
Navštíveno 1025x

[ Link ] masakr :) Lidi jen lestej a kontrolujou stroje jestli makaj :)
To samé co je vidět v tomto klipu je kompletně i ve Škodě v MB krom tankovacího robota už pár let

23.02.2010, 07:46 |
crestik | Upraveno: 2010-02-23 07:48:23
...a to samé je snad ve všech automobilkách :-) Akorát v Mercedesu se kárá máčí různě 20x a ve Fiatu 5x apod. Ale podívání to je pěkné ;-)

23.02.2010, 08:04 |
Veva parádně udělané :-)
kam se hrabou na trabanty :)))) jinak tohle samo je snad ve všech automobilkách výjma pár precizních kde se hodně věcí dělá růčo....aneb růčo je lepší než od robota akorát to víc trvá :)
jojo, ruco, viz to video s trabantem.
Nerek bych, jak se do toho zacne srat clovek na nejaky takovy lince, tak to stoji za hovno.
BTW, ty ted neco delas s autama? Kde? Mel bych kseft, vymenit motor v mym pekaci.

23.02.2010, 09:07 |
DaveX Nismo.Power: a na to si přišel kde? :) Řekni mi pár věci, co je lepší dělat ručně, než robotem ;)
NP: od robota to je tak, jak to daj dohromady programátor a technolog. Pokud ho u laku naučí dělat kapku na kapotě, bude všude, nehledě na mobilitu nějakého 8mi osého ramena. Takže např. lakování bude přinejmenším srovnatelné s člověkem. A kontrolu lidskýma očima po "terminátorech" maj i v blbém Fiatu :-) A pokud jde o svařování, tam bych auto svěřil více stroji, než člověku, bo ho nerozhodí postavení pera, upadnutý vajgl do kukly apod :-)
DaveX: vzít volant z bedny a nasadit na hřídel :-))

23.02.2010, 09:38 |
DaveX crestik: neboj se, kapka opravdu nehrozí ;) A lakování robota s člověkem opravdu srovnávat nelze ;) Samozřejmě, že robot ti to nalakuje mnohem lépe, nehledně na množství dalších výhod.

23.02.2010, 10:19 |
Alííí DaveX: S tím lakováním bych se asi hádal. Viděl jsi někdy v poslední době lak na novejch autech zblízka? To je tragédie. :-(

23.02.2010, 10:32 |
FBS Alí a vůbec všichni... množství spotřebované barvy robotem vs člověkem je asi třetinová možná spíš ještě míň... A ručně dělané auta jako je třeba Aston Martin. Nevim, no, ja měl možnost prolízt od kol až po střechu, a že by to byla kvalita se říct nedá. Bohužel, jinak Aston mi je blízko srdci.
DaveX: taky děláme pro automobilky...a kapku vytvořit robotem lze...Tím chcu říct, že záleží, kdo co do něj nasypal, a né že robot je tak geniální.
No a vo tom to je, pokud ho programator s technologem dobre naprogramujou, jede porad, stejna kvalita, neremca atd atd..
Aliii: To neni jen ted a kvuli robotum, to je porad. I kdyz se lakovalo rucne.

23.02.2010, 11:11 |
DaveX | Upraveno: 2010-02-23 11:12:34
FBS: úspora barvy je 40 - 70%
crestik: šance, že vytvoříš kapku robotem je mnohem menší, než člověkem.
Alííí: to ale není robotem, jak kvalitou barvy.
Hlavní výhodou je rovnoměrný nástřik, pak úspora barvy a tím i stejná "úspora" emisí, dále energetická náročnost lakovací kabiny a samozřejmě minimální zmetkovitost.
A v dnešní době čidel a senzorů je zmetkovitost téměř nulová nejen v lakování, ale i v jiných robotizovaných technologických pracovištích.
Jinak v dnešní době je hodně softwarů, které zaručují vysokou efektivitu a pružnost, takže se roboty zavádějí čím dál tím více do výroby. Vše je o penězích.
Na co zaměstnávat lidi, kteří vytváří zmetky, jezdí na dovolené, mají marodky :) a stojí firmu peníze, když můžu zainvestovat do robotu, který může pracovat bezproblémově 3 směny a mnohdy nahradí jeden robot i více pracovníků.
Hehe, o robotech bych mohl vypravet :)
Programuju je a servisuju v praci uz pres 3 roky...
Takze o robotech vim se...
A je to ve smes tak, ze od robota, kdyz jsou kusy do nej jak maji byt, a jak byly naprogramovany, tak pada jeden jak druhej. Je mozno ze se to zmeni malinko diky ruznejm odchylkam ale to je uz o tom ty odchylky hlidat a eliminovat je aby k tomu nedoslo a na to tam je nejaky ten clovek.
BTW mame jich v praci 7ks tehle robotu ale vsechny jsou urceny pro svarovani :)
Ikdyz kdyby se vymenila hlava tak snima jde delat vsechno temer (lakovani, prenaseni lehkych vah, skladani atp). Na tezke vahy uz by nevydrzela nostnost ramen a servomotoru. Na to jsou specialni :)

23.02.2010, 20:30 |
DaveX Knightey: tak tak, jinak jaké přesně programuješ? Kdyžtak bys mi mohl v budoucnu někdy pomoct ;)

23.02.2010, 23:03 |
Knightey- | Upraveno: 2010-02-23 23:04:41
MOTOMAN NX100 :)
Takto nejak to vypada ->
[ Link ] Ale tohle neni z nasi fabriky :)
uplne se me libej tya keci jak tam jen lidi chodej a lestej kdo z vas nekdy delal dlouhodobe v podobnym provozu urcite vi ze tyhle vydea se natacej o celozavodni dovce kdy delnici tejden pred uklizej a smejcej aby papalasi a technologove mohli predvadet jak by to melo jet ale tak to nikdy neni

23.02.2010, 23:21 |
DaveX Já mám teď v Bakalářské práci vymyslet montážní pracoviště a pracoviště na vrtání s 2-3 roboty od ABB, konkrétně máme IRB 140 :) kdyby si měl nějaký zajímavý nápad, tak jsem jedno ucho. Nevím si s tím rady. Bude to sloužit k laboratorním účelům, tak bych jako montáž dal třeba skládání nějakého domku z lega, ale to vrtání mě nenapadá. Potřebuji použít u vrtání 3 roboty.