je to uplně jedno, na spotřebě se to neprojeví, na opotřebování brzd zanedbatelně, opotřebování převodovky, spojky, motoru atd bude při tym či onym bez rozdílu.
o 05.05.2010, 20:46 | BATMAN
Myslim ze brzdeni motorem je vec se kterou konstrukteri spalovacixh motoru pocitaji a nenapada me nic cemu by mohlo vadit jizda s vyrazenou rychlosti.

Samozrejme vse v rozumne mire. Pokud radeji vymenis brzdove desticky nez spojku nepodrazuj z 5ky az na 1cku ale max na 3ku a pak neutral a brzdy.
o 05.05.2010, 21:56 | crestik
...lol, řešit namáhání a opotřebení brzd při lehkém dobržďování ke křižovatce vs. normální jízda spojená s brzděním ze 100+ rychlostí...
o 05.05.2010, 21:59 | cupra.165
Cervin..to dobrzdovani motorem jak u jakeho auta...napriklad u skodovky na dobrzdovani motorem trpel tusim 3 valec 1.2 ...byl tak dokonale utesnen,ze pri podtlaku na tom motoru neco odchazelo..nejsem motorar,tak se nesmejte :-) ale je to znamy jev u tohoto motoru
o 05.05.2010, 22:54 | Luke_288
jak kdy, někdy tak, jindy tak. jestli timhle víc opotřebim destičky nebo cokoliv jinýho je mi jedno. jinak těch 19l je normální, mě taky OII ukazuje při jízdě na neutrál šílený čísla, podle mě to je nějaká výpočtová chyba. litry za hodinu ukáže až když skoro stojí
o 05.05.2010, 23:31 | CVakk
meziplyn meziplyn meziplyn a sem u křižovatky...

meziplyn meziplyn meziplyn a sem tesně před prudkou pravou....

meziplyn meziplyn meziplyn a sem tesně před prudkou levou...


vlastně skoro pořád podřazuju s meziplynem, jak traktorista :)
o 06.05.2010, 05:35 | Zephyr
co jezdím s SXem tak jsem se naučil pata-špička a hojně toho využívám. Takže ano, dobržďuju motorem až po 2.
o 06.05.2010, 09:20 | Thullo
Diky diky diky moc všem za přízpěvky! Taky si myslim, že těch 19litru je výpočtová chyba, jak píše Luke_288 - takže teď směle kamarádům ukážu tento topic s tím, že je to jen o lidech, jak kdo jezdí - ani to, ani ono není zlý a o to mi tady šlo! Takže díky ;o)
o 06.05.2010, 09:28 | Nismo.Power
vypuk : jo ukázat mu to může co chce samo, manuál převodovka když brzdíš motorem tak ECU ti vypne přívod paliva k motoru takže jedeš opravdu za 0 ..... ale automat tohle prostě neumí ač to nějaký nový píšou ale nevěřim tomu....
automaty nebrzděj motorem a i když dáš kvalt natvrdo tak sice brzděj ale 0 spotřeba taky neni :)

ta spotřeba těch 19 je prostě vypočtěná, starý koncernový počítače neuměly počítat litry na hodinu takže při stání ukazujou taky nějakejch 19/100 :)
o 06.05.2010, 10:15 | radek.613
Automat samozřejmě brzdit motorem umí, stejně jako umí během brždění motorem jet za "0 litrů" neboli se zavřeným přívodem paliva do motoru...... pouze se dodávka paliva obnovuje "dříve", už tak kolem 1400-1500 ot/min (u manuálů kolem 1000 ot/min), což má čistě logický charakter daný existencí hydrodynamického měniče mezi motorem a převodovkou....
o 06.05.2010, 10:24 | mikevr6
81kw oktu maj nasi a pri vyrazeni nebo jizde s kopce to ukazuje 0.5l atd. 19L to snad neukaze ani kdyz das 1 plnej:)
o 06.05.2010, 10:31 | RedBaron | Upraveno: 2010-05-06 10:32:50
Nismo, já teda nevím co máš za automat ale třeba už starej pětikvaltovej steptronic v bmw normálně brzdí motorem s nulovou spotřebou a teprve v 1.100 otáčkách obnoví dodávku paliva. Samozřejmě jen lehkým prokluzem měniče, ne jako u manuálu natvrdo. Navíc se stačí dotknout cestou z kopce brzdy tak že se rozsvítí brzdový světla a automat s nulovou spotřebou drží konstantní rychlost až pod kopec, na dotknutí plynu toho nechá. Stejně tak když předjíždíš na kickdown a prudce povolíš plyn, nechá ti tam zařazenou vytočenou dvojku aby ses trefil do mezery mezi autama než v protisměru bude volno a když na to znovu dupneš, tak máš plnou sílu k dispozici. Ale to by měli soudruzi v ú es á dávno umět :o)
o 06.05.2010, 10:39 | Luke_288
nismo: starý koncernový počítače jsou od kterýho roku? prtž mě to ukazuje palubák v OII
mikevr6: a jseš si tim jistej? ono kupříkladu mě to na volnoběh, když stojim ukazuje taky 0,5, ale když dojíždim, tak před tim, než zastavim, háže to tyhle kraviny
o 06.05.2010, 15:03 | Dragster
mikevr6: na 1 plnej 1.9TDI až 42L.
o 06.05.2010, 23:35 | MARWiN | Upraveno: 2010-05-06 23:35:34
vcelku zajímavá diskuze :) Když už jste u toho dojíždění na neutrál,jak dlouho vám vydrží brzdový desky a kotouče? jen čistá zvědavost
o 07.05.2010, 08:49 | assassin
mame jednickovou ochcafku 81kW a pri brzdeni motorem ukazuje 0. pri jizde na neutral ukzuje kolem 0,5-1 .. podle toho jestli bezi klima a jak rychlost apod. pri stani na miste uz si fakt nepamatuju co ukazuje, ale tusim ze tam neni naky velky cislo. u bawa jak zastavim tak rucick zmizi za roh coz je logicky ze s nulovou rychlosti to ma nekonecne velkou spotrebu na 100km... ale ta okta tusim ukazuje porad tech 0,5-1
o 07.05.2010, 08:53 | Luke_288
marwin: ve 185tis km mám třetí sadu. jedna mi vydrží mezi 40-60tis km, záleží kde a jak jezdim. poslední 3měsíce jezdim furt dálnice, kde brzdim míň, než okresky, takže počítám, že vydrží víc...
o 07.05.2010, 08:56 | JP
MARWiN: Na Mazdě 6 2.0 cosi kolem 100tkm, zrovna ve středu se podruhý od začátku měnily (najeto 197tkm). Na Fiatu Coupé 16V Turbo okolo 40tkm. S Alfou jsem zatim nenajel tolik abych je sjel:D
o 07.05.2010, 08:59 | Only_One
Destičky služebák muj 60tkm, služebák šéfovo 30tkm... :-D
o 07.05.2010, 09:30 | muSlim
25-30 tisíc :o)
o 07.05.2010, 15:18 | Dragster
Služební octavia 1.8TSI u PČR za 20000km holé i zadky. Záleží jak se k tomu kdo chová a dojíždění na neutrál to asi moc neovlivní, jde snad o "dojíždění" ke křižovatce.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3528 sekund.