Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Výběr Offroadu

 o Navštíveno 4495x o
o 30.03.2010, 09:10 | sanjasin
Uvažuju o koupi něčeho takovýho, práce mě zavála do lesa a potřebuju auto, abych s ním mohl vjet do terénu, uvezlo vybavení, ale aby se s ním dalo jezdit i trochu pohodlně na delší trasy po silnici, nejspíš v naftě, rok výroby 96 - 00, možná i benzín 6 nebo 8válec, ale tam mě straší provozní náklady. Mám zatím tyto kandidáty:

1) Nisan Terrano / Ford Maverick
2) Opel Frontera
3) Jeep Cherokee
4) Land Rover
5) Hyundai Galloper

Máte nějaký osobní zkušenosti nebo jiný tipy? Díky


o 30.03.2010, 09:11 | bobmasitr
SS Musso:Motory diesel Mercedes
o 30.03.2010, 09:16 | koren
vubec nespekulovat a vzit patrola
v nouzi terrano/pajero
www.offroadforum.cz
o 30.03.2010, 09:30 | Veva
taky bych bral asi Patrola :-)
o 30.03.2010, 09:40 | Rudi
v těchhle letech bych bral sspíš Pajero 2,8TDI
o 30.03.2010, 09:59 | H-Honza (M)
jasne, patrol je kral terenu.
Tak za me, patrola ani hovno, rozhodne ne Y60 nebo Y61.
Meli jsme, a byly s tim celkem problemy.
Vaha vzduchu ktera odesla stala bambilion, to same snimac ABS, vse dostupne vetsinou jen v originale..
Dal pro jizdu v terenu maximalne dementne umisteny ovladani uzaverky zadniho diferaku jsem 2x znicil, diky jeho umisteni stacilo zapadnout, couvnout, a valec byl kaput.
S elektronickym plynem neustale problemy, v terenu se s tim diky jeho citlivosti jezdilo dost blbe protoze auto melo tendenci k poskakovani...
A to pisu o vyletech do terenu, zadny divociny.
A sehnat slusne GRko bude problem.
Pro patrola mluvi dostupne dily pro offroad upravy.

U frotery je snad problem s diferakem, u nejake verze a motorizace je tam slaby diff a praska.

Pajero pokud bys sehnal 2,8/2,5TD GLS tak si myslim dobra volba. Neni to lenochod jako Patrol, dily na to auto jsou dostupnejsi. Tyhle verze maji taky mezinapravovou uzaveru a uzaveru zadniho difu (nebo samosvor diff), takze pruchodnost v terenu srovnatelna, jizdni vlastnosti na silnici urcite lepsi, vcetne mensi spotreby.

Cherokee nic moc motory...

Landrover jsme meli s V8 a auto celkem v pohode, nicmene zadna terenni vybava, a proti Pajeru nebo Patrolu Y60/61 tragicky materialy v interieru a jizdni vlastnosti na silnici.
o 30.03.2010, 10:15 | Bucci
Zeptej se Zana... jedině Patrola Y60 :-)

foto k příspěvku  od Bucci

o 30.03.2010, 10:25 | Lukasino
4) a co? Freelander nebo Defender? :-))

Za me z vypsanych Cherokee 4.0, a to z duvodu slusny pruchodnosti uz v zakladu, auto je kratky, motor na auto slusnej, jakykoliv dily naprosto za hubicku. A spotreba? Po silnici bude zrat o neco malo vic a v terenu takova vec vubec nema smysl resit ;)

Jinak pokud Te laka brodeni atd, urcite je lepsi diesel, v tom pripade bych se zase naprosto vyvaroval Jeepu, v Cherokeem diesly nic moc :(

Sam ted prodavam jedno lehce upraveny ciro, kdyby Te to zajimalo :) akorat rv88.
o 30.03.2010, 10:27 | Lukasino
Az ted ctu jezdit pohodlne i na delsi trasy, v tom pripade to ciro neni zrovna nej :)

Pod terenem si predstavujes co? Polnacka, nebo neco vic?
Pokud vic, tak podle me naprosto nema smysl pocitat s tim, ze s tim autem budes jezdit i normalne, to je spatne :( Uz samotny MT pneu jsou nic moc na silnici.
o 30.03.2010, 10:28 | Vencaf
Mercedes G, ale tam je bohužel o dost vyšší cena, nebo Nissan Pickup 2,5TD, Cherokee jedině v 4L benzínu...
o 30.03.2010, 10:28 | Vencaf
jestliže terén znamená jen polní cestu tak bych vzal klidně Subaru Forester
o 30.03.2010, 10:30 | cupra.165
Ze zkusenosti okolo me lidi jako H-honza. Myslim ze Pajero s Jeepem nejlepsi volba.
o 30.03.2010, 10:33 | Paczqo
U frotery když už ji kupovat tak doporučuju fronteru B a co se týká motorizace tak se vyhni 3.2 V6 byt v omeze je ten motor zlatej a držák u frontery je to prokletí který žere, ma problemý se uchladit a celkově je nevhodnej.
o 30.03.2010, 11:10 | H-Honza (M)
jsem se uklepl sorry, ty problemy se vztahuji na Y61, takze do terenu se neosvedcilo, proti Y60 GRku ktere vydrzi hodne... Ale zase sehnat ten slusnej kousek no
o 30.03.2010, 11:46 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
mam pajero V20 2.8TD GLS wagon ´94, pokud bys mel zajem ozvi se do mailu pro vic info
o 30.03.2010, 12:18 | Miky_CZ
za me land rover discovery, spotreba cca 10l motor 2,5l takze se jeste vejdes do te mensi pojistky, pozor jsou 200 a 300tdi ale oboje to jsou 2,5tdi

mam tu i jednu na prodej
[ Link ]
ale ty chces asi novejsi ale na foru jich je vic
jinak dily za hubicku
kotouc 900, olejovy filtr 250, palivovy 110kcm rozvodova sada 3400
o 30.03.2010, 12:53 | badczech
A nezapomnel jsi na Toyotu Landcruiser?

Jinak se priklanim z tveho vyberu k Patrolu....
o 30.03.2010, 15:00 | tmx.806
honza: cherokee nic moc motory?? :-)
takze za me grand cherokee WJ 4,7V8 + LPG.

tady na foru ma jeste kasa.d (jeste jednou diky za prvni svezeni) a shanel sjem presne co ty - delsi trasy + teren. Myslim, ze to je akorat - navic jak rika "kasa" - to auto me jeste neprestalo bavit...

foto k příspěvku  od tmx.806

o 30.03.2010, 15:40 | Zan
Jo ten bílej Patrol Y60 je můj... A asi bych ho doporučil. Když jsem já scháněl auto kouknul jsem na offroadforum kde mi kluci poradili. Koupil jsem ho se zásadní technickou závadou, tak jsem byl nucenej celé auto do šroubku rozebrat a složit. Auto je překvapivě jednoduché a mezi lidma je na to hromada dílů. Spotřební veci jako kotouče, destičky, spojka neni problém sehnat v krámě. Horší je to s plechařinou.To se dělají snad jen blatníky, ale jak říkám mezi lidma toho je docela dost. U takhle starého auta bych asi nechtěl zadní diff. samosvorný. Co jsem zjištoval na jedno Terrano, tak jen za cenu lamel do zadního diferáku seženu na patrola celou zadní nápravu včetně diferáku a uzávěrky (aktuálně řešim). A najít u takhle starého auta funkční samosvor je prej uměni. Na svojí 2.8TD mam najeto aktuálně asi 306 000km a motor běží pěkně. Co bylo pro mě do terénu důležíté aby to mělo přední tuhou nápravu. Gumy na to mam 31x10,5 r15 a po Praze s tim jezdim něco okolo 11-12L/100km, v terénu nevim,ale bude to hodně :o)
Kamarád má taky Y60 2.8TD včetně přední dodělané uzávěrky a to auto dokáže v terénu neskutečný věci. Hlavně vydrží dost. Má na tom gumy 35x12,5 r15 a obě uzávěrky držej , holt já měl smůlu.
Každopdáně pokud by jsi koukal na nějakého patrola tak si dej pozor aby nebyl vzadu zrezlej rám.
o 30.03.2010, 15:43 | Zan
Jo a tažný na 3,5T je fajn věc :o)
o 30.03.2010, 15:53 | Lukasino
Zane, s 35kama neni to Milan z Benesova? :)
o 30.03.2010, 17:10 | Zan
Kdepak, Jarda z Prahy :o)
o 30.03.2010, 17:23 | Lukasino
ale houby, cernej kratas? To jsem ho dlouho nevidel, naposled mel 33ky :))
o 30.03.2010, 17:24 | Lukasino
Jeste bych rad takovou pripominku, pokud fakt planujes offroad, tak u cira je pruser ze neudelas bodylift na samonosce :-D
o 30.03.2010, 17:34 | Zan
Kdepak černej Wagon, toho asi neznáš :o)
o 30.03.2010, 17:42 | Lukasino
no kua fix :-D tak toho asi fakt neznam
o 30.03.2010, 18:37 | Prady
Jako Buci a Zan..jedině Patrola :-D ...jen škoda té uzávěrky :-/ Každopádně černej patrol od vedle je libová "hračka" :o)
o 30.03.2010, 19:01 | Soptík
Tak doma je jako pracant tenhle drobek a spokojenost.Je to sice jen dvaapůlka ale je to nezničitelnej stroj.Je to zvednutý sadou procomp k tomu uzávěrka AUSSIE LOCKER a pohoda.Spotřeba okolo 10L na silnici.

foto k příspěvku  od Soptík

o 31.03.2010, 07:12 | Zan
Lukasino: Tohodle jsem myslel...

foto k příspěvku  od Zan

o 31.03.2010, 07:12 | Zan

foto k příspěvku  od Zan

o 31.03.2010, 10:43 | zorro
Fronteru - vůbec, prd to vyjede a furt se to sere...ostatně je to taky zlomená halouzka, že...:)

Patrol Y60 - výborně fungující auto už v sérii, ale - 1) má ho každej, 2) slabý motory, 3) špatná manévrovatelnost v terénu - malej rejd...zase je na to všude spousta dílů a o jejich nápravách se říká, že jsou nesmrtelný

Jeep Cherokee - sám mám 4.0 HO...výhoda je, že je na to fůůůůra tuningovejch dílů - od lift kitů, přes uzávěry, až po nárazníky a šnorchly...výhodou je výkon motoru - opravdu narozdíl od patrolistů atd nikde neřeším ani v nejprudších výjezdech, že nemám dostatek výkonu...to auto i na obyč. AT gumách vyjede neskutečně hodně...ale - spolehlivost je nižší než u patrola - jde o to, že to auto pokud je používaný v hard terénu, tak je zapotřebí pokoupit pevnostní kříže atd...

Takže pokud sériovku - tak Y60, pokud upravovat tak jeep.
o 31.03.2010, 10:50 | H-Honza (M)
k tomu cherokeemu - mluvil jsem o motor 2,5TD... A jinak jeste nastesti vim jak vypada cherokee a grand cherokee, o grandu tu nepadla ani zminka...
A vzhledem k tomu ze u nas jezdi prevazne diesely, tak jsem mluvil o dieselovych motorech.
Stejne jako nebyla oznacena cenova hladina..
o 31.03.2010, 10:52 | zorro
Soptík: to je motokára, já stavěl tohohle "big-foota"...:)

foto k příspěvku  od zorro

o 31.03.2010, 10:55 | Lukasino
Hlavne se to tu tak hezky rozebehlo a Sanjasin nikde :o))
o 31.03.2010, 13:11 | sanjasin | Upraveno: 2010-03-31 13:12:15
Už jsem tady :), představuju si cenu, tak do 100 tisíc, auto na ježdění po silnici, ale i v lese na Šumavě - zima, sníh, bahno atd., jinak mě napadl ještě Ford Explorer nebo Opel Monterey, nevím, jak jsou na tom třeba ameriky s 6 nebo 8 válcema benzín.
o 31.03.2010, 13:13 | sanjasin
SangYong mě taky napadl, vypadaj celkem zachovale a za levno.
o 31.03.2010, 13:28 | Lukasino
Takze chapu dobre, ze potrebujes spis 4x4, nez offroad? :) Zadny tezky teren to nebude jezdit, jen proste nezpevnene povrchy?

V top pripade bych to videl na Grand Cherokeeho (coz druhou generaci za tyhle prachy nesezenes a prvni uz je celkem starsi :( )

Nebo Explorera, kde se do ceny vlezes naprosto bez problemu, auto velky, spolehlivy, dily porad za rozumny penize, svezeni fakt prijemny i na delsi trasy. Nejlepe motor 4.0 SOHC V6 ;) V8 neni spatny, ale je to uz moc velkej exot.

Bckovou Fronteru 3.2 ma znamy a bohuzel od ty doby co to koupili, tak jen resi problemy :( auto krasny, ale porad se tam neco sype :(

Za me jednoznacne v tyhle cenovy Explorer, nebo se zamyslet nad tim co psal Venca, tj. Forester ;)
o 31.03.2010, 13:43 | sanjasin
Myslel jsem něco, co má i redukci a uzávěrku, to se v lese celkem hodí.
o 31.03.2010, 13:49 | Vencaf
v tom případě si pořiď jedno auto na silnici a jedno do terénu, po silnici jezdit např. se zvednutým Patrolem na 35" MT gumách je docela utrpení když máš jet někam dál...
o 31.03.2010, 14:01 | zorro
sanjasin: u Cherokeeho zapínám redukci tak jednou za měsíc a to jezdím do lesa aspoň 1x týdně...když má auto dost koní, tak potřebuje redukci opravdu jen na extrémní výjezdy nebo sjezdy...redukce mívají i ty forestery...a v lese spíš než uzávěrku bych řešil naviják...:)

upřímně bych se přikláněl k tomu cherokeemu...v automatu, má to kratší převod...je to maximálně pohodlný, vybavený, za pár kaček...dost jich bylo se samosvorem a pokud je OK, tak funguje dostatečně...alespoň mě zatím jo...
o 31.03.2010, 14:21 | sanjasin
Jasný, chce to nějakej kompromis. Sonduju informace od uživatelů, to se vždycky hodí.
o 31.03.2010, 14:34 | Lukasino
redukci ma temer kazdej off, ale jak pise zorro, kdyz to auto ma normalni motor, tak ji stejne vetsinou nepotrebujes. Uzaverka je fajn, ale to je vec, ktera se da vzdy dodelat, u jeepa treba automatickou uzaverkou, ktera vyjde kolem 8tis / naprava. Ale pokud chces jezdit jen obcas nekde do lesa, zadny tezky teren, urcite se Ti vic hodi ten navijak ;)

Zorro: akorat nevim, jestli mluvime o stejnem cherokee (XJ), pac pod "maximalne pohodlny" si predstavim uplne neco jinyho :o))))

A redukci opravdu nejaky subaru maji, mam pocit ze to bylo vetsinou spojeny s kombikem.
o 31.03.2010, 14:38 | zorro
Lukasino: no hele já už z těhle aut něco projel a ten luxus, co mám v jeepu si nemůžu vynachválit - kůže, automat, klima, všechno v elektrice včetně sedaček, pohodlnej podvozek...spokojenost...

Je jasný, že samodomo liftem z toho uděláš žebřiňák, ale to z každýho auta...
o 31.03.2010, 20:11 | trlon
Toyotu Landcruiser Byl dost ok stroj.nám seto líbylo,nikdy nás nenachala naholičkách,známý lesáksi ji koupil a je spokojen už víc jak 4roky.pokud nepotřebuješ se brodit po okna,jezdit po skalách tak asi dobrá masinka,velká a prostorná
o 31.03.2010, 20:44 | Lukasino
chlapi, kdyz uz pisete o tech landcruiserech, napiste i kterej myslite, protoze to muze byt nejaka staricka 40ka, nebo nova 200ka :))))

Jinak treba Landcruiser 80 je paradni auto s uzaverkama vepredu i vzadu v zakladu, ale slusnej kus bude kolem 200k a dily drahy :(

Zorro: no nevim, co jsem mel moznost jet i s jinymi Cherokee, tak teda nic moc :-/ Treba ten Explorer je uplne jinde (taky jsem mel, tak mohu porovnat :)
o 31.03.2010, 22:32 | martan01
Muj tchan ma take Patrola na tahani a obcasne bahno. Jen teda tu delsi trasu bych stim teda jet moc nechtel.

foto k příspěvku  od martan01

o 01.04.2010, 01:14 | Fordik
Kámoš měl dva patroly po sobě a nikdy si nestěžoval. Pak se mu nějak přestali líbit velký auta, tak jezdí v Audi S8. Ale nakazil svýho otce a ten si koupil taky Patrola a v zimě s ničím jiným nejezdí(na léto má Octu II RS).
Druhej kámoš má už druhýho Cherokyho a jediný na co nadává je spotřeba (myslím že má 5.0 v benzínu).Jenže toho novýho a tam je cena jinde.
Osobně za mě se mi ten Jeep líbí víc.
o 01.04.2010, 09:15 | sanjasin
Co jsem četl, tak rozvody u Explorera 4.0 jsou docela raketa.
o 01.04.2010, 10:02 | Lukasino
Rozvody u Explorera jsou drazsi, hlavne kvuli tomu, ze motor musi ven a je s tim srani... Na druhou stranu se delaji po buhvi jak dlouhy dobe, tak proste si najit hezkyho, kteryho neceka v prvnich 10tis km rozvody :o)
o 01.04.2010, 10:34 | sanjasin
Nemá Grand Cherokee 4.0 stejnej motor jako Eplorer a co ty 8válce 5.2 / 5.7, jak jsou na tom?
o 01.04.2010, 11:02 | Lukasino | Upraveno: 2010-04-01 11:03:08
ma uplne jinej motor nez Explorer, sice slabsi, za to drzak

5.2 je klasika, tam by nemel byt vubec zadny problem

5.9 co vim, meli problemy s uchlazovanim...

edit: Cherokee/Grand Ch.
o 01.04.2010, 14:35 | Fordik
Mě by se líbilo tohle

foto k příspěvku  od Fordik

o 01.04.2010, 19:21 | vinzek fa
Y60 pokud pracant do lesa patrol je patrol pamatuj si jedinej off na svete je patrol nebo land cruiser s tim ze páta bude vo pulku levnejsi
o 01.04.2010, 19:26 | vinzek fa
Zan proc vsicky gazikari hledaj takovej parking jednou sem jel s vitou na disco a ten vul zajel na schody az ke dverim -))
o 01.04.2010, 20:40 | koren
vinzek fa: jsou i jiny, co treba Gcko...
o 01.04.2010, 21:17 | Lukasino
Gcko taky neni zrovna nejlevnejsi :) a nevim kdo by mel na to to "srdce" ho trapit v terenu :o)))
o 02.04.2010, 07:58 | vinzek fa
koren dobre tak cistokrevnej gazik je proste 60ka vostatni je budto stary nebo skoda prasit
o 02.04.2010, 10:35 | koren
jasny, ja jen ze existujou i jiny dost schopny potvory;-)
o 02.04.2010, 11:11 | sanjasin
Ještě jsem koukal na SsangYong Musso 3.2, není to tak hrozný a cenově přijatelný. Máte zkušenost?
o 02.04.2010, 11:13 | Vencaf
Ssang Yong bych z výběru vyřadil, vnitřek vypadá po pár letech jako parodie na interiér, kvalita celkově horší..
o 03.04.2010, 08:29 | vinzek fa
sang neni spatnej ale pride v lese horsi cesta a je to ko blbe se to zveda a predek je moc nizoucko jinak celkem tank ale v terenu dost odchazi
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3739 sekund.