
Navštíveno 1194x


22.04.2010, 18:43 |
Spity Ahoj, přemejšlím o změně povozu a celkem mi padl do oka BMW 320d rok 2001 a víš. Chci poprosit o vaše názory, rady a tipy na co si dát při případné koupi pozor? Moc díky.
Pokud muzu poradit, tak sem napis na co to auto prevazne mas a co od toho ocekavas. A co jsi mel.
Jinak s timhle autem ti ja osobne vubec neporadim, nemam absolutne zadne zkusenosti :)

22.04.2010, 20:27 |
Spity Do tedka jsem mel Astru F, 1,6i na kterou si nemůžu stěžovat, ale chce to už něco novějšího. Potřebuju bezproblémový nejlépe dieslový auto na každodenní ježdění jak do práce tak i na výlety a pod...
tak mezi bezproblemovy auta nepatri zrovna diesel s turbem, ono zadny auto s turbem :)
Pokud chces opravdu bezproblemove, tak cistej benzin.
zkus mazdu 6 2.0 benál
nebo
Volvo S60 jakýkoliv benál
K naftě:
K čemu by auto s dýzl. motorem mělo mít více problémů, než auta na benzín???
Do loňska jsem mlě v řadě za sebou asi 7 aut na naftu a po dobu 13 let jsem neměl se žádným jediný závažnější problém, který by byl horší, než u benzínu.
jediný oproblém není s motorem jako takovým, a le s s člověkěm, který ho obsluhuje.
Dneska jen příklad: mluvil jsem náhodně s šoférem cisterny, která do Štětí dováží chemikálie. Má Scaniu z r. 2004 a má najeto - hádejte ...
2 MILIONY 100 TISÍC a nějaký drobný!!!!!!!! Mylsíte že tyto moderní motory náklaˇ%dáků jsou jinak citlivé na zacházení, než osobáky?? Ani omylem, říkla mi, že je to naprosoto stejné. Řada čidel, kontrolních obvodů, dvě turba --- a jezdí furt.
Já osobně jsem s dýzlem najel téměř v suma sumárum kolem 850.000, km, pravda, na 6 autech, ale řada z nich jezdí u mýcz známých, kterří je ode mě odkoupili a mají najeto moc přes 350.000km (konkretně poslední Pežot 406, kterého sleduji denně, neb je mého kolegy z branže) a nemá jediný problém s motorem. jezdí denně trays kolem 5km avíce a NIC NIC NIC NIC!!!
Totéž moje předchozí Okta1 81kW, která jezdila 7 let trasy 22km tam a 22km zpět léto zima. Nikdy nic. A ostatní moje vozy taky.
Pokud byl problém, byl to problém výhradně lektronicky (relé žhavení u Okt-obou, pak u P807 stahovačka okna, u Okty řídící jednotkakomfortu - kulance, a podobné. U Superba netěsná hadice serva - tekla.)
Tak s těmi názory na dýzlové motory mám svůj pohled na věc podpořený 13 letou zkušeností s nimi.
Když se auto vyberer podle stavu a ne podle zobrazených km na tachometru, není zásadní problém
A když náhodou je- oprava nemusí stát desetitisíce. A kecy o vstřikách a turbech jsou opravdu jen v případě, že s autem jezdí dobytek a honí to studené a leje naftu ze skladů slavné Rudé armády.
Jo, klidně, kup si nebzín a zapláčeš stejně, jako s dázlem - cívky zapalování, turba u turbomotorů hadra, sežraný vejfuky od vody a další.
Prašť jak uhoď.
Jsem pro naftu, ta aspoň nestojí v nákladech tolik, co benzín. A servis?? Prašť jak uhoď to samý.
psal ze chce bezproblemovy...
Coz je cistej benzinak bez turba, nez nafta s turbem. Kdyz pominu naftu bez turba (dneska SDi).
Proste auta s turbem jsou vice problemove nez ciste benzinove motory, kde se mneni olej, svicky, kabely a civky :)
Odpadaji ta zatuhle lopatky v turbu, regulace, egr, podtlaky, dochlazovani po rychlejis jizde (zahrivani motoru je stejne) plus navic ty vstriky, u CR motoru uz to je zase nachylnejsi na kvalitu nafty atp.
A kdyz pujde koupit cca 10 let stare aute a nema jistotu kdo s tim jezdil a jakym stylem (viz auto po party_boy) tak nevim co je min problemovy tak celkove.
Ano najsou i benzinaky co se serou. Ale prevazne to je vic na naftakch a preci jen je to i diky vetsimu najezdu km :)
Mam 3ho naftka, predtim jsem mel dva benzinaky :)
Pro moje jezdeni je lepsi naftak ale proste pocitam s tim co vse mne muze potkat. Navic ten muj motor je kurva narocnej :)
Mrkni sem, je tam pár rad o těchto autech.
[ Link ]

23.04.2010, 07:39 |
kuja Knightey-: Nesouhlasim....vetsina veci, co si napsal se tyka koncernovejch naft. U BMW je minoritni cast....stejne tak treba u PSA HDI :) A souhlasim se Zdenym....nafta se ma kupovat podle stavu a ne podle km...na to bych se zameril spis....potom by me potencialne zajimalo, co uz bylo provedeny za servisni ukony...
Knightley: docela odvážný tvrzení to o bezproblémovým benzíňáku bez turba jak píšeš v první větě. aby ti pak spity nepřišel dát na budku, až koupí nějakej pelech s najetým půlmilionem, ale bude to atmosféra benzíňák a Knightley z AHC přece říkal, že to bude bez problémů...
jsou určitý poruchy, co se opakujou stále dokola daný nějakou konstrukční vadou, ale to je pomalu u každý automobilky. je to víc o tom, jak se člověk k autu chová, já na svým nafťáku po 6ti letech a 185K km měním tlumiče, jinak vše původní...
Kuja: ano tyka se to prevazne koncernu... taky v prvnim jsem napsal ze o tomhle typu auta co chce nemam paru, nikdy jsem ho nemel.
A nikde jsem nenapsal OPAK ze se auto kupuje podle najetych KM! Ja osobne mam taky pres 250t km na aute :)
A co na tom aute bylo delano... nektere veci poznas a nektere zjistis az po delsi dobe pouzivani :)
Luke_288: ja jsem nikde nenapsal ze jsou BEZporuchove ne? Ale v principu jsou min poruchove, kdyz vezmes v potaz, co vse se tam muze vysrat.
Proste jak je u auta turbo a clovek ho nema od noveho (nebo nevi jak se k nemu puvodni majitel choval) tak je mnohem vetsi sance ze to bude vice poruchove nez cistej benzinak.
Ale jsou i takove auta s benzinovym motorem do kterejch se sypou jen prachy.
Trebas pro porovnani 2.4 cistej benzin (popr 2.8) vs 2.5TDi (tu mam trebas ja). Co je poruchovejsi a narocnejsi na udrzbu, kort kdyz pujdes koupit auto z roku 2001? PS: motor bude ve stejnem aute.
A takhle jsem to myslel. ^^
A jak jsem psal nahore s motorem co zde napsal, nemam zkusenosti. Vim ze jsou dve verze, jedna silnejsi a jedna slabsi. Ja kdyz jsem se rozhodoval mezi tim u BMW 320D a v Audi A6 2.5TDi, tak mi zde dost lidi napsalo ze pokud to v tom BMW, tak jedine tu silnejsi verzi. A pokud Audi, tak take tu silnejsi verzi. A stejne vice lidi napsalo ze by vzali radeji tu A6, ze maji lepsi naftovy motory atp. Je to cca rok a pul zpet :)
Ale vse se odviji jak se kdo o to auto staral a choval k nemu :) A jak psal Luke_288, kazda automobilka (motory) maji svoje mouchy, ted jde o to jak casto se projevuji a na kolik vyjde jejich oprava ci vychytani :)
Že má koncern lepší naftový motory než BMW, na to můžou někdy od roku 98 a nástupu Commonrailu s naprostým klidem zapomenout. Do té doby vedl VW díky přímému vstřiku ale taky vedl jen ve spotřebě, rachot to byl šílenej ať to byla jednadevítka nebo dvaapůle která byla plná výrobních vad...
Turbodiesel je náročný na údržbu, která exponenciálně stoupá se špatným zacházením. V dlouhodobém hledisku se rozdíly v nákladech na provoz složitých commonrailových turbodieselů a jednoduchých benzínových motorů nejspíše srovnají , já to právě testuju na 330d. Dneska ale i benzíny mají přímý vstřik, skoro každý už turbo takže tohle platí právě jen pro starší auta.
bezporuchové, bezproblémové, to je stejný. ale chápu to, jen teda já mám s naftákama a těma nákladama na údržbu jiný zkušenosti, nestojí mě víc než prohlídky po 30tis km...plus spotřebák...
RedBaron: na tu 330d je slyset docela chvala. Malo zerou (na svuj obsah), vydrzej relativne... uvidime casem :)
Zase bych spise tento motor uz ale porovnaval s 3.0TDickem, kterej uz taky ma rozvody pomoci retezu a netrpi neduhama 2.5TDicek :) Ale zase uvidime jak na tom budou casem...
Luke_288: pokud koupis nove auto, a jezdis s nim jen ty, pecujes o nej tak jak se ma atp. Tak by nemel byt problem v zadnem aute a motoru ne? (krom vstrikovaciho cerpadla VP44 u 2.5TDi, ktery maji proste danou zivotnost okolo 200tkm a konec)
Ja jinak zatim na sve 2.5TDi taky delam jen spotrebni veci a menim olej max po 15tkm. A jsou lide kterym se to sere pod rukama jak muze.

23.04.2010, 13:42 |
Rudi Já na turbo naftu nedám dopustit, sice koncern, ale nikdy závažný problémy a když, tak všechno rychle a levně vyřešeno...naopak znám dost lidí s atmosférou benzínem, co se jim tam srali nejrůznější čidla, lamba atd a nešlo jim to furt řešit...
Knightey: je fakt, že svojí OII mám od 0km a v tuhle chvíli má přes 180tis km, jezdím s ní jenom já a příslušně se k ní chovám. tatík jezdí s 3.0TDI taky od 0km, v tuhle chvíli cca 170tis km a dostává stejnou péči. předchozí 2.5TDI odešla na vačkách a je pravda, že tu jsme kupovali jetou...