Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > MAZDA 6MPS-zkušenosti?

 o Navštíveno 1963x o
o 09.02.2010, 20:15 | Zdeny60 | Upraveno: 2010-02-09 20:16:57
Jelikož šilhám po větším autě, než je má sučasná 3MPS (kufr-->přeprava modelářských krámů), zvažuji výměnu za 3,0R Legacy. V té výbavě, co chci já, nic není, tak mě napadá varianta 6MPS?

KDO MÁ K TOMUTO CO FUNDOVANÉHO ŘÍCT?? Tak sem, prosím pěkně...

Motor znám dost dobře (snad tedy), spotřebu taky, spíše mi jde o to, jkaé vlastně jsou použité diferenciály (se svorností či bez), jak je na tom ročník dejme tomu 06-07 s korozí, atd... Co třebas ND? Jak dlouho se musí čekat třebas na nárazník a pod?

A vůbec tedy: Legacy 3,0R a nebo 6MPS? Pro Legacy hovoří to, že to je kombi. Prostorem mim má současná 2,0R plně vyhovuje. Ale HB 6MPS taky asi nebude marný.

Vše jsou jen teoretické úvahy.


o 09.02.2010, 20:52 | Lucass
Jakou máš prosim tě spotřebu u tý trojky, město, kombi? Díky
o 09.02.2010, 21:44 | vector123
mazda 6 mps je v hb nedelala ,rozdil od 3 mps je to 4x4,-jede to slusně, jinak kamos ji prodava [ Link ]
o 09.02.2010, 21:46 | JP
6 MPS má pokud vim narozdíl od 3 jen haldex, tzn. normálně je to předokolka a zadek se přiřadí až když je to potřeba. Na zadek jde max. 50% výkonu a vzadu je diferenciál s omezeným prokluzem. Se Subaru bych to určitě nesrovnával, ty jsou jinde...

Koroze a ročníky 06-07, to bohužel nepovim, ale snad to poopravili, protože předfacelift je v tomhle docela tragédie.
o 10.02.2010, 07:45 | Zdeny60
Lucass:

město samotné nevím, neb tam nejezdím. Ale když jedu krátkou trasu třebas na letiště (4klm od domu), tak dejme tomu 11.
Dlouhá trať (např. Sˇumperk-Mělník) - 9. Na orgasmus - 25 :-)

Vector 123: s tím jsem už asi před 1,5 rokem mluvil a křapku nechci.To za ni chtěl tuším tenkrát skoro k 0,5 mega. DOufám, že si toho maníka nepletu...


JP: jsi si jist tím Haldexem? Mám dojem, že jsem někde zahlíd, že to je natvrdo.Ale proto se ptám.
Jo, když Subaru takové, jaké chci já, není... A ty jsou, já nechci:-(
o 10.02.2010, 08:47 | capo
Promiň, že nedokážu poradit, ale co ti chybí na Legacy, co má MPS?
o 10.02.2010, 10:19 | JP
V češtině jsem v rychlosti vygooglil tohle, asi jsem se nespletl:

Sportovně laděná Mazda 6MPS má stálý pohon přední nápravy a teprve v případě potřeby se přes elektronicky ovládanou spojku umístěnou před zadním diferenciálem připojí pohon zadních kol. Rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravou může být podle potřeby 100:0 až 50:50.

[ Link ]
o 10.02.2010, 10:19 | Zdeny60
Když je to ve výbavě co chci já, je to Outback. jenže já Outback nechci. legacy se dělá velmi vzácně se střešním oknem, 6MT, Sidrivem (když můžu někde šetřit, tak proč to nevyužít?)

Já bych radši Subaru, navíc jedno Legacy už máme doma a je to fakt dobré vozidlo, ale 3,0 s MT je málo. Za Subaru mluví "polotučný" benzín, MPS chce plnotučný ...

Navíc u AT není redukce, což bych rád měl, začínám jí v tomot počasí hodně přicházet na chuť,prakticky denně ji využívám.
o 10.02.2010, 10:25 | Vencaf
no zrovna Legacy a Outback mají často dvojitý střešní okno, šestikvalt nevím k čemu, u AT redukce? proboha proč? Outback je podle to mě nejlepší co můžeš mít za rozumný peníze, trváš-li na 4x4
o 10.02.2010, 11:05 | Zdeny60
tady je můj sen:

[ Link ]

Teď vím, že se dělá to, co chi já. Ale móc penízků:-(
o 10.02.2010, 11:08 | Zdeny60
U AT se redukce nikdy nedělala. Jen pro info, včera jsem musel zajet před domem!! do hlubokýho nmsěhu, aybcho se vyhnuli s nějakým spěchálkem, pak zpátečka,redukce alažánko jsem byl pryč... (tím neříkám, že by to bez ní nešlo...)ale je to fakt užitečná věc, co se hodí,navíc je tam zdarma.

6MT proto, že oproti standardnímu 5MT máš lépe odstupňované převodové stupně.
o 10.02.2010, 11:11 | muSlim
2 Zdeny60: ja som si ľahol po dvojhodinovej prechádzke na poli do snehu pod váhou auta, vypol som VDC, trochu to tam rozril a o chvíľu som pil doma čaj. Čo riešiš? :o))))
o 10.02.2010, 16:17 | Shr3k
JP: 6 MPS má stejně jako CX-7 mezi nápravama viskózní spojku jako drtivá většina čtyřkolek.
o 10.02.2010, 16:58 | JP | Upraveno: 2010-02-10 17:04:09
Shr3k: To je právě ten problém, pravá čtyřkolka má mezi nápravama diferenciál... Subaru maj pokud vim viskózní spojku jen jako uzávěrku diferenciálu.
o 11.02.2010, 17:45 | Shr3k
JP: No ty jo, nějak si nedovedu představit auto s pohonem dvou náprav a jedním motorem, které by nemělo mezinápravový diferenciál (volný) a mělo by se pohybovat po silnicích běžnými rychlostmi... :-)
o 11.02.2010, 17:55 | JP
Shr3k: To já taky ne, kde je problém?
o 12.02.2010, 10:27 | Shr3k
"To je právě ten problém, pravá čtyřkolka má mezi nápravama diferenciál..." - tak potom se asi nějak míjíme ve tvé definici "pravé čtyřkolky". Já říkám, že 6 MPS potažmo CX-7 používá ten samý systém jako "light-4x4" verze Subaru tzn. třeba namátkou Forester. Tzn. poháněno je vždy minimálně jedno kolo a v případě rozdílu otáček se automaticky zvyšuje tlak v mezinápravové viskospojce a poháněny jsou minimálně dvě kola (jedno vpředu a jedno vzadu). To platí jen v případě, že auto jede do zatáčky a všechna kola jsou na přilnavém povrchu. Pokud samozřejmě jede terénem nebo rovně, přirozená svornost volných diferenciálů pohání všechna kola (prioritně opět přední - ale jakmile se jen maličko prosmýknou, tak i zadní).
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3184 sekund.