Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > veteranska SPZ ??

 o Navštíveno 1103x o
o 30.01.2010, 14:22 | skuutr
Nevite jak probiha situace, kdyz je auto odhlaseno na soucasneho majitele na normalnich znackach, ja ho od nej koupim a chtel bych ho prihlasit na veteransky znacky?
Jde mi hlavne o to, ze auto je starsi 25ti let, tak jestli bych za prepis platil 10k, ikdyz bych ho chtel prihlasit uz jako veterana.

Kdo vite, pisnete pls.
Dikec


o 30.01.2010, 14:27 | hawai
proc ho nenechas na bilejch znackach? taky delame veterany a 2 ze 3 aut a motorku mame na bilejch. a za vystaveni veteranskejch cisel a dokladu taky das asi tak desitku, a navic kazdej rok musis s autem na prohlidku. pokud mas moznost, nechal bych urcite bily znacky.

jen tak mimo-co mas za auto? :-)
o 30.01.2010, 14:33 | skuutr
hawai: nemam nic. Jen se tak zajimam a uvazuju o pripadne koupi neceho ceskyho....
o 30.01.2010, 14:38 | hawai
pokud je moznost bilejch, tak si je urcite nech. zeleny se resej pro pripad ze mas auto uplne bez dokladu, tak aby si s nim moch jezdit, tak si nechas udelat novy veteransky papiry. my mame auta z roku 1934 a 35 a oboje na bilejch
o 30.01.2010, 16:22 | radek.613
Vozidlo zapsané v klasickém registru, tedy na "bílých" značkách nelze při současné legislativě vybavit veteránskými, neboli "zelenými" značkami, neboť legislativně není možné toto vozidlo vyřadit z klasického registru jinak než ekolikvidací/prohlášením že bude kurník či skalka, čili nikdy už to nebude vozidlo. Z logiky věci je nesmysl, aby jedno a totéž vozidlo bylo zároveň ve dvou registrech, takže nepomůže ani uplacená/falešná likvidace, protože při pokusu následně při testaci na HV takové vozidlo zapsat do registru historických vozidel naskočí úředníkovi hláška, že je to vozidlo vedené v klasickém registru jako zlikvidované.

Takže postup pro Tebe - auto koupíš, přihlásíš na sebe, zaplatíš ekopoplatek a vznikne auto, registrované na Tebe, s bílýma číslama. Následně, pokud jeho stav, provedení, originalita a doložená histore naplní požadavky technického kodexu FIVA v platném znění, můžeš nechat provést testaci HV a vznikte Ti historické vozidlo zapsané stále v klasickém registru a vybavené bílými RZ.
o 30.01.2010, 16:49 | Thomas987
asi tak jak píše radek.613. Akorád s tím, že jde vozidlo odhlásit(zrušit) a po té dát na veteránské(zelené) značky. Ale dát to na ně taky není jen tak! Nedáš na to každej paskvil, nebo tak něco. Nevím teda o jaký auto jde....tak tě nechci odrazovat nebo tak něco..
o 30.01.2010, 17:44 | radek.613
Thomasi bez porušení zákona to nejde....
o 30.01.2010, 18:11 | Luke-Jeep
Jen pro upřesnění - letos se souply veteransky noty na 30(!!) let nikoliv původních 25... Takže. R.v.1980 a starší...
o 30.01.2010, 19:14 | Thomas987
radek: no to nevím, nejsem si jistej uplně, ale mám ten pocit že to jde! (třeba když auto odhlásíš, že to bude kurník a potom z toho zpět uděláš auto - tak není problém,ne. Každý auto co bylo v registru muselo bejt někdy nějak odhlášeno)
Luke-Jeep: no hele to není tak ůplně přesné! Sice máš částečně pravdu, ale pouze částečně!
o 30.01.2010, 22:49 | radek.613
Z kurníku už zpátky auto nikdy neuděláš Thomasi, protože při odhlašování přestává být autem, stává se kurníkem a jak známo, kurník nemá technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích. Výrobní čísla karoserie, rámu a motoru kurníku už se nikdy nemohou objevit zpět v registru jako funkční auto, tedy ani jako historické vozidlo, kontrola pravosti a původu identifikačních znaků je při testaci na historické vozidlo její samozřejmou součástí. Pokud tedy k předmětnému vozidlu existuje doklad o ekolikvidaci nebo prohlášení o přestavbě na kurník (v případě nepravosti postižitelné trestní právní úpravou této země), již nikdy není možné tomuto vozidlu zpátky přidělit statut "vozidla" a vypustit jej do silničního provozu jeho opětovným vedením v registru vozidel, ať již v klasickém, nebo histotrickém, nebo sportovním. Je z něj buď nový hrnec či hrábě (ekolikvidace - skládka - huť) nebo kurník, kterýžto nakonec taktéž může skončit už jen v kovošrotě.

Letos vešel v platnost nový technický kodex FIVA, který určuje minimální hranici věku pro uznání historického vozidla na 30 let. Nicméně, do doby, než začne platit novela příslušné Vyhlášky a prováděcího předpisu (předběžně duben až květen 2010) platí v této zemi platné zákony této země, tedy Vyhláška + prováděcí předpis založený na kodexu FIVA 2009, kde je věková hranice 25 let (letos zatím tedy r.v. 1985 a starší). V současnosti se řeší přechodné období mezi oběma právními úpravami, které umožní dokončit testace započaté podle původní úpravy v době platnosti právní úpravy nové.
o 31.01.2010, 08:13 | skuutr
jak tak koukam, tak pokud se rozhodnu, tak se tem 10ti k za ekopoplatek stejne nevyhnu. Musim to jeste promyslet.
A zeleny znacky jsou asi taky pomalu nerealny, podle toho, co jsem cetl i na jinych webech.

Kazdopadne, kluci, diky moc za info.
o 31.01.2010, 09:26 | Pepíno_Honda
jen pro zajímavost nám řekni, o jaké auto se jedná ? :-)
o 31.01.2010, 11:47 | ITexpert
Kdyz to zvladnes rychle (z kraje roku jak nekdo psal) tak se mu vyhnes auto nechas odhlasit na sebe udelas testaci a pri prihlaseni neplatis nic!!! proste to tak funguje to je stejny jako lidi se ZTP na ty se to taky nevztahuje, takze pokud o necem uvazujes tak rychle do boje
o 31.01.2010, 12:16 | hawai
ITexpert: myslim že mu šlo hlavně o to vyhnout se 10k eko, jenže vystavení veteránskejch papírů neni grátis, ale tu 10ku za to taky dáš. takže se zelenejma značkama si tak jako tak nijak nepomůže
o 31.01.2010, 12:30 | Lukasino
Zeptam se uplne blbe, ale jak to bude v pripade, ze dnes nekdo auto upravi na kurnik, s tim to odhlasi z evidence a treba za deset let to nekdo najde a bude z toho chtit udelat znovu auto - veterana. To uz potom nema vubec sanci?
Vim ze se tohle asi nikdy nestane, ale stejne :-))
o 31.01.2010, 13:51 | Thomas987
podle mne to jde takhle. Dříve odhlašovali auta tak že ho v registru jako zrušili a nyní se ty auta oběvujou. Jinak veteránský značky nestojej 10 t. Samotná testace stojí asi 2500,-kč. (nedávno jsme ji dělali)
A s tou dobou se nechci hádat, ale podle mých posledních zpráv to je taky trochu jinak. ;-)
o 31.01.2010, 15:37 | zazaa
pokud je to starsi 30 let tak pockat s prepisem az probehne novela te vyhlasky protoze v ni je definovane ze pri prepisu auta na bilejch cislech ktere bude mit klubovou a krajskou testacu tak se NEBUDE platit to bursikovo vypalne (ekopoplatek)

pripadne tu je jeste moznost ten prvni prepis pretahnout prez nejakeho invalidu kterej je zprostenej od placeni ekopoplatku pak to vyjde na 2*800,- + 2*evidencka za 2kila
o 31.01.2010, 16:15 | radek.613
Thomasi, dříve se auta odhlašovala, aniž by k odhlášení bylo potřeba doložit jejich likvidaci, či přestavbu na kurník. Byly takové zákony a možnosti, tedy taková auta se dnes mohou objevovat v registru historických vozidel (ale už se nemohou objevit v klasickém registru). Nyní však platí zákonná úprava, že bez doložení likvidace nebo podepsání "přestavby" prostě a jednoduše nelze vozidlo vyřadit. A zároveň platí, pokud bude vyřazeno z důvodu likvidace nebo přestavby, již nikdy jej nelze zapsat zpět do registru. Začarovaný kruh našich dementních zákonodárců. Takže je zbytečné řešit to co bylo dříve, neb to už dnes neplatí - dříve taky stálo povinné ručení 144,- Kčs a otec pana Bursíka klidně umýval jejich rodinnou škodověnku na břehu rybníka....

Co se týká Tvých posledních zpráv, co si přestat hrát na tajemný hrad v Karpatech a napsat je sem? Ne každý člen AHC je zároveň testační komisař HV a určitě to tu lidi zajímá... nebo se cítíš mít "patent" na informace a jsou tajné?
o 31.01.2010, 16:33 | Thomas987
radek.613: no tak jedině že bych teda měl ty auta protizákoně odhlášený, jelikož mám jedno auto odhlášený z registru vozidel do registru vozidel historických a .......(dle přípisu který mám to tak šlo - bohuže lpřípis je starý asi 2 roky, takže už asi zase neplatí) A další jsou pouze odhlášena z registru bez jakéhokoliv papíru o likvidaci nebo o přestavbě.

No vzhledem k tomu, že to jsou informace staré asi tak necelého pul roku, kdy jsme dělali testaci, tak je možné že máš pravdu ty, že máš novější info. Jinak nechci se hádat jak jsem již psal a ty tu píšeš jakože všechno o tomhle víš. Se zasvěceným člověkem a hlavním komisařem) budu mluvit tak přibližně za měsíc kdy přijede a máme domluvenou schůzku, takže 100% info budu mít až potom. Jedině až mu budu zase volat, ale to budu řešit svoje věci který potřebuju teď vědět......
o 31.01.2010, 17:04 | radek.613
Pokud máš vozidla odhlášená v době, kdy neplatil zákon o doložení jejich likvidace/prohlášení přestavby na účelové zařízení na zahrádku - kurník, skalku, a podobně, není co řešit. Pokud jsou odhlášena jakýmkoli způsobem v době platnosti této zákonné úpravy, ano, je to podvod a protizákonné.... ale proč tu pořád řešíš co BYLO, když úvodní dotaz se týká současnosti, tedy toho co právě v platnosti JE.... Skuutr nepotřebuje vědět jak se to dělalo před dvaceti či dvěma roky, ale jak to probíhá teď, v současnosti...

Samozřejmě že mám novější info, přímo z celorepublikového setkání krajských a klubových testačních komisařů, které proběhlo minulou sobotu a kde se platná legislativa, příprava nové a shromáždění připomínek k prováděcímu předpisu probíralo. Proto je zcela zbytečné zde operovat s něčím co BYLO, je plodnější řešit co JE a co BUDE....
o 31.01.2010, 20:19 | Thomas987
radek.613: já neřeším co bylo, já právě píšu že mám vozidla odhlášená v době kdy již tento zákon byl v platnosti!

Jo tak, no tak když to říkáš, já mám ze dneška jiné info. Ale OK, byl jsi to řešit se všema, tak OK. Nebudu se ti do toho již plést.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.314 sekund.