
Navštíveno 2708x


14.02.2010, 20:18 |
ivls u me octavii II mam hlavove airbagy
chci delat instalaci autohifi a tyto airbagy by mi v pripade aktivace do teto zastavby mohli udelat v aute peklo
byl jsem se ptat ve skodovce, jestli by bylo mozno deaktivovat tyto airbagy - rekli, ze to nelze, ze bych musel zadat primo v mlade boleslavi o vypojeni - coz se mi ani trochu nechce
otazka zni: kdyz odpojim tyto airbagy natvrdo v konektoru - je mi jasne, ze se rozsviti kontrolky airbagu
kdyz to takhle vypojim, budou fungovat airbagy dalsi? a nebudou , krome kontrolek zadne jine problemy?
dekuji
prosim, kdo neco o problematice vi, tak napiste
neodkazujte me na skoda forum - podle me jsou i tady lidi, kteri by mohli poradit

14.02.2010, 20:24 |
FBS Ahoj Ivane, Zajeď si do Agrotecu (nechapu že tam už nejezdíš vždycky :o) ), a řekni tam někomu, že je chceš odpojit. Odpojí je fyzicky v konektoru, a i přes VASa naprogramují, a řeknou jednotce že tam hlavový airbagy nejsou. Poté bude celý airbagový systém fungovat bezproblémů, a kontrolka nebude svítit. Jak se poté zachová pojišťovna nebo orgány při větší havárce nebo průseru nevím. Prostě nesmíš v tom autě zařvat :o) Joke
teoreticky pokud nad tim premyslim, zmerit odpor elektriky toho bagu, odpojit ho a premostit to odporem. Pak se nemusi nic deaktivovat a svitit to taky nebude

14.02.2010, 20:41 |
FBS axetom: Tak to zkus :-D Při připojení multimetru na airbag si zacpi uši... Měření odporu u multimetru funguje tak, že vyšle elektrický impuls, aby změřil odpor. Airbag funguje na principu vyslání elektrickýho impulsu. Asi ti nemusim vysvětlovat co se stane

14.02.2010, 20:42 |
axetom | Upraveno: 2010-02-14 20:43:36
oh aha :D tohle me nenapadlo:D:D tak leda zjistit nekde na netu jakej odpor tam patri
dle skoda fora OCTAVIA I & II odpor 2,7ohmu

14.02.2010, 22:38 |
DaveF no nebudu se hádat, ale podle mě je nesmysl aby měřící napětí ohmmetru odpálilo airbag :-)
jako DaveF, pracuju s airbagama skoro denne, deaktivace, programovani, manipulace... a odpalit airbag ohmmetrem je nesmysl...u forda je to 2 ohmy, koncern to bude mit stejny...

15.02.2010, 09:26 |
FBS Samozřejmě není to 100% při připojení, ale dost vysoký riziko to je...

15.02.2010, 18:35 |
DaveF sorry ale je to fakt blbost, naštuduj si ohmův zákon a spočítej si jakej proud poteče do zátěže 2ohmy při aktivaci airbagu napětím 14V, jakože na airbagy se používá myslim ještě větší napětí.
Běžný ohmmetr bude měřit proudem max v jednotkách mA tj. na zátěži 2ohmy vytvoří napětí v jednotkách mV.
ještě jsem vzal nějaký běžný Metex co se mi tu válel a při měření 2ohmů na něm bylo napětí 1,2mV. tj. mininálně 10tis x menší napětí než při aktivaci v autě.
stejnej pripad tech zapsklych zasadovych maniku, ktery Ti napriklad reknou ze kroucenej spoj je prasarna nejvetsiho kalibru a ze nejlepsi je pajenej spoj.. ja pouzivam kroucenej spoj uz neco pres deset let a nikdy se mi nic nevratilo, za to zoxidovanych a upadlych zapajenych kabelu do sebe jsem predelaval uz mraky... je to o praxi... a o tom ze neco delam denne a vim co delam a ne ze me to nekdo rekl.... stejna blbost kterou slychavam dost casto ze nekdo v afektu silne uderil do palubky nebo volantu a vystrelil mu airbag... proste v zajmu bezpecnosti se uvadi prace s odpojenou baterkou, ale pokud je system bez zavad, jako prodreny kabely nebo nechteny privedeni "15ky" do airbagu... tak se nemuze nic stat...

15.02.2010, 20:57 |
Bingi samantus: jeste ze nedelas pro nas, dene nadavam na ty lidi co po nich musim kontrolovat a pajet spoje:))

15.02.2010, 22:37 |
Samantus | Upraveno: 2010-02-15 22:38:27
Tak to jsem rad ze pro Vas nedelam :-D jak rikam je to o praxi.. kazdej prosazuje neco jinyho.. pokud by si muj spoj predelaval, tak bych Ti zprelamal ruce :-)
EDIT: jenze Ty je kontrolujes a predelavas, me to funguje na sto procent (auta jezdej jen k nam) a predelavam uz pak jen ty pajeny z duvodu ze to nefunguje :-)

16.02.2010, 21:34 |
ivls panove dekuji za pomoc
vypojeno, odpor 2,7 ohmu a vse je ok