
Navštíveno 7364x

Dneska jsme vybirali plovouci podlahu. Chlapik nam rikal, ze se musi dat na zem parofolie, potom ten molitan a nakonec plovoucka. Ja mu rikal, ze mam nalitej anhydrit, presto rikal, ze musim pouzit ten molitan 6mm, to se me zda moc.
Kazdopadne je potreba ta parofolie ? muzu pouzit jen 3mm silnej molitan pod plovuvku ?
Tak ten miralon se dava hlavne na srovnani drobnych nerovnosti takze 3mm bohate staci.

14.03.2010, 21:27 |
AR no ten mirelon slouzi k tlumeni krocejoveho hluku cize kdyz das mensi bude vice slyset chuze v patre pod podlahou. Ta parovka je na izolaci proti vlhkosti.
No hluk neresim je to novostavba RD, nerovnosti by bejt nemely. Na 10m anhydritu me rikali maj 3mm. Ta parovka me zarazi, aby se prave nesrazela vlhkost.
Jsem pokládal předloni na chalupě... Srovnali jsme podlahu (beton), na to jsme dali OSB desky, přes to mirelon 3 mm a na to plovoucí. Po dvou zimách krásný sucho, nic se nerozjíždí, pěkně drží...
S tou parofólií nevím, podle toho jak máš ten podklad vlhkej, ale zas aby ti to nechytlo plíseň.

14.03.2010, 21:42 |
cezetko | Upraveno: 2010-03-14 21:46:22
Arnie_one: parofolii taky vynechávám, když vím, že pod tou místností není nic, co by vlhlo do podlahy. Když je to třeba podsklepený, nebo v patře, tak ji nedávám. Když je tam nějaké riziko vlhka, tak je zbytečný na ní ušetřit.
A s tím miralonem, nebo starlonem neváhej. Dává se vždy, jinak tam budeš mít třeba zrnko písku a posereš se z toho vrzání. Nehledě na to, že teprve s tím je ta podlaha taková ta správně plovoucí.
Miralon jsou role, Starlon řezané desky. Jedno, co použiješ. Śířka miralonu je podle toho, jak dobře máš vylito. Jestli dobře, tak taky dávám 3mm

14.03.2010, 21:46 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-03-14 21:47:00
Tak podlaha vlhka neni, jen proste nevim s tou paro. Dle myho rozumu tu podlahu zavru a nebude dychat, tak spis bych tam videl tu vlhkost s ni nez bez.
ja daval parotesku jednou z osmi pokladek, bavime se o RD. V panelaku to je samozrejme bezpredmetny.
Takze se na ni asi taky vyprdnout muzes. Beztak kdyz ti to udela profi firma, tak to dost casto ani nelepi paskou a jen tak to lezi, tak jakou to asi tak ma ucinnost? :)

14.03.2010, 21:59 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-03-14 22:00:26
Je to RD, pod tim je klasicky, 7cm anhydrit, pod tim 7cm polyse, pod tim 10cm deksa. Tak myslis, ze tu folii tam ma dat, nebo ne ?
1. před pokládkou - máš-li v anhydridu podlahové topení, tak pořááádně protopit a vyvětrat, aby odešlo co nejvíce vlhkosti.
2. chceš-li mít sichr, tak já jsem koupil podlahy od QuickStepu, a ty nabízí podložku, která je zároveń jako kročejovka, má membránu - takže propuští z podlahy teplo nahoru a zároveń funguje jako parotěs, okraje pak jsou na zdi a přichytí se lištou. Cena je jinde než u mirelonu. Jinak u anhydridu máš-lito vylito dobře, může být na dvoumetrové lati 2 mm tolerance - což já měl v pohodě. Takže 3 mm až po kokot v tvém případě - je-li to rovné.
hodím ti sem dolů odkaz, z betonu jde vlhka málo, ale z anhydridu, popř. alfa-sádry jde hodně
mám přímo tuhle:
[ Link ] 

14.03.2010, 22:59 |
MazliG | Upraveno: 2010-03-14 23:01:43
Podložka Uniclic Combi Plus
Podložka Uniclic combi plus tloušťky 2mm je výborným řešením pro redukci jak tranzitního tak i odrazového ( bubnového ) zvuku. Tato podložka je dodávána s parozábranou. Po stlačení se tato podkladová vrstva vždy vrací do svého původního stavu, což znamená, že vždy přilne bez mezer k podlaze. Tím je zabráněno nepříjemnému efektu bubnování (odražený hluk). Voštinová struktura na dně podkladové vrstvy je zárukou toho, že zvukové vlny šířící se dolů (které by mohly obtěžovat sousedy pod Vámi nebo které lze slyšet v nižším podlaží) jsou redukovány.

jinak ta folie má systém samolepících spojů - narážím na cezetko. Když systém - tak systém - kór když si to budeš dělat sám.

15.03.2010, 07:38 |
Buča Na vsechny druhy mineralnich podkladu patri parozabrana. Obzvlast to plati u anhydridu, kde zustava zbytkova vlhkost, ktera se nasledne prenasi do podlahy. Jestli mas podlahove topeni, je to nutnost a jeste k tomu je treba pouzit vhodnou podlozku ktera dokaze propustit teplo. zn. Tuplex, Arbiton, Starlon. U normalniho mirelonu dochazi k uzavreni tepla pod podlozkou. Navic u podlahoveho topeni je omezena vyhrevnost podlahy na max 28C na povrchu, coz znamena cca 35 C v tepelnem okruhu, kde dochazi k nejakym ztratam. Realizace podlah provadim 8 let, tak mluvim z praxe, ne teorie.

15.03.2010, 10:24 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-03-15 10:27:17
Tak sem v pasti, co nazor, kazdej neco jinyho.
Parofolie - tuhle folii, me uz jednou davali pod anhydrit, proto si myslim, ze mit 2 je blbost, tak me opravte, nebo doplnte.
Starlon - staci me pod plovoucku teda jen 3mm, o hluk me nejde, podlaha by mela byt rovna, nepotrebuju vyrvonavat.
Podlahovku nemam.
Diky za tohle objesneni
- pod anhydrid ti jí dávali z důvodu,a by ti nenatekla sádra při lití pod polystyren - to není myšleno jako parozábrana !
ale aby ti nešla vlhkost ze sádrovky nahoru do podlah - tak proto nahoře parotěs - rozumíš ?
hele v létě jsme zprovoznili pumpu, pustil jsem jí na program vysoušení podlah, v přízemi bylo 30 stupňů a nahoře 40 stupňů - všude při otevřených oknech aby to proschlo. Stejně jak bydlím, vidím jak celá stavby vysychá a určitě i sádrovky ! Já bych tam parotěs prostě dal. Koupil bych buď tu od QuickStepu, která je parotěs a propuští teplo - protože má tu membránu - nebo si nech poradit do Bučeho - kterej je praktik.
howk
Nejde me o cenu ty folie, ta je uz to minimum, jen proste, aby se neudelala technologicka chyba. anhydrit me nalili v rijnu, ted to teprve pujdou brousit, topi se tam od rijna, tak doufam, ze to aspon trochu vyschnulo.
Jinak smaozrejme voda je svine. Jedne rok sem nehcal mrznout hrubou, ted je to dalsi zima s topenim a porad tam vhlkost je.

15.03.2010, 12:34 |
MazliG | Upraveno: 2010-03-15 12:35:15
no tak si radši nech změřit před pokládkou vlhkost, jestli je dobré tam položit plovoučku už nyní. Podle mě NE !
Já jsem lil podlahy v prosinci, všude podlahovky - v dubnu jsem to nechal 10 dní v programu na vysušení betonové mazaniny / program na pumpě/ a byl tam dobrej pařnik .o( - vyloženě z toho šlo ještě vlhko
jestli na to nepospíchá, klidně bych ještě s pokládkou měsíc počkal - udělá se krásně teplo a pořád větrej ! to je moje rada.
Honza
To si nerozumine :) Ja jdu kupovat plovoucku, dostal sem tu Q5 8mm za super cenu tak ji proste musim koupit (uskladim ji). S tim se ptam co k tomu bude potreba, pokladka, se bude konat az tak kveten/cervne mozna i dyl.
já ti rozumim .o) neboj se i Buča ti rozumí.
Odpověď zní ANO - dej tam parotěs - parozábranu !

15.03.2010, 17:26 |
Buča Jde o to ze anhydrit je desna svine v tom ze zbytkova vlhkost zustava uplne dole. Pokud nemas podlahove topeni o to hur. Staci v tomto pocasi jake je ted, tzn. vlhkost, nechat otevrene den okno a ta sadra si tu vlchcinu natahne. Pred pokladkou zmerit vlhkost CM pristrojem, ne zadnym hrotakem ktery je orientacni a pak teprv se do neceho poustet. Vzorek podkladu na mereni se nebere z vrchu, ale musi se brat ze spodni vrstvy. Aji kdyby to bylo suche jak pepr tak v kazdem pripade parozabranu pouzit. Timto se chrani kazdy vyrobce a v momente nejakeho problemu, pokud neni pouzita na techto podkladech, dava od reklamace ruce pryc.
jako Buča: parozábranu dát na 100%, protože tím uděláš jakousi vanu pod podlahou a chráníš jí proti vlhkosti zespodu, anhydrid je fakt sviňa, starlon se používá když je podlahový topení takže ti stačí mirelon 3mm nebo hobra desky pro lepší tepelnou a zvukovou izolaci (stačí 5mm) a na to položit plovoučku
ve firmě jsme nedávno měli podobný problém, zákazník nechtěl parozábranu, podklad byly lakovaný parkety, dostala se tam vlhkost a podlaha se kompletně zvlnila, dokonce se odloupnul papír na spodní straně lamel (šlo o výrobce Egger), reklamace zamítnuta a plovoučka za 30 litrů byla na vyhození
Super kluci, sem rad, ze jste poradili. Kolik orientacne se bere za pokladku plovoucky +- ? Mozna se s tim nebudu delat ani ja a nekomu bych do zadal.
Lítám teď taky okolo podlah ( po nedávném vytopení baráku) a jdu do řešení:
Kahrs ( dub, cena v akci asi 800/m2), Isofloor (30/m2,parozábrana(cca nula nic), položení 100/m2, pokud bude třeba tak stěrka (300/m2). Plus lišty a tmely(lišta s vedením pro kabel plast, šroubovaná -60/bm).
Váhám mezi jasanem (860/m2 vč. pokládky bez DPH 10%) a nebo event. bukem (760/m2 vč. pokládky bez DPH10%).
Vše je míněno 14-15mm sioný materiál - podkla jedlosmrk a navrch 4mm (kahrs) nebo 3,6 (český Magnum) dýha s povrch. úpravou.
Dejme tomu cena za m2 včetně stěrky a pokladky je kolem 1100 bez DPH za m2 v mém případě.
Do dřeva musím jít z důvodu pevnosti v tahu (Kahrs 3,5tuny) protože v rozích pokoje mám 3 knihovny a500kg každá. Lamino se zámkem firma nepoloží z důvodu obavy že se to může díky "přišpendlení" k podlaze trhat. Ale toto vyřeším (v případě finanční tísně a nutnosti jít do lamina) tím, že pod nožičkami (tvořené koulemi 50mm průměr) se vyříznou díry a knihovny budou stát tedy na betonové desce, otvory se zakryjí jinak tvarovanými ožkami a je po problému s pevností v tahu tedy trhání v lamelách mezi spoji. Je fakt, že původní podlaha (10 let - lamino, lepené - mj. nic lepšího než lepená podlaha zatím není a bohužel nevyrábí se - dle mě kvůli pracnosti pokladky a nemožnosti opravy) a ve spoji se mi to asi na 3 lamelách roztrhlo díky tomu zatížení v rozích. Tak pozor na tento jev!
Jiank na pokládce podlahy nevidím vůbec žádný problém, ta prezentace viz link nahoře je super, jde ale o to, že ty zaplatíš 20% DPH, kdežto firma 10% DPH a za těch 10% rozdílu DPH máš poklaádku a SE ZÁRUKOU!! U nás se kroutí, když není pokládky od firmy kvůli záruce. Takže mně vyšlo, že jedině s pokládkou a to právě kvůli plné záruce (podklad nebude sotatečně rovný a vlhkost nebude dostatečně nízká a pod. a pak jsem v hájí a 40litrů taky).
Ten IsoFloor me byl taky doporucenej 3mm. Me vyjde na 2880,- takze to moc cca 000 nic nejni :)
To jsi špatně pochopil - IsoFloor - 30/m2 a k tomu parozábrana nulanic:-) Jinak dnes mi došla nabídka: 27m2 s komplet vším všudy Kehrs dub 4mm dýha 57.000/vše po slevě 12% :-( Tak to tedy ne. Jdu do jasanu Made in Hungary. 27.000 za vše komplet -tedy 1000/m2 komplet. Dýhy 3,5mm, rošt stejný jako Kehrs.

16.03.2010, 20:05 |
MazliG | Upraveno: 2010-03-16 20:06:22
já ti řeknu můj názor: upozorńuju, že jenom můj, nikomu nic nenutim !
kupoval jsem do patra asi 90m2 podlahy. Dole máme všude dlažby. Všude podlahovka. Uvažoval jsem taky nad dřevěnou podlahou - dýha. Nakonec jsem bylu lidí co to maj a málokdo to chválil .o( Drahý - ale to bych možná tehdy ještě přežil .o) ale hlavně - pes a KO, škrábance od všeho, vyleješ červené víno a máš 5 minut na utření než to natáhne, jelikož čekáme dítě, které tu podlahu asi trošku zlikviduje - tak jsem prostě dal "obyč" plovoučku - komplet jsem byl kolem 500kč/ m2 - když rozpočítám podlahu, prořez, parotěs a lišty.
prostě dřevo je určitě teplejší, když netopíš do podlahy ale kurva kurva náchylný na oděr atd.
jakmile to nebudou 40 mm vysoký fošny, který pak můžeš přebrousit .o) a udělat z nich zase nový, tak bych takhle dýhu na zem nedal
Mazlig:
to je pravda, co říkáč. Ale - děti jsou>20, vnuci se budou ukazovat jen přes plot :-) a tradá domů, žádný prázdniny u babičky 2 msíce:-(, červený nepiju a za 10 let jsme neměli na laminu jediný škrábaneček či důlek, talířema po sobě už neházímě :-) Kehrs garantuje odolnost 42-41, navíc přebroušení možné a v nouzi výměna lamely také. Ale je pravda, že témř shodně vypadající lamino stojí půlku. A le - jak jsi správně naspal, zima od noh, podlahovku nemám, dřevo údajně ne tolik.
aha, jestli to za ZDENY je věk, tak pak na to koukáš asi po praktické stránce jináč než já .o) to ano. Pak tedy souhlas - dej dýhu, bude určiě teplejší - mám to vyzkoušené - a jenom na ní dávej bacha.
Ne, věk to fakt ještě naštěstí není :-) Ale bude za 10 let. Je to rok narození...
Dýha se dá taky přebrousit, ale nesmí se opravdu hloubkově poškodit.