
Navštíveno 1719x

Inu přišla doba na výměnu vozidla. Po mnoho letech provozu naftového koncernového přibližovala a uvažování co bych tak nějak dál rád, přišlo něco naprosto jiného… Pořídil sem si koťátko z britské produkce s benzínovým motorem. Jsem jak v jiném světě. Na křižovatce mě obtěžuje pouze tiché ševelení motoru bez zbytečných vibrací a při jízdě mě koťátko rozmazluje výbavou a jízdními vlastnostmi, které doplňuje dunivý projev šestiválcového motoru. Když přišlo na servis, tak zde jak mnoho lidí čeká, přišlo velké rozčarování. Sada filtrů (kabinový, olejový, vzduchový a palivový) + sada svíček stála 85 euro a to je velmi ale velmi příznivá cena, mající se na úrovni servisu htp Fábie. A tahle celá sranda přišla na méně než 150 t. kč což je někdy cena velmi nevybaveného auta bez jakékoliv špetky šarmu a kouzla.
Tak chci vykřičet do světa, že mě zase baví jezdit a užívat si nového rozměru ježdění s autem, zbavil sem se všech těch turbo součástek a jemných vstřikovačů, trubek a řemenů, zbytečných kladek a já nevím čeho všeho ještě ty vzětové motory mají, na co se nadává a teď mám sice 6 zapalovacích svíček, ale na rozvod řetěz, pár čidel na bloku .. a KLID :-)

Tak to gratuluju. At slouzi. Ale pockej si na ten flame:)
Gratuluju, dalsi kdo pochopil... ;o)))
a nekdo to vi od zacatku...DD

04.03.2010, 14:47 |
JP A za kolik jezdíš no?! Co?! To už radši nepíšeš! Ti to jistě žere nejmíň 10! Což je o 6,352 litrů víc, než TDI! A vocpod to určitě taky moc netáhne! A beztak je to jenom Mondeo s jinou karoserií! A bude se to sypat a nejede to, protože Cadillac to stejně neni!

04.03.2010, 14:47 |
JP | Upraveno: 2010-03-04 14:48:17
Jinak gratuluju:-)
šikovná změna a jak sám píšeš i ty ceny dílů (v tomto případě spotřebních) Tě mile překvapila :-)
tyhle auta měla segra mladý na svatbě, sice je to Jag, ale že by to bylo nějak extra znát...
samože určo lepší než čtyřválcový uřvaný TDI ve kterým jezdim já, to přiznám, už jsem si bohužel za těch 6let zvyknul :(

04.03.2010, 14:52 |
imax Ja to pochopil uz take mam dve auta
1. VW GIV 4x4 1,9TDI 150PS
2. Suzuki SWIFT 1,5VVT 110PS
A co myslite s kterym me bavi vic jezdit? :) I kdyz je to maloobjem, ale ten pocit kdyz otazky jedou k hranici 7000 ot/min a plynule zrychlovani od 2000 do 7000 je proste parada. Golf je proste nudne auto ktere beru pouze na dlouhe trasy a to jenom kvuli pohodli a spotrebe, jinak je jizda v nem docela nuda :(
co se týče provozu - kombinovaná spotřeba je skutečně teď 10,2 litru, ale s jedním velmi šikovným človíčkem se nyní řeší přestavba na LPG. ANO DO JAGA NACPU PLYN :-D a jsem na to hrdý, neboť přestanu do chřtánu cpát státu nesmyslné množství peněz definovaných jako spotřební daň ... Předpoklad bude provoz cca 12litrů plynu a to je prostě nádherný ať si každej povídá co chce, na papíře ty čísla mluví jasně.
Ad mondeo vs Jaguár. Za tu malou chvilku sem skutečně zjistil, že v uvozovkách pravý Jaguáristi (jak si říkají) X-Type neuznávají kvuli bla bla bla něčemu.. nevím netuším - mě tyhle šarvátky pouze pomáhají k tomu, že je mnoho dílů ještě levnějších a nebo shodných.
Kolega to tu jednou shrnul v takové celkem zajímavé větě.... "nejlepší Ford který si člověk může koupit, je X-type 4x4". Asi na tom něco bude :-D
Za me palec nahoru!! Jinak opravdu svata pravda vse co jsi napsal.

04.03.2010, 15:26 |
TUNER Aaaaa Penny na Slovanech,až pojedu kolem tak ti to očíhnu.. ;-) A kde ten LPG řešíš? Za barákem máš SKVčko,tak jestli u nich...?
Jinak gratulace,taky jezdim spotřebáka už 12 let na plyn a jen do "víkenďáka" leju ten drahej 100 oktanovej hnus...

04.03.2010, 15:26 |
FBS Only_One: Nepřemýšlel jsi nad Ethanolem? Přestavba za polovinu (cca 20tisKč), a palivo také za pár kaček (od 12.90 do 19.90kč/litr). Obrovská výhoda je to, že nejezdíš na nesmyslný kontroly po dvou letech, můžeš do podzemních garáží A HLAVNĚ E85 tankuješ do nádrže tam kam natural 95...Nejsem odpůrce LPG, ale ta bomba v kufru by mě kvuli místu srala...

04.03.2010, 15:34 |
Kesam Gratulace k new vozu.
LPG přijde jako toroid do kufru kde snad výrobce tušil, že jednou bude toroid a vejde se tam bez omezení snad 70l nádrž a stále je zachované 100% místo v kufru. O ethanolu nic nevím, tak se budu držet osvědčeného LPG, které nechám na Radka 613, ten za to vše stejně může :-)

04.03.2010, 15:55 |
foxos a kde máš to mondeo?ty to taky měníš jak ponožky
Bylo odejito. To bylo tudle čidlo, támdle dva termostaty, ještě si to vybíralo naftu na jakou to bude jezdit a na jakou ne. V zimě se to ohřeje tak za 15km (já to mám do práce 10...) a spotřeba někdy i nad osm.. Tak sem nad TDCI zlomil hůl a jdu jinudy. Ono by to bylo dobré auto, ale museli by se s tím jezdit větší dálky. Třeba cesta Plzeň Mnichov a zpět byla uplně super. Ale na kratší to rozhodně není.
Palec nahoru. Za chvíli pojedu ze Slovan domů, tak to vezmu kolem Penny a omrknu ti ho :-)
kuja gratulace........k té spotřebě - krásná. Jezdím FoFo 2,0 a bohužel pod 10,5 se nehnu......no je to bohužel daný tím, že mu dávám napíst fest a po jízdě fest smrdí gumy.........
ale další auto chci zadohrab ;-)
NAFTA PATŘÍ DO KAMEN !!!!
Gratulace at slouží
já bych spíš řekl: Nechť si každý pořídí, na co se cítí ;)
FBS: přestavba na E85 za 20kkč? Ještě je ale třeba počítat náklady na přestavbu všech dílů motoru, které jsou z hliníkových slitin a s E85 přijdou do styku, protože v neupraveném provedení je E85 během pár motohodin sežere, tak jako ve všech motorech, kde se s E85 při výrobě nepočítá. E85 je fajn třeba pro sportovní motory s životností pár desítek hodin, ale není to nic vhodného na běžný provoz, pokud se nejedná o tomuto palivu konstrukčně upravený motor.....
Pise za polovinu, takze v hodnote 40tis? Nevim jak je to s tema upravama, ale videl sem prestavbovy sady, kde slo hlavne o to, nahradit vsechny tesneni a gumovy veci, ktery prichazej do styku s etanolem, protoze je rozpousti. Kdyz si tak predstavim, s cim vsim prijde etanol do styku, tak bude asi nejvetsi polozka cerpadlo, vstriky+lista mozna, nerez palivovy trubicky?
zaujalo mě toto:
ale s jedním velmi šikovným človíčkem se nyní řeší přestavba na LPG...
ještě než jsem to dočet, tušil jsem, že to bude radek.613 :o)......
Auto pěkný, pak sem namlať víc fotek! Ať ti to jezdí

04.03.2010, 17:38 |
JP Lucni.konik: To musíš bejt dobrej hormón, jestli ti po jízdě běžně smrděj gumy:D. Mě se to stane tak 2x do roka...

04.03.2010, 17:50 |
gizmi Vite co je na tom to nejhorsi? Ze jsem v tom jeste nejel a uz zvazuju prodej GIVka :( a az me sveze, tak jsem v tom taky.. Jeden kamarad Hondar koupil Volvo, druhej ted Anglickou babu Jagu..no na me zbejva holt jen ten Lexus :D
gratulace, taky po Jaguáru pokukuju, jen se nějak nemůžu rozhodnout do kterýho pjdu. Xtype je taky favorit (ikdyž jak píšeš o tom občas slyšim "no jo Mondeo...") ale i tak se mi zamlouvá Stype. Skem jsem několikrát jel takže mám jen jednostranou zkušenost, ale na Xko se taky chystám :-)
Koľkokrát som to tu hovoril už... ďalší kto pochopil :o) Gratulujem!
Že bych to vzal dom taky přes Slovany? Ne už je tma, ale ať slouží a gratulace!
Pěkná kára gratulace :-))
O_O: krasny ;-) a proto jezdim v anglicanovi uz nekolik let :-)
JP: no, taky je mi to záhadou.....tenhle línej 130PS a smrdí po jízdě gumy jak prdlé(ono i během jízdy je to sem tam cítit). Tlak dobrej, auto netancuje, tak geoška snad taky OK. Předtím jsem měl 150ps potvůrku a tam vždy vše OK beze smradu a to ta jízda byla o něčem jiném.
o_o: moc hezky napsano, souhlasim s kazdym bodem, gratulace k autu..
Only One..asi sem to nevidel,ale jaka je to motorizace? Nedavno sem na podobne auta koukal a neskutecne jak jsou ty ceny dole :-) Ty delas v tom Penny? Obcas tam jezdivam taky nakoupit a 3x do tydne okolo ,aky budu cihat :-) Uka foto vnitrku prosim :-)

04.03.2010, 22:06 |
savle | Upraveno: 2010-03-04 22:06:52
Jag peknej, gratuluju k prozreni :-)
Jen si dovolim jeste poznamku k E85. Pokud se E85 naleje do neupraveneho auta pravdepodobne hodi RJ chybu a moc dobre to nepojede. Ale urcite to nic nesezere! Jen u hodne starych aut muze byt problem s materialem nekterych hadicek. A pokud se zredi 1:1 s benzinem, nejspis to uplne normalne pojede.
Priklad "slozitosti" upravy:
[ Link ] Neco k pocteni o E85:
[ Link ]
Gratulace.....další člověk co pochopil co je auto :) a to ještě tohle je dost solidní holota která má do jaguaru nebo do motoru dost daleko ale minimálně jsi na správný cestě k úspěchu :)
Sorry, ale musel jsem... :-D


04.03.2010, 23:29 |
clown gratulace ..., bohuzel ja to stridam .., posledni sluzebni skok TDI 81kw do 77kw TDI PD je slapnuti do hovna :o( ale jak se rika, jsme narod ovci .. TDI, O2, Nokia :o))
tož interiér vypadá takto. Ve předu je to super. Vzadu je to pro vyššího člověka stísněnější. Ale to se mě netýká :-) já budu jezdit vepředu :-D

Pekne pane,vypada to komfortne :-)
všechno je fajtn - až na středovej panel, který by si v této kategorii zasloužil kepší zpracování. Nicméně zase to kompenzují přístroje před řidičem, které mají hezké grafické zpracování v noci
clown: máme to uplně stejně :))snad proto bych si chtěl letos koupit mašinu...

05.03.2010, 11:40 |
TUNER | Upraveno: 2010-03-05 11:40:34
.

05.03.2010, 22:28 |
X-sat (M)
Pěkné! Já se ještě pořád nenabažil toho našeho mazlíka Maxíka 2.0 TDCi ;-)

ja nevim 19pedecko jezdi za 9l nafty stejne jako 2litrsesnactiventil benalu ja s tou spotrebou mezi ropou a benalem nevidim rozdil
a jak tak vidim to auto tak pohodlim a vybavenim se to z nejakym koncernovim krapem neda rovnat
a to píšeš o čem, o tomhle konkrétním x-typu? pak mě zajímá to o tý výbavě, jaká se nedá s koncernem srovnat.
a to srovnání spotřeby pd vs benzín mi vykouzlilo úsměv na tváři
Né že by se nedala sronvat, ale když bych šel do důsledku, tak za ty samé penízky koncern neseženu ani v podobné výbavě, natož porovnatelné
Luke_288koukni na vnitrek toho auta hezkej mekej pohodlnej ne jak koncernove auta vsecko stejny hnusny strohy interiery ktery sou tvrdy jako to prase neksdy si to zkuste ujet 500kilaku v pasiku nebo podobnym aute a pak skocte do neceho s takovimhle pohodlim zjistis ze dojedes na misto urceni naprosto odpocinuti a nerozlamani pravda kazdej ma jinej vkus ale ty koncerny sou vsecky na jedno kopejtko
Tak každej má jiný vkus a každý si jistě vybere co mu milé je :-) Světlej intoš taky není úplně nejpraktičtější..
nj von to tam i ten koncern dava ale to pohodli tam takove neni
ja jak to tak sleduju tak vsecky automobylky posledni dobou delaji lepsi a hezci auta nez koncern tot muj nazor
já osobně proti koncernovému autu nic němám. Sám sem měl Passata B5,5 a nebylo to vyslověně špatné. Každipádně tohle je prostě bez diskuze lepší snad kromě místa vzadu ve všem.
nevim, ale řekl bych, že v OII mam měkčený plasty. já neříkám, že je to špatný, určitě ne, určitě je to trošku někde jinde než koncernový auta, ale já měl vždycky jaguár jako něco o třídu jinde než všechno ostatní a když jsem si sednul do tohohle, tak mě tam nic nijak zvlášť neuchvátilo oproti třeba mondeu, mazde, VW, apod. cenově absolutně netuším kolik stojí tenhle x-type vybavenej, když je novej...
podle mě je to o tom, co kdo hledá, já si přijdu ještě mladej a nehledám pohodlný auto, proto jsem už do tak nudný a ze serie vcelku tvrdý OII dal tvrdej podvozek a 18ky, takže pohodlnost pro mě není v tomhle případě devíza. jezdim v ochcávce i větší štreky než 500km a nedělá mi to problém.
spíš mi jde o to, že zrovna tahle kategorie jagu je pro masy lidí, prostě cenově dostupnej jag, kterej už nemá toho správnýho ducha...prostě muj názor...
To jsou zase keci, že po 500km v OII nebo A4, nebo passatu vylezu a dva dny budu ležet bědovat, že záda bolej, chodit nemůžu. Osobně si myslím , že tyhle sračky píše ten co v tom nikdy ani kakovou dálku neujel. Já jel třeba 400km v kuse ve Sparco EVO a vylezl, jsem z toho úplně vpohodě. Mladá, když v nich se mnou jela, tak z 200km 150km prospala a nádherně odpočatá, v zatáčkách nikde neběhala po autě, krásně jí sedadlo drželo.
gratuluji at slouzi :)
OT: jinak za me.... no... jak bych to napsal abych nikoho neurazil...
Je to proste auto pro dedky :D
z venku se mi to absolutne nelibi, nemastny neslany, dedkovsky :D
Intros vypada pekne takhle z boku a na stredovej panel nevidim :)
Jinak nejel jsem v tom nikdy, a nevim ani co tam je poradne za motor atp. Cili nechci tu nic tvrdit ze je to lepsi ci horsi jak koncern atp. Hlavni je ze se libi majitelovi a je s tim spokojenej.
jinak s tou spotrebou toho PDcka jsem se taky pousmal, kdyby jsi to srovnal alespon s 2.5TDickem, tak se te spotrebe da verit ale s tou 1.9.. malinko fail.
A k ten koncernum... Dost lidi to zatracuje ale je taky rozdil mesi Seatem, Skodovkou, VW a Audi. Ikdyz to je vse koncern.
A o tom sezeni v aute a mnoha km dalky..
Jeli jsme A6 C5 do Italie sluzebne (cca 1000km) a ani jeden nepocitil unavu ze nekoho neco boli atp. To ze je clovek vycumenej a bolej ho trebas oci atp. To je v kazdem aute .)
PS: a byla to social edice...
mno k těm bolestem zad....
nikdy mě nebolely záda třeba z A4,A6,A8 , Tuareg, Touran apod....
ale vždycky mě bolej záda
Fábie : řidičovo místo tak po 1-2hod
spolujezdec tak 10-15min a začnou bolet
octavia : do hodiny na obou pokud se jedna o malou výbavu tzn sociální židle
superb s židlema to samý
passat tam měl bolej záda zřídka, musí to bejt sociál edice opět
ale nevim kam se všechny podělaný fábie z celýho světa hrabou na Peugot Partner...... tam je prostě regulérně jekl taženej přímo napříč pod nohama v přední části sedačky.... to opravdu nevim kam na to choděj FR nebo zdali jim tohle nevadí.... sedlo si nás tam 5 po sobě a nikdo jsme nechápal....auto najeto originálních 91tis km a berlingo jsme zkusily s najetejma 140asi a uplně to samý.... takže "zlatej" koncern kde prostě bolej záda valnou většinu lidí ale je to ze sociálních sedaček....
Nismo.Power a to je problem koncernu maji snad vsecky sedacky stejny jen cim vetsi auto tim sedacka sirsi jinak stejny vsecko na jedno brdo krom asi kuze tu sem zkousel jenou v a6 tam to bylo celkem solid jinak od fabky az po sarika je to jeden jeb a muze bejt vybava jaka chce sedacky sou porad kameny cim novejsi auto tim je mensi pohodly zlaty stary skopky

08.03.2010, 15:42 |
Daryl (A)
vinzek fa: mno ja nevim, ale mne ty sedacky stejny rozhodne neprijdou. Rozdil mezi sedakem v superbu a sedakem ve fabii je fakt nebe a dudy o pasikovi nebo A8 nemluve :) A takova R32 nebo R36 ... takovy sedaky bych docela bral :)
ono vinzek tu napsal už pár hovadin, takže mi přijde, že seděl asi v sociální fábii, kde je to fakt tragedie a hlavně mě do pravý nohy tlači středovej sloupek nebo jak se tomu říká...