
Navštíveno 541x


02.03.2010, 21:29 |
Ravo Ahoj,
mám octu1 na zimácích plecháčích 195/65 R15, alternativní rozměr v techničáku je ještě 205/60 R15 a 205/55 R16.
Chtěl bych to obout na léto na nějáký větší liťáky, a teď poraďte co bude lepší...dodržet techničákový 205/55 R16 nebo jít do 205/50 R17? Rozměrově by to kolo mělo být +/- stejně veliký a o to mi jde z hlediska dynamiky, atd atd. (konkrétně +/- 8mm (0,4%) na obvodu)
Další dotaz je ohledně slavného ET, je mi jasný že bych měl dodržet co je v techničáku, ale jak moc by mohly malé rozdíly (ne extrém - kola ven z blatníků nebo naopak šalina) vadit na technické/polici/pojišťovnám. Copak někdo měří na milimetry, kolik koukají kola ven z auta?
Bylo by moc fajn, kdyby mi někdo osvětlil tu první část kodu 6Jx15 H2.. třeba tam bude zakódovaný to že je to 5x100mmm? A co středová díra? Doufám že se tady ozve někdo kdo to celý něják ve zkratce a polopatě vysvětlí a utřídí (googlil jsem, ale mám v tom ještě větší chaos). DÍKY MOC!!!
Pro úplnost uvádím co je v techničáku:
Standardně
6Jx15 H2 ET38, 195/65 R15 91 H
alternativně
6,5Jx15 H2 ET43, 205/60 R15 91 H
6,5Jx16 H2 ET42, 205/55 R16 91 H
5,5Jx15 H2 ET36, 205/55 R16 91 W
205/50/17" je rozměr naprosto v pohodě, jedná se o užší koncernovou náhradu (v 17" bývá standartně 225/45/17", ale pokud chceš užší, 205/50/17" je schůdná varianta).
Rozdíl 0,4% na obvodu je naprosto zanedbatelný.
Co se týče ET, tak rozdíly v řádu milimetrů nikdo měřit nebude. Hodnota ET je na kole vyražená z vnitřní strany a to opravdu ani na STK, ani policie sundavat a kontrolovat nebudou. Pokud kola nepolezou ven a bude se jednat o schválený rozměr kol a pneu, tak v tom není problém.
První část kódu znamená 6J (6 palců šířka disku) x 15 (15" průměr disku v palcích) ... to tedy znamená 6" široký disk a 15" průměrem. Středová díra se udává samostatně (u koncernových vozů 57,1mm).

02.03.2010, 21:52 |
Ravo | Upraveno: 2010-03-02 21:56:58
a ještě jedna drobnost na to navazující... 205/50/17" nemám v techničkáku... jde se po tom hodně, nebo je to tak profláklý a na octách v podstatě schválený a dovolený, že to nikomu kdo nemá v ruce můj velkej techničák nebude vadit (teda asi kromě technické kontroly, ale tam můžu zajet na zimácích že :)?
Samozřejmě asi dozapsat do velkýho techničáku tento rozměr lze pouze s typovým listem na kola (=scifi u jetých kol)...
..zpět k prvotní otázce - 205/55/16" vs. 205/50/17 (ceny disků, gum, šíře nabídky jetých ks, komfort, vzhled..prostě pro a proti). Širší gumy (225 atd) dávat nebudu, neplánuju závody a hledám kompromis cena/komfort/spotřeba/jízdní_vlastnosti
Zkus si zajít do škodovky.
Pár lidí tu řešilo podobný problém s dopsáním alternativních rozměrů, které přímo výrobce montuje a pokud vím, tak nějak uspěli.
Je to sice koncernový rozměr, ale pokud ho nemáš zapsaný v TP, mohl by s tím být i u PČR problém.