
Navštíveno 1392x


16.04.2010, 08:54 |
empiK (M)
Muze mi nejaky odbornik vysvetlit, jake parametry jsou dulezite pro online hrani her? Kamarad sestavuje pro svuj herni server podminky, ktere musi kazdy splnit, aby tam mohl hrat - protoze hraci hraji mezi sebou, tak aby jeden nemel pomaly pripojeni a nekazil hru ostatnim. Diky.

16.04.2010, 08:57 |
AR záleží co tam budou hrát, podle datového toku

16.04.2010, 08:59 |
empiK (M)
je to hrani pres konzole sony playstation 3

16.04.2010, 09:09 |
empiK (M) | Upraveno: 2010-04-16 09:10:54
tak to ja vim taky, ze nizkej ping, ale potreboval bych prave ty parametry presnejsi:
Download - kolik (a jak moc je dulezitej oproti ostatnim)
Upload - kolik (a jak moc je dulezitej oproti ostatnim)
ping - kolik (a jak moc je dulezitej oproti ostatnim)
stabilita
No právě na kavlitu hraní je ping asi to nejdůležitější. Řekl bych ideálně do 20-30ms.
Já jsem teda skončil u Quake atd. kde si myslím nebyl datový tok důežitý - myslím, že i kvalitní 256kbit linka musí stačit.
Ale zda to s pokrokem doby už taky neskočilo někam do Mbitů, to neporadím.

16.04.2010, 09:35 |
hanx | Upraveno: 2010-04-16 09:36:26
Musíš mít co nejkvalitnější připojení na pátěřní síť. Ping jinak znamená odezva, zjednodušeně řečeno v nějaký střílečce ty doma na svém pc vystřelíš, tak ten ping je v milisekundách čas, kdy to server zaznamená. Pro kvalitní hraní je ping do 30 ideální, víc už jde pomalu znát. Pro hry typu RPG nebo strategie to může být o chloupek vyšší.
down/up alespoň 100 Mbit u herních serverů, záleží kolik lidí je plánováno připojovat se na něj
stálý ping pod 30, v krajním případě do 50ti (nutno si uvědomit, že někomu s nestálým připojením to může vyskočit i nad 100 třeba jednu sekundu, myslet na to při nastavování)
stabilita - tady je snad jasný, že výkyvy pingu by měly bejt nulový, stejně jako hardware serveru by měl bejt dostatečně dimenzovanej na zátěž pod kterou server pojede
EDIT: pro pár lidí stačí rychlost třeba i 10 - 20 Mbit - tady záleží na plánovanej počet lidí
co vím tak třeba v LFS byl taky důležitý upload, protože pokud byl nízký tak se jezdec ostatním na trati ztrácel, ale jen obrazově jinak tam pořád byl jen ostatní ho neviděli a proto často docházelo k havárkám.

16.04.2010, 09:43 |
empiK (M)
hanx: je to hrani pres PS3, takze lidi jsou napojeny na herni server naprikla Electronic Arts, tam to asi poddimenzovany nebude.
jako jemu je jedno, jestli se to bude sekat hracovi u nej doma, to uz je jeho problem, zalezi ale aby dotycny mel takovy pripojeni, aby to nekazil ostatnim, kteri maji pripojeni dobry. Takze staci jen ping kolem 20 nebo je dulezitej i up a down? a ta stabilita urcuje, jak moc muze kolisat co? Ping nebo upload nebo download? Nebo vsechno dohromady? :)

16.04.2010, 09:57 |
X-sat (M)
ping pin ping - i u 1 megabitu se dá pěkně hrát, ale podmínkou je solidní ping
Mám nyní v rozmezí 10-20 (netbox.cz) a to jsem nikdy neměl. Většinou se pohyboval okolo 40-50 a to je na hraně. Potom už laguješ.

16.04.2010, 10:08 |
empiK (M)
Takze:
ping - 0-40ms
down - ?
up - ?
stabilita - ?
Nevim, jestli se to da takhle jednoduse rict, ale kdyz treba bude mit hrac ping 5ms, muze mit zaroven horsi upload, download, stabilitu? nebo vsechny ukazatele musi mit nejake mezni hodnoty? nebo opravdu staci resit ping a ostatni je vicemene jedno? (pokud samozrejme ping nelita od 0-100)

16.04.2010, 10:12 |
hanx aha nepochopil jsem co vlastně chceš... myslel jsem že chceš internet pro server...
jediný co je důležitý je ping, jelikož ten se částečně odvozuje i od rychlosti připojení. každopádně upload a download je nepodstatnej, jediný co je důležitý je ping a nastavení internetu v konkrétní hře.
například - pokud se odesílá málo paketů, hráč má sice nízkej ping (všechny akce se zaznamenávají dostatečně rychle) ovšem ostatním hráčům se jeví, že se onen hráč nepohybuje plynule ale že se seká.
představ si to jako počet snímků za sekundu ve videu - video který má 15 FPS běží stejně rychle jako video s 30 FPS, ovšem to s 15 je prostě sekaný
potom je i další nastavení, ovšem to se asi PS3 týkat nebude

16.04.2010, 10:12 |
hanx zjednodušeně řečeno - řeš jenom ping, ostatní je na PS3 irelevantní

16.04.2010, 10:22 |
imax down, up ti nikdo presne nerekne, protoze to zalezi primo od konkretni hry ... ping je posilani uritejch datovejch paketu a meri se cas pokud ty same pakety(data) vrati druha strana spet, takze cim rychlejc to jde, tim lepe, ale vseobecne pro online hrani postacuje 1Mbit down/up, ale dulezite je aby bylo stabilni a ne ze se soused zacne tahat porno a hned mas o polovicu nizssi rychlost, takze agregace pripojenije je take dulezity parametr. Samozrejme cim vyssi rychlost a stabilita pripojeni, tim lepe! Nejlepsi pripojeni v soucasne dobe je optika, rychle a stabilne!

16.04.2010, 11:28 |
Daryl (A)
hravali jsme quaka na 64kbps a byla pohoda. Jedine co te zajima je ping.