Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Virtuální prohlídka továrny AUDI v Ingolstadtu!

 o Navštíveno 1027x o
o 22.02.2010, 22:47 | Knightey-
[ Link ]

masakr :) Lidi jen lestej a kontrolujou stroje jestli makaj :)


o 22.02.2010, 23:29 | PAVELK
To samé co je vidět v tomto klipu je kompletně i ve Škodě v MB krom tankovacího robota už pár let
o 23.02.2010, 07:46 | crestik | Upraveno: 2010-02-23 07:48:23
...a to samé je snad ve všech automobilkách :-) Akorát v Mercedesu se kárá máčí různě 20x a ve Fiatu 5x apod. Ale podívání to je pěkné ;-)
o 23.02.2010, 08:04 | Veva
parádně udělané :-)
o 23.02.2010, 08:43 | Nismo.Power
kam se hrabou na trabanty :)))) jinak tohle samo je snad ve všech automobilkách výjma pár precizních kde se hodně věcí dělá růčo....aneb růčo je lepší než od robota akorát to víc trvá :)
o 23.02.2010, 08:54 | tappaja
jojo, ruco, viz to video s trabantem.
Nerek bych, jak se do toho zacne srat clovek na nejaky takovy lince, tak to stoji za hovno.

BTW, ty ted neco delas s autama? Kde? Mel bych kseft, vymenit motor v mym pekaci.
o 23.02.2010, 09:07 | DaveX
Nismo.Power: a na to si přišel kde? :) Řekni mi pár věci, co je lepší dělat ručně, než robotem ;)
o 23.02.2010, 09:30 | crestik
NP: od robota to je tak, jak to daj dohromady programátor a technolog. Pokud ho u laku naučí dělat kapku na kapotě, bude všude, nehledě na mobilitu nějakého 8mi osého ramena. Takže např. lakování bude přinejmenším srovnatelné s člověkem. A kontrolu lidskýma očima po "terminátorech" maj i v blbém Fiatu :-) A pokud jde o svařování, tam bych auto svěřil více stroji, než člověku, bo ho nerozhodí postavení pera, upadnutý vajgl do kukly apod :-)
o 23.02.2010, 09:33 | crestik
DaveX: vzít volant z bedny a nasadit na hřídel :-))
o 23.02.2010, 09:38 | DaveX
crestik: neboj se, kapka opravdu nehrozí ;) A lakování robota s člověkem opravdu srovnávat nelze ;) Samozřejmě, že robot ti to nalakuje mnohem lépe, nehledně na množství dalších výhod.
o 23.02.2010, 10:19 | Alííí
DaveX: S tím lakováním bych se asi hádal. Viděl jsi někdy v poslední době lak na novejch autech zblízka? To je tragédie. :-(
o 23.02.2010, 10:32 | FBS
Alí a vůbec všichni... množství spotřebované barvy robotem vs člověkem je asi třetinová možná spíš ještě míň... A ručně dělané auta jako je třeba Aston Martin. Nevim, no, ja měl možnost prolízt od kol až po střechu, a že by to byla kvalita se říct nedá. Bohužel, jinak Aston mi je blízko srdci.
o 23.02.2010, 10:39 | crestik
DaveX: taky děláme pro automobilky...a kapku vytvořit robotem lze...Tím chcu říct, že záleží, kdo co do něj nasypal, a né že robot je tak geniální.
o 23.02.2010, 10:52 | tappaja
No a vo tom to je, pokud ho programator s technologem dobre naprogramujou, jede porad, stejna kvalita, neremca atd atd..

Aliii: To neni jen ted a kvuli robotum, to je porad. I kdyz se lakovalo rucne.
o 23.02.2010, 11:11 | DaveX | Upraveno: 2010-02-23 11:12:34
FBS: úspora barvy je 40 - 70%

crestik: šance, že vytvoříš kapku robotem je mnohem menší, než člověkem.

Alííí: to ale není robotem, jak kvalitou barvy.

Hlavní výhodou je rovnoměrný nástřik, pak úspora barvy a tím i stejná "úspora" emisí, dále energetická náročnost lakovací kabiny a samozřejmě minimální zmetkovitost.

A v dnešní době čidel a senzorů je zmetkovitost téměř nulová nejen v lakování, ale i v jiných robotizovaných technologických pracovištích.

Jinak v dnešní době je hodně softwarů, které zaručují vysokou efektivitu a pružnost, takže se roboty zavádějí čím dál tím více do výroby. Vše je o penězích.

Na co zaměstnávat lidi, kteří vytváří zmetky, jezdí na dovolené, mají marodky :) a stojí firmu peníze, když můžu zainvestovat do robotu, který může pracovat bezproblémově 3 směny a mnohdy nahradí jeden robot i více pracovníků.
o 23.02.2010, 19:15 | Knightey-
Hehe, o robotech bych mohl vypravet :)
Programuju je a servisuju v praci uz pres 3 roky...
Takze o robotech vim se...
A je to ve smes tak, ze od robota, kdyz jsou kusy do nej jak maji byt, a jak byly naprogramovany, tak pada jeden jak druhej. Je mozno ze se to zmeni malinko diky ruznejm odchylkam ale to je uz o tom ty odchylky hlidat a eliminovat je aby k tomu nedoslo a na to tam je nejaky ten clovek.
BTW mame jich v praci 7ks tehle robotu ale vsechny jsou urceny pro svarovani :)
Ikdyz kdyby se vymenila hlava tak snima jde delat vsechno temer (lakovani, prenaseni lehkych vah, skladani atp). Na tezke vahy uz by nevydrzela nostnost ramen a servomotoru. Na to jsou specialni :)
o 23.02.2010, 20:30 | DaveX
Knightey: tak tak, jinak jaké přesně programuješ? Kdyžtak bys mi mohl v budoucnu někdy pomoct ;)
o 23.02.2010, 23:03 | Knightey- | Upraveno: 2010-02-23 23:04:41
MOTOMAN NX100 :)
Takto nejak to vypada -> [ Link ]

Ale tohle neni z nasi fabriky :)
o 23.02.2010, 23:19 | vinzek fa
uplne se me libej tya keci jak tam jen lidi chodej a lestej kdo z vas nekdy delal dlouhodobe v podobnym provozu urcite vi ze tyhle vydea se natacej o celozavodni dovce kdy delnici tejden pred uklizej a smejcej aby papalasi a technologove mohli predvadet jak by to melo jet ale tak to nikdy neni
o 23.02.2010, 23:21 | DaveX
Já mám teď v Bakalářské práci vymyslet montážní pracoviště a pracoviště na vrtání s 2-3 roboty od ABB, konkrétně máme IRB 140 :) kdyby si měl nějaký zajímavý nápad, tak jsem jedno ucho. Nevím si s tím rady. Bude to sloužit k laboratorním účelům, tak bych jako montáž dal třeba skládání nějakého domku z lega, ale to vrtání mě nenapadá. Potřebuji použít u vrtání 3 roboty.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.389 sekund.