Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Rada ohledně kol - není to jednoduchý...

 o Navštíveno 540x o
o 02.03.2010, 21:29 | Ravo
Ahoj,
mám octu1 na zimácích plecháčích 195/65 R15, alternativní rozměr v techničáku je ještě 205/60 R15 a 205/55 R16.
Chtěl bych to obout na léto na nějáký větší liťáky, a teď poraďte co bude lepší...dodržet techničákový 205/55 R16 nebo jít do 205/50 R17? Rozměrově by to kolo mělo být +/- stejně veliký a o to mi jde z hlediska dynamiky, atd atd. (konkrétně +/- 8mm (0,4%) na obvodu)

Další dotaz je ohledně slavného ET, je mi jasný že bych měl dodržet co je v techničáku, ale jak moc by mohly malé rozdíly (ne extrém - kola ven z blatníků nebo naopak šalina) vadit na technické/polici/pojišťovnám. Copak někdo měří na milimetry, kolik koukají kola ven z auta?

Bylo by moc fajn, kdyby mi někdo osvětlil tu první část kodu 6Jx15 H2.. třeba tam bude zakódovaný to že je to 5x100mmm? A co středová díra? Doufám že se tady ozve někdo kdo to celý něják ve zkratce a polopatě vysvětlí a utřídí (googlil jsem, ale mám v tom ještě větší chaos). DÍKY MOC!!!

Pro úplnost uvádím co je v techničáku:
Standardně
6Jx15 H2 ET38, 195/65 R15 91 H
alternativně
6,5Jx15 H2 ET43, 205/60 R15 91 H
6,5Jx16 H2 ET42, 205/55 R16 91 H
5,5Jx15 H2 ET36, 205/55 R16 91 W


o 02.03.2010, 21:41 | tykeev
205/50/17" je rozměr naprosto v pohodě, jedná se o užší koncernovou náhradu (v 17" bývá standartně 225/45/17", ale pokud chceš užší, 205/50/17" je schůdná varianta).

Rozdíl 0,4% na obvodu je naprosto zanedbatelný.

Co se týče ET, tak rozdíly v řádu milimetrů nikdo měřit nebude. Hodnota ET je na kole vyražená z vnitřní strany a to opravdu ani na STK, ani policie sundavat a kontrolovat nebudou. Pokud kola nepolezou ven a bude se jednat o schválený rozměr kol a pneu, tak v tom není problém.

První část kódu znamená 6J (6 palců šířka disku) x 15 (15" průměr disku v palcích) ... to tedy znamená 6" široký disk a 15" průměrem. Středová díra se udává samostatně (u koncernových vozů 57,1mm).
o 02.03.2010, 21:52 | Ravo | Upraveno: 2010-03-02 21:56:58
a ještě jedna drobnost na to navazující... 205/50/17" nemám v techničkáku... jde se po tom hodně, nebo je to tak profláklý a na octách v podstatě schválený a dovolený, že to nikomu kdo nemá v ruce můj velkej techničák nebude vadit (teda asi kromě technické kontroly, ale tam můžu zajet na zimácích že :)?

Samozřejmě asi dozapsat do velkýho techničáku tento rozměr lze pouze s typovým listem na kola (=scifi u jetých kol)...

..zpět k prvotní otázce - 205/55/16" vs. 205/50/17 (ceny disků, gum, šíře nabídky jetých ks, komfort, vzhled..prostě pro a proti). Širší gumy (225 atd) dávat nebudu, neplánuju závody a hledám kompromis cena/komfort/spotřeba/jízdní_vlastnosti
o 02.03.2010, 22:58 | tykeev
Zkus si zajít do škodovky.
Pár lidí tu řešilo podobný problém s dopsáním alternativních rozměrů, které přímo výrobce montuje a pokud vím, tak nějak uspěli.

Je to sice koncernový rozměr, ale pokud ho nemáš zapsaný v TP, mohl by s tím být i u PČR problém.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3189 sekund.